Jump to content
Joriz

Eerste Grand Theft Auto 4 Preview!


225px-Protagonist_GTA_IV.jpg Zoals aangekondigd zou het Amerikaanse game blad GameInformer met een tien pagina's tellende preview komen over Grand Theft Auto 4. Het blad is inmiddels naar diverse lezers verstuurt en zal binnenkort ook in diverse Nederlandse winkels opduiken.

Onder andere het volgende in de preview van GameInformer bekend geworden:

  • Niko Bellic (spreek uit als 'Niko Bellitsj') is de hoofdrolspeler van GTA IV. Niko is een Oost-Europeaan met een crimineel verleden, die naar Liberty City emigreert nadat hij zijn neef Roman hoort over het leven in Amerika. In Amerika hoopt Niko een nieuw leven op te bouwen zoals zijn neef, maar Roman heeft hem voorgelogen: hij is bij lange na niet zo succesvol als hij Niko heeft verteld. Roman runt slechts een taxi bedrijfje vanuit een vieze loods. Na een tijdje zal je dus ook minder met Roman om gaan.
  • In Grand Theft Auto IV zijn vier van de vijf boroughs (stadsdelen) van New York na gemaakt inclusief een gedeelte van het ten westen liggende New Jersey.
  • Rockstar North heeft weer weer eigen namen voor de buurten verzonnen. Brooklyn heet Broker, Manhattan heet Algonquin, Queens heet Dukes, de Bronx heet Bohan en New Jersey heet Alderney.
  • De map is kleiner dan GTA San Andreas. Echter bevat het zoals reeds in de trailer was te zien veel meer details waardoor je dit niet zal opvallen.
  • Rockstar Games heeft dus diverse dingen veranderd ten opzichte van vorige GTA's. Zo zal het spel meer realistisch zijn. Tevens zullen er volgens de preview geen vliegtuigen in het spel zitten aangezien dit niet in de drukke, volle stad past.
  • De gameplay is veranderd. Zo hoef je niet meer verplicht missies bij iemand te doen maar kan je zelf iemand opbellen waarmee je rond wil hangen. Hierdoor wordt het spel nog vrijer en kan je nu nog interactiever met andere karakters in het spel omgaan. Tevens is het spel stukken realistischer ten opzichte van eerdere GTA's.

Behalve Engelstalige previews zullen er binnenkort ook Nederlandse previews volgen. Een medewerker van Take Two Interactive kon ons melden dat voor het eind van deze maand een bekend Nederlands gameblad met een uitgebreide preview zal komen.

Voor discussie en geruchten over GTAIV kan je tevens in onze GTA4 forum sectie kijken of in onze WikiGTA Grand Theft Auto Walkthrough.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Go R*! :dans:

Alles wat ik tot nu toe heb gelezen klinkt erg cool, behalve dat 'geen viegtuigen' :-( Het is toch heerlijk om met een Hydra tussen de wolkenkrabbers te vliegen, te basejumpen etc. Dat moeten we dan allemaal missen :-( Ook ben ik wel blij dat het iets minder groot wordt dan SA en dat er iig nog niet is aangekondigd dat er géén Multiplayer is :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

San Andreas was gebaseerd op LA, New York en Vegas, maar daartussen was ook veel ruimte. Vandaar dat GTA IV wat kleiner zal zijn, maar ik denk dat er meer te doen is. GTA IV is gebaseerd op één (drukke) stad en dan vind ik het ook wel logisch dat vliegtuigen er waarshijnlijk niet bij komen.

btw, nieuwe BBcode voor dat plaatje?

[imgright] http:// [/imgright]

Nee San Andreas was gebaseerd op California en Nevada, met de grootste steden uit die staten, LA, San Fransisco en Las Vegas. Niks New York.

Ontopic:

Mij lijkt het alsnog wel vet, zelfs zonder vliegtuigen. Zo kunnen ze bijv ook het WTC maken, omdat anders iedere mongool erin zou vliegen. :duh:

En alle 5 de boroughs! Dat wordt gewoon een geweldige map! :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

vliegtuigen zit ik niet egt op te wachten in zon stad, om de haverklap crash je weer in een wolkenkrabber

maar ik hoop wel dat ze er helikopters in doen, en als ze het realistsch willen maken doen ze dat ook want in new york stikt het van de helis(om files te vermijden)

nu we het toch over files en realisme hebben: lijkt me wel vet als er af en toe een file staat maar niet te vaak want dan wordt het irritant

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

vliegtuigen zit ik niet egt op te wachten in zon stad, om de haverklap crash je weer in een wolkenkrabber

maar ik hoop wel dat ze er helikopters in doen, en als ze het realistsch willen maken doen ze dat ook want in new york stikt het van de helis(om files te vermijden)

nu we het toch over files en realisme hebben: lijkt me wel vet als er af en toe een file staat maar niet te vaak want dan wordt het irritant

File's zouden ook wel leuk zijn ja, maar dan enkel op de rush hours bv.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Alles wat ik tot nu toe gelezen heb spreekt me erg aan (zoals de meeste onder ons), ondanks het feit dat er geen vliegtuigen (misschien wel heli's :puh:) in zullen zitten en de kaart kleiner is dan als in GTA: SA staat het vast dat GTA IV een topgame zal worden, mede door de grafische mogelijkheden. En eindelijk krijgen we toch onze nieuwe stad. Ook geloof ik niet zo in de nieuwe vorm van missie geven, er zal toch nog wel enige vorm van structuur inzitten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Take Two Interactive kon ons melden dat voor het eind van deze maand een bekend Nederlands gameblad met een uitgebreide preview zal komen.

Dat zal de PU wel zijn, die komt eind van de maand uit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zou de reden dat er geen vliegtuigen zijn misschien iets te maken hebben met het feit dat er anders video's gemaakt zouden worden waarin mensen 9/11 na gaan spelen?

Misschien wel, maar zulke filmpjes zie je ook genoeg van VC en SA en aangezien de TwinTowers hoogstwaarschijnlijk toch niet in het spel voorkomen, komt het bij mij niet over als een (hoofd)reden waarvan ik denk dat het heel logisch is. Logischer is het dat je ze eigenlijk niet nodig hebt als het alleen een stad is en kleiner als SA. Kan natuurlijk wel zijn dat Rockstar zo twee vliegen in een klap wil slaan, wie zal het zeggen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jammer van die vliegtuigen als die er niet inzitten. Vanaf GTA 3 kon je altijd over de stad heen vliegen. De Dodo in GTA 3 of de tank met speciale cheats. In GTA Vice City was dat een zee vliegtuig. En in bijde GTA's had je maar 1 stad. Hopelijk komt er wel wat nieuws voor in de plaats. Zoals ik al las ziet het er al veel belovend uit. En ze spreken nog steeds niet over een pc versie. :-(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En ze spreken nog steeds niet over een pc versie. :-(

Maak jij je daar nou maar niet druk om, bij voorgaande GTA-spellen werden ze ook niet meteen voor de PC aangekondigd. Je zult zeker nog hoogstens tot het laatste kwartaal van dit jaar moeten wachten voor de aankondiging (àls GTA IV voor de PC uit gaat komen natuurlijk, want dat is nog lang niet bevestigd, daar kan ik natuurlijk niet over oordelen).

Wat ik dus zeggen wil: ga nu nog maar niet zitten mokken omdat er geen aankondiging van GTA IV voor de PC is gekomen, want daar zul je nog wel even op moeten wachten (als 'ie er komt uiteraard).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een zeer goede game!

Ik heb alle versies gespeelt en

zal deze dus ook zeker weten kopen.

Denk dat dit de beste uitvoering van GTA zal worden.

En dat er geen vliegtuigen inzitten is heel logies.

Aangezien het helemaal volgebouwt zal zijn.

Maar dan hoop ik ook dat er geen politie helicopters meer zullen zijn.

Kan niet wachten tot het spel in de winkels ligt!! :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

*Late reactie.*

De Trailer zag er veelbelovend uit, maar toen ik de woordjes 'geen vliegtuigen' las, was ik toch wel wat teleurgesteld. Met een Hydra tussen de wolkenkrabbers door manoeuvreren leek me juist zo leuk. :puh: Maar nu ze er geen vliegtuigen in stoppen, hoop ik wel dat we daar dan iets anders leuks voor terugkrijgen. Dat je kunt studeren ofzo...

Al met al wordt het hopelijk toch nog een vet spel. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...