Jump to content

Welke Next-Gen console koop jij?


Mania-92

Welke Next-Gen console koop jij?  

156 leden hebben gestemd

  1. 1. -

    • Nintendo Wii ga ik kopen
      11
    • Microsoft Xbox 360 ga ik kopen
      16
    • Sony Playstation 3 ga ik kopen
      53
    • Playstation 3 & Wii ga ik kopen
      4
    • Xbox 360 & Wii ga ik kopen
      3
    • Xbox 360 & Playstation 3 ga ik kopen
      6
    • Nintendo Wii heb ik al
      6
    • Xbox 360 heb ik al
      18
    • Xbox 360 & Wii heb ik al
      1
    • Geen Next-Gen console ga ik kopen
      16
    • Ben er nog niet uit
      7
    • Wat is Next-Gen?
      3
    • Wat is een console?
      1
    • Anders, namelijk...
      8


Recommended Posts

lol, maar je vergeet daar bij dat ze ook gezegt hebben met de ps3 enkele problemen te hebben. elke console had zijn ups en downs, en GTA IV word echt wel vet, ook al is het maar 9 Gig's. het word wel een strakke game, en als ze niet zeggen wat de limieten zijn, missen we dus ook niks :D

Eigenlijk is 9 gig wel veel hoor, San Andreas was 4.7gig. Maar ik weet zeker dat GTA IV een topper wordt. Ah, ik zie het al helemaal voor me: lekker crossen door New York (?) met een lekker karretje terwijl ik voor het eerst de wereld van GTA IV ontdek. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 152
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gta-killer

    9

  • Steel Dogg

    8

  • MNC3

    7

  • Black Force

    7

De PS3 heeft alleen maar voordelen :). Hoe de Xbox 360 waarschijnlijk 2 schijven moet gebruiken, vanwege de beperkte capaciteit van de DVD, waar de PS3 maar 1 nodig heeft dankzij Blu-Ray ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het gaat erom dat het naar je zin gaat. Je koopt een console om op te gamen, maar ook om muziek te luisteren/filmpjes bekijken. Je koopt geen console omdat het goedkoop is :?. Als dat zo was had ik indertijd allang een Gameboy Color, omdat het ''goedkoop'' is ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

De kracht van de hardware is een feit, niet of de graphics gelijk zijn. De graphics veranderen namelijk, de eerste ps2 game ziet er niet zo mooi uit als een van de laatste ps2 games. De 360 graphics zullen waarschijnlijk niet veel mooier worden als ze nu al zijn (console al langer uit en makkelijker te programeren), de ps3 graphics zullen nog wel veel veranderen (console korter uit en de meeste spellen zijn directe port van 360 versie, dus zelfde graphics) En alle sony games zijn exclusief voor de ps3 gemaakt, en zullen over tijdje steeds beter de kracht van ps3 kunnen benutten. Ook nu de userbase van de ps3 steeds groter wordt, zullen meer bedrijven niet een 360 versie maken en even later naar ps3 porten, maar meer tijd in de port steken zodat de prestaties nog beter zijn als de 360 versie.

[...]

Het gaat niet alleen om mensen met een 1080p TV, ook de graphics op een 720p TV kunnen nog erg veel verbeterd worden, en ik denk dat de ps3 dat gaat doen (zeker over paar jaar).

Het lijkt mij sterk dat een console na anderhalf jaar al aan het maximum van z'n kunnen zit. Ik denk dat de PS3-games, zodra het apparaat een beetje op stoom raakt, uiteindelijk wel mooier zullen worden dan de 360-games, maar hoe groot het verschil zal gaan worden is koffiedrap kijken. Ik gok het er op dat het niet zo heel groot zal worden.

En dit heeft ook weinig zin, ik ben blij met mijn ps3 en jij met je xbox 360. We zullen wel afwachten wie de console war wint, en ookal wint de 360, zullen er nog steeds veel goede ps3 titels verschijnen en omgekeerd natuurlijk ook.

De wii maakt zelfs een grote kans, want die console verkoopt beter als ps3 en 360 bij elkaar. Maar als wii wint is er toch een grote groep gamers die toch voor de goede graphics en goede actie spellen/shooters gaat en zullen er nog steeds veel ps3 en 360 games verschijnen.

Ik heb een hele tijd met het idee gelopen om een 360 te kopen, maar nu begin ik toch steeds meer te twijfelen. De PS3 vind ik nog steeds te duur, maar over één of twee jaar zal dat wel weggepoetst zijn. Tegen die tijd is het ook meteen wat duidelijker welke console populairder is, welke meer games heeft en dergelijke dingen, dus dan zal het wat makkelijker kiezen zijn. Tot die tijd gaat m'n voorkeur uit naar de Xbox 360, maar daar zitten ook enkele nadelen aan. Voorlopig ben ik tevreden met m'n Wii alleen en eigenlijk weet ik nog niet eens of ik wel een tweede console wil. M'n leven moet uit meer bestaan dan alleen gamen.

Ja mensen, dat de Xbox 360 meer games heeft weten we nu al, iedereen roept dat maar en denkt er niet bij na. Dus (hopelijk) de laatste keer: de X-Box 360 is een jaar en een half langer uit, wat verwacht je dan over meer games? :duh:

Het kan me niets schelen wat de oorzaak is dat er minder games zijn, het gaat om het feit dát er minder games zijn. Wat dat betreft het de 360 gewoon een aardig voordeel ten opzichte van de PS3 en ook wel een beetje de Wii. Waarom denk je anders dat Microsoft zo vroeg met hun next-gen console is gekomen?

Dat van die zogenaamde 'exclusieve content' kan me eigenlijk niet veel schelen. Met de andere GTA's heb ik zoveel plezier gehad, talloze uren lang en 2 episodes erbij voor een andere console vind ik niet erg. Ook kun je je eigen mods op het PSN zetten bij het aankomende UT3, ik hoop dat dit ook bij GTA IV kan.

Die episodes zijn een leuk extraatje, meer niet. Kom op zeg, je gaat toch geen console kopen voor die paar extra dingetjes als er zo veel andere dingen zijn die je keuze ook beïnvloeden?

De PS3 heeft alleen maar voordelen :). Hoe de Xbox 360 waarschijnlijk 2 schijven moet gebruiken, vanwege de beperkte capaciteit van de DVD, waar de PS3 maar 1 nodig heeft dankzij Blu-Ray ^_^

De grootste nadeel van de PS3 is voor mij gewoon de prijs. Mooi dat mensen met lijstjes strooien waarom de PS3 zo duur is, maar 500 euro blijft 500 euro en dat vind ik teveel geld. Verder vind ik het heel jammer dat er zo weinig exclusives zijn en dat het ding heel slecht verkoopt, maar toch heb ik een bepaald gevoel over de PS3. Het lijkt me best een toffe machine en ik denk dat het fout is om hem meteen al af te schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor Piet-Herr maar ik snap dus niet wat je bedoelt, doe eens normaal. Bij de lancering van de 360 waren er ook maar 18 games, dat is nog minder dan bij de PS3. Jij vindt het dus niet normaal dat er bij de launch van een console maar weinig games zijn? Hoezo fanboy? Volgens jou doet Sony alles verkeerd. En de PS2 is nog altijd de bestverkopende console ter wereld, en zeg niet dat ik een Sony fanboy ben, want ik heb er ernstig over nagedacht een 360 te kopen. :)

Maar wat jij niet snapt is dat de 360 weldegelijk duurder is. De Xbox 360 kost denk ik 400€ met één game. De PS3 kost 600€ met 2 games en een extra controller. Dus €400 + 45€ (extra controller) + 65€ (game) = 510. En dan er vanuitgaand dat je online speelt doe je daar nog een jaar en een half X-Box Live bij en je bent bij de 600€. En het wordt nog steeds duurder. En als jij 500€ al te duur vind.. Tja, ik denk dat je er al over zit. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor Piet-Herr maar ik snap dus niet wat je bedoelt, doe eens normaal. Bij de lancering van de 360 waren er ook maar 18 games, dat is nog minder dan bij de PS3. Jij vindt het dus niet normaal dat er bij de launch van een console maar weinig games zijn? Hoezo fanboy? Volgens jou doet Sony alles verkeerd. En de PS2 is nog altijd de bestverkopende console ter wereld, en zeg niet dat ik een Sony fanboy ben, want ik heb er ernstig over nagedacht een 360 te kopen. :)

Maar wat jij niet snapt is dat de 360 weldegelijk duurder is. De Xbox 360 kost denk ik 400€ met één game. De PS3 kost 600€ met 2 games en een extra controller. Dus €400 + 45€ (extra controller) + 65€ (game) = 510. En dan er vanuitgaand dat je online speelt doe je daar nog een jaar en een half X-Box Live bij en je bent bij de 600€. En het wordt nog steeds duurder. En als jij 500€ al te duur vind.. Tja, ik denk dat je er al over zit. :D

Ik denk dat hij gewoon bedoelt: Als je op dit moment een console wilt kopen kijken naar de huidige games.. Dat de ps3 juist gelaunched is en daarom minder games heeft dan de 360 klopt, maar belangrijk is dat de 360 er meer heeft.

En wat jij zegt klopt niet echt, het pakket van 2 games + 1 controller is maar tijdelijk, dus dat mag je schrappen. En online service van de 360 is beter, ik denk dat het zeker 60 euro waard is + je kan ook gewoon gratis online, zonder de extra's.(dacht ik :$ )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds 27 mei een prachtige, onweerstaanbare, lekkere, überegeile, mooie, glimmende witte Wii waar ik heel trots op ben. Mijn vriend komt morgen gamen, en die gaat flauw vallen als die mijn Wii ziet, want hij heeft hem niet en moet nog wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor Piet-Herr maar ik snap dus niet wat je bedoelt, doe eens normaal. Bij de lancering van de 360 waren er ook maar 18 games, dat is nog minder dan bij de PS3. Jij vindt het dus niet normaal dat er bij de launch van een console maar weinig games zijn? Hoezo fanboy? Volgens jou doet Sony alles verkeerd. En de PS2 is nog altijd de bestverkopende console ter wereld, en zeg niet dat ik een Sony fanboy ben, want ik heb er ernstig over nagedacht een 360 te kopen. :)

Heb je mij ooit horen zeggen dat de 360-launch perfect was? Het maakt me alleen geen donder uit hoe de 360 het toen deed, het gaat er om hoe de consoles het nu of misschien binnekort doen. Op dit moment heeft de PS3 gewoon heel weinig games en de 360 heeft daar geen last van, jammer dan. Dan gaat het toch gewoon om het resultaat? En wie is hier dan de fanboy, als jij alles probeert goed te praten :{

Maar wat jij niet snapt is dat de 360 weldegelijk duurder is. De Xbox 360 kost denk ik 400€ met één game. De PS3 kost 600€ met 2 games en een extra controller. Dus €400 + 45€ (extra controller) + 65€ (game) = 510. En dan er vanuitgaand dat je online speelt doe je daar nog een jaar en een half X-Box Live bij en je bent bij de 600€. En het wordt nog steeds duurder. En als jij 500€ al te duur vind.. Tja, ik denk dat je er al over zit. :D

Blablabla, in plaats van dat je nou gewoon leest wat ik zeg.. :{

Het gaat mij niet om de prijs met allerlei lijstjes en praatjes waarom de PS3 als je dit en dit er bij koopt goedkoper is, het gaat mij om de absolute prijs. Voor 250 euro heb je een degelijke Xbox 360 waar je gewoon op kunt spelen, voor de PS3 begint dat bij 500 euro. Lekker belangrijk dat je dan nadat je zo veel controllers en games hebt gekocht goedkoper uit bent met een PS3, als ik een console koop wil ik meteen spelen en dan moet je meteen de prijs van je console ophoesten. Bovendien wil ik graag zelf weten wat ik bij m'n console koop. Zo koop ik niet meteen een extra controller als ik een console haal, dus daar is je lijstje al krom als maar kan. En inderdaad vind ik 500 veel geld, daarom zou ik nu ook geen Xbox 360 kopen met twee games en twee controllers. Ik zeg nergens dat ik de Xbox 360 een koopje vind, maar hij is wel goedkoper dan de PS3. Dat jij dat probeert goed te praten is een ander verhaal.

EDIT: Sorry als ik boos over kom, zo bedoel ik het niet :)

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan wel online Hi- maar niet online gamen (multiplayer) daarvoor heb je een Live Gold abonnement voor nodig.

Piet-Herr, je moet niet zo boos worden hoor het lijkt wel zo. :puh:

Ik wil alleen maar zeggen dat je op termijn goedkoper uitkomt dan de 360. Zo simpel is het. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst het vriendelijke verzoek om het hier gezellig te houden, ook in discussies kunnen jullie gewoon vriendelijk met elkaar omgaan. Ruzie maken, boos worden of kortaf gaan posten heeft geen zin én is slecht voor de sfeer op het forum. Bij voorbaat dank.

Ik wil alleen maar zeggen dat je op termijn goedkoper uitkomt dan de 360.

Ben je verplicht om bij een Xbox 360 een extra controller te kopen? Ben je verplicht om gebruik te maken van Live Gold? Ben je verplicht om meer dan één game aan te schaffen bij je Xbox 360? Nee, dus je hoeft helemaal niet duurder uit te komen. Bij de PlayStation 3 ben je verplicht om 600 euro neer te tellen, die spullen die je extra krijgt worden je gewoon opgedrongen. Daar naast is het zoals eerder gezegd een aanbieding, dus binnenkort is ook die vergelijking niet relevant meer. Feit blijft dat het grootste nadeel van de PS3 de prijs is, dat kan je op 1000en manieren goed proberen te praten. Werken zal het nooit doen, je kan niet om feiten heen. Dan het online netwerk, bij de PS3 is het gratis. Voor zover je het gratis kan noemen, neem als voorbeeld Home. Daarin kan je gratis je eigen kamer of iets in die richting inrichten, vrienden bezoeken, etc.. Maar het word pas interessant als je behalve de paar standaard meubeltjes, ook je kamer uniek kan maken door nieuwe spullen te kopen. Daar komt het addertje onder het gras, voor elk ding zal je moeten betalen. Hoezo gratis? Zo zullen er in de toekomst nog wel meer dingen betaald moeten worden, niks is gratis in het leven. Sony heeft het geld niet om een online netwerk van dat formaat te onderhouden zonder inkomsten uit dat netwerk. Je moet inderdaad voor Xbox Live Gold betalen, maar daar staat ook wat tegenover. Voor het geval dat je een stempeltje met [Xbox 360 fanboy] op mijn voorhoofd wilt drukken, ik ben van plan om een PS3 aan te schaffen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, jullie moeten gewoon niet zeuren :@ (ook niet boos bedoeld :schater: )

Ik was ook zo iemand die de Wii nep vond en wilde kiezen tussen een X360 en PS3.

Toen speelde ik bij een vriend op de Wii, en ik was verkocht.

So what dat er mindere graphics zijn, een Wii is meer dan 2 keer zo goedkoop als een PS3 en Xbox met 2 spellen en 2 controllers en Xbox Live Gold (:puh:).

Daarbij ben ik erg blij dat ik zo'n wit ding naast me heb staan, het is gewoon zooo veel lijper dan die "Hardcore" Consoles. Ik heb mijn PC en PSP al om hardcore te spelen.

Dat wilde ik even zeggen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst het vriendelijke verzoek om het hier gezellig te houden, ook in discussies kunnen jullie gewoon vriendelijk met elkaar omgaan. Ruzie maken, boos worden of kortaf gaan posten heeft geen zin én is slecht voor de sfeer op het forum. Bij voorbaat dank.
Ik wil alleen maar zeggen dat je op termijn goedkoper uitkomt dan de 360.

Ben je verplicht om bij een Xbox 360 een extra controller te kopen? Ben je verplicht om gebruik te maken van Live Gold? Ben je verplicht om meer dan één game aan te schaffen bij je Xbox 360? Nee, dus je hoeft helemaal niet duurder uit te komen.

Dus jij wil zeggen dat je maar één game op je console koopt, niet online gamed en nooit eens met je vrienden speelt? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...