Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Maar ja zeg! Niemand meer die actief is op (bas)gitaar-gebied? Dat kan toch niet he!! Nouja, dan maar een flinke bump en open ik het gewoon over het ontstaan van het nummer 'Black Sabbath' van de gelijknamige band

En dan nog Tony Iommi die War Pigs en de Paranoid-solo speelt

http://www.youtube.com/watch?v=BohveBasJ1w&feature=related

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel nog dagelijks gitaar en boek ook steeds sneller progressie. Riffs die ik een half jaar geleden in twee dagen leerde, leer ik nu in een kwartier. Wat zijn zo'n beetje jouw idolen op de basgitaar, Zam?

John Squire is een groot voorbeeld voor mij. Als gitarist van The Stone Roses en The Seahorses heeft hij geweldige riffs en solo's bedacht. Onderstaand filmpje (helaas niet door mij opgenomen maar door een andere fan) laat het talent achter de composities aardig zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn inspiraties.. Jason Newsted, Cliff Burton, Steve Harris. Daar heb je mijn grootste inspirators wel. De laatste tijd zijn er toch wel wat invloeden bij gekomen van Frank Bello, David Ellefson, Geezer Butler, John Myung en nog enkele bassisten.

Link to comment
Delen op andere websites

Basgitaar erbij: fender jazz-bass, rood met wit. Ook mooie versterker. Ik zal wel eens wat foto's laten zien. Erg blij ermee.

Mijn verzameling:

- Squier elekrische gitaar, soort ben ik vergeten

- akoestiesche gitaar

- fender j-bass

Link to comment
Delen op andere websites

Basgitaar erbij: fender jazz-bass, rood met wit. Ook mooie versterker. Ik zal wel eens wat foto's laten zien. Erg blij ermee.

Mijn verzameling:

- Squier elekrische gitaar, soort ben ik vergeten

- akoestiesche gitaar

- fender j-bass

Welk type Jazz Bas heb je? Er zijn namelijk verschillende modellen.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Laatst een nieuwe basgitaar gekocht. Was in eerste instantie van plan om gewoon te gaan kijken bij Paul's Bass Matters in Nijmegen naar wat voor soort gitaar ik zou willen hebben, waarna ik dan daarna op jacht zou kunnen gaan naar de gitaar die ik wilde hebben. Na een en ander geprobeerd te hebben, kreeg ik een G&L Jazz-bass in m'n handen geduwd. Ding was perfect, speelde heerlijk en precies de geluid en de dynamiek in geluid zoals ik t wilde.

2qirzti.jpg

gljbsunbrsrwphs-xl-02.jpg

Ging er dus naartoe met de gedachte om te kijken en kwam thuis met deze basgitaar. Hij zat flink boven m'n budget en nadat ze er een kleine vierhonderd euro af hadden gedaan, zat-ie alsnog boven m'n budget, maar was zo perfect dat ik 'm maar gekocht heb. Tot op heden totaal geen spijt van gehad.

Voor de geïnteresseerden: G&L is mede-opgericht door Leo Fender. De gitaar heeft een heel helder geluid, maar klinkt ook lekker diep. Hij heeft het diepe van een standaard USA Jazz, maar het briljante van Geddy Lee zijn sound.

Zo klinktie (clean, slechts een lichte EQ):

https://soundcloud.c...ijn_fi/basproef

Begin net een beetje met slappen en het is maar een proefje, dus het is niet denderend ofzo, maar het geeft een goed idee hoe de bas klinkt.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
  • 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...