Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Puma: ziet er nice uit! Ik ben benieuwt naar de ingame screens!

@MFCL: Origineel, in ieder geval leuk gedaan en hij zit mooi (voor zover ik kan zien) zonder bugs ingame. Keep it up!

@Gybrus: Ik had het er al met je op MSN over gehad, super mooie beer en ook het eind resultaat is mooi geworden.

post-22900-1236721166.jpg

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Damn, ik ben hier ook een tijd niet geweest. :erm:

@ MFCL: Die animatie is echt vet. Met een beetje hulp van een .scm/.cleo scripter kan je zo de Bullit Bullet-Dodge uit Max Payne na maken. 8)

@ gybrus: Die beer is enorm vet. Krijgt hij nog een vacht? En nog een vraagje: Wat is GLR?

@ MFCL: Leuk kart wagentje. Alleen vond ik je super mario kart leuker.

@ danny18: Misschien een beter idee om het wat te smoothen. Die zwarte dingen zijn inderdaad erg vaag.

@ Puma: Helemaal met de pen tool!!? Hoeveel jaar heeft je dat gekost? In ieder geval erg mooi. Als al die models in 'de mod' (WTF is 'de mod' nou weer) van zulke hoge kwaliteit zijn moet ik die toch eens gaan downloaden. Voor welk spel is 'de mod'?

@ Galiorix: Leuke wereldbol. Die schaduw is ook wel grappig op dat hobbelige landschap. :7

En nu tijd voor mijn eigen werk. Ik kon sinds gisteren namenlijk eindelijk weer aan de slag met SketchUp omdat het scrolwieltje van mijn muis het begeven had en ik gisteren een nieuwe gekregen heb. En nu weet ik ook eindelijk weer waarom ik zo weinig moddelde. Namelijk omdat ik het altijd totaal verpest.

Het volgende moest een model van het Duke Nukem Logo. En dat heb ik verpest. In slechts 2 minuten en enkel met het gebruik van de circel, pen, drag en follow-me tool heb ik een model naar de maan geholpen. (nogsteeds niet gerenderd, g00gle SketchUp pro is mij te duur)

21kcigy.jpg

Een close up view van het meest verpeste stukje:

detpno.jpg

En hier nog wat vage zooi. Dit zit trouwens op iedere hoek.

205xf7.jpg

En het irritante is, als ik een van die lijntjes probeer weg te halen komen er allemaal gaten in mijn model. En nu vragen jullie je zeker af: 'Hoe kan iemand iets zo snel en zo makkelijk verpesten?' Nou, heel makkelijk! Ik maakte eerst een ring met de circel tool en de drag tool. Toen maakte ik met de pen tool en de ronde-buigingen-dinges tool een vakje die ik met de follow me tool om de ring heen trok en toen kwamen er allemaal vage lijnen. :tu: Zo verkloot je dus een model in 10 seconden.

En als toegift nog een mislukte poging tot smoothen:

iylzb5.jpg

:cya:

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Dat heet eigenlijk geen smoothen... Het model is niet smoother, het ziet er alleen zo uit. Die strepen duiden op een hoop aantal edges bij elkaar. Als je de hele face verwijdert en 'm opnieuw tekent zou het verholpen kunnen zijn..

84646534.jpg

58492055.jpg

83461973.jpg

81663128.jpg

81861296.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

grappig maar simpel. :Y

Er zit meer detail in dan je denkt hoor. Kijk maar naar die handen, die zijn een beetje hol. Maar Puma, leuk gedaan, het geeft een beetje RayMan idee :puh:. Alleen staat dat hoofd me niet zo aan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@Galiorix: Het ziet er opzich heel mooi uit, het hobbelige landschap geeft eigenlijk een beetje het idee van een maanlandschap xD.. Ik zou wat meer aandacht besteden aan de oceanen textures, de kleur daarvan is een beetje te eentonig blauw, als je op b.v. Google Earth kijkt is dat totaal niet zo :puh: Verder heel mooi gedaan, jammer dat dat bordje zweeft :puh:

@Flashingdemon: Is niet heel erg verpest hoor, in princiepe is dat wel te fixen in Zmodeler in ieder geval (toen ik een Sketchup auto converteerde, waren die lijntjes gewoon een los object, dus was makkelijk weg te halen). Het ziet er alleen uit alsof die cirkels steeds een rij hele smalle poly's hebben langs de randen.. Verder niet echt veel te zeggen over die smooth.. weet niet precies wat dat model is namelijk xD

@Puma: Errug vet, knap gedaan ook, want het model beweegt wel zoals het zou moeten van wat ik kan zien, misschien dat z'n rechterhand nog een beetje vaag doet? Geweldig ook die evil grijns xD KUTGW!

@Neosyp: Grotere plaatjes zou handig zijn :7 Ziet er opzich wel mooi uit, best realistisch ook, op de textures na dan. KUTGW!

Mijn Mercedes 500SL AMG staat ondertussen ingame(MSN voor screens). Ik ben weer bezig geweest met een nieuwe auto.. Nickonly heeft ooit een nieuwe Phoenix voor GLD ontworpen, een ruw model zeg maar.. Het is eigenlijk een 1977 Pontiac Firebird Trans Am(van Smokey and the Bandit), maar dan wat minder rond, zoals een Firebird uit 1984/85(van Knight Rider).

Note: Sommige 'fouten' in het model, heb ik expres zo gemaakt, aangezien deze ook zo in de echte Firebird zitten

Phoenixnew1.jpg

Phoenixnew2.jpg

EDIT: Kleine update:

Phoenixnew3.jpg

Tot nu toe 5603 polygons.

Rates/tips/comments plz :D

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Nieuw projectje. Komt trouwens ook gelijk ingame.

Fishygun. Eigen idee en eigen ontwerp ;)

Nouw dan maar tijd voor een screenshot ofniet?

Heb trouwens alleen een 2D bestand. Ook zelf gemaakt.

vissie.png

Link to comment
Delen op andere websites

@Myth: En wat voor fouten zijn dat dan :D ? Ik zie niet echt fouten zitten, het ziet er gewoon top uit. Dit is de helft van de auto neem ik aan (doorgesneden in de lengte-as)? In dat geval vind ik de achterlampen een beetje breed naar binnen toe: dat soort van 'hokje' waar waarschijnlijk het nummerbord o.i.d. in komt wordt dan een beetje klein. Kun je misschien een of meerdere screens posten waar je de complete auto ziet, in de zin van hetgeen op de huidige screens vertoond wordt kopiëren en aan de andere kant plakken? Dat kan bepaalde problemen of lijnen onthullen die je beter nu kunt fixen dan later, als je model al een stuk ingewikkelder is.

Link to comment
Delen op andere websites

@Timske: leuk dat je ook iets op andermans models te zeggen hebt ;)

@Puma: Screens komen er aan. Dat hokje is inderdaad waar de nummerplaat komt te zitten(daarachter zit in het echt de benzinedop), maar ik heb het zo uitgemeten dat dat precies past. Een van die 'fouten' die ik bedoel, heb ik aangegeven op de tweede screen :puh:

Phoenixnew4.jpg

Phoenixnew5.jpg

Die lijnen horen namelijk (eigenlijk) op elkaar aan te sluiten, alleen in het echt past dat niet helemaal, ik heb het wel wat overdreven hoor, zodat je kan zien dat het express zo gedaan is..

De groene lijn hoort in 1 lijn (dus gelijk) te liggen met die rode lijn.. maar ze zitten niet op 1 lijn, want het deel van de bumper zit te ver naar links, nogmaals: dat is in het echt ook zo..

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@ Tom, omfg! owned da bitches! Nouja, iedereen z'n specialiteit nie?

@ Timske, daar valt (nog) niet veel over te kwekken.

wwimod.jpg

Jup, hij kan lopen enz... (gerigged) maar ik heb hem nog niet met succes in het spel gekregen, dit gebeurt er dan:

0740e.jpg

Ziet er uit dat ik een nieuwe pokémon heb uitgevonden.

Owja:

songcav7.jpg

songcav6.jpg

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

@ NeoSyp: Leuk gedaan, mooi gemaakt. Ik las dat er iemand kritiek had op je textures, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind het er juist wel mooi uit zien.

@Mythbuster: Mooie auto, ik doe het je nog steeds niet na :7. Echt, je bent er echt goed in.

@Timske: Dat is wel leuk bedacht, maar dat kan m'n oma nog. Ik hoop dat er wat verdere screens komen.

@Stefaneke: Die poppetjes van jouw blijven grappig :puh: Alleen die bug, zijn die uitstekels solid? Misschien wel makkelijk om van grote afstand de tegenstander te slaan? (of hoe dat spel ok werkt :puh:)

Zelf ga ik waarschijnlijk binnenkort weer beginnen aan de modding, het SA:MP gedoe begint al aardig te vervelen. Waarom? Ik weet niks meer te verzinnen wat ik aan mn server toe kan voegen :7 Binnenkort zal ik dus ook weer actief zijn in de modding fora :D

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...