Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Mr Cab Driver van Lenny Kravitz?

EDIT:

klik

Deze jongen aced die solo gewoon @ 3:59

Ik kan btw geen powerchords of muten of dergelijke. Ja i know i suck xD.

Geplaatst:

zou je nu niet beter basisakkoorden kunnen leren ? Dan kan je echt al heel veel liedjes spelen

Dit hele lijstje uit je hoofd leren, Dat lijkt misschien een hele opgave en ik het heeft mij ook een tijdje geduurd, Maar het is de moeite waard.

Geplaatst:

zou je nu niet beter basisakkoorden kunnen leren ? Dan kan je echt al heel veel liedjes spelen

Dit hele lijstje uit je hoofd leren, Dat lijkt misschien een hele opgave en ik het heeft mij ook een tijdje geduurd, Maar het is de moeite waard.

Om nu al die akkoorden te gaan leren zie ik ook niet echt zitten.

Ik speel meestal gewoon met tabs.

Geplaatst:

je kan niet gitaar spelen zonder deze akkoorden te weten hoor. In het begin is het soms wel even doorbijten, maar anders word je echt geen goede gitarist.

Geplaatst:

je kan niet gitaar spelen zonder deze akkoorden te weten hoor. In het begin is het soms wel even doorbijten, maar anders word je echt geen goede gitarist.

Op de moment heb ik echt geen zin om die akkoorden te leren. Ik leer altyd dmv tabs.

• 3 weken later...
Geplaatst:

En men moeder heeft zo'n boekje gevonden met "Maak indruk met Rock-Gitaar".

Best wel handig boekje.

Je hebt ook nog een blues-, metal- , Acoustische versie.

Geplaatst:

haa, mensen,

eindelijk een gitaar topic,

ik speel al 7 jaar gitaar, ik speel op een aukoestisch fendertje, heerlijk gitaartje, maar ik ben aan het sparen voor het echte werk, een Epiphone les Paul!

ik wil 'm nog voor eind dit jaar in huis hebben!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik speel nu zo'n 7 jaar gitaar. Eerst 3 jaar alleen akoestisch, toen op de electrische van mijn vader gaan spelen die nu inmiddels mijn eigendom is. Een Gibson Les Paul Standard ^_^

Hier links te zien naast mijn Fender Stratocaster die ik vorig jaar heb gekocht 8)

633851661_6_q8Sc.jpeg

Verder heb ik nog 2 akoestische gitaren van Takamine, een 6- en een 12-snarige.

Hieronder is de 6-snarige te zien rechts naast de Strat die net uit de verpakking komt :dans:

551641262_5_Sj4M.jpeg

Van de 12-snarige heb ik geen foto op dit moment. Onderstaand plaatje van de Takamine site geplukt:

EG523SC~12_copy.jpg

Ik speel vooral heavy metal. Ik ben een ontzettende fan van Metallica, de meeste nummers die ik speel zijn dan ook van hen :)

Bewerkt: door Silver-Blade
Geplaatst:

Wauwsers, mooie gitaren! Vooral die Gibson! Op welke speel je het liefst?

vette shit man allemaal zelf gekocht?

Geplaatst:

De Les Paul heb ik van mijn vader overgenomen toen hij een SG kocht. De Stratocaster heb ik zelf gekocht na een zomervakantie lang te hebben gewerkt :puh:

De 6-string Takamine is van mijn opa geweest en de 12-string staat er ook sinds vorig jaar bij. Ik zag hem in de winkel staan en ik MOEST hem proberen. Ik was meteen helemaal verliefd op het heerlijke geluid, dus toen heb ik mijn dierbare centjes nog eens bij elkaar geschraapt en hem net kunnen kopen :*D

Gelukkig heb ik nu weer genoeg bijverdiend :puh:

Geplaatst:

De Les Paul heb ik van mijn vader overgenomen toen hij een SG kocht. De Stratocaster heb ik zelf gekocht na een zomervakantie lang te hebben gewerkt :puh:

De 6-string Takamine is van mijn opa geweest en de 12-string staat er ook sinds vorig jaar bij. Ik zag hem in de winkel staan en ik MOEST hem proberen. Ik was meteen helemaal verliefd op het heerlijke geluid, dus toen heb ik mijn dierbare centjes nog eens bij elkaar geschraapt en hem net kunnen kopen :*D

Gelukkig heb ik nu weer genoeg bijverdiend :puh:

hahaha :puh:

want al die gitaren bij elkaar kosten wel wat

maar je hebt dus een hele muzikale familie?

Geplaatst:

hahaha :puh:

want al die gitaren bij elkaar kosten wel wat

maar je hebt dus een hele muzikale familie?

Alleen van mijn vaders kant :puh:

M'n vader zit nu ruim 20 jaar in de band Missing One (geen idee of je er ooit van gehoord hebt :engel: ) Ze spelen vooral classic rock en blues. Verder speelt hij sinds 2 jaar ook af en toe in de band Octopus, die hebben wat meer carriere gemaakt in Nederland. Net als Missing One spelen ze classic rock.

Ik heb sinds vorig jaar een metal coverband gevormd met 2 vrienden, een drummer en bassist. We zoeken nog een gitarist om mij te vervangen in een van mijn rollen. Nu ben ik namelijk slag- en sologitarist beide, maar het klinkt tijdens een solo nogal saai zonder slaggitaar :puh: Misschien komt er ooit nog een zanger bij, maar dat is nu niet het belangrijkste.

Geplaatst:

Volgende week heb ik een optreden en mn slaggitarist heeft vandaag zn pols gebroken. Dus moeten we helaas zonder slaggitarist spelen of we moeten er nog eentje zien te vinden wat wss niet zal lukken. frown.gif

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...