Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
@Remi-X: Als je een mini bazooka maakt, zou ik niet dat leipe propellor-achtige uiteinde maken. Ook zou ik niet voor die vorm kiezen. Je kan misschien beter een verkleinde vorm van dit soort rocket launcher. Dat is herkenbaarder.

Misschien wel een idee voor de achterkant ja. Idd vond ik het model nog niet erg goed, maar wel geinig. Ik heb er ook nog maar 15 min werk aan gehad. Maar ik kijk even of ik zoiets achterop kan zetten.

BTW: Puma: die kart ziet er wel beter uit dan die van mij, maar hoe krijg jij het voor mekaar dat CJ door het model heen zit? Dat heb ik niet, alleen een klein stukje van zijn rechtervoet steekt eruit. Niet meer dan wat teennagels.

@ Zamg0d1 Wat moet het voorstellen :7

@ Marty: Ziet er leuk uit! Nu nog de rest van de bike :puh:

Bewerkt: door Remi-X
  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• S-te-Fan

360

• Puma

195

• Galiorix

167

• Timske

153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Heleboel nieuwe models sinds mijn laatste post :)

@zamgod1: Wordt al leuk, je begint het een beetje te leren. Alleen moet je 3ds max gaan gebruiken. Met gmax kun je gewoon te weinig. Van alle functies in 3ds max hebben ze de meest nuttige eruit gehaald en het Gmax genoemd. Je laatste "model" vind ik wat minder. In plaats van een geheel te maken door combinaties van verschillende objecten, moet je één object bewerken. Dit gaat ook heel wat makkelijker in 3s max.

Eigenlijk is er niets mis met Gmax, het is gewoon een goede gratis modelling tool.

Je kunt hem ook niet dwingen om 3ds max te gaan gebruiken.

Gmax heeft gewoon wat minder functies dan 3ds max, voor de rest kun je er prima mee modellen.

Rates:

@MartyCeha:

Mooi wiel, het een prachtige reflectie en het zit mooi in elkaar.

@Zamg0d1:

Je model ziet er grappig uit, maar modellen is meer dan alleen wat models aan elkaar0 zetten. ;)

Probeer wat te experimenteren met de ''editable poly'' tool.

Grtz RD :cya:

Heleboel nieuwe models sinds mijn laatste post :)

@zamgod1: Wordt al leuk, je begint het een beetje te leren. Alleen moet je 3ds max gaan gebruiken. Met gmax kun je gewoon te weinig. Van alle functies in 3ds max hebben ze de meest nuttige eruit gehaald en het Gmax genoemd. Je laatste "model" vind ik wat minder. In plaats van een geheel te maken door combinaties van verschillende objecten, moet je één object bewerken. Dit gaat ook heel wat makkelijker in 3s max.

Hoe bedoel je? Met die object bewerken?

EDIT @ Hierboven: Ik probeer ik wat te doen :Y Maar ik wil gewoon een mooie tut om een goed gebouw mee te maken :Y

Bewerkt: door zamg0d1
Geplaatst:
Ik probeer ik wat te doen :Y Maar ik wil gewoon een mooie tut om een goed gebouw mee te maken :Y

Tuts?

Had ik al gekeken maar voor Gmax is er weinig te vinden :( En 3ds werkt niet bij mij :? Hij geeft aan dat de trial is verlopen maar ik heb geen eens gebruikt en pas gister geïnstalleerd :?

Geplaatst:

Je moet het dan wel eerder hebben geïnstalleerd. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen dat er zoiets gebeurde. Als het goed is komt er bij het installeren een bestand ergens waardoor hij het na 30 (ik weet niet hoeveel dat precies is met 3Ds) niet meer doet en als het echt klopt wat jij zegt dan is dat bestand niet helemaal zuiver. Enige manier om het nog een keer te krijgen is je Pc'tje formatteren zodat het bestand weggaat of het op een andere Pc te installeren of door een Crack te gebruiken.

Mvg,

Hackman

Geplaatst:

@Zamg0d1: Ziet er leuk uit, maar het is geen model. Dit zijn basisvormen. Een paar cilinders een twee dozen. Modellen is met een basisvorm beginnen, en dit uit te breiden. Je moet het eerst naar "editable poly" converteren. Dit doe je door Rechtsklik op je model > Convert to > Convert to editable poly. Dan kan je door de modus "vertex" of "poly" gaan modellen. Ik raad je aan modellingtutorials te gaan doen, ookal zijn ze voor 3DS Max. De basis zit nog in Gmax, en die moet je leren anders kom je nooit verder.

@MartyCeha: Die word wel mooi :koffie: Ik vind de chroom texture van je velg alleen :kots:, maar de model van je velg is wel mooi! De details die erin zitten, misschien daar nog een screen van? En ik denk als je in je band wat profiel zet, het er al mooier uit ziet (had je al gezegd ja) :bier:.

@Revolution-Designer: Wat MartyCeha zegt is wel degelijk waar. Als je serieus wil gaan modellen en texturen, moet je naar 3DS Max overstappen. Als je alleen kleine, simpele, ongetextuurde dingen wil maken moet je met Gmax werken. Dat je 3DS Max niet werkt is jammer, maar daar vinden we wel een oplossing voor :bier:

@Hackman: PC Formatteren heeft geen zin, het is een bestand dieper verstopt. Bij niet-professionele programma's zit het simpel in het register (Start > Uitvoeren.../run... > "regedit"). Maar bij 3DS max zal het ergens diep in de Windows map verstopt zitten. De enige manier is misschien via Google achterhalen waar het bestand staat, of 3DS Max kopen. Crack gebruiken hoeft niet, je hebt een key generator nodig maar dit mogen en gaan we niet bespreken.

@MartyCeha: Die word wel mooi :koffie: Ik vind de chroom texture van je velg alleen :kots:, maar de model van je velg is wel mooi! De details die erin zitten, misschien daar nog een screen van? En ik denk als je in je band wat profiel zet, het er al mooier uit ziet (had je al gezegd ja) :bier:.
Texture? Het is een material :puh: Ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen. Profiel in de band wordt aan gewerkt. Ik vindt alleen geen geschikte bumpmap en al mijn pogingen om profiel te modellen mislukken onfortuinlijk :( En met die details bedoel je zeker een wire :bier: NP

post-45043-1233592388_thumb.jpg

EDIT: Oh die verdomde Jpeg :puh:

Bewerkt: door MartyCeha

Material, zo word het in 3DS Max genoemd ja. Ik snap, het is geen bitmap, waardoor het geen textuur is, maar een door 3DS Max gegeneerd materiaal omdat het chroom is en moet reflecteren. Ik noem materials ook altijd textures, vandaar... Als je denkt dat ik het niet begrijp, ik wil het gerust uitleggen (ookal begrijp jij het prima). Jij hebt geen texture gebruikt omdat je dan een lelijke chroommaterial krijgt. Ik gok dat je een reflectionmap of gewone reflectionistellingen (ik denk geen raytrace) hebt gebruikt, en de diffusecolor op wit. Ik denk niet dat je het met V-Ray hebt gemaakt, maar er is altijd een mogelijkheid. Een wire hoefde ik niet (anders had ik wel om een wire gevraagd :puh:), ik wilde meer een screen van de voorkant van de velg, waar je mooie details zitten (het rode aan de binnenkant). Hij heeft al wel flink wat poly's voor een wiel+velg+spatbord... Spatbord heeft nog geen details en in de banden moeten nog profiel (met bumpmap krijg je geen extra poly's, je voelt het toch in je renderer :puh:). Hoeveel poly's heeft ie nu? En kan je nog 2 screens posten zonder de turbo/mesh (gok op turbo) smooth?

@JPEG: Gebruik PNG, je merkt het aan de grootte, maar het is stukken mooier :bier:

Bewerkt: door Beagle
Material, zo word het in 3DS Max genoemd ja. Ik snap, het is geen bitmap, waardoor het geen textuur is, maar een door 3DS Max gegeneerd materiaal omdat het chroom is en moet reflecteren. Ik noem materials ook altijd textures, vandaar... Als je denkt dat ik het niet begrijp, ik wil het gerust uitleggen (ookal begrijp jij het prima). Jij hebt geen texture gebruikt omdat je dan een lelijke chroommaterial krijgt. Ik gok dat je een reflectionmap of gewone reflectionistellingen (ik denk geen raytrace) hebt gebruikt, en de diffusecolor op wit. Ik denk niet dat je het met V-Ray hebt gemaakt, maar er is altijd een mogelijkheid. Een wire hoefde ik niet (anders had ik wel om een wire gevraagd :puh:), ik wilde meer een screen van de voorkant van de velg, waar je mooie details zitten (het rode aan de binnenkant). Hij heeft al wel flink wat poly's voor een wiel+velg+spatbord... Spatbord heeft nog geen details en in de banden moeten nog profiel (met bumpmap krijg je geen extra poly's, je voelt het toch in je renderer :puh:). Hoeveel poly's heeft ie nu? En kan je nog 2 screens posten zonder de turbo/mesh (gok op turbo) smooth?

@JPEG: Gebruik PNG, je merkt het aan de grootte, maar het is stukken mooier :bier:

Ok, het is een raytrace material, en de reflection map is een falloff. Diffuse color is lichtgrijs. Ik weet dat je voor een chrome material eigenlijk een bijna zwarte diffuse color moet nemen, maar dan werd de render te donker. En het is geen Vray, maar gewoon de standaard renderer. De smooth is een meshsmooth, classic. Unsmoothed komt eraan :puh: + details.

chopper4uc3.jpg

Zonder smooth :

unsmoothbk9.jpg

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:

Even verder gewerkt aan m'n MiniZooka. Hij heeft nu een vizier en een of andere uitlaat ofzo achterop, ik weet niet ho je dat noemt. Alleen nog even het handvat een beetje aanpassen, want die is nu veel te groot. En natuurlijk nog goede textures..

minizooka.pngminizooka3.png

Tja, dat ventilator achtige ding vond ik eigenlijk wel geinig, dus heb ik het laten zitten :puh:

Geplaatst:

Gave velg Marty, maar concentreer je ook op de rest van de motor :puh:. Remi, je dinges is nog steeds een beetje een dinges, het lijkt nog steeds op een föhn. Ik heb niet zo veel tijd om te raten dus was het even kort :D.

96882758xr4.jpg

13089745uq9.jpg

57020681zx8.jpg

Geplaatst:
Remi, je dinges is nog steeds een beetje een dinges, het lijkt nog steeds op een föhn. Ik heb niet zo veel tijd om te raten dus was het even kort :D .

Tja, maar wat kan ik er nog aan verbeteren? Ik maak het handvat minder breed, maar verder zie ik niet wat er beter kan. Iemand nog tips?

BTW: ziet er goed uit Puma!

Geplaatst:

Puma, dat ziet er tof uit :tu: [sarcasme]Alleen misschien kan je het nog wat gedetailleerder maken...[/sarcasme] Echt waar, er zijn zoveel verschillende dingen en zoveel verschillende texturen dat het moeilijk is om alles te zien! Prachtig :klap: Dit is dus echt goed, zo'n pracchtig gebouw met kleine omgeving en een hele hoop details. Die textures passen ook heel goed, heb je ze van San Andreas of CGTextures.com? Ik kan dus echt niet wachten tot die ingame staat, helaas is hij voor iets anders van jou en kunnen wij het niet gauw testen :( Ah, dat maakt de release ervan beter :bier: Opmerkingen? Die kan ik zo snel niet oplepelen.

@Remi-X: Ziet er wel leuk uit, maar er is weinig over te zeggen. Er zitten nog te weinig details in. De achterkant met dat rooster ziet er mooi uit, maar ik denk dat die scoop erop helemaal niet nodig is. Als je daar namelijk doorheen kijkt, en je zou een raket werpen, krijg je al die rook en gedoe in je gezicht. Dat overleef je niet :puh: Hoeveel poly's zit je nu?

Geplaatst:
@Remi-X: Hoeveel poly's zit je nu?

Wil je echt niet weten :schater:

Maar oplossingen op dat dood gaan betreft: Ik verzin gewoon wel een verhaaltje hoe het werkt, ik maak er een apart bommetje bij en klaar. Het werkt bijvoorbeeld op lucht die erin zit :puh: Want ik wil het vizier ook niet weghalen, want het geeft toch wel weer een soort van detail. Maarja, ik verzin er wel wat op :D

BTW: als ik het vizier weg haal: CJ blijft op dezelfde plek kijken, daar dus bijvoorbeeld. Dus of het vizier er nou zit of niet, CJ zal er last van hebben.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...