Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Maar Supergtagamer, das een Squier, geen Fender. Squier is een dochterbedrijf van Fender maar het is zeerzeker niet hetzelfde!

En Djmaddox, ik had eerst de Ibanez IBZ10b, was ook niks. Ik gebruik tegenwoordig een Hartke HA3500, momenteel zonder cabinet, en anders gebruik ik een Solton PA 400, een PA-amp, maar klinkt lekker op de bas. Thuis in Nederland heb ik ook nog een Trace Elliott topje staan, leuk spul! Ik speel nu altijd zonder cabinet, heb ik geen ruimte voor op me studentenkamer maar als ik begin Februari terug ga kan ik weer lekker over de cabinet spelen :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat vind je van die versterker supergtagamer? Had hem in het begin zelf ook, en ik vond het zelf maar een lading stront en ben snel overgestapt naar een Peavey.

Welke bedoel je?

@Jimmy Hendricks

Klopt. Dat wist ik toen nog niet, nu wel ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat vind je van die versterker supergtagamer? Had hem in het begin zelf ook, en ik vond het zelf maar een lading stront en ben snel overgestapt naar een Peavey.

Welke bedoel je?

"STOP DREAMING, START PLAYING!™ SET: AFFINITY SERIES™ J BASS® WITH RUMBLE™ 15 AMP" uit je link.

Wat denk je zelf, die Rumble 15 natuurlijk. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Die Rumble's zijn best goede versterkertjes om mee te beginnen, de grotere Rumble's (die aparte top en cab) vind ik ook nog wel aardig, maar naar mijn mening gaat er niets boven een Ampeg stack, of een EBS Fafner II, die zijn ook geweldig!!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Ik heb gisteren een Gibson Les Paul LPJ gekocht. Ik wilde heel graag een Gibson Les Paul gitaar, dus ik ging naar de winkel om er een paar uit te proberen. Ik speelde op de LPJ van ca. €600,- en op de standard van ca. €1600,-. De standard vond ik een stuk minder mooi klinken en eerste snaar vloog steeds naast de hals als ik m indrukte. Daarnaast waren de potmeters heel soepel te draaien en zagen ze eruit alsof ze er elk moment af konden vallen.

Verder heb ik de Mark Bass Little Mark 200 gekocht. Wat een versterker zeg!!! Prachtig ding met mooi geluid. Mn buren zullen binnenkort aan de deur staan. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Excuses voor de Bump :7:D

Ik ben zelf al een tijdje bezig met het bespelen van de Bass Guitar .

Meestal wat makkelijke nummers, soms iets moeilijker (Maar die duren soms maanden om uit het hoofd te leren of het lukt gewoon helemaal niet :7 )

Even een Voorbeeld :

Dan ook maar even een foto van een van mijn geliefde Basjes :D

syk.gif

Dit is de eerste die ik ooit gekocht heb van een Muziek winkel eigenaar en gelijk ook de oudste (Zo'n 40 jaar nu) .

Ik gebruik alleen zelf geen plectra, ligt niet fijn in de hand en beperkt mijn speelwijze vind ik .

Bewerkt: door 1974
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te zien dat je bezig bent met de basgitaar. :) Wat voor een basgitaar is het? (Merk en model etc.)

Legend, een kopie van de Fender Presicion i guess . Volgens de vorige eigenaar is dat ding nu 40 jaar .

En hij is best zwaar, nog net niet Loodzwaar :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Zeg jongens, mijn gitaar kabel heeft eindelijk de geest gegeven, en nu ga ik van de week even Feedback hier in Rotterdam om een nieuwe te halen. Zit een beetje op hun site te kijken en prijzen verschillen van 9 euro tot 50 euro. Zit er nog een verschil tussen gitaar kabels of kan ik gewoon de goedkoopste nemen? Wil namelijk geen kut geluid, maar heb ook niet echt een ruim budget. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt, voor zover ik weet, ook een beetje van je versterker af. Als je een budget amp hebt, is het zonde om er een kabel van €50 aan te hangen. In principe is elke kabel oke, maar die van Stagg e.d. geven natuurlijk wel het snelst de geest. Ik raad je trouwens aan om er eentje van minstens een paar meter (ik heb zelf 3) te nemen. Het lijkt veel, maar in de praktijk is het toch wel erg fijn als je een beetje bewegingsvrijheid hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...