Jump to content

IV Trailer Onderzoek


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 629
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Only GrandTheftAuto

    36

  • gtamick

    30

  • Pennywise The Clown

    26

  • DonLeone

    26

Dat de twin towers er niet in staan heeft denk ik niets met het tijdperk te maken, ten eerste, zoals al een keer is gezegd, is de stad alleen maar gebaseerd op NYC en ten tweede ligt het gewoon veeeel te gevoelig in Amerika. R* doet dit gewoon uit respect tegenover de nabestaanden van de ramp op 9-11. En ook zijn ze er wss gewoon bang voor dat mensen een vliegtuig gappen en het voor de lol die torens in zouden boren.

Over het hoofdpersonage: Hij lijkt niet op Cesar vialpando, heeft een heel ander accent en R* heeft bevestigd dat de verhaallijnen niet door elkaar lopen of op elkaar aansluiten of op wat voor manier dan ook met elkaar te maken hebben. Dus het is niet Cesar (hoewel ik Cesar wel vet zou vinden als hoofdpersoon). En het is dus wss ook niet Jerkov. De hoofdpersoon lijkt er wel wat op en klopt ook qua afkomst maar ik denk niet dat R* iemand met de naam Jerkov (=rukker) zou willen hebben als hoofdpersoon. Ze zullen hier iets stoers voor kiezen, want dat hebben ze in de vorige GTA's ook gedaan (of althans geprobeerd want CJ was zo'n net-niet gangster).

Bewerkt: door DonLeone
Link to comment
Delen op andere websites

Dat de twin towers er niet in staan heeft denk ik niets met het tijdperk te maken, ten eerste, zoals al een keer is gezegd, is de stad alleen maar gebaseerd op NYC en ten tweede ligt het gewoon veeeel te gevoelig in Amerika. R* doet dit gewoon uit respect tegenover de nabestaanden van de ramp op 9-11. En ook zijn ze er wss gewoon bang voor dat mensen een vliegtuig gappen en het voor de lol die torens in zouden boren.

Als PatrickW gelijk heeft, en die kans lijkt me vrij groot, dan speelt GTA IV zich na 2006 af. Als dat zo is moeten de Twin Towers er natuurlijk niet in zitten. Omdat ze er gewoon niet meer zijn, maar ook omdat het vrij respektloos zou zijn. Het zou namelijk een beetje de indruk wekken dat Rockstar doet alsof er niets gebeurd is op 11 september 2001 en dat al helemaal niet geaccepteerd worden in New York.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Als PatrickW gelijk heeft, en die kans lijkt me vrij groot, dan speelt GTA IV zich na 2006 af. Als dat zo is moeten de Twin Towers er natuurlijk niet in zitten. Omdat ze er gewoon niet meer zijn, maar ook omdat het vrij respektloos zou zijn. Het zou namelijk een beetje de indruk wekken dat Rockstar doet alsof er niets gebeurd is op 11 september 2001 en dat al helemaal niet geaccepteerd worden in New York.

Ja maar wáárom zou dat in vredesnaam respectloos zijn voor de bevolking van New York als er geen World Trade Centers zouden plaatsvinden in het Liberty City van GTA IV als het spel vóór 11-09-2001 af zou spelen? Liberty City is nogmaals gebaseerd op New York, niet alles hoeft er per se in voor te komen. Zie ook de tekst hieronder wat ook op mijn reactie naar jou slaat.

Let wel dat het Liberty City uit GTA IV gebaseerd is op New York. Als het spel al voor 11-09-2001 af zou spelen wil dat dus nog niet zeggen dat er per se alle bouwwerken uit New York in de op New York gebaseerde Liberty City moeten bevinden, dus de World Trade Centers hoeven er ook niet per se in voor te komen. Mij maak je bijvoorbeeld ook niet wijs dat de New York Zoo in het Liberty City van GTA IV gaat voorkomen.

Je snapt natuurlijk wel dat de Twin Towers wel even wat bekender zijn dan de New York Zoo. Als ze het spel voor 11 september zouden laten afspelen, en de towers zouden weglaten.. Zal dit erg veel frustratie geven naar de New Yorkers toe. Hiermee worden namenlijk de twee grootste en bekendste wolkenkrabbers van New York/ Amerika weggelaten, en hiermee zet Rockstar zichzelf natuurlijk te schande.

Sorry hoor, maar dat vind ik dus nergens op slaan. Stel nou eens dat ik een virtuele stad zou maken dat gebaseerd is op bijvoorbeeld Rotterdam, en ik zou de beroemde Rotterdamse haven eruit laten, zou ik me dan ten schande maken tegenover iedereen? Dan kan Rockstar Games zich net zo goed gaan schamen omdat er in het Liberty City van GTA III en GTA Liberty City Stories geen World Trade Centers bevinden. Maar hoor je daar iemand over malen? Nou nee, Liberty City (zowel in de GTA III- als in de GTA IV-versie) is gewoon een stad dat gebaseerd is op New York, maar het is dus niet New York zélf.

Maar goed, persoonlijk verwacht ik ook dat GTA IV rond 2006/2007 gaat afspelen, dus dan komen de World Trade Centers helemaal niet eens ter sprake. Maar ik wilde toch even melden dat het belachelijk is om te zeggen dat je je dan ten schande maakt omdat je niet álles op een stad baseert. Anders zou het immers ook niet echt origineel meer zijn...

En dan ook nog even Typhoon:

WonderWheel.jpg

Het lijkt me leuk als je ook in het reuzenrad kan net zoals in GTA Vice City Stories, en ook in de achtbaan. Wat me wel opvalt is dat het pretparkje op Coney Island eigenlijk nog best veel wegheeft van de Fun Fair uit GTA Vice City Stories, maar dat hoort volgens mij dan ook meer in de Vice City Stories-sectie. :puh:

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

@Die WTC-torens

Misschien zal rockstar op de plaats van de wtc torens Ground Zero Zetten....(Zie wikipedia)

Op deze screen zie je duidelijk een achtbaan staan. Maar als je nog eens heel goed kijkt zie je dat er ook nog een reuzenrad achter staat. In deze video is het ook te zien. In real life staat de Cyclone rollercoaster (in de trailer de Screamer) in Coney Island. Naast de rollecoaster staat ook een reuzenrad, namelijk het Wonder Wheel:

WonderWheel.jpg

http://www.wonderwheel.com/.

In de HD versie kun je misschien nog wel beter zien, maar je zult wel goed moeten inzoomen. Als de auto in beeld komt zie je hem gelijk aan de rechter kant.

*plaatje*

Als goed kijkt zie je hem duidelijk, kijk zelf maar eens tijdens de trailer. Als ze New York zou goed mogelijk nabouwen hoord hij daar ook ongeveer te staan, je ziet duidelijk het verschil tussen de achtbaan en het reuzenrad.

Hopenlijk kun je er meer mee dan in VCS.

Ik heb er een screen van gemaakt met de HD-versie van de trailer. Daarop is vrij duidelijk te zien dat het geen reuzenrad is, maar eerder een stuk van de 'Screamer'. Je ziet geen rechtopstaande, helemaal ronde vorm, maar een grote bocht met daaraan vast een lang recht stuk naar beneden. Het kan ook iets anders zijn, maar ik zie er geen reuzenrad in.

Als PatrickW gelijk heeft, en die kans lijkt me vrij groot, dan speelt GTA IV zich na 2006 af. Als dat zo is moeten de Twin Towers er natuurlijk niet in zitten. Omdat ze er gewoon niet meer zijn, maar ook omdat het vrij respektloos zou zijn. Het zou namelijk een beetje de indruk wekken dat Rockstar doet alsof er niets gebeurd is op 11 september 2001 en dat al helemaal niet geaccepteerd worden in New York.

Ja maar wáárom zou dat in vredesnaam respectloos zijn voor de bevolking van New York als er geen World Trade Centers zouden plaatsvinden in het Liberty City van GTA IV als het spel vóór 11-09-2001 af zou spelen? Liberty City is nogmaals gebaseerd op New York, niet alles hoeft er per se in voor te komen. Zie ook de tekst hieronder wat ook op mijn reactie naar jou slaat.

Je begrijpt me verkeerd. Ik zou het respektloos vinden als het na 2001 zou spelen en de Twin Towers er wél in zouden zitten. Niet dat ik er problemen mee heb als de Twin Towers er niet in zouden zitten als het voor 2001 speelde, behalve dat het niet realistisch zou zijn.

Misschien ooit gehoord van "Ground Zero" Misschien zou R* dat er WEL Insteken.

>>> Door Lantyz: Dubbelpost samengevoegd<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag in de trailer nog een ander real-life New York City gebouw langskomen, in de achtergrond, maar toch duidelijk herkenbaar. Het gaat om deze screen:

post-748-1175499114_thumb.jpg

Voor zover ik weet is het enige gebouw met deze stuctuur, de hearst-tower in new-york:

post-748-1175499282.jpg

De structuur klopt niet 100%, maar genoeg om aan te nemen dat het om hearst-tower gaat.

Het meest interesante aan die toren is het bouwjaar. De bouw van deze toren in namelijk pas in 2004 begonnen, en het is opgeleverd in 2006.

Dit betekend dus dat GTAIV zich in 2006 of later zou moeten afspelen

idd zeer goed gevonden, hoe kom je aan die info??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag in de trailer nog een ander real-life New York City gebouw langskomen, in de achtergrond, maar toch duidelijk herkenbaar. Het gaat om deze screen:

post-748-1175499114_thumb.jpg

Voor zover ik weet is het enige gebouw met deze stuctuur, de hearst-tower in new-york:

post-748-1175499282.jpg

De structuur klopt niet 100%, maar genoeg om aan te nemen dat het om hearst-tower gaat.

Het meest interesante aan die toren is het bouwjaar. De bouw van deze toren in namelijk pas in 2004 begonnen, en het is opgeleverd in 2006.

Dit betekend dus dat GTAIV zich in 2006 of later zou moeten afspelen

idd zeer goed gevonden, hoe kom je aan die info??

Vast Wikipedia

MVG,

Dastard

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk ik heb weer een aanwijzing gevonden naar Liberty, ongetwijfelt is die al gevonden door iemand, maar ik meld hem maarweer.

I Love Liberty City.

Voor mij valt nu echt de druppel hoor, dit is gewoon Liberty, de naam new york zullen we wel niet tegen komen in GTA IV.

EDIT: Mensen A.u.b hou het topic schoon, bij het reageren op een post de screens eruit halen, vreselijk irritant dat lange posts gequote worden.

post-855-1175520136_thumb.jpg

Bewerkt: door Bradley H.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag in de trailer nog een ander real-life New York City gebouw langskomen, in de achtergrond, maar toch duidelijk herkenbaar. Het gaat om deze screen:

post-748-1175499114_thumb.jpg

Voor zover ik weet is het enige gebouw met deze stuctuur, de hearst-tower in new-york:

post-748-1175499282.jpg

De structuur klopt niet 100%, maar genoeg om aan te nemen dat het om hearst-tower gaat.

Het meest interesante aan die toren is het bouwjaar. De bouw van deze toren in namelijk pas in 2004 begonnen, en het is opgeleverd in 2006.

Dit betekend dus dat GTAIV zich in 2006 of later zou moeten afspelen

idd zeer goed gevonden, hoe kom je aan die info??

Uit de construction schedule van Hearst-tower.

BTW:

Op wikipedia is wel veel info te vinden, maar het is niet de meest betrouwbare bron. Altijd de gegeven referenties natrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb in de trailer een onwijs vette auto langs zien komen, weet iemand hoe deze heet?: (sorry voor de slechte kwaliteit)

Even een wat duidelijker plaatje: Klik!

Iemand?

Leuk ik heb weer een aanwijzing gevonden naar Liberty, ongetwijfelt is die al gevonden door iemand, maar ik meld hem maarweer.

I Love Liberty City.

Voor mij valt nu echt de druppel hoor, dit is gewoon Liberty, de naam new york zullen we wel niet tegen komen in GTA IV.

Die had ik inderdaad al gespot. Als je goed kijkt zie je daar vlak naast ook een bordje met 'Welcome to Liberty City'. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat mensen nog twijfelen nadat ze dit gezien hebben.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...