Jump to content
Joriz

Eerste Grand Theft Auto 4 Preview!


225px-Protagonist_GTA_IV.jpg Zoals aangekondigd zou het Amerikaanse game blad GameInformer met een tien pagina's tellende preview komen over Grand Theft Auto 4. Het blad is inmiddels naar diverse lezers verstuurt en zal binnenkort ook in diverse Nederlandse winkels opduiken.

Onder andere het volgende in de preview van GameInformer bekend geworden:

  • Niko Bellic (spreek uit als 'Niko Bellitsj') is de hoofdrolspeler van GTA IV. Niko is een Oost-Europeaan met een crimineel verleden, die naar Liberty City emigreert nadat hij zijn neef Roman hoort over het leven in Amerika. In Amerika hoopt Niko een nieuw leven op te bouwen zoals zijn neef, maar Roman heeft hem voorgelogen: hij is bij lange na niet zo succesvol als hij Niko heeft verteld. Roman runt slechts een taxi bedrijfje vanuit een vieze loods. Na een tijdje zal je dus ook minder met Roman om gaan.
  • In Grand Theft Auto IV zijn vier van de vijf boroughs (stadsdelen) van New York na gemaakt inclusief een gedeelte van het ten westen liggende New Jersey.
  • Rockstar North heeft weer weer eigen namen voor de buurten verzonnen. Brooklyn heet Broker, Manhattan heet Algonquin, Queens heet Dukes, de Bronx heet Bohan en New Jersey heet Alderney.
  • De map is kleiner dan GTA San Andreas. Echter bevat het zoals reeds in de trailer was te zien veel meer details waardoor je dit niet zal opvallen.
  • Rockstar Games heeft dus diverse dingen veranderd ten opzichte van vorige GTA's. Zo zal het spel meer realistisch zijn. Tevens zullen er volgens de preview geen vliegtuigen in het spel zitten aangezien dit niet in de drukke, volle stad past.
  • De gameplay is veranderd. Zo hoef je niet meer verplicht missies bij iemand te doen maar kan je zelf iemand opbellen waarmee je rond wil hangen. Hierdoor wordt het spel nog vrijer en kan je nu nog interactiever met andere karakters in het spel omgaan. Tevens is het spel stukken realistischer ten opzichte van eerdere GTA's.

Behalve Engelstalige previews zullen er binnenkort ook Nederlandse previews volgen. Een medewerker van Take Two Interactive kon ons melden dat voor het eind van deze maand een bekend Nederlands gameblad met een uitgebreide preview zal komen.

Voor discussie en geruchten over GTAIV kan je tevens in onze GTA4 forum sectie kijken of in onze WikiGTA Grand Theft Auto Walkthrough.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Mooie trailer enzo...Mijn voorkeur zou meer uitgaan naar een zonnige stad (bv Miami/Vice City), maar the Big Apple is ook al goed voor mij :klap:

Volgens een preview zou de Politie van New York (dat zal dan LCPD zijn), sterk vertegenwoordigd zijn, en zal het spel veel realistischer lopen. dwz -> enkele "brothers (of sisters) in crime" van jou zullen door de politie gearesteerd worden. volgens mij zal de bekende police-heli ook vertegenwoordigd zijn in het spel (in GTA3 was deze wel niet te besturen, hopelijk is dit anders).

Jammer van de "geen vliegtuigen", maar als er heli's zjn... :eten:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

OOOh!! Misschien is OPM2(BENELUX) DAT Bekende nederlands game magazine

Ja ik denk het wel.

Want ik was in een belgische krantenwinkel en daar verkopen ze ook opm2 magazine.

En achteraan staat altijd next month en nu stond er een groot vraagteken.Bij sanandreas zeiden ze dat als er een nieuwe gta komt die nog beter moet worden met betere graphics dan verzwijgen we het ^_^ .

denk aan things will be different

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is inderdaad jammer dat er geen vliegtuigen in het spel zitten. (Volgens de preview dan)

Maar als de map klein is + dat er geen vliegtuigen zijn; betekent vast dat er véle nieuwe opties in GTA IV zitten. Misschien kan je wel alle gebouwen in, of zijn er héél erg veel missies in het spel.

GTA IV word een top game en als die voor de PC uit zal komen (waarschijnlijk) dan is het voor mij meteen kopen.

Bewerkt: door Gangsta

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is eigenlijk ook wel beter dat er geen vliegtuigen inzitten. Dat is toch wel heel wat realistischer. Er zitten ook veel voordelen aan een kleinere map. Ze kunne dan namelijk meer details aanbrengen op de gebouwen ed.

maar ik heb de preview al in huis en er staat wel goeie/leuke informatie in en natuurlijk wat leuke screens van de game.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als het kleiner is dan SA, maar er is 1 stad, dan moet het toch een REUSACHTIGE stad zijn als ze de hele map volbouwen met stad, dus ik zeur niet meer over een kleine map.

ben benieuwd.... :*D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vliegtuigen zijn eigenlijk niet nodig in IV want Liberty City is klein.

Ging je vliegen, ben je er al binnen een paar seconden.

Maar het is echt ontzetten realistich geworden! Maar ik vraag me paar dingen af:

Kan je eten?

Zijn er vriendinnen waarvan je ze kunt daten?

Kan je kleren kopen/passen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Vliegtuigen zijn eigenlijk niet nodig in IV want Liberty City is klein.

Ging je vliegen, ben je er al binnen een paar seconden.

Maar het is echt ontzetten realistich geworden! Maar ik vraag me paar dingen af:

Kan je eten?

Zijn er vriendinnen waarvan je ze kunt daten?

Kan je kleren kopen/passen?

:D Je wilt het weer een beetje SA maken :clown: Vind ik wel goed idee :D

Maar om het écht te weten te kopen kun je toch beter in Oktober het spel kopen :duh:

Of je leest een pre - revieuw (als die komt dan :sigaar: )

(Ik heb het over de laaste 3 vragen want vliegtuigen zitten al in SA :duh:

Bewerkt: door Grove-Member

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk niet dat GTA IV vor de PC zal uitkomen, alhoewel het wel word gezegt. Ik denk niet dat het spel voor de PC zal uitkomen, door Kb en MB en een goede Videokaart...

Ontopic: Leuke preview, jammer dat er geen luchtvoertuigen in zitten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als heel misschien IV op de pc komt, zullen ze denk ik wel een mod maken waarin vliegtuiggen zitten

Maar het wordt echt een super spel :tu::dans:

Bewerkt: door jozz

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...