Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Heb je voor gitaar ook echt les nodig? Ik wil het namelijk al best lang, en aangezien ze op school er ook op hameren dat ik iets moet gaan leren bespelen dan de lichten. En elektrisch gitaar leek me wel leuk..

Hoeft natuurlijk niet, je hebt ook tabs op het internet, wat je kunt naspelen hoor, het is eigenlijk alleen maar zeer veel oefenen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heb je voor gitaar ook echt les nodig? Ik wil het namelijk al best lang, en aangezien ze op school er ook op hameren dat ik iets moet gaan leren bespelen dan de lichten. En elektrisch gitaar leek me wel leuk..

Hoeft natuurlijk niet, je hebt ook tabs op het internet, wat je kunt naspelen hoor, het is eigenlijk alleen maar zeer veel oefenen.

Kan je doen, maar het is redelijk handig om ook een tijdje les te nemen. Van een tekstblad op het internet leer je namelijk niet goed hoe je je techniek ontwikkeld, met een leraar kan dat wel.

En aan een tab kan je geen vragen stellen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ja, ik speel ook gitaar :)

Ik was een keer tv aan het kijken, erg leuk progamma.... :7 en toen kwam er reclame, zo ook de reclame van Tele 2 met als achtergrond nummer 'eye of the tiger' van Survivor ^^. Dat vond ik zo'n gaaf nummer dat ik ook gitaar wou gaan spelen. Mijn pa had boven nog een electrische squier gitaar staan. Prima startersgitaar :) veel beter dan die shit van de blokker bijvoorbeeld :7 En toen ben ik dus op les gegaan :)

Dat was allemaal al 3 jaar geleden, nu heb ik mijn techniek al aardig ontwikkeld en kan ik nummers als Thunderstruck, Snow spelen... En tja... als je rock e.d. gaat spelen, dan komen daar natuurlijk ook pedalen aan te pas.

Daarom wil ik nu graag eens beginnen met wat effecten. Ik vind de Boss Turbo Distorion DS-2 heel erg mooi, maar die is wel 70 euries.... Terwijl je ook beginners multi-effecten pedalen hebt. Daar ziteen bijvoorbeeld 30 effecten die je kan combineren enzo. Maar is dat wel een beetje mooi geluid? heeft iemand hier ervaring mee? Want die dingen zijn namelijk ook maar ongeveer 100 eruries....

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Met die €100 multi-effects bedoel je zooi als de Digitech RP-100 e.d.?

Ik heb zelf een RP-350 (duurder, meer effecten en een wah/volumepedaal erop) en ben er niet weg van. Voor dezelfde prijs had ik een Boss ME-50 kunnen kopen en achteraf was dat de betere optie geweest. Begrijp me niet verkeerd, als je alleen op je slaapkamer speelt dan is Digitecht erg leuk, maar toen ik er een keer het podium mee op ging klonk het stukken minder.

Mocht je van plan zijn het podium op te gaan, neem dan gewoon meerdere losse pedalen. Gewoon een losse wah (Dunlop en Vox zijn aan te raden), plus nog wat andere dingen die je gebruikt, distortion, een equalizer en als je ze gebruikt een flanger of phaser.

En wat je ook doet, koop geen meuk zoals Behringer of Arion pedalen, dan kan je beter doorsparen voor iets van Boss of Dunlop ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Met die €100 multi-effects bedoel je zooi als de Digitech RP-100 e.d.?

Ik heb zelf een RP-350 (duurder, meer effecten en een wah/volumepedaal erop) en ben er niet weg van. Voor dezelfde prijs had ik een Boss ME-50 kunnen kopen en achteraf was dat de betere optie geweest. Begrijp me niet verkeerd, als je alleen op je slaapkamer speelt dan is Digitecht erg leuk, maar toen ik er een keer het podium mee op ging klonk het stukken minder.

Mocht je van plan zijn het podium op te gaan, neem dan gewoon meerdere losse pedalen. Gewoon een losse wah (Dunlop en Vox zijn aan te raden), plus nog wat andere dingen die je gebruikt, distortion, een equalizer en als je ze gebruikt een flanger of phaser.

En wat je ook doet, koop geen meuk zoals Behringer of Arion pedalen, dan kan je beter doorsparen voor iets van Boss of Dunlop ;)

Oke thanks. Eigenlijk bedoelde ik zo'n starters effexten ding. Bijvoorbeeld de Zoom50511

Weet iemand of de Zoom 50511 goed is.....?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je voor gitaar ook echt les nodig? Ik wil het namelijk al best lang, en aangezien ze op school er ook op hameren dat ik iets moet gaan leren bespelen dan de lichten. En elektrisch gitaar leek me wel leuk..

Hoeft natuurlijk niet, je hebt ook tabs op het internet, wat je kunt naspelen hoor, het is eigenlijk alleen maar zeer veel oefenen.

Wat kost een goede gitaar + les dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Oke thanks. Eigenlijk bedoelde ik zo'n starters effexten ding. Bijvoorbeeld de Zoom50511

Weet iemand of de Zoom 50511 goed is.....?

Zoals ik net al zei, het hangt er vanaf of je het podium op gaat etc. Wat voor versterker heb je thuis staan?

Als jij een buizenversterker van een rug hebt dan gaat hij er met die Zoom niet beter op klinken, maar als je gewoon 20/30 watt oefenversterker hebt dan kan je in combinatie met die Zoom wel leuke geluiden krijgen.

Heb je voor gitaar ook echt les nodig? Ik wil het namelijk al best lang, en aangezien ze op school er ook op hameren dat ik iets moet gaan leren bespelen dan de lichten. En elektrisch gitaar leek me wel leuk..

Hoeft natuurlijk niet, je hebt ook tabs op het internet, wat je kunt naspelen hoor, het is eigenlijk alleen maar zeer veel oefenen.

Wat kost een goede gitaar + les dan?

Goede beginnersgitaar kan je in combinatie met een versterker voor rond de €200 kopen. Gitaarlessen weet ik niet, ik betaalde 15 of 20 euro per uur maar dat was niet op de muziekschool. Als je een muziekwinkel bij jou in de buurt is kan je daar even kijken, vaak hangen er advertenties van leraren. Of bel de muziekschool even op ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een vriend van mij heeft een Ibanez, een Les Paul model. Daarnaast heeft hij ook nog een versterker van Roland, het kostte bij elkaar zo'n 500 euro als ik me niet vergis. Ik zou zelf ook wel gitaar willen spelen, maar op het moment speel ik piano (wat ik nog steeds met veel plezier doe). Misschien dat ik het er ooit erbij doe....

Link to comment
Delen op andere websites

Oke thanks. Eigenlijk bedoelde ik zo'n starters effexten ding. Bijvoorbeeld de Zoom50511

Weet iemand of de Zoom 50511 goed is.....?

Zoals ik net al zei, het hangt er vanaf of je het podium op gaat etc. Wat voor versterker heb je thuis staan?

Als jij een buizenversterker van een rug hebt dan gaat hij er met die Zoom niet beter op klinken, maar als je gewoon 20/30 watt oefenversterker hebt dan kan je in combinatie met die Zoom wel leuke geluiden krijgen.

Ik heb niu een Fender Frontman Reverb, ik zou eigenlijk niet weten hoe goed dat ding is :N

iig kom je bij aanschaf niet boven de 100 euro uit. Maarja, hij diet het prima, dus....

Ik ben nu erg aan het overwegen om de boss turbo distortion ds-2 aan tw schaffen. Bij mijn plaatselijke muziek handel hoef je er maar zeven tientjes voor neer te tellen :)

Bewerkt: door Arthis
Link to comment
Delen op andere websites

Alweer een vraagje :7

Ik hen dus een squier stratocaster en een Fender Frontman Reverb (buizenversterker), en wil graag met effecten beginnen. Ik was dus aan het overwegen de Boss Ds-2 Turbo Distortion te halen, maar ik vind eigenlijk dat ik dan eerst een goede versterker meoot hebben. Weet iemand een goede versterker? er hoeven niet zo veel effecten e.d. op te zitten, maar wel moet er een heel goed geluid in zitten. Effecten doe ik dan met pedalen enzo....

Alvast bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...