Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Hmmm, ik zit dus al enige tijd te kijken naar een Derbi DRD R en 't gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden, nadeel is dat ik hem om en nabij Den Haag moet halen en hem waarschijnlijk 1x kan zien voordat ik beslis. Nu is het wel een mooi ding volgens de foto's, maar dat zegt niet alles :puh: Gelukkig laat ik hem wel zo'n test doen, dit keer zwart op wit geregeld, vorige keer ging het op dat punt fout, lul van een gozer was dat, gelukkig klagen we hem aan :)

Edit:

Deze hieronder dus, ander voorkapje (booskijkers) en het voorwiel ziet er erg groot uit op deze foto vind ik:

20850_0_1_2_senda%20r%20drd_Image%20credits%20-%20Derbi.jpg

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb zelf noppenband en wegbanden, en ik merk niet echt bepaald een verschil in het rijden. Dus ik houd mooi die noppen erop voor het geval die wouten hier het geld hadden voor een rollenbank en voor als ik weer ns ga crossen in Ijmuiden.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhu, het zijn nu all terrain bande, rijdt wel, maar dan leg ik er zelf keertje normale banden op en houd ik deze als reserve :)

Voordeel is dat ze met noppenbanden van de rollerbank afschieten :puh:

Haha, jaa klopt :) maar ik kijk eerst hoe het rijdt, en als de banden aan vervanging toe zijn, zal ik er over denken denk ik :puh: Ikzelf ben iig nog nooit een rollerbank tegengekomen hier, dus daar maak ik me niet zo druk over, het lijkt me alleen iets minder lekker bochten nemen.. En ik ga denk ik het voorspatbord vervangen tot de SM versie (zit nu cross versie op) en evt. na een jaar/half jaar een nieuwe kappenset, maar das allemaal latere zorg :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben 16 jaar, en heb nog geen AM rijbewijs.

Weet iemand hoeveel dat kost? Want ik twijfel nogal; Doorsparen en op mijn 18e een A rijbewijs halen, of nu AM en een mooi oldtimertje kopen...

Tja, het is maar net wat jij belangrijk vind. Ik neem aan dat je nu fietst naar je bestemmingen. Ik had/heb een hekel aan fietsen dus ik twijfelde geen moment voor een brommerrijbewijs. Alleen de ellende is dat je nu in Nederland ongeveer 350 euro kwijt ben voor je rijbewijs. In mijn tijd ( :puh: ) was ik iets van 40 euro kwijt.

Als ik nu weer de keuze zou hebben om een brommerrijbewijs te halen zou ik het zeker doen. Want in die 2 jaar dat je daarna 18 wordt kun je ook nog een redelijk bedrag voor je A-rijbewijs sparen toch? :)

Link to comment
Delen op andere websites

@ flippie: Gewoon voor noppenbanden gaan. Als je er straat banden onder zet, waarom zou je dan nog op een cross schakel gaan rijden en niet op een race/sport schakel? Bovendien glijden noppenbanden minder snel uit als het regent. Ook moet je er rekening mee houden dat als je straatbanden op een R zet (of noppenbanden op een SM) je je remsysteem aan moet passen. En dit kan nogal een gedoe zijn. En het afstellen kost dan weer heel veel tijd.

Ik ben 16 jaar, en heb nog geen AM rijbewijs.

Weet iemand hoeveel dat kost? Want ik twijfel nogal; Doorsparen en op mijn 18e een A rijbewijs halen, of nu AM en een mooi oldtimertje kopen...

Je kan zelf googelen neem ik aan? Wij weten niet welke rijscholen er bij jou in de buurt zijn en kunnen daar dus ook geen prijs op zetten. Bovendien zijn oldtimers duur in aankoop en onderhoud. Onderdelen zijn er genoeg, maar onderdelen die daadwerkelijk nog in redelijke staat zijn zijn er lastig te vinden.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ik heb 16 maart (heel gay laat..) me praktijkexamen :) Khad afgelopen dinsdag ook me eerste praktijkles gehad en dat bevalt me uiterst goed :D Gewoon legaal tussen het overige verkeer rijden op een opgevoerde kymco 2t die wel 65 km per uur haalde (55 echte dus denk ik)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

28 februari heb ik Theorie exam, nu maar hopen dat dat goed gaat.

Ik heb sinds eergisteren mn MHR Malossi 80CC binnen, die ga ik er straks maar ff onderdouwen, denk ik. ;D

Wat voor brommer had jij ook alweer? En zat er nu een 50cc 'kit' en wil je nu daar een 80cc van maken? Als je een 80cc MHR goed afgesteld hebt weet je niet wat je meemaakt. :puh: Een maat van mij had ook een 80cc roze top en een metrakit prorace uitlaat en een 28mm vlakschuif carb en dat ding ging 150. Ik dacht dat mijn 50cc al redelijk snel was toen, maar het leek eerder of ik stil stond als hij langs kwam. :puh:

Hoop wel dat je er een Hebo of iig een andere krukas en evt drijfstang bij gebruikt, om verdere problemen te voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn pa eindelijk zover gekregen dat ik op mijn 16e een BROMMER krijg i.p.v 1000 euro.

Ik wou eerst sparen voor een A'tje maar ik bedacht me gister pas dat ik op mijn 18e niet perse een rijbewijs hoef te halen XD.

Dat word dus een mooie Kreidler RMC op mijn 16e :)

Link to comment
Delen op andere websites

28 februari heb ik Theorie exam, nu maar hopen dat dat goed gaat.

Ik heb sinds eergisteren mn MHR Malossi 80CC binnen, die ga ik er straks maar ff onderdouwen, denk ik. ;D

Wat voor brommer had jij ook alweer? En zat er nu een 50cc 'kit' en wil je nu daar een 80cc van maken? Als je een 80cc MHR goed afgesteld hebt weet je niet wat je meemaakt. :puh: Een maat van mij had ook een 80cc roze top en een metrakit prorace uitlaat en een 28mm vlakschuif carb en dat ding ging 150. Ik dacht dat mijn 50cc al redelijk snel was toen, maar het leek eerder of ik stil stond als hij langs kwam. :puh:

Hoop wel dat je er een Hebo of iig een andere krukas en evt drijfstang bij gebruikt, om verdere problemen te voorkomen.

Atm heb ik een Rieju RR, TMS Motard en een Orion, die ik hopelijk zaterdag ga halen.

21amg46.jpg

8)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...