Jump to content

Gta IV verboden ?


Only GrandTheftAuto

Recommended Posts

Onderzoek naar geweld in games

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil onderzoeken of de kijkwijzer voor gewelddadige videogames goed werkt. Als blijkt dat het systeem niet goed functioneert, dan kunnen sommige games worden verboden. De gamesfabrikanten en videotheken hebben zelf een kijkwijzer voor games ingevoerd. Een vuist bijvoorbeeld betekent dat er veel geweld in voorkomt. De minister heeft aanwijzingen dat de branche de regels niet goed toepast.

Eerder had de Europese Commissie er op aangedrongen dat er een gedragscode komt voor het geweld in computerspelletjes om zo kinderen te beschermen. Aanleiding was een brief van Europees Commissaris Franco Frattini waarin hij zijn afschuw uit over het spel The Rule of Rose. Daarin wordt een jong meisje het slachtoffer van extreem geweld. Frattini denkt dat de agressieve games het geweld onder jongeren aanwakkert.

dit bericht vont ik op www.hetnieuws.nl ...

Zou jij denken dat gta IV zou worden kunnen verboden :-(

Ik hoop van niet ;)

O jezus! de minister moet weer zijn kop opentrekken??!!! :duh: Die Ernst mag de volgende dingen gaan doen:

1. een behoorlijke achternaam krijgen

2. in een GTA situatie geplaatst worden Orange Grove street famillies VS. Ballas :bonk:

3. En een end opflikkeruuuuuuuhh!!!

Jezus wij stemmen op ze en dan gaan ze hun eigen dingen doen om de jeugd een kkleven te bezorgen.

CDA - PVDA - CU Bedankt!!

Bewerkt: door Grove-Member
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    17

  • b4rtsimps0n

    14

  • GekkieJ01

    11

  • 2fast{0}

    8

Die minister heeft geen kans. Heel veel games willen ze verbieden, maar je kan beter als eerste met films beginnen. Kijk eens welke games op het internet gespeeld worden, die moet je dan ook verbieden. Ik wens hem veel succes, maar het lukt hem toch niet. Je hebt ergere games dan GTA IV, kijk maar naar Manhunt, Silent Hill, Doom, een stuk harder, en daar hoor je ze een stuk minder over. Ik heb één tip voor ze: kijk maar eerst wat hun kinderen speelt, en ga je met zaken bemoeien waar je voor nodig bent, want dit is nutteloos!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denkt zo'n zatlap als een minister wel niet? Mannetje wat verstand heeft van cijfertjes maar geen verstand van games of entertainment. Bak houwe en niet bemoeien met onze games :duh: Denk niet dat de jeugd er vredevoller op zal worden als zulke games verboden worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als jullie het artikel goed lezen, zul je merken dat er wel enige kern van waarheid in zit. Er zijn veel jongeren/kinderen die door films en games geweldadige capriolen gaan uitvoeren naar de maatschappij toe. De ene minister beschuldigd hier Films van, de andere boeken, en weer een andere beschuldigd de games.

Waar we wel rekening mee moeten houden is het feit dat honderduizenden (als het niet meer is) kinderen/mensen in nederland veel gamed. Dit weet ook deze minister, en hij heeft simpelweg in zijn eentje 'niet' de macht om sommige geweldadige games te gaan verbieden in Nederland. Wat wel kan gebeuren, is inderdaad een kijkwijzer, waar meer naar gekeken wordt dan een onopvallend icoontje met het cijfer 18 erop.

De kijkwijzer wordt door veel ouders opgevolgd, om zo hun kinderen (vooral in de leeftijd t/m 12 jaar) te beschermen tegen te veel geweld, discriminatie, sex, Enz. Vaak worden ze minder belangrijk naarmate het kind ouder en verstandiger wordt, en zo zullen ze dus sneller een film kijken dat nog 'niet' voor hun leeftijd bestemd is, idemdito met het spelen van een dergelijke leeftijdsgrenzende game. Persoonlijk moet ikzelf toegeven dat kinderen inderdaad steeds agressiever worden, maar volgensmij komt dit niet door games, maar door een ander bekend fenomeen in Nederland... Ouders die het "goede" voorbeeld nemen. Denk aan de reclame van Sire: 'ik zie ik zie wat jij niet ziet'. Ga daar eerst eens wat aan doen, en richt je dan eens op hun eigen praktische hobbies.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar moet ik je helemaal gelijk in geven Pennywise. Het is niet de media wat iemand tot een slecht mens maakt, dat ligt veel dieper. Je achtergrond en opvoeding, ook de omgang met bepaalde mensen heeft ermee te maken. Mensen met een goede opvoeding, of goed leefklimaat zullen niet agressief worden van het spelen van GTA. Dan zouden films net zo goed verboden kunnen worden, alleen omdat er mensen zijn die de normen en waarden niet kennen. De goede lijden onder de slechte als 't hier over gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm...Ik ben het wel met die gozer eens. Het is niet dat ik WIL dat alle kinderen van Nederland niks leuks meer mogen spelen, maar ik snap hem wel heel goed.

Waarom ben ik niet bang om dit te zeggen? Omdat (zoals eerder al gezegd is) dit hem waarschijnlijk niet gaat lukken.

Nu ook, m'n HELE klas speelt San Andreas, Doom, F.E.A.R., Battlefield en noem alle bloederige en 'enge' games maar op, en we zijn allemaal 11/12/13 jaar oud.

Maar ja, naar mate alles moderner wordt, gaan kinderen ook op steeds jongere leeftijd gamen, en ook sneller games voor 'ouderen' spelen. Bijvoorbeeld m'n broertje van 4 jaar oud. Die speelt nu ook 3 uur lang achter elkaar zonder nog te kunnen lezen/schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Verbieden is geen optie, een beter beleid wel. Want als ik zie dat 10-jarige kereltjes bij ons al met gemak de gewelddadigste games meekrijgen vind ik dat geen goede zaak. Mensen van 15+ (ofzo) zijn misschien niet meer zo beinvloedbaar door wat ze zien in games, maar jongetjes van 10 wel! Dit wil echter niet zeggen dat ze later psychopaten en moordernaars worden, bij lange na niet, maar je ziet wel dat ze in de korte termijn een stuk onrustiger worden en dingen die ze hebben gezien in de games (of op tv) gaan na doen met vriendjes. De ene keer is het resultaat misschien een blauw oog, maar de andere keer zou het zo kunnen zijn dat ze in de baldadigheid veel ergere dingen met elkaar doen, waarbij mensen dus echt serieus gewond kunnen raken. Mijn advies naar de overheid zou dus ook zijn: Niet verbieden, maar zorg dat net als bij alcohol je gewoon bepaalde games tot een bepaalde leeftijd niet meekrijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Verbieden is geen optie, een beter beleid wel. Want als ik zie dat 10-jarige kereltjes bij ons al met gemak de gewelddadigste games meekrijgen vind ik dat geen goede zaak. Mensen van 15+ (ofzo) zijn misschien niet meer zo beinvloedbaar door wat ze zien in games, maar jongetjes van 10 wel! Dit wil echter niet zeggen dat ze later psychopaten en moordernaars worden, bij lange na niet, maar je ziet wel dat ze in de korte termijn een stuk onrustiger worden en dingen die ze hebben gezien in de games (of op tv) gaan na doen met vriendjes. De ene keer is het resultaat misschien een blauw oog, maar de andere keer zou het zo kunnen zijn dat ze in de baldadigheid veel ergere dingen met elkaar doen, waarbij mensen dus echt serieus gewond kunnen raken. Mijn advies naar de overheid zou dus ook zijn: Niet verbieden, maar zorg dat net als bij alcohol je gewoon bepaalde games tot een bepaalde leeftijd niet meekrijgt.

Ja dat is nu eigenlijk al .. maar winkels maken het veel te makkelijk om een 18+ game te kopen.

Want als ze zeggen hoe oud ben je ? en je zegt 14 of 15 ofzo dan zeggen ze van '' helaas maar je bent te jong om dit spel te mogen kopen '' en dan zeg jij '' dan gaa ik gewoon naar een andere winkel. En dan geven ze het spel altijd wel mee. Want anders verdient hun concurrent weer money !! :bier:

Bewerkt: door Only GrandTheftAuto
Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is nu eigenlijk al .. maar winkels maken het veel te makkelijk om een 18+ game te kopen.

Want als ze zeggen hoe oud ben je ? en je zegt 14 of 15 ofzo dan zeggen ze van '' helaas maar je bent te jong om dit spel te mogen kopen '' en dan zeg jij '' dan gaa ik gewoon naar een andere winkel. En dan geven ze het spel altijd wel mee. Want anders verdient hun concurrent weer money !! :bier:

De opmerking: "Maar meneer, het is maar een adviesleeftijd hoor." Werkt ook altijd. Want dat is het namelijk ook. En daarom moeten ze dus echt 18+ games alleen verkopen aan mensen van 18-jaar en ouder, desnoods komen er controles en kun je als winkel een boete krijgen, net als bij alcohol. Wil je deze game kopen? Laat je ID dan maar zien jongeman... ;) Als je dan zo'n game wilt moet je hem maar met je ouders gaan halen, die kunnen goed genoeg bepalen of jij aan zo'n game toe bent. Ik speelde op mijn 8ste al hele gewelddadige games, maar ik kon er tegen. Een vriend van mij was er pas op zijn 14de aan toe. Hij is toen ook pas dat soort games gaan spelen en allebei hebben we even weinig last gehad van "gewelddadigheid". Sterker nog ik heb sinds mijn 8ste denk ik maar 1x gevochten (met mijn broers niet meegerekend), en dat was na een klap heen en een klap terug al weer over. Zo zie je maar weer dat als je gewoon goed er mee omgaat en goed bekijkt wanneer je ermee om kan gaan er niks aan de hand is. Al vind ik wel dat de leeftijden iets omlaag mogen. Want 18+ omdat je 1x in de game een pixel-tiet ziet vind ik een beetje overdreven...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...