Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik wil toch even om hulp vragen hier. :)

Ik speel nou al een jaartje gitaar, maar ik wil nu graag liedjes van Bullet For My Valentine's album The Poison spelen. Ik las op het internet dat ze dit album in drop C tuning hebben opgenomen. Het probleem is dat ik die drop C maar niet krijg. :N Kan iemand me misschien helpen hiermee? Het liefste stem ik het met een stemapparaat, maar als het zonder moet probeer ik wel zonder. :puh:

Ik neem aan dat je wel weet hoe je drop C tuning kan bereiken....

Je gitaar raakt erg ontstemd, omdat de spanning op de hals opeens een stuk minder word. Wat ik dan doe is gewoon een stuk of 4 keer opnieuw stemmen. Dan lukt het wel... ;) Ik zou het doen met een stemapparaatje, en anders met een piano/keyboard :) Met een stemvork heb ik nooit gekunt, en hoef het eigenlijk niet zo nodig te kunnen.

Zelf vermijd ik altijd liedjes met een drop tuning ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil toch even om hulp vragen hier. :)

Ik speel nou al een jaartje gitaar, maar ik wil nu graag liedjes van Bullet For My Valentine's album The Poison spelen. Ik las op het internet dat ze dit album in drop C tuning hebben opgenomen. Het probleem is dat ik die drop C maar niet krijg. :N Kan iemand me misschien helpen hiermee? Het liefste stem ik het met een stemapparaat, maar als het zonder moet probeer ik wel zonder. :puh:

Heb je ooit naar drop D gestemd?

Drop C is hetzelfde, maar dan een hele stap lager. Op je stemapparaat (als je er eentje van Korg hebt, iig) betekent dit dat je je lage E 4x een halve stap omlaag moet stemmen, ofwel 4x op het "flat" knopje drukken. De rest van je snaren stem je 2x een halve (ofwel gewoon een hele) stap omlaag.

Simpel gezegd, je hele gitaar naar D (één stap omlaag) stemmen en je lage E 2 stappen, naar C.

Heel erg bedankt voor alle antwoorden iedereen.

Deze lijkt mij wel wat.

http://www.mainmusic.nl/nl/product/19680/3...ccessoires.html

Ga ervoor, zou ik zeggen :) Je begint net met spelen, dus zolang je maar een gitaar hebt die niet ontstemt zit het wel goed denk ik.

Ik neem aan dat je wel weet hoe je drop C tuning kan bereiken....

Je gitaar raakt erg ontstemd, omdat de spanning op de hals opeens een stuk minder word. Wat ik dan doe is gewoon een stuk of 4 keer opnieuw stemmen. Dan lukt het wel... ;) Ik zou het doen met een stemapparaatje, en anders met een piano/keyboard :) Met een stemvork heb ik nooit gekunt, en hoef het eigenlijk niet zo nodig te kunnen.

Zelf vermijd ik altijd liedjes met een drop tuning ;)

Onzin :?

Waarom zou je je gitaar een aantal keer opnieuw stemmen? De spanning op je hals veranderd heus niet als je dat doet... Ja, de spanning veranderd als je omlaag stemt, maar het word niet beter als je dat meerdere keren doet.

Het hangt ook af wat voor dikte snaren hij heeft. Als hij .008 of .009 erop heeft zitten dan gaan de snaren erg slap aan voelen, waar ikzelf niet van houd. En het is mogelijk dat je dan een fret buzz krijgt vanwege de veranderde spanning op je nek komt te staan en de snaren losser zitten, waardoor ze tegen de fretten aan kletteren. Mijn advies is, als je je gitaar zo wilt houden, zet er een setje .010 of beter nog .011 op. Als je het kan, stel je truss rod (halspen) een beetje bij om de fret buzz te voorkomen.

En hij weet dus niet hoe hji naar drop C stemt, dat is juist zijn vraag. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat je wel weet hoe je drop C tuning kan bereiken....

Je gitaar raakt erg ontstemd, omdat de spanning op de hals opeens een stuk minder word. Wat ik dan doe is gewoon een stuk of 4 keer opnieuw stemmen. Dan lukt het wel... ;) Ik zou het doen met een stemapparaatje, en anders met een piano/keyboard :) Met een stemvork heb ik nooit gekunt, en hoef het eigenlijk niet zo nodig te kunnen.

Zelf vermijd ik altijd liedjes met een drop tuning ;)

Onzin :?

Waarom zou je je gitaar een aantal keer opnieuw stemmen? De spanning op je hals veranderd heus niet als je dat doet... Ja, de spanning veranderd als je omlaag stemt, maar het word niet beter als je dat meerdere keren doet.

Het hangt ook af wat voor dikte snaren hij heeft. Als hij .008 of .009 erop heeft zitten dan gaan de snaren erg slap aan voelen, waar ikzelf niet van houd. En het is mogelijk dat je dan een fret buzz krijgt vanwege de veranderde spanning op je nek komt te staan en de snaren losser zitten, waardoor ze tegen de fretten aan kletteren. Mijn advies is, als je je gitaar zo wilt houden, zet er een setje .010 of beter nog .011 op. Als je het kan, stel je truss rod (halspen) een beetje bij om de fret buzz te voorkomen.

En hij weet dus niet hoe hji naar drop C stemt, dat is juist zijn vraag. ;)

o, oke :$

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine bump, ik heb even net foto's genomen van mijn huidige gitaar :). Sommige zullen zeggen, waarom plak je er stickerts op? Zomaar. Omdat ik dat mooi vindt. Dit wordt niet mijn eerste en laatste gitaar. Ik spaar momenteel voor een andere...

Picks;

2dajgqu.jpg

Picks 2;

2hfndab.jpg

Picks verschillen van 79,80,82 en 1mm dikte.

Gitaar body;

2ylo6de.jpg

De "Lick" sticker hangt nu zo, in tegenstelling tot de Hendrix. Omdat de gitaar meestal lekker op de schott ligt :clown:

Gitaar volledig;

2mmv76.jpg

En nog een leuk hebbedingetje, een Pickhouder die je op je stemmingsdingen moet duwen.

o0z1cg.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine bump, ik heb even net foto's genomen van mijn huidige gitaar :). Sommige zullen zeggen, waarom plak je er stickerts op? Zomaar. Omdat ik dat mooi vindt. Dit wordt niet mijn eerste en laatste gitaar. Ik spaar momenteel voor een andere...

Picks;

2dajgqu.jpg

Picks 2;

2hfndab.jpg

Picks verschillen van 79,80,82 en 1mm dikte.

Gitaar body;

2ylo6de.jpg

De "Lick" sticker hangt nu zo, in tegenstelling tot de Hendrix. Omdat de gitaar meestal lekker op de schott ligt :clown:

Gitaar volledig;

2mmv76.jpg

En nog een leuk hebbedingetje, een Pickhouder die je op je stemmingsdingen moet duwen.

o0z1cg.jpg

Wow gaave stuff, IB ;)

Die Jimi Hendrix (?) sticker vind ik niet zo heel mooi op je gitaar.

Zelf heb ik maar een 'pic' en die is heel fijn, dus ik hoef er ook niet meer.... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hey IB, is die plectrum in de vorm van een schedel een van die BC Rich skullpicks? Hoe spelen die?

Ik gebruik zelf alleen maar Nylon USA 1.0mm van Dunlop, lekker stug en omdat er een griprandje op zit glijden ze minder snel uit mijn handen. Welke dikte gebruik jij gewoonlijks?

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaa..nee Sdajafol, de schedel pick is een Grave Picker, Ik heb nu nog niet echt de kans gehad om er mee te spelen. Met dat aantal wissel ik vaak tussen de Jim Dunlop met de M (Die paarse) en dan inderdaad ook deze die jij hebt. De Dunlop Nylons van 1mm. Dat randje zit inderdaad gewoon erg lekker! Ik speelde vroeger erg vaak met de Alice Picks met 0.81. Ik vondt deze gewoon erg fijn. Zo ben ik in die dikten blijven zitten. Ehm, gewoonlijks nu met de 1mm afwisselend met de Martin&Co's van 0.73 :D. Bijvoorbeeld kan ik gewoonweg echt niet spelen met de California picks (de Licht en donker paarse rechtsonder) omdat ze flinterdun aanvoelen.

Edit: Allebei de stickers vakkundig verwijdert. Ik denk dat ik 'm maar origineel laat :7

Bewerkt: door Ice Banana
Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand ook een goede manier om de bridge schoon te houden? Voor de body en snaren heb ik respectievelijk Dunlop Formule 65 en Fast Fret (wax achtig), alleen de bridge probeer ik met een wattenstaafjes schoon te houden. Daarmee kan je echter niet in de vele kleine hoekjes die een bridge telt komen.

Snaren er af halen zal een mogelijkheid zijn, maar ik heb daar nog geen ervaring mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Preddy, hoe lang zitten je snaren er nu op?

Misschien kan je bij de drogist kleine borsteltjes halen, ik had een paar jaar terug altijd langwerpige borsteltjes (met een borstelkop zoals een pleeborstel) om mijn beugel schoon te houden. Of probeer anders een gewone tandenborstel?

Link to comment
Delen op andere websites

@IB: :O je hebt toch geen Stagg gekocht hoop ik? :O

Want dat zijn echt suckie gitaren!

De kwaliteit is echt kut!

Ik spreek uit ervaring omdat mijn eerste gitaar ook een Stagg was,en achteraf gezien heb ik beter voor die 10 euro meer een Squier starterspakket gekocht :duh:

Maar achja als hij het doet is het goed hé? ^_^

Nog eens een foto van mijn gitaren :) :

099va4.jpg

w800.png

Zijn ze niet mooi? ^_^

Mvg,PTC. :)

Bewerkt: door PiekeTheCat
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een vraagje. Is een versterker eigenlijk nodig ?

want ik ga morgen hier in den haag naar Rock Palace om daar een gitaar te zoeken. en dan weet ik niet zeker of ik nog

een versterker erbij moet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit ongelofelijk te twijfelen. Ik heb rondgekeken en ik zei dat ik links was. maar de man zei dat ik gewoon een rechtse moest kopen omdat het met gitaarspelen niet uitmaakt wat je voorkeurshand is. Maar ik dacht dat het gewoon een verkooppraatje was. Dus ik heb nog niks gekocht. Moet ik nou een linkse kopen of een rechtse ? Ik voelde me lekkerder met een linkse gitaar. Maar ik heb gehoord dat je ook kan leren rechts te spelen. helpt iemand mij uit de put ? :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...