Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb vandaag de gitaar binnengekregen :dans:

maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik ben nu de hele tijd dit aan het oefenen. Ze zeggen dat het helpt je vingers te trainen.

E --------------------------------------------------------0-1-2-3-4-|

B ---------------------------------------------0-1-2-3-4------------|

G ----------------------------------0-1-2-3-4-----------------------|

D -----------------------0-1-2-3-4----------------------------------|

A ------------0-1-2-3-4---------------------------------------------|

E -0-1-2-3-4--------------------------------------------------------|

Maar ik heb een vraagje. Morgen ga ik een stemapparaat halen. maar ik neem aan dat ik gewoon elke willekeurige kan gebruiken voor mijn elektrische gitaar toch ? Of moet ik een speciale hebben ?.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan denk ik wel elk stem apparaat halen, Zolang je je gitaar er maar mee kan stemmen. Vraag het even na in een winkel, je zult dan gegarandeerd geholpen worden. En idd, bovenstaande tabs helpen je vingers wat leniger te maken en je kan er goed op oefenen. (Ik deed het eerst elke dag)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb een vraagje. Morgen ga ik een stemapparaat halen. maar ik neem aan dat ik gewoon elke willekeurige kan gebruiken voor mijn elektrische gitaar toch ? Of moet ik een speciale hebben ?.

Wees verstandig, en koop een Korg CA-30.

CA30.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben vandaag bij Kunst en Cultuur gevraagd om buiten mijn dramaproject ook nog mee te doen met een van de nummers die daar worden instudeert, dat is dit nummer. Die gast vertelde dat ik iets met de A en de D moest doen, dat zegt mij dus totaal niks. Kan iemand uitleggen wat dat is?

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk dit snap ik nou niet. Ik volg les via een boek die ik heb geleend bij de bieb. En ik ben nu bij het hoofdstuk Akkoorden.

En dan snap ik er niks meer van.

Kan iemand mij even uitleggen wat A D en E akkoorden precies inhouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Die cijfers zijn je vingers

hand.jpg

Die 6 strepen zijn je snaren,de bonvenste is de hoge e(hoogste klank,dunste) en de onderste de lage E(laagste klank,dikste). De balk waar de e en E voorstaan is de topkam(meestal wit/geel ding die op het fingerboard zit vlakbij de headstock) Dus als je naar het akkoord kijkt zie dat er niks boven de eerste fret moet maar bij de 2e(boven/naast het vakje met een stip) Daar moet je bij de D akkoord de middel vinger op de hoge e,je wijsvinger op de G en de ring vinger de fret daarnaast/onder(vak met de stip) op de B.

Link to comment
Delen op andere websites

dus het is eigenlijk een soort van tab maar dan met vingerzetting toch ?

Ja, precies :)

Oja: Als er op/voor de snaar een kruisje staat betekend dat dat je die niet hoeft aan te slaan.

Bewerkt: door Arthis
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...