Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Als ik jou was zou ik toch nog even met de instellingen van je pedaal en versterker spelen, want ik heb het met wat anderen erover gehad en die krijgen gewoon een keihard scheurgeluid uit hun versterker met de DS-1 :?

Arthis, Thomann kende ik al, valt zeer aan te raden. Goedkoop, goede service en snelle levering.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als ik jou was zou ik toch nog even met de instellingen van je pedaal en versterker spelen, want ik heb het met wat anderen erover gehad en die krijgen gewoon een keihard scheurgeluid uit hun versterker met de DS-1 :?

Arthis, Thomann kende ik al, valt zeer aan te raden. Goedkoop, goede service en snelle levering.

't is wel een vet scheurgeluid hoor, maar t is niet echt wat ik graag gebruik bij zakk wylde shit enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben bezig met een rockliedje maar er zit een stukje akoestisch in wat ik ook graag zou willen spelen. Maar het punt is dat het voor geen meter klinkt op mijn elektrisch gitaar. is er hier een oplossing voor ? ik denk dat het ligt aan mijn versterker. want het galmt als ik het speel.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben bezig met een rockliedje maar er zit een stukje akoestisch in wat ik ook graag zou willen spelen. Maar het punt is dat het voor geen meter klinkt op mijn elektrisch gitaar. is er hier een oplossing voor ? ik denk dat het ligt aan mijn versterker. want het galmt als ik het speel.

kloot eens wat mer je instellingen... mischien heb je de 'reverb' wat hoog staan...

welk liedje is het BTW?

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben bezig met een rockliedje maar er zit een stukje akoestisch in wat ik ook graag zou willen spelen. Maar het punt is dat het voor geen meter klinkt op mijn elektrisch gitaar. is er hier een oplossing voor ? ik denk dat het ligt aan mijn versterker. want het galmt als ik het speel.

kloot eens wat mer je instellingen... mischien heb je de 'reverb' wat hoog staan...

welk liedje is het BTW?

reverb word vaak delay genoemd op kleine versterkers..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel zelf geen gitaar maar ik ken wel een paar nummers met moeilijke gitaar solo's zo te horen.

Hier volgen ze:

¤ Red Hot Chilli Peppers - Snow

¤ Funtwo - Cannonball

¤ DragonForce - Through the Fire and Flames

Snow:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344">

Cannonball (van een kindje die het na kan spelen):

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344">

Through the Fire and Flames:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344">
Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand mij vertellen wat een hammer is ? en wat een powerchord inhoudt ? want dat zit nu in een liedje en ik hebn geen idee wat ze daarmee bedoelen. dan er bijv 12h13

hammer on: je slaat een snaar aan en dan "hamer" je als het ware de noot aan die je wilt hebben.

Oefen dit bijvoorbeeld in Am: je hebt je vingers in een Am positie. Til je wijsvingerop en sla de B-snaar aan (2e snaar). Dan hamer je met de top van je wijsvinger op de C (2e snaar, 1e positie). Als je dit snel achter elkaar doet, krijg je een leuk effect.

In het begin zal het onwennig zijn en langzaam gaan, maar je zult merken dat als je een beetje oefent het al snel automatisch gaat.

Een power chord is een akkoord dat is opgebouwd uit alleen de grondtoon en de kwint (de vijfde noot vanaf de grondtoon) en wordt vaak genoteerd als een 5 akkoord (E5, G5, F5, etc.), waarbij de 5 slaat op de kwint.

Omdat er geen terts wordt gebruikt in het akkoord, heeft deze noch een majeur-, noch een mineurklank. Wanneer je distortion gebruikt en een akkoord speelt waar wel een terts in zit, dan zal dat altijd wat wringend klinken. Laat je de terts weg zoals in een power chord, dan krijg je een bijzonder krachtig en strak geluid (vandaar ook de naam "power chord").

Succes ermee.

:tu:

Kijk onders even op bijvoorbeeld: http://www.gitaar.net

Hier kan je heel veel informatie over dit soort dingen vinden (zoals de bovenstaande uitleggen :$ :puh: )

Ook google doet wonderen.

Bewerkt: door LangeDraak
Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand mij vertellen wat een hammer is ? en wat een powerchord inhoudt ? want dat zit nu in een liedje en ik hebn geen idee wat ze daarmee bedoelen. dan er bijv 12h13

Een hammer ons is dat je bv de 12 noot aanslaat en dan met je andere vinger op de 13de noot gaat, zonder de snaar aan te slaan. een pull-of is hetzelfde alleen je trekt de vinger dan weg van de noot. Hieronder is nog een filmpje over HO's en PO's.

Een polkwerchord is dat je meer dan 1 noot gebruikt, zoals dit:

D5 E5 G5 A5 D5 A5 D5 G5

E||-----------------------------------------------5------10----|

B||---------------------------------10-----5------3------8-----|

G||-------------------7------9------7------2-----(2)----(7)----|

D||-----7------9------5------7-----(7)----(2)------------------|

A||-----5------7-----(5)----(7)--------------------------------|

E||----(5)----(7)----------------------------------------------|

Je zult dan 2/3/4 vingers moeten gebruiken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...