Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Ben laatst dus een winkel in gegaan waar hij dat ding liet zien in andere kleurstelling en had het over de elementen dat die van een of ander materiaal was dat alleen de duurdere gebruiken. En dit een van de betere was.

15 watt is voor kamergebruik wel genoeg denk ik en er zitten wel wat mogelijkheden op.

Wie zei dat de verkoper ?

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hij speelde er een stukje op wat voor mij gewoon goed klonk. Hij had het over de elementen maar ben vergeten wat hij specifiek zei maar wat ik vond is dat het van alnico is. Het is een Nederlands merk en net als Ibanez een gitaar is dat bij een random fabriek gemaakt wordt alleen het ontwerp komt van LC af en dat het van goede materialen gemaakt werd.

Geplaatst:

Hij speelde er een stukje op wat voor mij gewoon goed klonk. Hij had het over de elementen maar ben vergeten wat hij specifiek zei maar wat ik vond is dat het van alnico is. Het is een Nederlands merk en net als Ibanez een gitaar is dat bij een random fabriek gemaakt wordt alleen het ontwerp komt van LC af en dat het van goede materialen gemaakt werd.

Ja luister wij geven enkel suggesties hé. Jij moet zelf uitmaken wat je hiermee doet.

Geplaatst:

Van elementen en dat soort toestanden weet ik niet genoeg af voor elke merk of type te kennen dus daarbij kan ik je niet helpen.

Over de gitaar, hij mag zo goed klinken als het maar kan, als hij voor JOU niet aangenaam speelt moet je hem niet nemen, dus dat is iets heel belangrijk, en heb je echt niemand in je familie of vriendenkring die gitaar speeld en er wat kennis van heeft die ja dan kan meenemen ? ;)

Geplaatst:

Nope, helaas niet en dat mis ik toch wel. Zelf ben ik niet wat je noemt sociaal maar die gast zit in Brabant dus..

Geplaatst:

Nope, helaas niet en dat mis ik toch wel. Zelf ben ik niet wat je noemt sociaal maar die gast zit in Brabant dus..

Dan heb je wel een probleem, want zo'n personen hebben verkopers graag.

Geplaatst:

Inderdaad, wijnig kennis van zaken, ze maken je wat wijs( niet idereen doet dat natuurlijk ) en je denkt dat je met goed materiaal zit, na twee maand werkt niks nog zoals het moet en moet je terug voor een nieuwe of een herstelling en lekker veel geld krijgen ze zoo... Daarom is het goed onze raad op te volgen 0_0

Geplaatst:

Inderdaad, wijnig kennis van zaken, ze maken je wat wijs( niet idereen doet dat natuurlijk ) en je denkt dat je met goed materiaal zit, na twee maand werkt niks nog zoals het moet en moet je terug voor een nieuwe of een herstelling en lekker veel geld krijgen ze zoo... Daarom is het goed onze raad op te volgen 0_0

Alleen wat ik niet goed begrijp is of je je gitaar nu nieuwe of 2de hands gaat kopen..

Geplaatst:

Alleen wat ik niet goed begrijp is of je je gitaar nu nieuwe of 2de hands gaat kopen..

Hij is 2de hands maar de kleur op dat type komt zelden voor.

Geplaatst:

Dan begrijp ik niet waarom je een B-merk koopt, als je 2dehands koopt..

Hij is 2de hands maar de kleur op dat type komt zelden voor.

Geplaatst:

Londen city zijn best oke gitaren, maar ik zou voor die prijs eerder kijken iets dat een beetje duurder is, maar dan 2e hands. Als je namelijk een slechte gitaar hebt die niet lekker speelt word je vanzelf al gedemotiveerd. Als je telkens jezelf ertoe moet zetten om die gitaar op te pakken omdat hij niet goed afgewerkt is etc. Ook behoudt een iets duurdere gitaar eerder zijn waarde, dus als je het niks vindt kan je hem nog voor ongeveer dezelfde prijs verkopen (als je hem 2e hands hebt gekocht natuurlijk). Die goedkope gitaren worden namelijk heel veel aangeboden. Verder zou ik niet iets gaat kopen omdat het een speciaal kleurtje heeft, zeker niet als je niet al te veel geld te besteden hebt. Qua versterker zou ik trouwens eerder voor een roland gaan, die zijn een stuk robuuster dan line 6. Ook is voor de rest de kwaliteit wat beter imo. Je kan voor minder dan 100 euro al een 15 watt krijgen. Dat is meer dan genoeg voor als je thuis speelt. En als je een beetje sociale drummer hebt kan je er zelfs ook nog mee jammen.

Geplaatst:

Londen city zijn best oke gitaren, maar ik zou voor die prijs eerder kijken iets dat een beetje duurder is, maar dan 2e hands. Als je namelijk een slechte gitaar hebt die niet lekker speelt word je vanzelf al gedemotiveerd. Als je telkens jezelf ertoe moet zetten om die gitaar op te pakken omdat hij niet goed afgewerkt is etc. Ook behoudt een iets duurdere gitaar eerder zijn waarde, dus als je het niks vindt kan je hem nog voor ongeveer dezelfde prijs verkopen (als je hem 2e hands hebt gekocht natuurlijk). Die goedkope gitaren worden namelijk heel veel aangeboden. Verder zou ik niet iets gaat kopen omdat het een speciaal kleurtje heeft, zeker niet als je niet al te veel geld te besteden hebt. Qua versterker zou ik trouwens eerder voor een roland gaan, die zijn een stuk robuuster dan line 6. Ook is voor de rest de kwaliteit wat beter imo. Je kan voor minder dan 100 euro al een 15 watt krijgen. Dat is meer dan genoeg voor als je thuis speelt. En als je een beetje sociale drummer hebt kan je er zelfs ook nog mee jammen.

Kan je beter de 20watt versie kopen aangezien die meer opties voor je "sound" heeft. Wat Line6 betreft klopt dat voor de lagere wattages. Maar eens je richting de 100Watt gaat en je speelt zowat allespast een LIne6 er beter bij.

Geplaatst:

Kan je beter de 20watt versie kopen aangezien die meer opties voor je "sound" heeft. Wat Line6 betreft klopt dat voor de lagere wattages. Maar eens je richting de 100Watt gaat en je speelt zowat allespast een LIne6 er beter bij.

Ja je hebt opzich wel gelijk dat die 20 watt versie meer opties heeft, maar als je net begint heb je eigenlijk toch alleen maar clean en miss overdrive nodig. Dat is iig een belangrijke tip trouwens voor wooods, eerst moet alles goed clean klinken voordat je er distortion en andere dingen overheen gooit. En idd miss is voor 100 watt een line 6 wel goed, maar daar heb je niet veel aan in je slaapkamer.

Geplaatst:

Ja je hebt opzich wel gelijk dat die 20 watt versie meer opties heeft, maar als je net begint heb je eigenlijk toch alleen maar clean en miss overdrive nodig. Dat is iig een belangrijke tip trouwens voor wooods, eerst moet alles goed clean klinken voordat je er distortion en andere dingen overheen gooit. En idd miss is voor 100 watt een line 6 wel goed, maar daar heb je niet veel aan in je slaapkamer.

Hangt er natuurlijk ook weer vanaf wat ie van plan is om te spelen. Ikzelf ben van mening dat je geen akkoorden hoeft te leren als je niet van plan bent om deze ook te spelen.

Wat die versterker betreft, ikzelf heb en Line 6 spider IV 75Watt op men kamer :puh: en een Amper 30Watt voor men bas.

Geplaatst: (bewerkt)

Van dat gitaar merk heb ik zelf nog nooit gehoord, Line 6 is zoals moechy al zei een degelijk merk. :tu:

Maar het is wel maar 15 watt... dus het hangt ervan af wat je ermee gaat doen natuurlijk, is het voor in je kamer gewoon wat te spelen is het goed om mee te beginnen, maar als je van plan bent voor in een bandje te spelen is het handig om iets te kopen met al iets meer vermogen,deze hebben ook vaak meer mogelijkheden. Maar dat kan je altijd achteraf nog kopen natuurlijk ;)

Heb zo het gevoel dat die London City een B merk is. Als je al sowieso 2dehands gaat kopen, kan je beter een A-merk kopen.

En zoals stijn zegt is 15Watt genoeg voor op je kamer.

London City zijn leuke dingen, ik ken ze van bassen en ze zitten qua kwaliteit tussen Squier Affinaty en de Squier Standards in. Leuke dingen met nogal wat potentie. London City is samen met Sound City meer bekend om de versterkers die heerlijk kunnen oversturen :sigaar:

en een Amper 30Watt voor men bas.

Bedoelde je niet Ampeg? :puh:

En dan nu toch weer heerlijk, speel bijna dagelijks op mijn (Pre-)Lawsuit Jazz, een Morris van Japanse makelijk uit de 70's. Speelt heerlijk, klinkt heerlijk en in combinatie met een Dynacord Bassking op een beetje volume overstuurt ie heerlijk in de mids. En op een Hartke HA3500 met een 410 cabinet op een beetje volume gaat ie ook heerlijk, clean maar ook met wat gain. Godver wat ben ik blij met de versterkers die ik thuis heb staan, al zou ik zo de Bassking en de Hartke wegdoen voor een Ampeg SVT, dat blijft toch wel een droom voor mij. Maar eerst doorsparen voor een Musicman Stingray4 in het zwart, maple neck en maple toets, en dan nog een 3 bands EQ. Dat is de droombas voor mij, heeft alle sounds die ik mij kan wensen (zeker met die Hartke) en speelt ook nog eens heerlijk.

Bewerkt: door Zamg0d1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...