Jump to content

Hoe zet ik een savegame op mijn PSP?


Hanneswasco

Recommended Posts

Sorry als hier al een topic over bestond maar ik heb gezocht met de zoekfunctie en niets gevonden.

Hoe zet ik een savegame op mijn PSP?

Er zijn 2 manieren om een Savegame op je PSP te zetten.

Manier 1

Je kon ook niks vinden met de zoekmachine omdat deze uitleg verstopt zit in een topic. Het gaat om dit topic. Je moet dan deze post van SummerBase eens doorlezen.

Manier 2

Je pakt eerst de savegame uit met winrar. Daarna klik je met je rechtermuisknop.

Daarna moet je of op extract to (naam van de savegame) of extract here klikken. Dan verschijnt er een map met de naam GTA Vice City Stories Savegame. In die map zit de map van de savegame met het readme bestand. Als je een cardreader hebt die PSP geheugenkaarten leest, dan moet jij je geheugenkaart in de cardreader zetten. Daarna geeft je PC aan dat er een paar verwisselbare schijven zijn. Je moet dan de verwisselbare schijf opzoeken die je kunt openen. Dan moet je die schijf openen en dan zie je een map met PSP en dan moet je de map Savedata opzoeken. Je moet dan ULES00502S92F0 kopieren en dan moet je de map ULES00502S92F0 in de map Savedata plakken. Deze uitleg heb ik even uit mijn readme van mijn Savegame gehaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik heb het geïnstalleerd.

Maar ik begrijp niet goed waar Extract to en/of Extract here staat?

Ik zal je het even uitleggen. Als jij op je linkermuisknop klikt, dan zie je bovenaan Extract to en Extract Here staan. Om het duidelijk te maken zul je hieronder een screenshot vinden. Je moet klikken op de afbeelding om hem duidelijk te zien.

pspfr9.th.png

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zou je kunnen proberen om Winrar te openen. Ga naar Start en Alle Programma's en zoek Winrar op. Hieronder zie je wat screenshots van het openen van een Savegame.

Stap 1: Open Winrar, zoek de Savegame en kijk waar de Extract To knop is. Deze knop heb ik in het blauw omcirkeld.

32596186jx8.th.png

Stap 2: Klik op de Extract To knop en druk op ok als er iets gevraagd gaat worden. Zoek eventueel een plaats uit voor de Savegame.

60947107mr7.th.png

Stap 3: De Savegame gaat uitgepakt worden en zie hier het eindresultaat.

28499175qb8.th.png

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, maar dan komt er op mijn PSP: Corrupted Data?

Dan heb je dus een savegame genomen die niet helemaal in orde is. :D

Weet je zeker dat je de juiste savegame voor het juiste spel hebt gekozen? Als je bijvoorbeeld een savegame voor GTA Vice City Stories nodig hebt dan moet die van het "ULES00502S92"-type zijn. Elk spel heeft zo zijn eigen code, en dat komt dan weer overeen met de savegames ervan. Weet je daarnaast ook zeker of alle data wel correct is van de savegame? Heb je geen cijfers in de benaming veranderd? Het klinkt misschien wat zwak, maar als er maar één ding aan zo'n savegame-bestand veranderd is, dan kan de PlayStation Portable 'm al niet meer lezen, dus zit je daar met de gebakken peren. Wie weet zou je kunnen proberen de savegame opnieuw te downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de naam van de savegame die ik gedownload heb is: ULES00502S92F0

Maar er is al zo een savegame in mijn SAVEDATA map.

Mag ik dan de naam niet wijzigen?

En is het ook normaal dat in de map ULES00502S92F0 die ik gedownload heb nog een map zit met dezelfde naam?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, je mag de naam van de map niet wijzigen, want anders herkent het PSP systeem de map niet meer als een savegame, maar wordt de savegame gewoon genegeert. Het antwoord op jouw andere vraag weet ik niet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hoe moet ik dan die map op mijn PSP zetten, of moet ik die andere map dan verwijderen? Maar dat wil ik dan niet.

Je kan die andere savegame ook tijdelijk op je computer zetten, en de door jou gedownloadde savegame op je PlayStation Portable zetten. Vervolgens laad je die ene savegame, en sla je die op op een ander slot. Vervolgens zet je je savegame die je op je PC had gezet weer terug op je PSP. Het gaat jammer genoeg echt niet anders, de naam van zo'n map mag je absoluut niet wijzigen want anders herkent jouw PSP het bestand niet meer. Veel succes ermee. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...