flippie13 Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 Toevallig, als je nog 1500 hebt liggen, heb ik een vriend en die verkoopt zijn Yamaha Dt50X, tuned, one of a kind (echt) en loopt als een malle, maargoed, te veel reclame Versnellingen kunnen 4, 5 of 6 zijn, schakelen leer je binnen een half uurtje wel maar duurt +/- een week voordat je het goed kan (zeggen vrienden van me, zelf geen ervaring). Yamaha DT50 word volgens mij nogwel nieuw gemaakt, laatst zag ik volgens mij nog wel een model uit 2008, alleen dit weet ik niet zeker. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 Schakelen is heel makkelijk, gaat na een tijdje vanzelf. En de DT50 raad ik af, Yamaha loopt op het gebied van crossers erg achter. Je zou imo beter voor een Derbi Senda of Aprilia SX50 kunnen gaan. Wil je trouwens een echte crosser of een supermotard? En rijden op eigen erf mag mits het niet aan een openbare weg ligt of als het afgesloten is met een hek, in NL iniedergeval. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 (bewerkt) 6 versnellingen voor 50 km per uur is best veel, naja, da's mijn mening.. Maarehh, mocht ik een brommer kopen, dan wil ik liefst niet tweedehands gaan, maar hem bij een winkel kopen gezien het feit ik er geen bal verstand van heb. Maar blijkbaar zijn al die crossbrommers tegen de 3000 euro? @ hierboven: Crosser, supermotard? :$ Gewoon iets wat op die Yamaha DT50/Derbi Senda en dergelijke lijkt. Dat zijn brommers die me aanspreken. Bewerkt: 18 september 2010 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 (bewerkt) 6 versnellingen voor 50 km per uur is best veel, naja, da's mijn mening.. Maarehh, mocht ik een brommer kopen, dan wil ik liefst niet tweedehands gaan, maar hem bij een winkel kopen gezien het feit ik er geen bal verstand van heb. Maar blijkbaar zijn al die crossbrommers tegen de 3000 euro? Wie laat hem dan ook 50 lopen . En ze zijn inderdaad rond de 3000 euro. Bewerkt: 18 september 2010 door Teh_Ninja Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 Klopt, toevallig weet ik alleen de nieuwprijs van een Derbi DRD limited edition 2008 uit me hoofd (2700 bij dealer in de buurt). Toch zal 2de hands niet zo heel erg zijn, meestal al ingereden, verfijnde tandwielverhouding (of vercrackte) en meestal wel opgevoerd. Als je vraagt of ze hem willen terug voeren doen ze het wss wel, anders kan de dealer dat ook wel voor je doen Voor 2de handse Derbi Senda betaal je tussen de 700 en 3000 in, meeste rond de 1000-1500. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 (bewerkt) Vaak zijn 2e hands brommers helemaal gaar. Slechte olie gebruikt, niet warm rijden, slecht onderhoud etc. Houd hier dus rekening mee als je een 2e hands brommer koopt. @MegaPilot: Crossmotoren en supermotards zien er het zelfde uit, en zijn in het geval van brommers in basis ook hetzelfde. Het verschil zit er in dat crossmotoren noppenbanden hebben, voor grip op onverhard terrein en supermotards wegbanden hebben. Ook is de vergiering anders. Een crosmotor heeft een lagere top, maar trekt harder, omdat onverhard terrein meer weerstand aan de brommer bied. Een supermotard rij je op gewone wegen, en zal daardoor afgesteld zijn op een hogere top, maar trekt wat minder. Bewerkt: 18 september 2010 door Teh_Ninja Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 (bewerkt) Tweedehands is kut als je er zelf niet aan kan sleutelen hé..Zouden ze tweedehandse modellen verkopen bij brommerszaken of is dat verhaaltje te mooi om waar te zijn? (Als je ze koopt bij de zaak ben je iig zeker van de kwaliteit..) Bewerkt: 18 september 2010 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 Desnoods koop je 'm onder voorbehoudt, laat je hem dealer keuren (ong 70 euro?) en kijk je daarna verder. En brommerboeren verkopen ook wel 2e hands, daar is meestal naar gekeken, maar zijn ook ietsjes duurder. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 18 september 2010 Naja ik zie wel, ik moet toch nog meer als een jaar wachten omdat ik kutlaat verjaar..Achja, nu ben ik wel ietsje slimmer geworden op dit gebied. Bedankt jongens! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2010 (bewerkt) Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om mijne niet meer te laten roken! Ik had een nieuwe carburateur aangeschaft, nieuwe pakkingen en de hele motor 3x uit elkaar gehaald in de hoop het te vinden, maar niets hielp. Nou had ik gister dus mn 2 carburateurs vast en naast elkaar gezet en toen zag ik dat de originele een sproeiertje mistte en de nieuwe carburateur de hoofdsproeier mistte = hier kwam dus de rook vandaan. EDIT: Zojuist van marktplaats wat spullen afgehaald voor mn brommer: - 2 AM6 blokken - kappenset - voorvork - achterveer - achterwiel - voorwiel - olietank - nog heel wat spullen alles voor 200 euro. Enige wat hij niet had was het Chassis, maar daar heb ik er al eentje van. ^^ Bewerkt: 19 september 2010 door Djmaddox Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2010 Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om mijne niet meer te laten roken! Ik had een nieuwe carburateur aangeschaft, nieuwe pakkingen en de hele motor 3x uit elkaar gehaald in de hoop het te vinden, maar niets hielp. Nou had ik gister dus mn 2 carburateurs vast en naast elkaar gezet en toen zag ik dat de originele een sproeiertje mistte en de nieuwe carburateur de hoofdsproeier mistte = hier kwam dus de rook vandaan. EDIT: Zojuist van marktplaats wat spullen afgehaald voor mn brommer: - 2 AM6 blokken - kappenset - voorvork - achterveer - achterwiel - voorwiel - olietank - nog heel wat spullen alles voor 200 euro. Enige wat hij niet had was het Chassis, maar daar heb ik er al eentje van. ^^ Verkoop je 1 AM6 blok? :$ Ik heb geen Derbi GPR nude, maar gewoon een GPR50 trouwens. En Crossbrommers zijn echt vet denk ik om op te rijden, lekker volgas over drempels enzo. Ben er nu zeker van waarom mijn brommer zo verneukt liep en waarom die kapot is eindelijk. Er zat niet de goede koppakking op of er zat wat lucht tussen, waardoor er telkens een paar druppels koelvloeistof mijn verbrandingskamer in kwam als die warm werd (en dus meer moest rondpompen). Een paar druppels is al genoeg om de benzine niet meer te laten verbranden. Nu was al mijn koelvloeistof dus op en is de zuiger zo hard uit gaan zetten dat hij mijn cilinderwand meenam in z'n graf. Lagers zijn als het goed is nog wel goed. Dus het is tot nu toe meegevallen, moet alleen nieuwe cilinder,zuiger en 20mm of 19mm carburateur hebben. Grootste probleem is nu toch wel dat er iets niet goed zit in mijn elektrisch gedeelte, als ik er een nieuwe hoofdzekering in doe, gaat mijn dashboardje wel aan zegmaar, maar valt na 2 seconde weer uit. Weeer een apart geval waarvan ik de oorzaak niet weet. T zit ook niet echt mee. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2010 Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om mijne niet meer te laten roken! Ik had een nieuwe carburateur aangeschaft, nieuwe pakkingen en de hele motor 3x uit elkaar gehaald in de hoop het te vinden, maar niets hielp. Nou had ik gister dus mn 2 carburateurs vast en naast elkaar gezet en toen zag ik dat de originele een sproeiertje mistte en de nieuwe carburateur de hoofdsproeier mistte = hier kwam dus de rook vandaan. EDIT: Zojuist van marktplaats wat spullen afgehaald voor mn brommer: - 2 AM6 blokken - kappenset - voorvork - achterveer - achterwiel - voorwiel - olietank - nog heel wat spullen alles voor 200 euro. Enige wat hij niet had was het Chassis, maar daar heb ik er al eentje van. ^^ Verkoop je 1 AM6 blok? :$ Wie weet, wie weet. Ik zal zometeen even plek moeten maken in de schuur om even al die spullen neer te leggen. Het grootste deel van de kappen is nog in goede staat, dus waarschijnlijk zet ik de nieuwe kappen(zwart met gouden roosters) erop omdat bij de groene kappen die ik nu heb al de bevestigingsplekken verrot zijn. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2010 Volgende week komt er een achtervolging met een Aprilia ( type SXV ) volgens mij, het was in iedereval een crossmotor. Zender: SBS6, programma wegmisbruikers, op zondag. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 september 2010 @Megapilot De meeste crossers zijn allemaal 5 of 6 vitessen. Voor belgische wetgeving stuur je maar een Pb'tje.µ @Nick hoezo enkel crossers volgas over drempels? Ik doe het zoveel xD. Overigens is myne bijna weer ingereden. Nog 70km en ie is volledig ingereden. Dan maar is doortrekken en myn ander voortandwiel eronder steken en ff afstellen en dan rijdt ie weer als een zonnetje ongeveer 85km/h (echte). ^^ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 september 2010 @Nick hoezo enkel crossers volgas over drempels? Ik doe het zoveel xD. Overigens is myne bijna weer ingereden. Nog 70km en ie is volledig ingereden. Dan maar is doortrekken en myn ander voortandwiel eronder steken en ff afstellen en dan rijdt ie weer als een zonnetje ongeveer 85km/h (echte). ^^ Ik rem altijd maar wat af voor drempels hoor, ben al een paar keer losgekomen met volgas en is niet echt goed voor je brommert. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.