Jump to content

[SA|MAP] Een model in San Andreas zetten


Recommended Posts

Posted
ik krijg een of andere error als ik heb wil exporteren naar DFF

deze error krijg ik:

-- Unknown property: "Diffuse" in undefined

ik snap er egt helemaal niks van ik wil graag hulp!!

Wat hier dus staat is: Diffuse is niet gevonden. Of in andere woorden: Een textuur laad je altijd in 'diffuse'. Daar is dus niks gevonden, of in hele makkelijke woorden: Je moet je model wel getextureerd hebben voordat je het exporteerd. Probeer dat eens, dan gaat het 100% zeker werken.

Apple-Mac

  • 2 months later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Apple-Mac

    13

  • Mavamaarten

    7

  • Beagle

    5

  • Revolution-Designer

    4

Posted (edited)

hoe moet je texturen?

(ik heb een lantaarnpaal gemaakt)

post-85251-1205406466.gif

Edited by errie
  • 3 months later...
Posted

er is nog een probleem. ten eerste krijg ik 4 kleine schermpjes, en niet 1 grote. Top Front

Left Perspective

En als ik het bestand gimphands.dff wil openen, krijg ik een bericht dat dat bestand 3 clumps heeft (wat dat ook mag zijn). Wil iemand me hier mee helpen? Ik heb nog nooit gemod, dit is m'n eerste keer met .dff bestanden. Met Txd kan ik al aardig overweg. Dus de vraag is, hoe kan ik een .dff bestand openen met meerdere clumps??

mendelboaz

  • 3 weeks later...
Posted

Hoe 'open' jij een dff? Dat moet je namelijk 'importeren' met Kam's gta script (klik voor de download).

Om er 1 groot scherm van te maken, moet je een viewport selecteren (dus je moet 1x klikken op het scherm met 3d-weergave, zodat er gele lijntjes omheen komen), en moet je op de groene knop drukken naamloostj6.png

Deze knop rechts-onderaan te vinden.

@errie

Om te textureren, kun je het best even in deze tutorial kijken, waar ik meteen ook uitleg hoe je een straat maakt en textureert

Apple-Mac

  • 4 months later...
Posted

Dit staat er dus:

We beginnen met de IDE. In de IDE staan de txd, dff en de coll. Deze voegen we zometeen toe aan je GTA3.IMG. Kopieer LAe.IDE, en LAe.IPL (Deze kun je vinden in DATA, MAPS, LA) En plak ze in DATA, MAPS.

Je treft dit aan:

en dan die list met nummers en namen..

maar waarin moet je het aantreffen?, ik heb MapEditor gebuikt, TXD, IMGTool... en zelfs 3ds max.. oh en het kladblok natuurlijk ook, maar ik kan het bij geen van allen vinden.. :S HELP Meh! :dans:

  • 3 weeks later...
Posted
Dit staat er dus:

We beginnen met de IDE. In de IDE staan de txd, dff en de coll. Deze voegen we zometeen toe aan je GTA3.IMG. Kopieer LAe.IDE, en LAe.IPL (Deze kun je vinden in DATA, MAPS, LA) En plak ze in DATA, MAPS.

Je treft dit aan:

en dan die list met nummers en namen..

maar waarin moet je het aantreffen?, ik heb MapEditor gebuikt, TXD, IMGTool... en zelfs 3ds max.. oh en het kladblok natuurlijk ook, maar ik kan het bij geen van allen vinden.. :S HELP Meh! :dans:

Dat tref je in de LAe.IDE en LAe.IPL aan die je moet openen met kladblok.

Apple-Mac

  • 1 month later...
Posted (edited)

Ik heb net de tutorial gevolgt..

Alles klopte zelfs tot in MED.

Ps ik heb hem Gecleaned.

Maar nu crasht hij na 10% loaden.

Wat is er fout? :N

Gebruik makend van Gmax/MED

Edited by Traser
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Controleer de volgende handelingen

==>Heb je je txd gecompressed?

==>Heb je tijdens het exporteren, wel 'San Andreas' aangeklikt?

==>Controleer of de col aanwezig is, en of je die goed geexporteerd hebt.

==>Controleer of de ingevulde naam in 3dsmax/gmax overeenkomt, met de naam die je geexporteerd hebt.

==>Check je IPL/IDE eens op fouten. Staat de draw distance niet hoger dan 300?

Dit kan verder een oneindig aantal oorzaken hebben.

Apple-Mac

EDIT: Mijn excuses, ik zie net dat er een klein foutje in de tutorial staat.

Haal alle regels weg, waar een ID-Nummer voor staat, maar laat de eerste regel staan: Als je alles goed hebt gedaan, moet je dit over houden:

HIER STAAT NIKS. DIT IS DE FOUT IN DE TUTORIAL. ZIE HIERONDER HOE HET WEL MOET

5390, laeskateparkLA, glenpark7_lae, 150, 0

end

tobj

end

path

end

2dfx

end

anim

end

txdp

end

Zo moest het eigenlijk zijn. Open opniew je IDE, en check of 'obsj' ertussen staat. Zoniet, typ dat er dan alsnog bij.

obsj

5390, laeskateparkLA, glenpark7_lae, 150, 0

end

tobj

end

path

end

2dfx

end

anim

end

txdp

end

Mijn excuses voor deze zeer Domme fout.

Apple-Mac

Edited by Apple-Mac
Posted (edited)

Waar kan ik Kam's Scripts krijgen? Ik heb er eentje maar die is voor 3dsmax :(

Edited by zamg0d1
Posted
Waar kan ik Kam's Scripts krijgen? Ik heb er eentje maar die is voor 3dsmax :(

Ik heb ze even voor je geüpload, ze zijn voor Gmax.

>>>Download<<<

Gewoon alles in C:/Gmax/Scripts zetten.

Grtz RD :cya:

Posted (edited)
Werkt dit hetzelfde als voor 3ds? Want die installeer ik nu...

Ongeveer hetzelfde, lees de readme nog even door ;)

@Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat ;)

Edited by Beagle
Posted
@Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat ;)

Beagle, ik heb dit gedaan omdat hij anders eerst de scripts moest downloaden van Kam's site.

Misschien kon hij die niet vinden en volgens mij werkt de downloadlink niet.

Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. :@

Grtz RD :cya:

Posted (edited)
Beagle, ik heb dit gedaan omdat hij anders eerst de scripts moest downloaden van Kam's site.

Misschien kon hij die niet vinden en volgens mij werkt de downloadlink niet.

Grtz RD :cya:

Nee, beide scripts werken nog :Y Directe links: GMax & Max. Ook op zijn website staan duidelijke download links, die kan je niet missen :)

Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. :@

Waar heb ik dat neergezet? Het was trouwens niet onaardig bedoeld...

Edited by Beagle
Posted
@Revolution-Designes: Het is niet zo netjes het zelf nog eens te uploaden, geef liever de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat ;)

Dit is de link naar Rapidshare, wie bewijst dat Kam's de rechtmatige uploader is?

Jij hebt zelf ook Kam's script op Rapidshare geüpload dus heb jij niets over mij te zeggen. :@

Waar heb ik dat neergezet? Het was trouwens niet onaardig bedoeld...

de >link naar KAMS website< waar alle scripts en uitleg staat ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...