Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gegroet, ik wil dus ook een beetje gitaren alleen ben dus een beginner en heb al wat sites afgespeurt en gevraagd wat voor gitaar als beginner te doen is, zij adviseren me gitaren als London City mk2 en Fenders Squiers i.c.m. Roland Cube of Fender Mustang. Hebben jullie eventuele tips?

Link to comment
Delen op andere websites

Gegroet, ik wil dus ook een beetje gitaren alleen ben dus een beginner en heb al wat sites afgespeurt en gevraagd wat voor gitaar als beginner te doen is, zij adviseren me gitaren als London City mk2 en Fenders Squiers i.c.m. Roland Cube of Fender Mustang. Hebben jullie eventuele tips?

Ik zou gewoon een Squier nemen icm Roland Cube. Londer City heb ik nog nooit van gehoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel zelf ook met een Cube(60 )en ben er heel tevreden mee, misschien is het wel beter om een van zijn kleinere ''broers'' te nemen om te beginnen(15XL,20XL,40XL)deze zijn ook goedkoper maar hebben wel minder vermogen, maar als je op je kamer speelt hoef je niet zo veel te hebben. Tenzij je echt van plan bent om in een groepje te spelen.

Fender squier lijkt me al goed om te beginnen, maar je wandelt best eens naar gitaar winkel en test wat gitaren uit die in je buget liggen. Als je eventueel een vriend/familie lid hebt die gitaar speelt is het ook aanteraden die mee tenemen . :puh:

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Gegroet, ik wil dus ook een beetje gitaren alleen ben dus een beginner en heb al wat sites afgespeurt en gevraagd wat voor gitaar als beginner te doen is, zij adviseren me gitaren als London City mk2 en Fenders Squiers i.c.m. Roland Cube of Fender Mustang. Hebben jullie eventuele tips?

Ibanez 520Ex of de Ibanez GSA 60 aan te raden!

Roland Cube 20XL is ook een aanrader.

De ibanez 520EX speel ik ondertussen nog steeds op.

Was mijn beginnerssetje.

De roland heb ik ondertussen ingeruild voor een line 6 spider IV 75W. Degelijk ding die roland, zeker als beginner.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ben dus een beginner met een wat groter budget rond de €300. Ik zit nu te dubben tussen een Squier Strat, London City mk2 en nog wat andere types.

De versterker staat eigenlijk wel vast op een Roland 15 tenzij de Fender zodanig in prijs moet zakken.

Ik woon in Amsterdam en er zullen tallozen winkels zijn maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs te betalen voor zo'n ding. Ik sla zelf helemaal geen noot dus dat zal ook niet veel worden. Waar zou je dan op kunnen letten als je niet een stukje kunt spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ben dus een beginner met een wat groter budget rond de €300. Ik zit nu te dubben tussen een Squier Strat, London City mk2 en nog wat andere types.

De versterker staat eigenlijk wel vast op een Roland 15 tenzij de Fender zodanig in prijs moet zakken.

Ik woon in Amsterdam en er zullen tallozen winkels zijn maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs te betalen voor zo'n ding. Ik sla zelf helemaal geen noot dus dat zal ook niet veel worden. Waar zou je dan op kunnen letten als je niet een stukje kunt spelen?

Neem een vriend mee die dit wel kan!

Trouwens wat voor muziek wil je gaan spelen? Want als je richting metal wilt gaan, kan je met een fender strat niet veel aanvangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ben dus een beginner met een wat groter budget rond de €300. Ik zit nu te dubben tussen een Squier Strat, London City mk2 en nog wat andere types.

De versterker staat eigenlijk wel vast op een Roland 15 tenzij de Fender zodanig in prijs moet zakken.

Ik woon in Amsterdam en er zullen tallozen winkels zijn maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs te betalen voor zo'n ding. Ik sla zelf helemaal geen noot dus dat zal ook niet veel worden. Waar zou je dan op kunnen letten als je niet een stukje kunt spelen?

Gewoon voelen, vind je de hals prettig en zijn er geen scherpe uitstekende frets? Dat soort dingen, je kunt namelijk een super goede gitaar kopen terwijl je hem bijvoorbeeld helemaal niet fijn vind. Dus zoals ik zei, hals, en dergelijke. Kijken naar het gewicht kan ook wel helpen, want je wilt niet met een ding van 6kg staan want dan ben je zo lam :puh: Heb ik al met een bas van 4.2kg ofzo na een langere tijd.

Zoals al gezegd is, proberen, proberen en nog eens proberen. Ik raad de Ibanez'jes aan, goeie gitaren voor weinig geld. Zo ook met ESP LTD, je krijgt zeker weten waar je niet voor betaald, kwaliteit bij LTD!! Heb een paar keer een LTD in mijn handen gehad en elke keer overtrof het mijn verwachtingen toen ik naar de prijs keek.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Van dat gitaar merk heb ik zelf nog nooit gehoord, Line 6 is zoals moechy al zei een degelijk merk. :tu:

Maar het is wel maar 15 watt... dus het hangt ervan af wat je ermee gaat doen natuurlijk, is het voor in je kamer gewoon wat te spelen is het goed om mee te beginnen, maar als je van plan bent voor in een bandje te spelen is het handig om iets te kopen met al iets meer vermogen,deze hebben ook vaak meer mogelijkheden. Maar dat kan je altijd achteraf nog kopen natuurlijk ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Van dat gitaar merk heb ik zelf nog nooit gehoord, Line 6 is zoals moechy al zei een degelijk merk. :tu:

Maar het is wel maar 15 watt... dus het hangt ervan af wat je ermee gaat doen natuurlijk, is het voor in je kamer gewoon wat te spelen is het goed om mee te beginnen, maar als je van plan bent voor in een bandje te spelen is het handig om iets te kopen met al iets meer vermogen,deze hebben ook vaak meer mogelijkheden. Maar dat kan je altijd achteraf nog kopen natuurlijk ;)

Heb zo het gevoel dat die London City een B merk is. Als je al sowieso 2dehands gaat kopen, kan je beter een A-merk kopen.

En zoals stijn zegt is 15Watt genoeg voor op je kamer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken London City wel, en voor zover ik erover gehoord heb zijn de meeste mensen best tevreden. Het is geen Fender en misschien ook net geen Squier, maar ze schijnen heel degelijke telecasters te maken voor een zacht prijsje. Het mag dan een B merk zijn, je bent nog altijd stukken beter af dan met een Stagg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken London City wel, en voor zover ik erover gehoord heb zijn de meeste mensen best tevreden. Het is geen Fender en misschien ook net geen Squier, maar ze schijnen heel degelijke telecasters te maken voor een zacht prijsje. Het mag dan een B merk zijn, je bent nog altijd stukken beter af dan met een Stagg.

Je noemt dan ook weer het slechtste merk op ooit :7. Alleen wat ik niet snap is waarom ie een B-merk 2dehands koopt? Als er zoveel andere A-merken 2dehands online staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben laatst dus een winkel in gegaan waar hij dat ding liet zien in andere kleurstelling en had het over de elementen dat die van een of ander materiaal was dat alleen de duurdere gebruiken. En dit een van de betere was.

15 watt is voor kamergebruik wel genoeg denk ik en er zitten wel wat mogelijkheden op.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...