Jump to content
Joriz

Eerste Grand Theft Auto 4 Preview!

225px-Protagonist_GTA_IV.jpg Zoals aangekondigd zou het Amerikaanse game blad GameInformer met een tien pagina's tellende preview komen over Grand Theft Auto 4. Het blad is inmiddels naar diverse lezers verstuurt en zal binnenkort ook in diverse Nederlandse winkels opduiken.

Onder andere het volgende in de preview van GameInformer bekend geworden:

• Niko Bellic (spreek uit als 'Niko Bellitsj') is de hoofdrolspeler van GTA IV. Niko is een Oost-Europeaan met een crimineel verleden, die naar Liberty City emigreert nadat hij zijn neef Roman hoort over het leven in Amerika. In Amerika hoopt Niko een nieuw leven op te bouwen zoals zijn neef, maar Roman heeft hem voorgelogen: hij is bij lange na niet zo succesvol als hij Niko heeft verteld. Roman runt slechts een taxi bedrijfje vanuit een vieze loods. Na een tijdje zal je dus ook minder met Roman om gaan.
  • In Grand Theft Auto IV zijn vier van de vijf boroughs (stadsdelen) van New York na gemaakt inclusief een gedeelte van het ten westen liggende New Jersey.
  • Rockstar North heeft weer weer eigen namen voor de buurten verzonnen. Brooklyn heet Broker, Manhattan heet Algonquin, Queens heet Dukes, de Bronx heet Bohan en New Jersey heet Alderney.
  • De map is kleiner dan GTA San Andreas. Echter bevat het zoals reeds in de trailer was te zien veel meer details waardoor je dit niet zal opvallen.
  • Rockstar Games heeft dus diverse dingen veranderd ten opzichte van vorige GTA's. Zo zal het spel meer realistisch zijn. Tevens zullen er volgens de preview geen vliegtuigen in het spel zitten aangezien dit niet in de drukke, volle stad past.
  • De gameplay is veranderd. Zo hoef je niet meer verplicht missies bij iemand te doen maar kan je zelf iemand opbellen waarmee je rond wil hangen. Hierdoor wordt het spel nog vrijer en kan je nu nog interactiever met andere karakters in het spel omgaan. Tevens is het spel stukken realistischer ten opzichte van eerdere GTA's.

Behalve Engelstalige previews zullen er binnenkort ook Nederlandse previews volgen. Een medewerker van Take Two Interactive kon ons melden dat voor het eind van deze maand een bekend Nederlands gameblad met een uitgebreide preview zal komen.

Voor discussie en geruchten over GTAIV kan je tevens in onze GTA4 forum sectie kijken of in onze WikiGTA Grand Theft Auto Walkthrough.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Oeh netjes Joriz! Helaas zijn er geen vliegtuigen, maar daar kan ik me bij aansluiten. Ik was nooit zo'n vlieger, ook niet in GTA:SA.

Wel een aantal kleine foutjes:

Bohgan, de stadswijk, moet Bohan zijn. Zonder 'h'.

'De map is klein dan GTA San Andreas'..

Bewerkt: door Arjen

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Wauw! Ik krijg er steeds meer zin in!

Dus Portland, Staunton Island en Shoreside Vale zitten er waarschijnlijk niet meer in?

Gelukkig, want ik ben wel toe aan wat nieuws!

Wanneer komt trouwens het blad uit?

De kans is natuurlijk erg groot dat de pagina's worden ingescand.

Mvg,

Flitskikker

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Wauw! Ik krijg er steeds meer zin in!

Dus Portland, Staunton Island en Shoreside Vale zitten er waarschijnlijk niet meer in?

Gelukkig, want ik ben wel toe aan wat nieuws!

Wanneer komt trouwens het blad uit?

De kans is natuurlijk erg groot dat de pagina's worden ingescand.

Mvg,

Flitskikker

Het blad komt normaal gezien ergens in Mei uit, maar er zijn al gelekte scans op het internet te vinden.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

shit man ik ga de game wel kopen en het ziet er fantastisch uit maar de game play nu is cool en als de vliegtuigen weggaan is dat jammer want ik vlieg best veel op het spel als ze maar wel een groot arsenaal aan voertuigen houden zoals bij gta sanandreas :bier:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

shit man ik ga de game wel kopen en het ziet er fantastisch uit maar de game play nu is cool en als de vliegtuigen weggaan is dat jammer want ik vlieg best veel op het spel als ze maar wel een groot arsenaal aan voertuigen houden zoals bij gta sanandreas :bier:

fuck vliegtuigen,wees blij dat we een supergroote strad hebben!

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Helaas geen vliegtuigen en een kleinere map dan SA. Maar volgens mij zijn de gebouwen daarentegen wel groter (lees: hoger). Ik ben erg benieuwd naar de game en kan niet wachten op de Nederlandse review :Y

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

[*]De map is kleiner dan GTA San Andreas. Echter bevat het zoals reeds in de trailer was te zien veel meer details waardoor je dit niet zal opvallen.

[*]Rockstar Games heeft dus diverse dingen veranderd ten opzichte van vorige GTA's. Zo zal het spel meer realisitsch zijn. Tevens zullen er volgens de preview geen vliegtuigen in het spel zitten aangezien dit niet in de drukke, volle stad past.

In San Andreas zijn ook sommige graphics - o.a. het interieur van huizen - slechter en anders dan de rest van het spel. Mij lijkt het beter als dit allemaal in dezelfde stijl is. Ook zijn de winkels waar je in kunt wat anders dan 'gewone' winkels in de stad. Als je al die dingen 'gelijk' maakt aan elkaar, dan vind ik het veel realistischer. Ik hoop dat ze dat gaan veranderen.

San Andreas was gebaseerd op LA, New York en Vegas, maar daartussen was ook veel ruimte. Vandaar dat GTA IV wat kleiner zal zijn, maar ik denk dat er meer te doen is. GTA IV is gebaseerd op één (drukke) stad en dan vind ik het ook wel logisch dat vliegtuigen er waarshijnlijk niet bij komen.

btw, nieuwe BBcode voor dat plaatje?

[imgright] http:// [/imgright]

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat de map kleiner is, maar dat de details veel groter zijn, is goed :D

Wel jammer van de vliegtuigenm ik vold het altijd zo leuk om op die Hydra's te schieten als ik Wanted level 5 of hoger had..

Bewerkt: door ikt

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het eigenlijk vooral jammer dat er waarschijnlijk geen vliegtuigen in GTA IV te vinden zijn. Dit vooral omdat ik het argument ("Zo zullen er volgens de preview geen vliegtuigen in het spel zitten aangezien dit niet bij het spel past wat slechts één grote stad in het spel zit") nergens op vind slaan. Dan had er ook net zo goed in GTA Vice City (Stories) geen vliegtuigen hoeven zitten, aangezien dat zich ook alleen maar in één stad afspeelt.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze zullen wel iets anders in de plaats zetten dan die vliegtuigen! R* is niet dom en zal de gamer niet minder maar meer leuke dingen geven om te doen in IV, ben wel blij dat je niet verplict bent met die missie's want het was erg onrealistisch dat je een missie moest uitspelen om verder te doen! Hij was failed en je deed hem gewoon opnieuw! Het zou leuker zijn dat je dan een andere missie moest doen als er een mislukte inplaatrs van weer dezelfde te doen want dat is erg onrealistisch!

Rivel

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...