Djmaddox Geplaatst: 6 mei 2011 Rapport Geplaatst: 6 mei 2011 Turbokit is dat voor n uitlaat toch? Een vriend van mij had die onder zijn Tzr. En er komt alleen (bij hem dan, neem aan dat het bij jou ook is) uitlaatgas uit de bovenste demper en een verschrikkelijk hard geluid, echt zo'n knettergeluid zegmaar. Ik hoop niet dat je veel politie tegenkomt want ze horen je echt van ver komen met die uitlaat. Topsnelheid zal rond de 85 liggen denk ik met die uitlaat. Ik moet nodig een nieuwe demper hebben want ik ben gister alweer aangehouden. De politie stond met z'n laser auto's te laseren en toen zag ik hem staan, en toen gaf ik volgas en reed ik weg. Aangezien mijn demper een vreselijk hard geluid maakt kwam hij me als een dolle achterna. Ik had geluk dat er geen rollerbank inde buurt was en heb een waarschuwing gehad voor het geluid. Hij vond mijn brommer een mooi ding, misschien dat hij me daardoor heeft laten gaan, want ik reed zeker 80 toen ik het doorhad dat hij me volgde. Die van mij kotst ook een ziek geluid uit. Wordt altijd kwaad aangekeken Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 7 mei 2011 Rapport Geplaatst: 7 mei 2011 Turbokit is dat voor n uitlaat toch? Een vriend van mij had die onder zijn Tzr. En er komt alleen (bij hem dan, neem aan dat het bij jou ook is) uitlaatgas uit de bovenste demper en een verschrikkelijk hard geluid, echt zo'n knettergeluid zegmaar. Ik hoop niet dat je veel politie tegenkomt want ze horen je echt van ver komen met die uitlaat. Topsnelheid zal rond de 85 liggen denk ik met die uitlaat. Ik moet nodig een nieuwe demper hebben want ik ben gister alweer aangehouden. De politie stond met z'n laser auto's te laseren en toen zag ik hem staan, en toen gaf ik volgas en reed ik weg. Aangezien mijn demper een vreselijk hard geluid maakt kwam hij me als een dolle achterna. Ik had geluk dat er geen rollerbank inde buurt was en heb een waarschuwing gehad voor het geluid. Hij vond mijn brommer een mooi ding, misschien dat hij me daardoor heeft laten gaan, want ik reed zeker 80 toen ik het doorhad dat hij me volgde. Die van mij kotst ook een ziek geluid uit. Wordt altijd kwaad aangekeken Ik ook hoor. Vooral nu de demper niet 100% meer werkt. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 7 mei 2011 Rapport Geplaatst: 7 mei 2011 Tip voor Belgen die tegengehouden worden door de politie als je brommer is opgedreven: De meeste rollerbanken zijn niet geijkt, wanneer je het ijkingsbewijs ofzo vraagt aan de agenten die je hebben tegengehouden en zij kunnen je dit niet voorleggen, dan hebben ze niet het recht om je op de rollen te zetten. Reageren
flippie13 Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 (bewerkt) Ziet er maar brak uit . Enige mankementen? Buiten dat ie geen batterij heeft. Droogg. Als je doelt op het geen batterij zijnde, heel veel brommers hebben geen accu (een batterij is zo'n stom staafje van 1 cm doorsnee). De lichten, toerer ed. werken op het toerental van de motor. Tip voor Belgen die tegengehouden worden door de politie als je brommer is opgedreven: De meeste rollerbanken zijn niet geijkt, wanneer je het ijkingsbewijs ofzo vraagt aan de agenten die je hebben tegengehouden en zij kunnen je dit niet voorleggen, dan hebben ze niet het recht om je op de rollen te zetten. Werkt dit ook in NL? En wordt dit niet door de correctie goed gemaakt? Bewerkt: 8 mei 2011 door flippie13 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 Zo staat mn RS1 er nu bij: Ik ga hem helemaal uit elkaar halen, kijken wat vervangen/gerepareert moet worden en dan weer in elkaar zetten. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 (bewerkt) Werkt dit ook in NL? En wordt dit niet door de correctie goed gemaakt? Dat weet ik niet, maar het klinkt logisch dat ze je niet op rollen mogen zetten die niet geijkt(lees: de juiste snelheid weergeven) zijn. @ Djmaddox: Is je vader garagehouder ofzo? Lijkt me nou niet echt simpel om een brommer helemaal uit elkaar te halen.. Overigens zijn die rollerbanken wel erg triest..: http://www.gratisrij....php?f=5&t=8443 mijn scooter was niet opgevoerd en die ben ik 4 maanden kwijt geweest, dus zal het voor jou waarschijnlijk wat langer duren, wat je naar mijn persoonlijke mening ook verdiend omdat je scooter veel te hard gaat, ik treed je wel bij op het feit dat de rollen niet kloppen want mijn scooter gaat perfect 45 op GPS en volgens de politie waar ik hem prventief heb laten testen was hij ook in orde, maar bij de rollen van politie die me aanhield ging hij ineens 61-8 dus 53 km per uur ?? en dat was reden genoeg voor de politie om mijn scooter 4 maanden in beslag te nemen. Bewerkt: 8 mei 2011 door MegaPilot Reageren
moechy Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 Ziet er maar brak uit . Enige mankementen? Buiten dat ie geen batterij heeft. Droogg. Als je doelt op het geen batterij zijnde, heel veel brommers hebben geen accu (een batterij is zo'n stom staafje van 1 cm doorsnee). De lichten, toerer ed. werken op het toerental van de motor. Batterij, accu = hetzelfde? Grootste deel is nog altyd met een Accu. Tenminste al die brommers die een elektrische start hebben. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 @ Djmaddox: Is je vader garagehouder ofzo? Lijkt me nou niet echt simpel om een brommer helemaal uit elkaar te halen.. Moeilijk is het niet, in principe kan iedereen dat doen, in elkaar zetten is al wat moeilijker omdat je ook een bepaalde volgorde moet volgen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 @ Djmaddox: Is je vader garagehouder ofzo? Lijkt me nou niet echt simpel om een brommer helemaal uit elkaar te halen.. Moeilijk is het niet, in principe kan iedereen dat doen, in elkaar zetten is al wat moeilijker omdat je ook een bepaalde volgorde moet volgen. As he says, moeilijk is het niet. En mn vader is geen garagehouder. Zo staat het er in gepropt, en dat is niet eens alles. Reageren
flippie13 Geplaatst: 9 mei 2011 Rapport Geplaatst: 9 mei 2011 Ziet er maar brak uit . Enige mankementen? Buiten dat ie geen batterij heeft. Droogg. Als je doelt op het geen batterij zijnde, heel veel brommers hebben geen accu (een batterij is zo'n stom staafje van 1 cm doorsnee). De lichten, toerer ed. werken op het toerental van de motor. Batterij, accu = hetzelfde? Grootste deel is nog altyd met een Accu. Tenminste al die brommers die een elektrische start hebben. Brommers met een elektrische start, daarbij is het wel zo handig als ze een accu (aka batterij) hebben ja Maar redelijk veel SM's hebben geen elek. start. Die moeten hem gewoon aankikken. De meeste racers heben indd wel een elek. start (geen idee waarom, wss geen goede plaats voor kickstarter). Reageren
moechy Geplaatst: 9 mei 2011 Rapport Geplaatst: 9 mei 2011 Ziet er maar brak uit . Enige mankementen? Buiten dat ie geen batterij heeft. Droogg. Als je doelt op het geen batterij zijnde, heel veel brommers hebben geen accu (een batterij is zo'n stom staafje van 1 cm doorsnee). De lichten, toerer ed. werken op het toerental van de motor. Batterij, accu = hetzelfde? Grootste deel is nog altyd met een Accu. Tenminste al die brommers die een elektrische start hebben. Brommers met een elektrische start, daarbij is het wel zo handig als ze een accu (aka batterij) hebben ja Maar redelijk veel SM's hebben geen elek. start. Die moeten hem gewoon aankikken. De meeste racers heben indd wel een elek. start (geen idee waarom, wss geen goede plaats voor kickstarter). Met een Accu is veel handiger. Ben je zeker dat je lichten altyd op dezelfde sterkte schijnen. Reageren
flippie13 Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 Met een Accu is veel handiger. Ben je zeker dat je lichten altyd op dezelfde sterkte schijnen. Maar het is wel weer een kilo d'r bij en het levert onderhoud op Zelf heb ik trouwens ook een accu (geen elek. start) en ik vind het ook wel handig, maar mijn lichten zijn (ik weet trouwens niet zeker of het ook is bij een TZR) wel weer aan toerental gebonden. Alleen de knippers en remlicht zijn rechtstreeks op de accu verbonden, me dimlicht voor en achter gaat naar een lager pitje bij een stoplicht. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 (bewerkt) Mijn RR moet ik ook aantrappen. En ik heb ook geen accu waardoor mn claxon niet goed werkt. Hij doet het alleen al sta ik in zn vrij en draai ik hoge toeren. Dus mn claxon is nu koppeling inknijpen->lading gas erop en weer los. Bewerkt: 11 mei 2011 door Djmaddox Reageren
moechy Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 Met een Accu is veel handiger. Ben je zeker dat je lichten altyd op dezelfde sterkte schijnen. Maar het is wel weer een kilo d'r bij en het levert onderhoud op Zelf heb ik trouwens ook een accu (geen elek. start) en ik vind het ook wel handig, maar mijn lichten zijn (ik weet trouwens niet zeker of het ook is bij een TZR) wel weer aan toerental gebonden. Alleen de knippers en remlicht zijn rechtstreeks op de accu verbonden, me dimlicht voor en achter gaat naar een lager pitje bij een stoplicht. TZR zijn de lichten ook toerental gebonden. Vanaf 3000 toeren branden ze normaal. Daaronder word het licht zwakker. Soms mis ik hem wel. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 TZR zijn de lichten ook toerental gebonden. Vanaf 3000 toeren branden ze normaal. Daaronder word het licht zwakker. Soms mis ik hem wel. Vooral nu er mooi weer aan komt, ga je hem ook missen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.