Jump to content

Gta IV verboden ?


Only GrandTheftAuto

Recommended Posts

  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    17

  • b4rtsimps0n

    14

  • GekkieJ01

    11

  • 2fast{0}

    8

Ja, heel theoretisch gezien zou in Nederland en spel verboden kunnen worden. Net zoals overigens in elk land. Maar dan moet het wel gaan om een spel wat zó verschrikkelijk gewelddadig is of in strijd met de "goede zeden en gebruiken" dat het echt onverantwoord is als dat in de winkel komt. Dit komt praktisch nooit voor trouwens. Destijds stond Carmageddon op het lijstje: doel van het spel was namelijk het zo artistiek mogelijk doodrijden van voetgangers. Ook Hooligans, een spel waarbij je als voetbalsupporter zoveel mogelijk ravage moest stichten om je heen kwam ter discussie. Een verbod kwam er echter nooit en alle ophef zorgde juist voor enorme verkoopcijfers. En de GTA series zijn helemaal niet extreem geweldadig dus ik zou echt niet weten wat daar aan verboden moet worden. Gewoon stilletjes 16+ op het doosje zetten en verder niet te veel over zeggen zou mijn advies zijn aan de geliefde minister.

Ik vind GTA wel zwaar gewelddadig hoor, het is in mijn ogen echt een grof spel.

Je kan bijv. mensen de strot doorsteken met een mes, of iemand kapotzagen met een kettingzaag, enzovoort.

GTA is ook alleen goed voor spelers die de realiteit van de gamewereld kunnen onderscheiden, die weten dat het stoer is om mensen te vermoorden ingame, maar die tegelijkertijd weten dat een moord in het echt plegen absoluut niet kan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als ze gta zouden verbieden, moet er wel heel veel geweld in zitten (er zijn veel ergere games dan gta)! Maar ik snap het gezeik rond games echt niet, want als er iemand gta nadoet, is dat zijn fout en niet die van gta (hij kiest er dan toch zelf voor om het na te doen, r* zegt toch niet dat je dat moet nadoen?!)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Enkele dagen geleden al lieten we je weten dat voor één keer de rollen in de gameswereld waren omgedraait. Take-Two had namelijk zelf Jack Thompson aangeklaagd om de uitgave van Gran Theft Auto IV en Manhunt 2 veilig te stellen.

Maar Jack Thompson blijft niet bij de pakken zitten. Hij is blij dat Take-Two deze, volgens hem stomme, zet heeft gemaakt. Volgens zijn eigen woorden zat hij al enige tijd te wachten op het ogenblik dat Take-Two in de fout zou gaan zodat hij de uitgever zou kunnen vernietigen. Volgende week slaat Jack zijn slag, zo beloofde hij.

Hierover hebben we het laatste nog niet gehoord.

--- dit bericht heb ik van NG-gamer !!..

Deze mann zoude ze op moete sluiten weg ermee :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

wat is die jack een heilige *&*^%zak zeg! ik hoop dat take two hem beroofd van al zn poen!

-->edit: offtopic: weet iemand hoe ik een <--afbeelding<-- in kan stellen?? ik heb het geprobeerd, maar geen succes

Bewerkt: door gtamick
Link to comment
Delen op andere websites

Enkele dagen geleden al lieten we je weten dat voor één keer de rollen in de gameswereld waren omgedraait. Take-Two had namelijk zelf Jack Thompson aangeklaagd om de uitgave van Gran Theft Auto IV en Manhunt 2 veilig te stellen.

Maar Jack Thompson blijft niet bij de pakken zitten. Hij is blij dat Take-Two deze, volgens hem stomme, zet heeft gemaakt. Volgens zijn eigen woorden zat hij al enige tijd te wachten op het ogenblik dat Take-Two in de fout zou gaan zodat hij de uitgever zou kunnen vernietigen. Volgende week slaat Jack zijn slag, zo beloofde hij.

Hierover hebben we het laatste nog niet gehoord.

--- dit bericht heb ik van NG-gamer !!..

Deze mann zoude ze op moete sluiten weg ermee :puh:

Jack Tompson is inderdaad een berucht Anti-Gamer. Hier kun je meer informatie over hem vinden, en er tevens over discussieren/praten.

Hoewel ik niet erg onder de indruk was van de berichten over verschillende aanklagen van jack, moet ik toegeven dat ik hier wel degenlijk van schrik.

Hier het betreffende artikel

Link to comment
Delen op andere websites

verbieden ? er staat duidelijk 18 plus op het doosje !! ik ben volwassen en ik bepaal zelf wel wat goed voor me is !!

heroine verstrekking dat moeten ze verbieden . dat is toch wel een verschil met een COMPUTERSPELLETJE . als ze een agressief iemand willen zien . dan moeten ze GTA verbieden . dan gooi ik elke dag daar de ramen in .. en trouwens dan haal ik het wel op ebay en begin ik lekker zelf een handeltje .. en als toetje gooi ik er dan ook 1 bij de minister in de brievenbus .. met de tekst van Ryder .... you cant stop me !!! :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...