Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Och een flesje olie past niet eens in mijn buddy. :7 Neem m altijd mee in mijn jaszak. ^_^:7

Trouwens vanmiddag reed ik in zn 6 lekker in zn powerband en ik hoor een piepje en in dezelfde seconden slipte mijn achterwiel. Warmloper waarschijnlijk, scheelt dat ik binnen 2 meter al de koppeling inkneep. Nu blijkt dat er geen koelvloeistof meer inzat, dat is dus waarschijnlijk in mijn blok gekomen aangezien ik geen lek kan vinden. Dus nu kan hij als het tegenzit weer opnieuw gereviseerd worden. Waarschijnlijk is mijn koppakking naar de klote maar zoek ik morgen wel ff uit. :N

Hij loopt trouwens nog wel alleen een stukje anders heb ik het gevoel. Lagers zullen wel weer naar de klote zijn. :S

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Het kan, maar hoeft niet perse. En mijn ervaring is dat je uit voorzichtigheid eerder te weinig terug zal schakelen dan te veel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Ja, maar nooit echt met zwaare gevolgen. Ik kon nog steeds iedere keer de cilinder hergebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

foto is niet van mij, maar ik heb deze in dezelfde kleuren

gsm2ww.jpg

Zo.

Netjes hoor ;) Zo'n soort model wil ik later ook halen, maar dan van Derbi, vind ik toch ietjes mooier :$

Maar deze kan er zekers ook wezen. :)

nog 4 maanden, aarrrrhhggg

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Paar warmlopertjes gehad zelf :puh:.

Ja, maar nooit echt met zwaare gevolgen. Ik kon nog steeds iedere keer de cilinder hergebruiken.

Ik had het over mezelf :puh:.

Men hele piston was verbrand met diepe krassen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het over mezelf :puh:.

Men hele piston was verbrand met diepe krassen...

Ahzo :puh:

Nja brommers zijn altijd dikke shit. Bij mij was het iedere keer omdat hij afgesteld was op 50 km/h. En doordat ik hem had afgesteld met een ring in de vario maakte hij nogal veel toeren en daardoor moest ik ieder jaar de cilinder er eens afhalen. :{

Maar niet tegenstaand heb ik er toch veel plezier aan gehad :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n vastloper krijg je toch ook als je fout schakelt naar beneden? want daar ben ik dan best wel bang voor aangezien ik als zo'n held met bochten ben (laten we zeggen dat ik er vol in ga, en er ook weer vol uit hoop te komen XD), oefenpuntje :$

Alleen als ie slecht koelt en je zal eerder een warmloper krijgen dan een vastloper.

Door een warmloper kan hij ook vastlopen. Want de hitte zorgt ervoor dat de aluminium zuiger veel meer uitzet dan de cilinderwand wat dan na een tijdje zorgt dat de cilinder begint te klemmen in de cilinder en bam, met een beetje pech breekt er een stuk van de zuiger en is heel de boel om zeep :-( . Allemaal al voor gehad.

Nick, wat steek jij allemaal uit met dat ding van jou :7 en heb je geen temperatuurmeter op je brommer?

Nou, mijn brommer valt best vaak, zeg maar altijd uit als die warm is en als ik wat gas geef. Nu denken jij en ik als heldere mensen dat er iets met de afstelling is qua sproeier, en stationairsproeier of gasnaald. Ik heb serieus alles geprobeerd met onderandere meer lucht te geven, meer benzine te geven enzo. Hielp helemaal niks, als die warm werd viel die gewoon uit rond de 9000\10000 toeren en rond de 6000 pakte hij het weer op enzovoort. Het was echt alsof je benzine op was, terwijl de tank nog volzat. En het leuke is dat mn blok 1 of 2 maanden gereviseerd was,wat me al flink geld kostte, en toen een tijdje gewoon echt goed liep.

Nu denk ik toch dat het de bekabeling is van mn derbi, want carburateur/spruitstuk en al die kutzooi is het niet. Maar ik laat hem nu reviseren opnieuw en dan verkoop ik hem denk ik. Of ik koop nieuwe ontsteking, maar als dat het niet is ben ik veel geld kwijt voor niks. En veel moeite ook, dit word de 4e keer dat ik alles eronder uit moet halen, kappen,blok,radiateur,uitlaat. :N

Echt veel ellende met dat ellendig ding. :S

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, ff een vraagje..Op 19 oktober word ik 15, mag ik dan al een brommer of moet je daadwerkelijk 16 zijn of in het jaar zitten waar je 16 wordt? (PS: Ik ben Belg!).

Tweede vraagje:

Bestaan er 50 CC crossbrommers(dus voor 16-jarigen) met gewoon lichten enzow erop en waarmee je dus legaal op de straat mag rijden? Zoja, geef dan aub wat voorbeelden(pics ofzo). Is dit dan met of zonder versnellingen?

PS: Ik ben volledig noob in brommers/scooters, dus kom niet af met van die moeilijke termen waar ik toch geen snars van begrijp..:$

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, ff een vraagje..Op 19 oktober word ik 15, mag ik dan al een brommer of moet je daadwerkelijk 16 zijn of in het jaar zitten waar je 16 wordt? (PS: Ik ben Belg!).

Tweede vraagje:

Bestaan er 50 CC crossbrommers(dus voor 16-jarigen) met gewoon lichten enzow erop en waarmee je dus legaal op de straat mag rijden? Zoja, geef dan aub wat voorbeelden(pics ofzo). Is dit dan met of zonder versnellingen?

PS: Ik ben volledig noob in brommers/scooters, dus kom niet af met van die moeilijke termen waar ik toch geen snars van begrijp..:$

Je moet, zowel in nederland als in belgië, 16 jaar zijn om legaal met een scooter/brommer de weg op te gaan. Naar mijn weten mag je wel met je scootert of brommert op prive grond rijden (mits toestemming eigenaar), maar de verzekering fluit dan wel naar je.

50CC komt overigens niet vaak voor, de meeste blokken zijn 49,x CC, maar dat terzijde. Je hebt wel degelijke brommers die op crossmotors lijken, maar deze zijn wel bijna allemaal schakelbrommer, dus handmatig schakelen, heeft meer voordelen als nadelen als je het mij vraagt, maar de nadelen zijn er dus wel. Paar voorbeelden zijn Derbi Senda, Yamaha DT50, Aprilia SX, Rieju RR en vele meer.

Zelf vind in Derbi Senda's het mooiste (Derbi DRD overigens ook), naar mijn weten heeft Nick_kerkwijk een Derbi Nude (toch? :$), en heeft hij dus ervaring met het merk. Moechy rijd een Yamaha TZR, en heeft ook ervaring met schakelbrommers + belgische wetgeving wss. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, al die info. Nou, die Yamaha DT50 is dus weldegelijk hetgeen waar ik op doelde..:D Worden die nog nieuw gemaakt of moet je de tweedehandse toer op? En moechy of iemand anders met ervaring met schakelbrommers, is dat schakelen zo moeilijk of niet? En hoeveel versnellingen zijn dit dan meestal? Alvast bedankt! :)

dt50.jpg

Lekkeerrrrrr! :D

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...