Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Als je een Electrische koopt, koop dan een standaard beginner pakket (niet lullig bedoelt). Dat houdt meestal in ;

  • Versterker + nodige kabels.
  • Gitaar + eventuele pedalen.
  • Gitaar Stand.
  • Nieuwe snaren.

En dat kun je overal voor een klein prijsje kopen in de lokale muziekwinkel. Of tweedehands op marktplaats of Ebay. Richtprijs kan varieren van €99 tot €300 naargelang het merk. Tip: Stagg verkoopt enorm goede beginners gitaren + aardig mooie accesoires ( Zak, versterker, snaren, plectrums,...) Allemaal in één pakket .

En daarmee kun je net zoals ik een aardige basis mee leggen. Een versterker is broodnodig als je leert electrische spelen. Daarmee lijkt een hoofdtelefoon een ontzettend slecht idee. Niet door het geluid, maar als je je gitaar verkeerd stemt ben je eventjes hardhorig:7.

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als je een Electrische koopt, koop dan een standaard beginner pakket (niet lullig bedoelt). Dat houdt meestal in ;

  • Versterker + nodige kabels.
  • Gitaar + eventuele pedalen.
  • Gitaar Stand.
  • Nieuwe snaren.

En dat kun je overal voor een klein prijsje kopen in de lokale muziekwinkel. Of tweedehands op marktplaats of Ebay. Richtprijs kan varieren van €99 tot €300 naargelang het merk. Tip: Stagg verkoopt enorm goede beginners gitaren + aardig mooie accesoires ( Zak, versterker, snaren, plectrums,...) Allemaal in één pakket .

En daarmee kun je net zoals ik een aardige basis mee leggen. Een versterker is broodnodig als je leert electrische spelen.

Ik twijfel zelf wat over de kwaliteit die je bij zulke starterspacks hebt, ook al is het natuurlijk wel erg handig als je meteen alles al hebt. Vanmorgen ben ik even bij de plaatselijke muziekwinkel langs geweest en daar heb ik voor iets meer geld iets dat op verschillende sites gewoon erg goed wordt benoemd. En ik kan het feitelijk gratis lenen voor 5 maanden, als ik het daarna aanschaf.
Daarmee lijkt een hoofdtelefoon een ontzettend slecht idee. Niet door het geluid, maar als je je gitaar verkeerd stemt ben je eventjes hardhorig:7.
Goed dat je het zegt, het was me geheid overkomen :puh: .
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Hoi iedereen! Ik wil een gitaar kopen, geen elektrische, maar een klassieke/akoestisch. Ik heb paar keer bij mijn oom gespeeld, 2 keer ofzo, voor de rest niet. Mijn 1e keer dus, weet iemand nog een goede gitaar? Het liefst niet zo'n dure. Budget gaat tot 90 euro. Wel graag dat ik Red Hot Chili Peppers ermee kan spelen en andere liederen. BVD!

Link to comment
Delen op andere websites

Ben eigenaar van een Baltimore Les Pauls

Ik probeer mezelf via verschillende sites te leren spelen. Ik ken al wat deuntjes maar het gaat gestaag.

misschien toch maar wat lessen nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi iedereen! Ik wil een gitaar kopen, geen elektrische, maar een klassieke/akoestisch. Ik heb paar keer bij mijn oom gespeeld, 2 keer ofzo, voor de rest niet. Mijn 1e keer dus, weet iemand nog een goede gitaar? Het liefst niet zo'n dure. Budget gaat tot 90 euro. Wel graag dat ik Red Hot Chili Peppers ermee kan spelen en andere liederen. BVD!

In Rolde (bij Assen) zit een man die nieuwe gitaren verkoopt voor budget prijzen. Mijn Les Pauls heb ik incl. stander voor 100 euro gekocht. Als je wilt, zoek ik de gegevens van die man even op.

Link to comment
Delen op andere websites

:O Gitaren!

Ik wil binnenkort elektrisch gitaar gaan spelen. Nee, ik wil liever niet beginnen met akoestisch. Ik ken nu ook mensen die gewoon direct Elektrisch spelen, dus oke. Wat zeggen jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

:O Gitaren!

Ik wil binnenkort elektrisch gitaar gaan spelen. Nee, ik wil liever niet beginnen met akoestisch. Ik ken nu ook mensen die gewoon direct Elektrisch spelen, dus oke. Wat zeggen jullie?

Ik zou toch eerst een stalen snaren akkoestische gitaar kopen, en later electrisch gaan doen. Als je eerst akkoestisch speelt kun je makkelijk electrisch, maar als je electrisch gaat spelen (met plectrum dus) kun je moeilijker akkoestisch gaan spelen (met je vingers), en geloof mij, je versterker enzo sleep je niet overal mee naar toe, terwijl op onverwachte momenten er wel ineens een akkoestische gitaar voor je neus staat, wat voor leuke sitaties kan zorgen (met bijvoorbeeld een leuk meisje).

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik wou er geen nieuwe topic over maken :puh:

Jawel, ik ben ook van plan om een gitaar aan te kopen. Ik heb al een hele lange tijd het merk Paul Reeds Smith op het oog. Maar helaas zit ik met een dilemma. De keuze tussen een PRS custom 22 en 24. Ik ken dus niets van gitaren ... ook niet van hoe ze te bespelen, maar ik ben wel degelijk van plan om een PRS aan te kopen. Wat is het verschil tussen de PRS Custom 22 & 24? En is er een prijsverschil?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou er geen nieuwe topic over maken :puh:

Jawel, ik ben ook van plan om een gitaar aan te kopen. Ik heb al een hele lange tijd het merk Paul Reeds Smith op het oog. Maar helaas zit ik met een dilemma. De keuze tussen een PRS custom 22 en 24. Ik ken dus niets van gitaren ... ook niet van hoe ze te bespelen, maar ik ben wel degelijk van plan om een PRS aan te kopen. Wat is het verschil tussen de PRS Custom 22 & 24? En is er een prijsverschil?

Twee vragen:

1. Heb je al andere gitaren, zo ja, wat voor merk/model?

2. Speel je al gitaar, of begin je net?

Éen tip als je een nieuwe gitaar wilt kopen - kijk éérst naar wat 'ie kost ;)

Wat PRS betreft, ik ben er niet zo'n fan van. Prijs/kwaliteit verhouding is laag, want zelfs de imports (modellen gemaakt in lageloonlanden zoals China, Korea etc) zijn aan de dure kant en stellen weinig voor.

Bedoel je trouwens een PRS SE Custom, of een 'echte' PRS Custom?

De eerste, de SE dus, is gewoon een 'goedkope' importgitaar gemaakt in China of Korea, en kost 750 á 800 euro. De 'echte' PRS Custom modellen zijn van hogere kwaliteit en voor zover ik weet geproduceerd in de VS, waardoor de prijs meteen 3x zo hoog ligt. Voor een PRS Custom betaal je minstens €2000, en afhankelijk van het model kan dat oplopen tot €2800.

Het verschil tussen de 22 en 24 is alleen maar het aantal fretten. 22 betekent een 22 frets nek, 24 een 24 frets. Het verschil tussen die twee is dat hoewel de nek van je gitaar bij 24 duidelijk langer is, je wél twee octaven kan bereiken (de 12e fret is een octaaf hoger, de 24e fret twee octaven). Ik heb nu zelf een Ibanez SA32 en een MCS handgebouwde gitaar, beiden met 22 fretten. Waarom? 22 vind ik makkelijker spelen.

En bovendien, hoe vaak ga je nou helemaal tot aan het einde van je fretboard? Zelfs voor de meeste solo's kom je niet verder dan nummer 20 ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Twee vragen:

1. Heb je al andere gitaren, zo ja, wat voor merk/model?

2. Speel je al gitaar, of begin je net?

1. Ik heb geen enkele gitaar.

2. Ik heb een paar maanden geleden met een vriend afgesproken samen gitaarlessen te volgen. We staan dus nog nergens ..

Ik heb wel degelijk een PRS Custom SE op het oog. Ik heb er al een heleboel over gelezen op het internet, dus mijn keuze staat vrijwel al vast. Voor de prijs heb ik hem inderdaad zien staan rond de 700 euro. I know .. een beetje duur, maar hij staat al bovenaan op men lijstje. Ik ga me nog laten informeren in een muziekwinkel over dat model. Aangezien we beiden 16 zijn, en we niet kunnen wachten tot we eens samen kunnen spelen zijn we ook niet van plan om notenleer te doen. En aangezien notenleer al 4 jaar is, en je 1 jaar acoustisch onder de knie moet hebben en dan pas mag beginnen met electrisch gaan we dit toch van het lijstje schrappen.

Als je nog een merk hebt mag je die gerust eens aanbevelen :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...