Apple-Mac Posted January 5, 2008 Author Report Posted January 5, 2008 ik krijg een of andere error als ik heb wil exporteren naar DFFdeze error krijg ik: -- Unknown property: "Diffuse" in undefined ik snap er egt helemaal niks van ik wil graag hulp!! Wat hier dus staat is: Diffuse is niet gevonden. Of in andere woorden: Een textuur laad je altijd in 'diffuse'. Daar is dus niks gevonden, of in hele makkelijke woorden: Je moet je model wel getextureerd hebben voordat je het exporteerd. Probeer dat eens, dan gaat het 100% zeker werken. Apple-Mac Quote
errie Posted March 13, 2008 Report Posted March 13, 2008 (edited) hoe moet je texturen? (ik heb een lantaarnpaal gemaakt) Edited March 13, 2008 by errie Quote
mendelboaz Posted June 25, 2008 Report Posted June 25, 2008 er is nog een probleem. ten eerste krijg ik 4 kleine schermpjes, en niet 1 grote. Top Front Left Perspective En als ik het bestand gimphands.dff wil openen, krijg ik een bericht dat dat bestand 3 clumps heeft (wat dat ook mag zijn). Wil iemand me hier mee helpen? Ik heb nog nooit gemod, dit is m'n eerste keer met .dff bestanden. Met Txd kan ik al aardig overweg. Dus de vraag is, hoe kan ik een .dff bestand openen met meerdere clumps?? mendelboaz Quote
Apple-Mac Posted July 11, 2008 Author Report Posted July 11, 2008 Hoe 'open' jij een dff? Dat moet je namelijk 'importeren' met Kam's gta script (klik voor de download). Om er 1 groot scherm van te maken, moet je een viewport selecteren (dus je moet 1x klikken op het scherm met 3d-weergave, zodat er gele lijntjes omheen komen), en moet je op de groene knop drukken Deze knop rechts-onderaan te vinden. @errie Om te textureren, kun je het best even in deze tutorial kijken, waar ik meteen ook uitleg hoe je een straat maakt en textureert Apple-Mac Quote
Peterenmarc Posted November 16, 2008 Report Posted November 16, 2008 Dit staat er dus: We beginnen met de IDE. In de IDE staan de txd, dff en de coll. Deze voegen we zometeen toe aan je GTA3.IMG. Kopieer LAe.IDE, en LAe.IPL (Deze kun je vinden in DATA, MAPS, LA) En plak ze in DATA, MAPS. Je treft dit aan: en dan die list met nummers en namen.. maar waarin moet je het aantreffen?, ik heb MapEditor gebuikt, TXD, IMGTool... en zelfs 3ds max.. oh en het kladblok natuurlijk ook, maar ik kan het bij geen van allen vinden.. :S HELP Meh! Quote
Apple-Mac Posted December 6, 2008 Author Report Posted December 6, 2008 Dit staat er dus:We beginnen met de IDE. In de IDE staan de txd, dff en de coll. Deze voegen we zometeen toe aan je GTA3.IMG. Kopieer LAe.IDE, en LAe.IPL (Deze kun je vinden in DATA, MAPS, LA) En plak ze in DATA, MAPS. Je treft dit aan: en dan die list met nummers en namen.. maar waarin moet je het aantreffen?, ik heb MapEditor gebuikt, TXD, IMGTool... en zelfs 3ds max.. oh en het kladblok natuurlijk ook, maar ik kan het bij geen van allen vinden.. :S HELP Meh! Dat tref je in de LAe.IDE en LAe.IPL aan die je moet openen met kladblok. Apple-Mac Quote
Traser Posted January 20, 2009 Report Posted January 20, 2009 (edited) Ik heb net de tutorial gevolgt.. Alles klopte zelfs tot in MED. Ps ik heb hem Gecleaned. Maar nu crasht hij na 10% loaden. Wat is er fout? Gebruik makend van Gmax/MED Edited January 20, 2009 by Traser Quote
Apple-Mac Posted January 28, 2009 Author Report Posted January 28, 2009 (edited) Dit kan meerdere oorzaken hebben. Controleer de volgende handelingen ==>Heb je je txd gecompressed? ==>Heb je tijdens het exporteren, wel 'San Andreas' aangeklikt? ==>Controleer of de col aanwezig is, en of je die goed geexporteerd hebt. ==>Controleer of de ingevulde naam in 3dsmax/gmax overeenkomt, met de naam die je geexporteerd hebt. ==>Check je IPL/IDE eens op fouten. Staat de draw distance niet hoger dan 300? Dit kan verder een oneindig aantal oorzaken hebben. Apple-Mac EDIT: Mijn excuses, ik zie net dat er een klein foutje in de tutorial staat. Haal alle regels weg, waar een ID-Nummer voor staat, maar laat de eerste regel staan: Als je alles goed hebt gedaan, moet je dit over houden:HIER STAAT NIKS. DIT IS DE FOUT IN DE TUTORIAL. ZIE HIERONDER HOE HET WEL MOET 5390, laeskateparkLA, glenpark7_lae, 150, 0 end tobj end path end 2dfx end anim end txdp end Zo moest het eigenlijk zijn. Open opniew je IDE, en check of 'obsj' ertussen staat. Zoniet, typ dat er dan alsnog bij. obsj5390, laeskateparkLA, glenpark7_lae, 150, 0 end tobj end path end 2dfx end anim end txdp end Mijn excuses voor deze zeer Domme fout. Apple-Mac Edited January 31, 2009 by Apple-Mac Quote
NickyHendriks Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 (edited) Waar kan ik Kam's Scripts krijgen? Ik heb er eentje maar die is voor 3dsmax Edited January 31, 2009 by zamg0d1 Quote
Revolution-Designer Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 Waar kan ik Kam's Scripts krijgen? Ik heb er eentje maar die is voor 3dsmax Ik heb ze even voor je geüpload, ze zijn voor Gmax. >>>Download<<< Gewoon alles in C:/Gmax/Scripts zetten. Grtz RD Quote
NickyHendriks Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 Werkt dit hetzelfde als voor 3ds? Want die installeer ik nu... Quote
Beagle Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 (edited) Werkt dit hetzelfde als voor 3ds? Want die installeer ik nu... Ongeveer hetzelfde, lees de readme nog even door @Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat Edited January 31, 2009 by Beagle Quote
Revolution-Designer Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 @Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat Beagle, ik heb dit gedaan omdat hij anders eerst de scripts moest downloaden van Kam's site. Misschien kon hij die niet vinden en volgens mij werkt de downloadlink niet. Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. Grtz RD Quote
Beagle Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 (edited) Beagle, ik heb dit gedaan omdat hij anders eerst de scripts moest downloaden van Kam's site.Misschien kon hij die niet vinden en volgens mij werkt de downloadlink niet. Grtz RD Nee, beide scripts werken nog Directe links: GMax & Max. Ook op zijn website staan duidelijke download links, die kan je niet missen Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. Waar heb ik dat neergezet? Het was trouwens niet onaardig bedoeld... Edited January 31, 2009 by Beagle Quote
Revolution-Designer Posted January 31, 2009 Report Posted January 31, 2009 @Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat Dit is de link naar Rapidshare, wie bewijst dat Kam's de rechtmatige uploader is? Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. Waar heb ik dat neergezet? Het was trouwens niet onaardig bedoeld... de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.