Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

Voor wat hoort wat.

Stuurtje gemacht:

<Picture>

Alles wat ik nu heb bij elkaar:

<Picture>

Het wordt een soort van fantasie-hotrod-klassiek-karretje-à-la-Brum. En ja, hij wordt zo laag. Heb een paar zieke ideeën voor uitlaten etc. die ik erin wil verwerken. Ik hoop alleen dat ik m'n ideeën ook goed kan uitwerken.

Wagentjes horen toch in Voertuigen Showroom :engel:

Vind het er gaaf uit zien. Je maakt zeker een oud klassiek motortje? :puh:

Bewerkt: door Timske
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

Timske: Het is nu nog geen voertuig, maar alleen een stuur, een bank en vier wielen, om even wijsneuzerig te zijn :puh:. Daarbij kijkt er echt niemand in het voertuig-showroom-topic, en hier wel.

Danny: Japs, helemaal met SketchUp. Je snapt hopelijk wat ik bedoel? Ik comment uit gewoonte geen mensen die anderen (of mij) niet commenten, niet omdat ik ze het niet gun maar meer onder het "voor wat hoort wat"-motto :puh:.

Je eilandje ziet er wel ok uit, alleen is de texture van erg slechte kwaliteit, of je hebt 'm niet vaak genoeg getiled, als je snapt wat ik bedoel. De schaal van het gras is te groot, een grassprietje is even dik als een boom, ter vergelijking (afgaand op de texture dan). Verder is het mij niet echt duidelijk welk spel dit nu is, want het lijkt VC (Tommy Vercetti en het VC-water) maar de HUD is SA..? Succes met je eilandje. Probeer iets van een brug naar het eiland je te maken, desnoods kun je die brug als ander object invoegen, die je dan gewoon met een mapping-programma op de goede plaats zet. Zelfde verhaal geldt voor de huizen. Met welk programma model je?

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Timske: Het is nu nog geen voertuig, maar alleen een stuur, een bank en vier wielen, om even wijsneuzerig te zijn :puh: . Daarbij kijkt er echt niemand in het voertuig-showroom-topic, en hier wel.

Danny: Japs, helemaal met SketchUp. Je snapt hopelijk wat ik bedoel? Ik comment uit gewoonte geen mensen die anderen (of mij) niet commenten, niet omdat ik ze het niet gun maar meer onder het "voor wat hoort wat"-motto :puh: .

Je eilandje ziet er wel ok uit, alleen is de texture van erg slechte kwaliteit, of je hebt 'm niet vaak genoeg getiled, als je snapt wat ik bedoel. De schaal van het gras is te groot, een grassprietje is even dik als een boom, ter vergelijking (afgaand op de texture dan). Verder is het mij niet echt duidelijk welk spel dit nu is, want het lijkt VC (Tommy Vercetti en het VC-water) maar de HUD is SA..? Succes met je eilandje. Probeer iets van een brug naar het eiland je te maken, desnoods kun je die brug als ander object invoegen, die je dan gewoon met een mapping-programma op de goede plaats zet. Zelfde verhaal geldt voor de huizen. Met welk programma model je?

Knap dat je dat helemaal in sketchup hebt gedaan (had het zelf echt niet beter gekunt)

En van dat textuur ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt maar ik ben tot nu toe nog effe aan het klooien met de textuur en ik ga de textuur in eentje die van vice city veranderen

Euh die hud ( het is een mod ) had ik volgens mij van the gtaplace weet niet 100% zeker meer :bonk:

En ik model met sketchup (betaalde pro versie dus kan ik lekker modelletjes exporteren) en gmax ( om de 3ds bestanden van sketchup om te zetten in dff)

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

@Puma: Ziet er goed uit, is alleen nog wel in WIP zo te zien. Stuur ziet er in ieder geval goed uit!

@Timske: Niet veel op aan te merken, zoiets kan ik zelfs nog met paint maken. :7

Link to comment
Delen op andere websites

@Puma: Ziet er goed uit, is alleen nog wel in WIP zo te zien. Stuur ziet er in ieder geval goed uit!

@Timske: Niet veel op aan te merken, zoiets kan ik zelfs nog met paint maken. :7

Is met Sketchup gedaan.. Is nu nog alleen maar 2D maar word uitgebreid en komt ingame.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ziet er wel leuk uit. Is het (een van) je eerste model(s)? Sommige dingen zijn goed uitgewerkt, maar andere dingen missen juist weer details. Dingen als poortjes, de weg zelf......

Thnx, ik ga er zodra ik weer minder huiswerk heb mee verder :)

en ook bedankt voor de site :Y

Bewerkt: door opacool6
Link to comment
Delen op andere websites

Straks textures en klaar voor ingame.

Omg hij is lelijk op de screen o_O

kijk eens aan dat is beter dan dat paint plaatje toch

Misschien nog wat details erbij.

Ik heb bij mijn eiland nog een weggetje in sketchup gemaakt en in gmax gezet alleen ik weet nu niet meer hoe ik hem moet texturen.

Kan iemand eventjes helpen?

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

En het is een plat geval. Gewoon met pushpull gedaaan :S

Omg?

Timske:

CorrectHost:

@Danny18: Kijk eens in de Master Tutorial List, daar staan een aantal tuts met onder andere texturing ;)

OMG die onderste is veeeel mooier vind ik is die echt van correct host? ( ik kan het bijna niet geloven want bij zijn mod brave island maakte hij nog allemaal blokachtige dingen)

Verder heb ik nog een vuurtorentje gemaakt:

post-84115-1239907367_thumb.png

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

@ Danny, Leuke vuurtoren..

@ Beagle, daar stonden de edges en faces uit. Hierniet.. Nu zie je het zwaard beter. Heb alleen het handvat verandert op deze sinds die andere post.

Ik moet meer details in het handvat, en heeft iemand ideeën?

previeuw.png

En trouwens dit is mijn zwaard.

@ Puma, de offset heb ik gebruikt voor het handvat :puh:

Bewerkt: door Timske
Link to comment
Delen op andere websites

Timske, ff een hint voor het 3d maken van het blad van je zwaard wat veel moeite kan besparen. Check mijn tutorial in m'n blog over die velg maken. Doet hetzelfde bij het blad van het zwaard: gebruik de offset-tool om een stuk binnen het vlak te maken, teken een lijntje verticaal en scale het dan omhoog. Voor de duidelijkheid even een quote uit m'n tutorial:

Nu kies je de offset-tool. Met de offset tool kun je binnen een plane een figuur tekenen dat dezelfde vorm heeft als de plane waar je het op gebruikt, waarbij de afstand tot elke rand van de plane even groot is.

http://img17.imageshack.us/img17/7995/77842700.jpg

Klik binnen de cirkel en maak cirkels waar er rondingen en vormen in de velg zitten met de offset-tool. Zorg dat de ‘rondingen’ een beetje kloppen met hoe de bollingen in de velg straks gaan lopen. Zie onderstaand plaatje.

http://img5.imageshack.us/img5/6679/89437053.jpg

Nu teken je een lijntje haaks op je ‘model’, selecteer je een stukje model, klik je op de scale tool en scale je het model zodat het 3d wordt. Zie onderstaand plaatje.

http://img9.imageshack.us/img9/5656/43401894.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Timske, ff een hint voor het 3d maken van het blad van je zwaard wat veel moeite kan besparen. Check mijn tutorial in m'n blog over die velg maken. Doet hetzelfde bij het blad van het zwaard: gebruik de offset-tool om een stuk binnen het vlak te maken, teken een lijntje verticaal en scale het dan omhoog. Voor de duidelijkheid even een quote uit m'n tutorial:
Nu kies je de offset-tool. Met de offset tool kun je binnen een plane een figuur tekenen dat dezelfde vorm heeft als de plane waar je het op gebruikt, waarbij de afstand tot elke rand van de plane even groot is.

Klik binnen de cirkel en maak cirkels waar er rondingen en vormen in de velg zitten met de offset-tool. Zorg dat de 'rondingen' een beetje kloppen met hoe de bollingen in de velg straks gaan lopen. Zie onderstaand plaatje.

Nu teken je een lijntje haaks op je 'model', selecteer je een stukje model, klik je op de scale tool en scale je het model zodat het 3d wordt. Zie onderstaand plaatje.

Hey dat is wel handig om te weten.

Weer wat bijgeleerd

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...