Jump to content

Is het leeftijdsadvies van GTA terecht?


Lantyz

Leeftijdsadvies van GTA  

1094 leden hebben gestemd

  1. 1. GTA 18+?

    • Ja. Minderjarigen horen geen GTA te spelen
      57
    • Ja, ouders van minderjarigen beslissen
      222
    • Nee, de adviesleeftijd is te hoog
      404
    • Nee, de adviesleeftijd is te laag
      13
    • Nee, het advies is geheel onnodig
      290


Recommended Posts

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Moonbeam

    2

  • .Syfes

    2

  • Clowntje_93

    2

  • joshoon

    2

ik vindt 12 gewoon genoeg..ik bedoel niemand let tog op dat advies :)

Wat jij zegt is wel waar.Niemand trekt zich daar iets van aan.Zelf de verkopers trekken zich dat niet aan om dat aleen denken aan het geld :duh:. Maar ouders spelen hier eigelijk ook een rol .Zij beslissen of dat jij het mag of niet .Maar sommige ouders kijken daar niet naar.Ik vind dat ze over drijven met dat dit.Dit is veel te veel .En ze gaan het zelf niet doen of ze verdienen minder geld zo zit de wereld in elkaar .

Greetz Syfes

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor 16+

want er spelen verhoudingsgewijs weinig mensen van 18+ nog GTA

en als het te laag is zoals RonaldVC al zei dan wordt het een grote (misschien wel oversekst (al die kinderen van 12 die sexfilms gaan kijken :ch: ) wereld :duh: )

maar voor TopDown View GTA's vind ik AL een mooie leeftijd (ja echt :puh: )

maar in de winkels controleren ze tog niet want ik heb zelf toen ik 14 was Vice City en San Andreas meegekregen (zonder ouders) terwijl ik nogmaar 15 ben

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het leeftijdsadvies echt als een advies en ik heb dus niet gestemd. Ikzelf ben nu 13 maar mijn ouders vinden het prima dat ik GTA speel (al vind mijn moeder dat ik minder mensen overhoop moet knallen). Maar 18+ is inderdaad wat hoog.

Link to comment
Delen op andere websites

Die mensen van Pegi moet eens wat aan hun ratings doen, kijk:

12+, 16+, 18+, waar is de 14+ ? Overigens lijkt 16+ het beste voor een game als deze.

=====

Die gasten in Amerika zijn al helemaal gek, met de auto rijden vanaf je zestiende, maar drinken mag pas vanaf je eenentwintigste. De M in Amerika is goed, want je kan daar gewoon een wapenwinkel binnenstappen en er een kopen. Hier kan dat dus helemaal niet, en waarom zou je een wapen nodig hebben? Dus ik blijf bij mijn mening, 16+

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, de adviesleeftijd is te hoog

Ik vind dat ze het te standaard hebben, soms geeft het mij een idee dat ze niet echt naar de game kijken. Zodra in een game geweld, grof taalgebruik in zit wordt het meteen 18+. Terwijl er ook grote verschillen zitten tussen bijv: ''Horror shooter'' voor 18+ en een ''Gta game'' 18+. Heb je een Horror game waar het puur draait om het vermoorden van ''bloeddorstige wezens'' of een ''Gta'' game waar het meer verdeeld is over een langere lijn dus het is nogwel doodschieten maar minder grof dan het ''afslachten'' in een Horror game. Verder is iedereen verschillend. Waaronder ik denk dat de meeste kinderen wel een onderscheid kunnen maken tussen realiteit en het neppe van een game. Dat er mischien 10% van de 100% kinderen zijn die het uitoefenen op de realiteit of traumatische ervaringen op doen is dus vrij klein. Als het aan mij lag was de grens tussen de 15+ en 16+ meer dan voldoende :)

Global.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het advies is geheel onnodig

Ik vind dat minderjarigen zelf de keuze moeten kunnen maken om zulke games aan te schaffen, vooral omdat ik bij de grote groep mensen hoor die denken dat gewelddadige games niet schadelijk zijn.

Ik zat wel even te twijfelen over "Ja, ouders beslissen", maar dat heb ik toch niet gekozen. Het moet niet zo zijn dat je alleen met toestemming van je ouders een gewelddadige game kan kopen. Ouders moeten gewoon zelf met hun kinderen afspraken maken, daar is geen wet voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Die mensen van Pegi moet eens wat aan hun ratings doen, kijk:

12+, 16+, 18+, waar is de 14+ ? Overigens lijkt 16+ het beste voor een game als deze.

=====

Die gasten in Amerika zijn al helemaal gek, met de auto rijden vanaf je zestiende, maar drinken mag pas vanaf je eenentwintigste. De M in Amerika is goed, want je kan daar gewoon een wapenwinkel binnenstappen en er een kopen. Hier kan dat dus helemaal niet, en waarom zou je een wapen nodig hebben? Dus ik blijf bij mijn mening, 16+

Je gaat toch niet om de 2 jaar een stap doen?

Dan kan je net zo goed doen:

Alle leeftijden, 2+, 4+, 6+, 8+, 10+, 12+, 14+, 16+ en 18+(volwassen dus). Maar PEGI heeft het zo gedaan:

3+, 7+, 12+, 16+ en 18+. Dat vind ik een goede regelmaat, maar ze moeten niet te vaak 18+ doen, want dat zie je nu bij elk spel zo'n beetje (behalve de kinderachtige games zoals viva pinata enzo) omdat de graphics steeds beter worden en zo'n spel steeds echter wordt.

Bewerkt: door Clowntje_93
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of ik het recht heb om hier een mening over te hebben aangezien ik niet meer te maken heb met die leeftijdsgrenzen.

Ikzelf vind dat de grens voor dergelijke spelen 16 moet zijn. Op die leeftijd mag ik aannemen dat iemand is staat is de werkelijkheid en fictie te onderscheiden. De meeste mensen zullen dat veel eerder kunnen, maar je moet een grens trekken. Op de leeftijd van 16 mogen jongeren aan het verkeer deelnemen met een scooter, wat gevaarlijker is dan pc games.

Onder de leeftijd van 16 zullen ouders moeten beslissen of hun kind het aankan of niet.

Echter hebben die leeftdijsgrenzen op dit moment geen nut. Er word in de winkels niet of nauwelijks gelet op de leeftijd. Hier moet men eerst wat aan gaan doen voordat er allemaal leeftijdsgrenzen worden gesteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...