Jump to content

Show jouw models II


Matiscus

Recommended Posts

@ RD, de muren zijn nogal dik. Verder kun je er niet veel over zeggen.

@ MFCL, bij de eerste gele screen lijkt net of je een deuk in je wagen hebt. Ik weet niet of dat het damage model is...

@ Beagle, leuk idee en leuk gedaan. Misschien een alpha in de druppel.

@ Danny, leuk lijstje met een mooie theepot erin. Valt verder niets over te vertellen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    360

  • Puma

    195

  • Galiorix

    167

  • Timske

    153

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Revolution Designer,

Zoals Timske al zei, de muren zijn inderdaad dik.

@MFCL,

Ziet er grappig uit. :D Op de zijkant, achterkant en de voorkant zie je een paar donkere plekken. Als je deze fixt ziet het er veel beter uit.

@Beagle,

LOL. :schater: Dat ziet er grappig uit.

@Danny18,

Maak een glas material voor je foto, zodat het zo lijkt dat je foto achter een stukje glas zit. Chamfer die scherpe edges. Zo lijkt het een stuk beter om vast te pakken.

Amsterdam Scene

Kleine update van m'n scene:

(Gebruik gemaakt van mental ray, 3d studio max & photoshop)

3DSmax viewport screenshot:

Heel veel overbodige poly's (geen zin om het allemaal minder te maken).

amsterdamscenex.th.jpg

(klik erop voor betere kwaliteit)

post-2823-1240751753_thumb.jpg

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

@Revolution Designer,

Zoals Timske al zei, de muren zijn inderdaad dik.

@MFCL,

Ziet er grappig uit. :D Op de zijkant, achterkant en de voorkant zie je een paar donkere plekken. Als je deze fixt ziet het er veel beter uit.

@Beagle,

LOL. :schater: Dat ziet er grappig uit.

@Danny18,

Maak een glas material voor je foto, zodat het zo lijkt dat je foto achter een stukje glas zit. Chamfer die scherpe edges. Zo lijkt het een stuk beter om vast te pakken.

Amsterdam Scene

Kleine update van m'n scene:

(Gebruik gemaakt van mental ray, 3d studio max & photoshop)

3DSmax viewport screenshot:

Heel veel overbodige poly's (geen zin om het allemaal minder te maken).

amsterdamscenex.th.jpg

(klik erop voor betere kwaliteit)

Nu je het net zegt dat vind ik een leuk idee met dat glas alleen hoe doe ik dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Nu je het net zegt dat vind ik een leuk idee met dat glas alleen hoe doe ik dat?
Open het materialsvenstertje. Dan zie je een vakje staan "Standard". Daar klik je op. In de pop up die nu komt kies je "Raytrace". Klik op ok. Dan zie je daaronder een zwart vakje staan waar "Opacity" voor staat. Klik op het zwarte vakje en verander de kleur naar (bijna) helemaal wit. De diffuse color zet je naar helemaal zwart. Specular level = 180 en glossiness 120. Dan scroll je wat naar onder, naar het kopje "Maps". Dan zie je daar "reflect" staan. Die moet je aanvinken en de waarde naar zo'n 80 veranderen. Dan klik je op het vakje "None" bij reflect en dan kies je "Falloff". Dan zet je "Falloff type" naar "Fresnell" en je vinkt het vakje "override material IOS". En dan heb je een glas material.
Link to comment
Delen op andere websites

Nu je het net zegt dat vind ik een leuk idee met dat glas alleen hoe doe ik dat?
Open het materialsvenstertje. Dan zie je een vakje staan "Standard". Daar klik je op. In de pop up die nu komt kies je "Raytrace". Klik op ok. Dan zie je daaronder een zwart vakje staan waar "Opacity" voor staat. Klik op het zwarte vakje en verander de kleur naar (bijna) helemaal wit. De diffuse color zet je naar helemaal zwart. Specular level = 180 en glossiness 120. Dan scroll je wat naar onder, naar het kopje "Maps". Dan zie je daar "reflect" staan. Die moet je aanvinken en de waarde naar zo'n 80 veranderen. Dan klik je op het vakje "None" bij reflect en dan kies je "Falloff". Dan zet je "Falloff type" naar "Fresnell" en je vinkt het vakje "override material IOS". En dan heb je een glas material.

Thnx ik ga het meteen even uittesten wanneer het is gelukt post ik wel een screen

Link to comment
Delen op andere websites

heb mijn eerste model ingame gezet

ik heb geprobeerd het zwaard van angeal uit final fantasy crisis core na te maken

het is in vc omdat mijn pc boven geen sa aankan.

nu moet ik alleen nog kloten met die textures

ik heb hem in sketchup ingekleurd maar kan de kleuren nergens vinden om te gebruiken in txd workshop

hier een plaatje

Foto-L737ZLX4-D.jpg

grz

Bewerkt: door keessie
Link to comment
Delen op andere websites

heb mijn eerste model ingame gezet

ik heb geprobeerd het zwaard van angeal uit final fantasy crisis core na te maken

het is in vc omdat mijn pc boven geen sa aankan.

nu moet ik alleen nog kloten met die textures

ik heb hem in sketchup ingekleurd maar kan de kleuren nergens vinden om te gebruiken in txd workshop

hier een plaatje

*plaaje*

grz

leuk gedaan alleen een maffe zwaard maar dat komt misschien omdat er nog texturen op zitten.

Ik heb zelf ook nog wat gemaakt namelijk een render van een vervallen huis (wel een beetje een rare aangezien het huis vervallen is en er ook nog een glimmende vloer in zit)

EDIT:En ik heb nog effe snel en buis gemaakt die ik ook ingame ga zette:

En ik upload nu effe geen png meer aangezien dat kb vreters zijn ik heb nu nog maar 797kb aan upload ruimte ik moet dus nog effe ergens plaatjes verwijdere

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

nee het heeft er wel iets van weg maar dat is het niet:P

het moet op deze lijken

http://www.gamesarefun.com/event/FF7gallery/PICT0002-5.JPG

alleen de textures willen maar niet lukken :N

@danny18

ziet er wel vet uit met die kapotte trap en muur

alleen die vloer niet zo schoon laten lijken dan is hij perfect

Willen de textures er ingame niet op? Kijk anders als het mappen in Sketchup niet lukt in mijn handtekening ;)

Link to comment
Delen op andere websites

nee het heeft er wel iets van weg maar dat is het niet:P

het moet op deze lijken

http://www.gamesarefun.com/event/FF7gallery/PICT0002-5.JPG

alleen de textures willen maar niet lukken :N

@danny18

ziet er wel vet uit met die kapotte trap en muur

alleen die vloer niet zo schoon laten lijken dan is hij perfect

Ik kan wel helpe met de texturen.

En hier een vieze(re) vloer.

post-84115-1241291673.jpg

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

alleen de textures willen maar niet lukken :N

Ik neem aan dat je werkt met SketchUp? Dan kun je dat plaatje meteen gebruiken. Sla het even op als .bmp. In SketchUp draai je je zwaard nu horizontaal, zodat het 'op de grond ligt'. Nu open je het menu (File), klik je op "Import..". Zorg dat je onderin het bestandsvakje ".bmp" hebt staan en dat rechts het bolletje bij "Use as image" zwart is. Nu importeer je je texture.

Je texture is nu op een plane gemapped als group. Rechtermuisknop > "Explode" zodat je 'm kunt bewerken. Nu plaats, draai en scale je je texture precies, zodat, als je er van boven doorheen zou kijken, je dan door het zwaard op de texture precies jouw zwaard zou zien. Dit plaatje heb ik even van Google gepakt, hopelijk begrijp je wat ik bedoel:

psketch4materials.jpg

Als je dit gedaan hebt zorg je weer dat je je paintbucket hebt geselecteerd, rechtermuisknop op die plane, "Texture" en zorg dat er bij "Project" een vinkje staat (kan zijn dat die er al staat). Nu houd je de ALT-knop ingedrukt en klik je met je linkermuisknop op je plane. Daarna selecteer je je hele model (drie keer snel achter elkaar klikken op je model selecteert dat stuk van het model met alles wat eraan vast zit), zorg je dat de paintbucket nog geselecteerd is en paint je je model. Et voilà, je model is mooi getextured.

Als er nog onduidelijkheden zijn kun je altijd nog even dit item op m'n blog bekijken, daar staat in principe alles in wat ik hier ook zei, maar is het daar van toepassing op het maken van een mooi getextured wiel.

Link to comment
Delen op andere websites

heel erg bedankt puma :tu:

het is nu echt geweldig mooi geworden

hij lijkt nu veel echter :dans:

ik ga hem straks proberen ingame te zetten

grz

Bewerkt: door keessie
Link to comment
Delen op andere websites

heel erg bedankt puma :tu:

het is nu echt geweldig mooi geworden

hij lijkt nu veel echter :dans:

ik ga hem straks proberen ingame te zetten

grz

Komt hij volledig me textures ingame want hij lijkt me met texturen veel mooier.

En ik heb me voorbereid op een orkaan als je snapt wat ik bedoel:

post-84115-1241367851.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...