Jump to content

Playstation 3 of een nieuwe PC?


Boris H.

Recommended Posts

Hey mates,

Ik worstel met een probleem waar meerderen op dit moment denk ik mee worstelen.

Ik heb 700 euro weggelegd/gespaard voor de PS3. Maar ik krijg nu twijfels of ik toch niet een goede PC zal kopen. Ik heb wat rondgekeken en voor 700 euro heb je een goede PC met ook eeen goede videokaart.

Daar moet dan(vaak) nog een scherm bij maar ik heb hier nog een scherm staan.

Wie kan mij adviseren wat ik moet doen? Ik heb nu een dell Dimension 4600 met de volgende spec's:

Intel pentium 4 processor 2.80 GHZ(1 cpu)

512 MB ram

80 GB HDD

128 MB videokaart

Windows XP home(legaal)

Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen en als ik een PC moet doen wat dan de beste PC is voor Max. 700 euro(zonder scherm)?

Alvast bedankt,

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    7

  • sevaboy

    5

  • Boris H.

    3

  • SummerBase

    2

Het hangt eigenlijk wat je er precies mee wilt doen, veel gamen, of gewoon lekker internetten.

Als je veel wilt gamen raad ik je aan om een Playstation 3 te kopen, maar als je lekker wilt internetten koop je gewoon een PC.

:)

Edit:

512 MB is nog wel net goed om er goed op te kunnen gamen, maar 1024 MB of nog beter 2048 MB RAM is nóg beter als je gaat gamen.

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

Hey mates,

Ik worstel met een probleem waar meerderen op dit moment denk ik mee worstelen.

Ik heb 700 euro weggelegd/gespaard voor de PS3. Maar ik krijg nu twijfels of ik toch niet een goede PC zal kopen. Ik heb wat rondgekeken en voor 700 euro heb je een goede PC met ook eeen goede videokaart.

Daar moet dan(vaak) nog een scherm bij maar ik heb hier nog een scherm staan.

Wie kan mij adviseren wat ik moet doen? Ik heb nu een dell Dimension 4600 met de volgende spec's:

Intel pentium 4 processor 2.80 GHZ(1 cpu)

512 MB ram

80 GB HDD

128 MB videokaart

Windows XP home(legaal)

Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen en als ik een PC moet doen wat dan de beste PC is voor Max. 700 euro(zonder scherm)?

Alvast bedankt,

Gratz,

Eigenlijk is je computer al heel goed :Y Ik zou dan ook de nadelen aan jou PC upgraden zoals de videokaart ;) en dan 600 euro overhouden om bijv. een PS3 te kopen ;)

Boris H.

Ik zou de videokaart gaan upgraden :Y Daarmee heb je nog ong. 600 euro over en je koopt een PS3 8)

Link to comment
Delen op andere websites

kies voor een pc:

PS3 is pruts.

en een pc kan niet gemakkelijk stuk

van me pa moest ik ook kiezen tussen pc of een PS3

en heb ook gekozen voor pc.

edit:en met een pc kun je ook veel meer doen dan de PS3

Bewerkt: door sevaboy
Link to comment
Delen op andere websites

kies voor een pc:

PS3 is pruts.

en een pc kan niet gemakkelijk stuk

van me pa moest ik ook kiezen tussen pc of een PS3

en heb ook gekozen voor pc.

edit:en met een pc kun je ook veel meer doen dan de PS3

Wat een bullshit, waarom in godsnaam zou een ps3 eerder kapot gaan dan een pc?

Persoonlijk denk ik juist het tegenovergestelde...

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 is pruts.

Als je dit beargumenteert kom je nog geloofwaardig over! :bier:

Het hangt volledig af van wat je zelf het meeste doet. Als je (figuurlijk, hoop ik) doodgaat dat je GTA IV niet kan spelen als deze in de winkel licht kan je dus het beste voor een Playstation 3 gaan. Al kan je deze ook heel goed op een Xbox 360 spelen, maar dat gaat nu té veel offtopic. Dus lees daarvoor de volgende topics door; topic 1, topic 2 en topic 3. Als je het veel gamed en verder af en toe surft op het internet is een nieuwe PC geen goeie keus voor je. Als je amper gamed en veel internet is de PC weer de beste keuze voor je. Jij beslist! :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 is pruts.

Als je dit beargumenteert kom je nog geloofwaardig over! :bier:

Het hangt volledig af van wat je zelf het meeste doet. Als je (figuurlijk, hoop ik) doodgaat dat je GTA IV niet kan spelen als deze in de winkel licht kan je dus het beste voor een Playstation 3 gaan. Al kan je deze ook heel goed op een Xbox 360 spelen, maar dat gaat nu té veel offtopic. Dus lees daarvoor de volgende topics door; topic 1, topic 2 en topic 3. Als je het veel gamed en verder af en toe surft op het internet is een nieuwe PC geen goeie keus voor je. Als je amper gamed en veel internet is de PC weer de beste keuze voor je. Jij beslist! :sigaar:

Hij heeft al een 2,8Ghz pc, perfect om te internetten dus.

Dus ga gewoon voor de PS3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik als console-gamer ga natuurlijk ook voor de PS3. Als je het om de games doet is een PS3 gewoon handiger dan een PC. Je hoeft je games niet te installeren, games die je koopt doen het altijd, je hoeft nooit te letten op de specificaties en als je een PS3 eenmaal hebt gekocht gaat 'ie zo zes jaar mee. Zes jaar lang alle nieuwe games soepel kunnen spelen is mij nooit gelukt op een PC.

Daar staat natuurlijk wel tegenover dat je op een PC meer kunt dan alleen gamen, maar als ik zo jouw berichten lees is dat geen probleem. Ik zou dus voor de PS3 gaan :)

Link to comment
Delen op andere websites

Voordat ik mijn advies ga geven wil ik eerst zeggen dat ik niet voor de PS3 ben, maar ook niet tegen. Ik ben echter wel een groot PC fanatiekeling, maar ik zal proberen een zo objectief mogelijk advies te geven. Voordat deze post alleen al vol staat met voor informatie ga ik nu beginnen. Dus je wilt een computer kopen of een PS3. Eens even kijken wat je met een PS3 kan: 'Zeer goed gamen, foto's bekijken, film bekijken, Blue Ray speler' en meer niet volgens mij, ik kan het fout hebben, maar ik richt me hier absoluut niet op. En dat is het en daar betaal je €600 voor. Ik wist wel wat ik anders met dat geld kon doen, maar goed als je echt een gamer bent dan is de PS3 jouw echtgenoot.

Je onthoud wel dat je met een PC veel meer kunt dan alleen maar de dingen die je op een PS3 kan. En met Vista en DirectX10 voor de deur op het computer platform kun je haast wel concluderen dat je met een computer beter af bent. Alleen het nadeel bij de computer is dat de onderdelen duurder kosten dan in vergelijking met de PS3, want die verdienen aan de spellen en niet aan de console. Alleen in de PS3 kun je niet upgraden, en op de PC is dat gemakkelijker. Tevens werk je eigenlijk bijna altijd alles uit op de Pc, en als je jouw huidige PC verkoopt en er ongeveer €500 vangt kun je een zeer sterk systeem kopen voor €1300 ongeveer en dan kan je ook nog eens GTA IV gaan spelen op de computer en met de multiplayer er natuurlijk bij.

En dat zal bij de PS3 niet het geval zijn, zoals het er nu naar uit ziet. Desondanks ben je wel goedkoper uit met de PS3, maar met de PC kun je gewoon veel meer en dat maakt de keuze vrij makkelijk. Doe je meer dan alleen gamen dan zal de PC jouw keuze zijn, en omdat er hier allemaal gamers zijn kan ik me indenken dat iedereen met vlag en wimpel zegt: 'PS3', maar een PC kan echt veel meer dan een PS3, onthoud dat. De keuze is aan jouw, en we horen het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Voordat ik mijn advies ga geven wil ik eerst zeggen dat ik niet voor de PS3 ben, maar ook niet tegen. Ik ben echter wel een groot PC fanatiekeling, maar ik zal proberen een zo objectief mogelijk advies te geven. Voordat deze post alleen al vol staat met voor informatie ga ik nu beginnen. Dus je wilt een computer kopen of een PS3. Eens even kijken wat je met een PS3 kan: 'Zeer goed gamen, foto's bekijken, film bekijken, Blue Ray speler' en meer niet volgens mij, ik kan het fout hebben, maar ik richt me hier absoluut niet op. En dat is het en daar betaal je €600 voor. Ik wist wel wat ik anders met dat geld kon doen, maar goed als je echt een gamer bent dan is de PS3 jouw echtgenoot.

Je onthoud wel dat je met een PC veel meer kunt dan alleen maar de dingen die je op een PS3 kan. En met Vista en DirectX10 voor de deur op het computer platform kun je haast wel concluderen dat je met een computer beter af bent. Alleen het nadeel bij de computer is dat de onderdelen duurder kosten dan in vergelijking met de PS3, want die verdienen aan de spellen en niet aan de console. Alleen in de PS3 kun je niet upgraden, en op de PC is dat gemakkelijker. Tevens werk je eigenlijk bijna altijd alles uit op de Pc, en als je jouw huidige PC verkoopt en er ongeveer €500 vangt kun je een zeer sterk systeem kopen voor €1300 ongeveer en dan kan je ook nog eens GTA IV gaan spelen op de computer en met de multiplayer er natuurlijk bij.

En dat zal bij de PS3 niet het geval zijn, zoals het er nu naar uit ziet. Desondanks ben je wel goedkoper uit met de PS3, maar met de PC kun je gewoon veel meer en dat maakt de keuze vrij makkelijk. Doe je meer dan alleen gamen dan zal de PC jouw keuze zijn, en omdat er hier allemaal gamers zijn kan ik me indenken dat iedereen met vlag en wimpel zegt: 'PS3', maar een PC kan echt veel meer dan een PS3, onthoud dat. De keuze is aan jouw, en we horen het wel.

Hij kan een nieuwe pc kopen, maar dat heeft geen voordeel op de PS3, hij kan namelijk met zijn huidige PC gewoon internetten. Dan heeft hij een PC (internet etc.) en PS3. Die PS3 gaat dan 6/10 jaar mee. Koopt hij een dure pc zal hij nog maximaal 2/3 jaar megaan? (high specs)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik toch voor de Playstation 3 ga. Ik vind gamen op de PC erg fijn omdat je kan modden, GTA online enz. maar de computer heeft een nadeel: altijd is dit wel weer niet goed of dat of de installatie werkt niet enz. Ik wil gewoon kunnen gamen zonder gedoe. Ik ga wel tegen de tijd dat GTA IV uitkomt voor de PC mijn PC upgraden zodat ik GTA IV op deze PC kan spelen. Met upgraden doel ik op een groter Ram geheugen, Direct X 10 videokaart enz.

Mijn besluit staat nog niet vast, maar dit lijkt me goed, Wat vinden jullie?

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je echt een systeem wel hebben puur om te gamen dan zou ik als ik jouw was wel voor de PS3 gaan, want het is een leuk systeem met leuke specificaties. Alleen de prijs is echt belachelijk hoog, maar dat kost al de dure en moderne hardware tegenwoordig. Dus zo verkeerd is het eigenlijk nog niet, maar wat ik in mijn vorige bericht nou wou zeggen is het volgende "Met een computer kun je veel meer dan gamen". Ik denk wel dat je dat snapt, maar in jouw geval zou ik dan misschien ook wel zo'n apparaat gekocht hebben. Desalniettemin moet je wel opletten dat je met een upgrade op je huidige systeem goedkoper uit bent dan een nieuwe koop van de PS3, want met een beter geheugen, een nieuwe videokaart en je bent al bij de specificaties van een PS3. En dat heb je dan op de PC.

Het enige nadeel daarbij is weer dat je dan met achtergrond programma's zit, zoals; Msn, Internet, downloads en die vreten ook geheugen. Terwijl je dat op de PS3 ook niet hebt, maar bij de PS3 heb je nog een voordeel. Vaak komen games altijd eerst uit op de PS3, of zijn zelfs helemaal PS3/Xbox360 only, dus dan zou je dan als echt gamer beter achter zo'n scherm kunnen zitten, want dan kun je ook genieten van je spel. Opzich moet je het zelf weten, maar gezien jouw verlangens kan je beter voor de PlayStation III gaan. Veel plezier met je aankoop, wanneer dat doorgaat hoor ik het wel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ook een factor waarom ik een PC heb gekocht ipv een xdoos360. ik weet niet of ik heir over mag praten maar ik zeg het toch maar :

Heb je zin om straks 60 euro per game te betalen? ik had daar geen zin in en kocht dus maar een nieuwe pc :)

Link to comment
Delen op andere websites

kies voor een pc:

PS3 is pruts.

en een pc kan niet gemakkelijk stuk

van me pa moest ik ook kiezen tussen pc of een PS3

en heb ook gekozen voor pc.

edit:en met een pc kun je ook veel meer doen dan de PS3

Wat een bullshit, waarom in godsnaam zou een ps3 eerder kapot gaan dan een pc?

Persoonlijk denk ik juist het tegenovergestelde...

lees je wel eens een gametijdschrift??

lees maar een,dan zal je zien dat een pc langer meekan dan dat stom console

en als je IV wilt spelen moet je alleen de juiste pc hebben en vista is middelmatig

begin eerst met xp en dan met vista

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...