Jump to content

hostingbedrijf


peter99

Recommended Posts

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    11

  • peter99

    10

  • Nemean^inf

    10

  • Argon

    4

Een webhosting bedrijf beginnen is niet zo maar gedaan laat ik dat voorop stellen. Er zijn een aantal basis behoefte die je als Webhoster zeker moet hebben. Als je begint als webhoster moet je jezelf inschrijven bij de 'Kamer van Koophandel'. Als je dat KvK bewijs heb ben je in staat om producten te verkopen, maar dan ben je er nog lang niet. Je moet een goede naam verzinnen, want een website/bedrijf zonder een goede naam zal vrijwel nooit aan de man komen. Unieke concepten zijn ook van belang oftewel verzin dingen die anderen niet hebben en houd de prijzen prijs gescherpt.

Dan moet je een goede website hebben, en dus geen CMS systeem je bouwt zelf een mooie en overzichtelijke website met Breadcrumbs (Home > Hosting > Web > Pakket 1). Dan moet je in ABN praten en je moet het gevoel creëren dat ze het te doen hebben met een professionele webhoster. Als dat alles gelukt is komt het belangrijkste, je moet een server hebben. Het liefst moet dit een snelle server wezen die moet je plaatsen in een datacenter, dit is erg prijzig en dat vergt dus enige investering, maar als je bedrijf een beetje loopt heb je dat geld er zo uit.

Ook kun je een resseler account ergens nemen, maar dan moet je ook flink betalen en dan moet je ook alle dingen voor jezelf nemen, maar je hebt niet de volledige controle over de domeinen dat is dan jouw webhosting bedrijf al. Als dat alles is gebeurt moet je contact opnemen met 'SIDN' en andere domein registratie bedrijven. Als dat alles gelukt is ben je een officieel registrant en dan kan je aan de slag. Zorg voor reclame op andere websites zodat je bedrijf bekend wordt, en denk er aan. Een goed uitziende website en een vriendelijke en snelle helpdesk is het halve werk, de andere helft is de taak van de koper. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een vraag :

hoe start ik een hostingbedrijf ?

ik heb nu wagemakerswebdesign en wil er ook een domeinregistratie/verhuizing en hosting bij voegen

alvast bedankt

Begrijp ik het goed dat je een hostingbedrijf wil starten of wil je gewoon een domein toevoegen aan je hosting account?

Als het hostingbedrijf is dan moet je eerst weten hoe je met servers omgaat, anders is het nogal dom dat je er een start. Je moet dus heel goed weten hoe httpd.conf en php.ini te configureren zijn enz. Je moet ook veel basis kennis over servers enzo hebben dus dat moet je eerst leren wat je niet op een dagje leert. Dan moet je een co-located/reseller server hebben en dan kan je daar ruimte verhuren.

Als je een domein aan je hosting-account wilt hebben dan moet je deze in httpd.conf bij de virtual hosts zetten, en de DNS van de domein naar de server zetten als je full-acces hebt. Anders moet je je hoster contacteren.

Edit: een beetje veel te laat :puh: Maar ik hoop dat je nog iets aan mijn post hebt ;)

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

altijd handig :) toch ?

ik ga eerst maar eens leren wat dat allemaal is :Y

Oja ik heb een domein besteld en daar staat :

POP e-mail accounts

POP server mail

en alles wat met POP te maken heeft ?

weet iemand wat dit betekent ?

alvast bedankt

[EDIT] @SummerBase : is dat écht nodig ? zo,n Kvk-bewijs ???

grreeettzzz

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

POP, of POP3, heeft met e-mail te maken. Met POP3 komt je e-mail op een bepaalde manier binnen. Volgens mij is het tegenwoordig zo, dat al je e-mail in je e-mailprogramma (zoals Outlook of Thunderbird) als POP3 binnenkomt. Dus POP3 bij je webhostingpakket is geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

altijd handig :) toch ?

ik ga eerst maar eens leren wat dat allemaal is :Y

Oja ik heb een domein besteld en daar staat :

POP e-mail accounts

POP server mail

en alles wat met POP te maken heeft ?

weet iemand wat dit betekent ?

alvast bedankt

[EDIT] @SummerBase : is dat écht nodig ? zo,n Kvk-bewijs ???

grreeettzzz

Kijk het is opzich niet nodig, maar als je het niet doet ben je dus zwart aan het verkopen, omdat je er eigenlijk dus geen belasting over moet betalen. Ik weet niet precies hoe dit verder in elkaar zit, maar het lijkt mij wel verstandig om dat wel te doen. Je kunt volgens mij pas vanaf je 18'de jaar een KvK bewijs halen, maar dat moet iemand boven die leeftijd bevestigen. Over je werkwijze, dat is wel een goede, want als je klein begint kun je groot uitgroeien, maar let wel op.

Begin simpel, en wees duidelijk en licht niemand op. Eerlijkheid is een groot goed in deze business.

Link to comment
Delen op andere websites

altijd handig :) toch ?

ik ga eerst maar eens leren wat dat allemaal is :Y

Oja ik heb een domein besteld en daar staat :

POP e-mail accounts

POP server mail

en alles wat met POP te maken heeft ?

weet iemand wat dit betekent ?

alvast bedankt

[EDIT] @SummerBase : is dat écht nodig ? zo,n Kvk-bewijs ???

grreeettzzz

Als je de netwerkbasics niet weet dan kom je niet ver als webhosting bedrijf. Houd je zelf eerst de komende 5 jaar nog bezig met uitproberen en leren van alle dingen er mee te maken hebben.

Trouwens deelnemer van Sidn kost alleen al 600 euro per jaar.

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,40,,,,Tarieven.html

Link to comment
Delen op andere websites

Dan bouw ik toch maar eerst een mooie reputatie op met mn webdesign bedrijf

PS :Mag ik de link in me Handtekening zetten ? zoja hoe groot moet ie dan zijn ?

Volgens de regels mag je een simpel, niet te opvallend(dus niet te groot) linkje in je signature plaatsen.

Geen reclame (een eenvoudige link naar eigen site in signature mag)
Link to comment
Delen op andere websites

Dan bouw ik toch maar eerst een mooie reputatie op met mn webdesign bedrijf

PS :Mag ik de link in me Handtekening zetten ? zoja hoe groot moet ie dan zijn ?

Je design bedrijf? Je hebt gewoon een template van "Free web templates" je zet toch je beste design als template voor je site? :cya::bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even naar je site gekeken en het komt niet echt over als een professioneel bedrijf. Ten eerste heeft je site geen eigen domeinnaam, wat meestal wel professioneel staat (neem geen .nl.tt of .tk, dat is ook niet professioneel). Daarnaast zijn een aantal pagina's niet eens bereikbaar (snap ik, je bent er nog mee bezig), maar de helft van de tekst staat nog niet in ABN, dus let daar wel op. Ook staat Layout © Senkourvu.net niet professioneel.

Ik wil je site niet afkraken, maar je kan beter eerst je site afmaken voordat je hem online zet. Ook raad ik je aan om duidelijke informatie te geven, want over die pakketten snap ik weinig.

Veel succes verder :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb gister een mooie (eigen) domeinnaam aangevraagt (nog niet actief) www.wagemakerswebdesign.nl , das toch al beter niet ?

en heel de layout knikker ik er ook uit

de leider van vomahosting heeft de totale macht , het is een subdomein met een layoutje , ik heb ALLE tekst fouten al gezien en verbeterd , maar die gast wil ze niet uploaden .

PS : Nu zie ik ook in dat mijn site sh*t is , ik ga hem ook uit mijn handtekening knikkeren

PPS : heb alleen geen inspiratie voor de nieuwe layout

[edit] Zijn er pagina,s niet bereikbaar ????? bij mij allemaal

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...