Jump to content

Nieuwe moderator in Computer Talk


Lantyz

Recommended Posts

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb inderdaad al enkele weken geleden in het Moderator Forum aangegeven dat ik wou stoppen, want ook ik vind dat een moderator vaker online moet zijn dan ik de laaste tijd online geweest ben.

Blauw stond mij veel beter, dat zeker, maar groen past de komende tijd beter bij mij. Ik heb het gewoon te druk met andere dingen. Wie weet verandert het allemaal wel weer tegen de tijd dat GTA IV op de PC uitkomt, maar voorlopig valt er op GTA gebied voor mij niet veel te beleven. Of misschien word ik wel eerder weer net zo actief als ik voorheen was. Maar voorlopig blijf ik in ieder geval even op de achtergrond, dat kan ik met alle zekerheid zeggen. Als ik het wat minder druk krijg, kijk ik wel weer wat ik doe. :Y

Alle crewleden, bedankt voor jullie vertrouwen in mij. Alle leden die mij geholpen hebben zo ver te komen, wil ik ook graag bedanken, zonder jullie was ik nooit moderator geworden. :)

Bewerkt: door Gunslinger
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    3

  • Jowx

    2

  • Pietje II

    2

  • Argon

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is jammer van Gunslinger. Maar zo komen er natuurlijk ook kansen vrij voor toekomstige nieuwe Moderators. Zoals Preddy in dit geval. Ik gun het je echt en ik wens je heel veel succes.

Groetjes Mazzeltje. :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Gunslinger, ik zag je niet erg vaak in Computer Talk (JGuntherS trouwens ook niet erg vaak), maar dat was/is misschien ook niet nodig. Ik wens je veel succes en plezier als Megalid. Preddy, ik weet zeker dat je het goed gaat doen als moderator en ik wens je hierbij veel succes :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

De drukte is nu wel over, wat mij de kans geeft om even mij zegje te doen. Allereerst wou ik jullie bedanken voor al jullie leuke reacties, m'n nieuwe naam (Predje), steun en de felicitaties. Het geeft mij een goed gevoel dat jullie in ieder geval achter de keus van de crew staan, ook al ben ik maar zo kort MegaLid geweest.

SummerBase heeft gisteren weer een uitvoerige ondervraging gedaan dus de rest kunnen jullie lezen in de [OWN]Forum van deze week (vanavond om 22.00 hier te lezen).

Verder wou ik nog even Gunslinger veel succes wensen IRL en bedanken voor het runnen van de CT fora. Ik ben 'm niet vaak tegengekomen maar de conditie waarin de fora verkeerdt is lang niet slecht te noemen. Misschien dat we je nog een keer terugzien als Mod.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik dan eens wél eerlijk zijn, ik sta niet achter de keuze van de crew. Ik heb helemaal niets tegen je hoor Preddy(integendeel) maar ik ben van mening dat je zowel als SL als de korte tijd als ML je niet genoeg hebt laten zien dat je een lid bent dat in aanmerking komt voor moderator. Je bent een prima lid, aardig, vriendelijk maar zeker in verhouding met andere ML's en ook SL's zeker geen moderator. Het is zeker niet de eerste keer dat ik het niet eens ben met de crew en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Maar goed je bent nu moderator en ik kan je alleen maar veel succes wensen, moderator vergt andere kwaliteiten dan die van een ML en SL worden verwacht. Het zal vast wel lukken hoor, ik twijfel zeker niet aan je moderator kwaliteiten. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Excuses aanvaard. :)

Dat veel leden van The Pink Bunnies (voorheen The Oceans) zoveel promoveren is simpel te verklaren, we selecteren alleen de goede leden van het forum. We nemen niet lukraak iedereen aan, we kijken naar de kwaliteiten van een lid. Daarom zie je ook dat leden van TBP vaak promoveren, niet andersom. Iemand die stemt met als reden at hij in dezelfde gang zit is wel het stomste argument wat je kan geven bij een stemming, alsof hijzelf of de gang beter word van een promotie van een ander.. Daar naast is er over zijn moderatorschap niet eens gestemd, aanstelling tot een moderator gebeurt anders dan bij SL en ML en is in tegen stelling tot beide wel hufterproof. Dat er bij SL en ML stemmingen vaak vriendjespolitiek voor komt is duidelijk, maar dat is bij het Mod+ systeem niet het geval. Ik wilde alleen even reageren over het stukje van TPB, de rest is voor de crew. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Eindelijk iemand die het snapt! Nee hoor, dit is grote onzin. Het systeem zit niet zo in elkaar als bij SL/ML, waar inderdaad geregeld aan vriendjespolitiek gedaan wordt.

Bij een nieuwe moderator wordt werkelijk gekeken naar de kwaliteiten die een moderator nodig heeft. Daar bevind zich inderdaad kennis over het betreffende forum bij, maar ook andere. Preddy is een lid die in ons opzicht het beste zou kunnen functioneren op die positie. Dat is overigens een weloverwogen besluit geweest.

Het klopt, dat Preddy erg snel na Megalid Moderator is geworden. Maar daar zie ik persoonlijk geen probleem in. Alsof iemand het meer verdiend omdat hij langer ML is geweest. Sommige hebben de kwaliteiten, andere hebben ze niet, of laten ze niet zien. Preddy liet ze zien, althans, het viel de crew op, en daarom hebben wij dan ook voor hem gekozen. In de korte tijd dat hij op het forum aanwezig is, valt hij zo positief op dat wij vertrouwen in hem hebben.

Je bent een prima lid, aardig, vriendelijk maar zeker in verhouding met andere ML's en ook SL's zeker geen moderator.

Ik zie niet in wat andere SL/ML hebben wat Preddy niet heeft? Behalve dan de tijd dat ze op het forum aanwezig zijn. Veel mensen gebruiken dit als argument, wat naar mijn mening geen goed argument is. Iemand die al lang op het forum aanwezig is, maar niet of nauwelijks post, is die wel bekwaam als moderator? Omdat die toevallig langer op het forum zit? Daar ben ik het volledig mee oneens, want ik vind het belangrijker hoe iemand op het moment presteert en of hij vertrouwen van ons heeft. Preddy heeft dat, met als logische gevolg een promotie naar moderator.

Preddy heeft de kwaliteiten voor moderator. Waarom zouden we dan nog een paar maanden wachten om hem vervolgens moderator te maken, als we op het moment toch iemand nodig hebben?

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik dan eens wél eerlijk zijn, ik sta niet achter de keuze van de crew. Ik heb helemaal niets tegen je hoor Preddy(integendeel) maar ik ben van mening dat je zowel als SL als de korte tijd als ML je niet genoeg hebt laten zien dat je een lid bent dat in aanmerking komt voor moderator. Je bent een prima lid, aardig, vriendelijk maar zeker in verhouding met andere ML's en ook SL's zeker geen moderator. Het is zeker niet de eerste keer dat ik het niet eens ben met de crew en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Ik zal je uit de droom helpen, aanstellen van nieuwe moderators is een taak van gmods en admins, en de ene pink bunny die daar bijzit heeft dus maar 1/7 van alle beschikbare stemmen. Maar ik heb gezien dat je excuses al aanvaard zijn, dus ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.

Maar goed je bent nu moderator en ik kan je alleen maar veel succes wensen, moderator vergt andere kwaliteiten dan die van een ML en SL worden verwacht. Het zal vast wel lukken hoor, ik twijfel zeker niet aan je moderator kwaliteiten. :bier:

Deze twee zinnen bewijzen dat je dus wel degelijk snapt waar het om gaat bij het aanstellen van moderatoren, prestatie als SL en ML staan hier eigenlijk buiten. Waar het om gaat is dat wij vertrouwen hebben in de "moderator"-kwaliteiten van degene die we aanstellen. En aangezien je zelf ook overtuigd bent van deze kwaliteiten bij Preddy, snap ik eigenlijk helemaal niet waarom je niet achter de keuze van de crew staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Excuses aanvaard. :)

Dat veel leden van The Pink Bunnies (voorheen The Oceans) zoveel promoveren is simpel te verklaren, we selecteren alleen de goede leden van het forum. We nemen niet lukraak iedereen aan, we kijken naar de kwaliteiten van een lid. Daarom zie je ook dat leden van TBP vaak promoveren, niet andersom. Iemand die stemt met als reden at hij in dezelfde gang zit is wel het stomste argument wat je kan geven bij een stemming, alsof hijzelf of de gang beter word van een promotie van een ander.. Daar naast is er over zijn moderatorschap niet eens gestemd, aanstelling tot een moderator gebeurt anders dan bij SL en ML en is in tegen stelling tot beide wel hufterproof. Dat er bij SL en ML stemmingen vaak vriendjespolitiek voor komt is duidelijk, maar dat is bij het Mod+ systeem niet het geval. Ik wilde alleen even reageren over het stukje van TPB, de rest is voor de crew. ^^

Ja dat kwam er ook een beetje verkeerd uit. ik denk heus niet dat TPB mensen echt voortrekt.. Het is meer dat je als gang een band met elkaar opbouwd en deze vervolgens een rol speelt bij het oordeel. Bewust of onbewust..

Het systeem zit niet zo in elkaar als bij SL/ML, waar inderdaad geregeld aan vriendjespolitiek gedaan wordt.

Maar waarom ving ik dan ooit op in een bepaald topic(dat later verplaatst is) van een bepaald iemand die zei op het moment dat hij mod was, dat hij een bepaald iemand heeft voorgesteld als mod. Het lijkt me duidelijk dat uit het bovenstaande vage zinnetje blijkt dat ook andere mods enige inspraak hebben. Hoewel ik vertrouw dat TPB mods neutraal zijn, maar ik denk dat ook jullie niet kunnen ontkennen dat andere TPB leden onbewust net een streepje voor hebben. (Dit gebeurd bij alle gangs en bij alle promotie's..)

Laat ik dan eens wél eerlijk zijn, ik sta niet achter de keuze van de crew. Ik heb helemaal niets tegen je hoor Preddy(integendeel) maar ik ben van mening dat je zowel als SL als de korte tijd als ML je niet genoeg hebt laten zien dat je een lid bent dat in aanmerking komt voor moderator. Je bent een prima lid, aardig, vriendelijk maar zeker in verhouding met andere ML's en ook SL's zeker geen moderator. Het is zeker niet de eerste keer dat ik het niet eens ben met de crew en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Ik zal je uit de droom helpen, aanstellen van nieuwe moderators is een taak van gmods en admins, en de ene pink bunny die daar bijzit heeft dus maar 1/7 van alle beschikbare stemmen. Maar ik heb gezien dat je excuses al aanvaard zijn, dus ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.

Maar goed je bent nu moderator en ik kan je alleen maar veel succes wensen, moderator vergt andere kwaliteiten dan die van een ML en SL worden verwacht. Het zal vast wel lukken hoor, ik twijfel zeker niet aan je moderator kwaliteiten. :bier:

Deze twee zinnen bewijzen dat je dus wel degelijk snapt waar het om gaat bij het aanstellen van moderatoren, prestatie als SL en ML staan hier eigenlijk buiten. Waar het om gaat is dat wij vertrouwen hebben in de "moderator"-kwaliteiten van degene die we aanstellen. En aangezien je zelf ook overtuigd bent van deze kwaliteiten bij Preddy, snap ik eigenlijk helemaal niet waarom je niet achter de keuze van de crew staat.

Kijk als ik zo naar alle actieve SL's en ML's op dit moment kijk dan denk ik dat 90% een redelijke tot goede moderator kan zijn. Zelf ik(ja ikke) ben ooit moderator geweest op een Ajax forum met 3000 leden, en zelfs ik verprutste het niet. Nu wil ik het moderatorschap niet bagetaliseren, het vergt zeker wel veel activiteit en toewijding. Maar ik wil maar zeggen dat het behalve een toegewezen taak(modereren van een forum) ook een promotie is en ik denk dat er zeker heel wat leden zijn die er meer recht hebben als ik kijk naar inzet en activiteit. Neem een Matthijs, een HerrieM, een Colonel Cortez, een Froodooo, een Pietje II en mischien was het zelfs wel redelijk geweest om Jarno een kansje te geven.. Maar goed.

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik wil maar zeggen dat het behalve een toegewezen taak(modereren van een forum) ook een promotie is en ik denk dat er zeker heel wat leden zijn die er meer recht hebben als ik kijk naar inzet en activiteit. Neem een Matthijs, een HerrieM, een Colonel Cortez, een Froodooo en mischien was het zelfs wel redelijk geweest om Jarno een kansje te geven.. Maar goed.

En ik dan?! :@

Alle gekheid op een stokje, ik begrijp je punt. En ik ben het met je eens dat -Matthijs-, HerrieM, Colonel Cortez, Froodooo of elk ander megalid prima een baantje als moderator zou kunnen volstaan. Immers, volgens de regels van het forum kun je megaleden zien als een soort verlenging van de crew. Je leest het dus, iedere megalid zou gerust een baantje als moderator kunnen vervullen. Maar ditmaal was er dringend een nieuwe moderator nodig voor de Computer Fora. Begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij zijn de door jouw aangewezen megaleden (corrigeer me als ik het mis heb hoor, maar je begrijpt me wel denk ik) niet echt dé computerfreaks. Welk bestaande megalid kwam op dat moment voor de crew dan als beste uit de bus? Inderdaad, Preddy. Het lijkt mij dus niets meer dan een logische beslissing, vooral omdat het gat in de Computer Fora opgevuld moest worden. :)

Afijn, ik ga me ook niet verder bemoeien met deze conversatie maar ik wilde dit je gewoon even vertellen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Spijtig van Gunslinger...

Maar eigenlijk heb ik hem nooit echt gezien.

Preddy heb ik al veel gezien, wel nooit in het Computer fora, maar daar kom ik ook nooit :).

Dus proficiat Preddy! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Excuses aanvaard. :)

Dat veel leden van The Pink Bunnies (voorheen The Oceans) zoveel promoveren is simpel te verklaren, we selecteren alleen de goede leden van het forum. We nemen niet lukraak iedereen aan, we kijken naar de kwaliteiten van een lid. Daarom zie je ook dat leden van TBP vaak promoveren, niet andersom. Iemand die stemt met als reden at hij in dezelfde gang zit is wel het stomste argument wat je kan geven bij een stemming, alsof hijzelf of de gang beter word van een promotie van een ander.. Daar naast is er over zijn moderatorschap niet eens gestemd, aanstelling tot een moderator gebeurt anders dan bij SL en ML en is in tegen stelling tot beide wel hufterproof. Dat er bij SL en ML stemmingen vaak vriendjespolitiek voor komt is duidelijk, maar dat is bij het Mod+ systeem niet het geval. Ik wilde alleen even reageren over het stukje van TPB, de rest is voor de crew. ^^

Ja dat kwam er ook een beetje verkeerd uit. ik denk heus niet dat TPB mensen echt voortrekt.. Het is meer dat je als gang een band met elkaar opbouwd en deze vervolgens een rol speelt bij het oordeel. Bewust of onbewust..

Het systeem zit niet zo in elkaar als bij SL/ML, waar inderdaad geregeld aan vriendjespolitiek gedaan wordt.

Maar waarom ving ik dan ooit op in een bepaald topic(dat later verplaatst is) van een bepaald iemand die zei op het moment dat hij mod was, dat hij een bepaald iemand heeft voorgesteld als mod. Het lijkt me duidelijk dat uit het bovenstaande vage zinnetje blijkt dat ook andere mods enige inspraak hebben. Hoewel ik vertrouw dat TPB mods neutraal zijn, maar ik denk dat ook jullie niet kunnen ontkennen dat andere TPB leden onbewust net een streepje voor hebben. (Dit gebeurd bij alle gangs en bij alle promotie's..)

Laat ik dan eens wél eerlijk zijn, ik sta niet achter de keuze van de crew. Ik heb helemaal niets tegen je hoor Preddy(integendeel) maar ik ben van mening dat je zowel als SL als de korte tijd als ML je niet genoeg hebt laten zien dat je een lid bent dat in aanmerking komt voor moderator. Je bent een prima lid, aardig, vriendelijk maar zeker in verhouding met andere ML's en ook SL's zeker geen moderator. Het is zeker niet de eerste keer dat ik het niet eens ben met de crew en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Ik denk ook zeker dat je Lid zijn van De Oceans/Pink Bunny's een rol heeft gespeeld bij je promotie, het hele clubje zal wel voor hebben gestemd.. (zoals dat ook regelmatig bij het SL forum gebeurd). Dat is wat ik denk, ik kan het mis hebben.. (in dat geval mijn welgemeende excuses..)

Ik zal je uit de droom helpen, aanstellen van nieuwe moderators is een taak van gmods en admins, en de ene pink bunny die daar bijzit heeft dus maar 1/7 van alle beschikbare stemmen. Maar ik heb gezien dat je excuses al aanvaard zijn, dus ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.

Maar goed je bent nu moderator en ik kan je alleen maar veel succes wensen, moderator vergt andere kwaliteiten dan die van een ML en SL worden verwacht. Het zal vast wel lukken hoor, ik twijfel zeker niet aan je moderator kwaliteiten. :bier:

Deze twee zinnen bewijzen dat je dus wel degelijk snapt waar het om gaat bij het aanstellen van moderatoren, prestatie als SL en ML staan hier eigenlijk buiten. Waar het om gaat is dat wij vertrouwen hebben in de "moderator"-kwaliteiten van degene die we aanstellen. En aangezien je zelf ook overtuigd bent van deze kwaliteiten bij Preddy, snap ik eigenlijk helemaal niet waarom je niet achter de keuze van de crew staat.

Kijk als ik zo naar alle actieve SL's en ML's op dit moment kijk dan denk ik dat 90% een redelijke tot goede moderator kan zijn. Zelf ik(ja ikke) ben ooit moderator geweest op een Ajax forum met 3000 leden, en zelfs ik verprutste het niet. Nu wil ik het moderatorschap niet bagetaliseren, het vergt zeker wel veel activiteit en toewijding. Maar ik wil maar zeggen dat het behalve een toegewezen taak(modereren van een forum) ook een promotie is en ik denk dat er zeker heel wat leden zijn die er meer recht hebben als ik kijk naar inzet en activiteit. Neem een Matthijs, een HerrieM, een Colonel Cortez, een Froodooo, een Pietje II en mischien was het zelfs wel redelijk geweest om Jarno een kansje te geven.. Maar goed.

Hier ben ik het ook mee eens. Ik ga geen namen noemen, maar als je goede contacten maakt heb je wel meer kans om promotie te maken...

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ben ik het ook mee eens. Ik ga geen namen noemen, maar als je goede contacten maakt heb je wel meer kans om promotie te maken...

Hartstikke bedankt voor je vertrouwen in de huidige crew! :tu:

Denk alsjeblieft na voor je iets zegt, want wat je beweert is onzin. Wij kijken objectief naar de kwaliteiten, en niet of we iemand graag mogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar goed je bent nu moderator en ik kan je alleen maar veel succes wensen, moderator vergt andere kwaliteiten dan die van een ML en SL worden verwacht. Het zal vast wel lukken hoor, ik twijfel zeker niet aan je moderator kwaliteiten. :bier:

Deze twee zinnen bewijzen dat je dus wel degelijk snapt waar het om gaat bij het aanstellen van moderatoren, prestatie als SL en ML staan hier eigenlijk buiten. Waar het om gaat is dat wij vertrouwen hebben in de "moderator"-kwaliteiten van degene die we aanstellen. En aangezien je zelf ook overtuigd bent van deze kwaliteiten bij Preddy, snap ik eigenlijk helemaal niet waarom je niet achter de keuze van de crew staat.

Omdat hij een aparte individu van de samenleving is heeft hij zijn eigen mening ergens over en kan dus wel of niet erg achter staan. Trouwens een directie van een bedrijf maakt ook wel is fouten niemand is faltproof.

En over de prestaties van megalid en superlid die tellen natuurlijk wel mee, want dit kan ik uit ervaring vertellen, maar bij aanstelling van moderators word er ook gekeken of iemand de kwaliteiten als moderator ook nog is heeft.

Eigelijk zal je het aanstellen van een moderator vergelijken met een screening(de X Factor kan ook nog net :engel: ). Kandidaten worden aangesteld, gegeken word naar de kwaliteiten op het gebied waar voor hij/zij wordt aangesteld, wat zijn prestatie's in zijn huidige leden groep is en of hij de zogenaamde M factor heeft.

M factor = Moderator factor

Maar die discussie terzijde. Nu vliegen we over naar koen729.

Contacten zijn handig, maat je prestatie en je kwaliteiten zijn het belangrijkst.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Fijn dat er een keer wordt toegegeven dat het hier gewoon grote vriendjespolitiek en voorkeursbehandeling is. Misschien zou daar wat aan gedaan kunnen worden? Er zijn echt mensen Superlid die dat echt niet waard zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...