MegaPilot Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 (bewerkt) Wat is nu het grote verschil tussen Yamaha DT-50, Aprilia SX50 en de Derbi Senda? De Yamaha DT-50 geniet toch mijn voorkeur, heeft er iemand argumenten om 1 van die andere 2 of zelfs een andere te nemen? Shoot, en alvast bedankt natuurlijk. [Als iemand een site weet met Belgische prijzen, dan mag die het hier zeker posten..] Bewerkt: 21 september 2010 door MegaPilot Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Wat is nu het grote verschil tussen Yamaha DT-50, Aprilia SX50 en de Derbi Senda? De Yamaha DT-50 geniet toch mijn voorkeur, heeft er iemand argumenten om 1 van die andere 2 of zelfs een andere te nemen? De Yamaha schakelt wat minder lekker dan een Derbi. Vooral in de hogere vesnellingen. Echter heeft wel iedereen tegenwoordig al een Derbi en is een DT wel zo origineel. Shoot, en alvast bedankt natuurlijk. [Als iemand een site weet met Belgische prijzen, dan mag die het hier zeker posten..] Heel veel. Helemaal als je niet 2e hands wilt. Vergeet ook de verzekering niet. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Sorry voor verneukte quotes jongens, ik heb nog steeds een technisch probleempje met Gtaforum.. De Yamaha schakelt wat minder lekker dan een Derbi. Vooral in de hogere vesnellingen. Echter heeft wel iedereen tegenwoordig al een Derbi en is een DT wel zo origineel. Is dat zo storend of kan je dat verschil in schakelen gewoon verwaarlozen? Heel veel. Helemaal als je niet 2e hands wilt. Vergeet ook de verzekering niet. Kan je een paar voorbeeldjes geven? Ik ben niet thuis in deze branche..:$ Reageren
flippie13 Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Qua schakelen heb ik zelf geen ervaring, maar de verhalen die ik heb gehoord is het bij een Derbi toch iets sneller, soepeler, etc. Zoals een ferrari vergelijken met een volkswagen polo 1980 ofz. de verzekering kost, uit me hoofd, zo'n 10 euro per maand (alleen AW) wil je AW+ of AW casco, dan betaal je meer (bij Casco is het iets van 40 per maand ofzo?) Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Qua schakelen heb ik zelf geen ervaring, maar de verhalen die ik heb gehoord is het bij een Derbi toch iets sneller, soepeler, etc. Zoals een ferrari vergelijken met een volkswagen polo 1980 ofz. de verzekering kost, uit me hoofd, zo'n 10 euro per maand (alleen AW) wil je AW+ of AW casco, dan betaal je meer (bij Casco is het iets van 40 per maand ofzo?) Derbi is lichter (mijn GPR tegen TZR, en schakelt voor mijn gevoel fijner). Als ik van mn derbi op een TZr stap schakel ik toch vaak mis in z'n 6e versnelling omdat ik een heel klein tikje gewend ben met hele fijne koppeling, maar na een paar minuten rijden wen je er gelijk aan dus is weinig verschil als je bijvboorbeeld geen Derbi/Aprilia schakelen gewend bent. Tzr vind ik, als je er een tijdje op rijd, ook fijn rijden hoor. Liggen net zo lekker op de weg als een Derbi vind ik. Elke schakelbrommer is anders, ik had eerst ook een Motorhispania RX Special Edition en die reed heel anders dan mijn GPR, maar daar wen je binnen een aantal dagen aan. Kwaliteitsverschil merk je wel goed als je van een MH naar een Derbi gaat. Maar de RX had ik motorisch veel minder gezeik (lees geen) mee. (Zelfde motor als TZR) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 (bewerkt) Kan er nu iemand zo'n site geven waar ik Belgische prijzen van brommers kan bekijken? Op de sites van de merken zelf zie je geen prijzen.. EDIT: YES, de Yamaha DT-50 heb ik gevonden op internet, een winkel die niet zover van m'n huis ligt.. Mm, kan iemand me ff uitleggen waarom deze: http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/scooters/50cc/dt50r.jsp goedkoper is dan deze: http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/scooters/50cc/dt50x.jsp ? Is het omdat die DT50 X meer voor de weg geschikt is ofzo? Bewerkt: 21 september 2010 door MegaPilot Reageren
Djmaddox Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 M'n Rieju heeft een heel irritant kwaaltje. Om de 2 platen vast te maken die links en rechtsvoor zitten moet je 2 inbusjes per stuk in de benzinetank draaien. Maar de benzine tank is van plastic met daarin dan n ijzer schroefgat. Dus als je een inbusje daarin draait en er daarna weer uit draait heb je kans dat dat ijzeren schroefgat er mee uit draait = Kap er dus nooit meer af of dat hele ijzertje eruit forceren= nooit meer kap erop. Nu heb ik hier een reservetank liggen, maar daar zijn er ook al 2 van weg. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Kan er nu iemand zo'n site geven waar ik Belgische prijzen van brommers kan bekijken? Op de sites van de merken zelf zie je geen prijzen.. EDIT: YES, de Yamaha DT-50 heb ik gevonden op internet, een winkel die niet zover van m'n huis ligt.. Mm, kan iemand me ff uitleggen waarom deze: http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/scooters/50cc/dt50r.jsp goedkoper is dan deze: http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/scooters/50cc/dt50x.jsp ? Is het omdat die DT50 X meer voor de weg geschikt is ofzo? De DT50 X is een supermotard, beter voor de weg, de normale is een crosser. Zo heeft de X versie andere banden, wegbanden i.p.v. noppenbanden. Op verharde weg zijn wegbanden beter, of offroad terrein zijn noppenbanden beter. Ook heeft de X versie voor grote schijfremmen, en kan dus harder en sneller remmen. De X is ook lager, en korter, dus wendbaarder. Als je veel op straat rijd raad ik een X aan, als je uberhaupt voor een DT50 gaat. Zelf zou ik als ik voor een crosser of supermotard ging voor een Aprilia of Derbi gaan. Moderner frame, lichter, beter en nieuwer blok, betere remmen, langer dus stabieler(maakt niet gek veel uit). Ook is qua feeling van de gebruikte materialen een Derbi of Aprilia veel mooier. Reageren
moechy Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Voordeel is aan noppenbanden dat de politie problemen heeft met je op de rollerbank te zetten. Je schuift van die rolletjes af dus kunnen ze niet nauwkeurig meten. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Voordeel is aan noppenbanden dat de politie problemen heeft met je op de rollerbank te zetten. Je schuift van die rolletjes af dus kunnen ze niet nauwkeurig meten. Alleen rijdt het wel verneukt. Ik heb er nu noppenbanden op zitten, binnenkort mn wegbanden er op zetten. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 21 september 2010 Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Voordeel is aan noppenbanden dat de politie problemen heeft met je op de rollerbank te zetten. Je schuift van die rolletjes af dus kunnen ze niet nauwkeurig meten. Alleen rijdt het wel verneukt. Ik heb er nu noppenbanden op zitten, binnenkort mn wegbanden er op zetten. Een maat van mij heeft noppenbanden op een suzuki oude crosser en ik heb telkens het gevoel als ik daar op rijd dat ik omval in een bocht. Wegbanden rijd idd echt een enorm stuk beter op de weg dan die gare noppenbanden. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 22 september 2010 Rapport Geplaatst: 22 september 2010 Qua schakelen heb ik zelf geen ervaring, maar de verhalen die ik heb gehoord is het bij een Derbi toch iets sneller, soepeler, etc. Zoals een ferrari vergelijken met een volkswagen polo 1980 ofz. de verzekering kost, uit me hoofd, zo'n 10 euro per maand (alleen AW) wil je AW+ of AW casco, dan betaal je meer (bij Casco is het iets van 40 per maand ofzo?) Waar verzeker je dan jouw schakel? Dat is namelijk absurd goedkoop in vergelijking met alle verzekeringen die ik gezien heb. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 22 september 2010 Rapport Geplaatst: 22 september 2010 Klopt ja, een maat van mij had zijn brommer rondom verzekerd en dat kostte iets van 1200/1300 per jaar ofzo. Flink geld vind ik iig. Reageren
flippie13 Geplaatst: 22 september 2010 Rapport Geplaatst: 22 september 2010 Qua schakelen heb ik zelf geen ervaring, maar de verhalen die ik heb gehoord is het bij een Derbi toch iets sneller, soepeler, etc. Zoals een ferrari vergelijken met een volkswagen polo 1980 ofz. de verzekering kost, uit me hoofd, zo'n 10 euro per maand (alleen AW) wil je AW+ of AW casco, dan betaal je meer (bij Casco is het iets van 40 per maand ofzo?) Waar verzeker je dan jouw schakel? Dat is namelijk absurd goedkoop in vergelijking met alle verzekeringen die ik gezien heb. Klopt ja, een maat van mij had zijn brommer rondom verzekerd en dat kostte iets van 1200/1300 per jaar ofzo. Flink geld vind ik iig. Srry, mijn fout, ik wist het niet helemaal uit me hoofd. Maargoed, de kosten (ff berekent via Premie.nl) Derbi Senda, handgeschakelt en bouwjaar 2005 (dus dat komt wel overeen met wat ik wil nemen): Unigarant NV WA € 16,75 per maand London WA € 26,50 per maand ASR WA € 32,76 per maand Reaal - WA € 35,53 per maand Maar das alleen WA, bij WA Beperkt casco (nieuw waarde 2500) kost Unigarant 36,95 euro per maand, en bij WA + casco (all risk) (nieuwwaarde 2500) kost het al 97,65 euro per maand. Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 22 september 2010 Rapport Geplaatst: 22 september 2010 De Derbi die ik een paar pagina's terug heb gepost is verkocht, omdat ik het helemaal heb gehad met de Derbi techniek. Wordt maar weer opzoek gaan naar een Aprilia SR of die andere in elkaar zetten . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.