Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

^ Jij bent wel heel zeker van je zaak he?

Er is nog nooit tevoren gesproken over een pc versie. Mocht hij wel komen, is dat zeker niet eind 2008/begin 2009.

Denk eerder aan eind 2008/begin 2009. Een PS3/Xbox360 game porten naar de PC is heel wat anders dan een PS2 spel porten naar de PC, en je moet niet denken dat de trend rondom de vorige PC-releases hier ook van toepassing is.

Je moet realistischer denken. Ze zijn nu al bijna 3 jaar bezig met het maken van GTA:IV. Denk je dat er zomaar een half jaar later een PC-versie uit komt rollen?

Dit is niet eens een aantrekkelijke markt voor R*, omdat 90% van de huidige PC's dit spel gewoonweg niet aan zou kunnen. Heb je wel eens gehoord van next-gen PC's? Dat zijn machines met dubbele processoren en dubbele videokaarten e.d. die nog maar net op de markt zijn en reteduur zijn. Geef jouw systeemspecificaties eens hier, dan zul je zien dat je dit spel nooit zou kunnen draaien op je huidige PC.

Kortom, wil je GTA:IV überhaupt kúnnen spelen op een PC, moet je een nieuwe PC aanschaffen die voor niet minder dan €4.000 a €5.000 de deur uit gaat. Veel succes al jullie PC-fanboys, jullie weten kennelijk niet eens waar jullie over praten. "Ik wacht wel op de PC-versie" bla bla dat is misschien niet eens relevant. Overweeg maar om een console te kopen, want velen zijn jullie al voorgegaan.

Wel grappig om te zien dat hier heel veel GTA-fans op dit forum zitten die niet kunnen wachten op GTA:IV, waarvan meer dan de helft dalijk van een koude kermis thuiskomt.

Gegroet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik meen dat er iemand tegenaan de release van sa ook al beweerde dat gta geen pc versie hoort omdat het een console game is. de oorsprong ligt toch bij de pc. en wat betreft ps3 versie naar pc. ik heb hier totaal geen verstand van, maar wat ik hoorde is dat ps3 en x360 gewoon pc's zijn met een special besturings systeem. ik heb iemand op een lanparty ontmoet die x360 spellen gewoon op zn pc speelt, en ok hij heeft een redelijke pc. maar dat komt vooral omdat de emulator veel zou vragen. als het klopt wat ik hierboven zei (wat waarschijnlijk niet zo is) zou het toch raar zijn dat ps3 en x360 voor een 600 euro in de rekken ligt, maar dat je voor dezelfde hardware voor een pc 4-tot 5000 zou betalen?

over dat er nog nooit is gesproken over een pc versie. ik denk dat dat wel degelijk gedaan is omdat naar mijn mening de meeste gta'ers het spel op de pc spelen en dat daaruit R* een groot deel winst is gemaakt. dus of het besproken is? ik denk het wel. of het er komt? denk ik ook, maar niet direct na de release.

Link to comment
Delen op andere websites

^ Jij bent wel heel zeker van je zaak he?

Er is nog nooit tevoren gesproken over een pc versie. Mocht hij wel komen, is dat zeker niet eind 2008/begin 2009.

Denk eerder aan eind 2008/begin 2009. Een PS3/Xbox360 game porten naar de PC is heel wat anders dan een PS2 spel porten naar de PC, en je moet niet denken dat de trend rondom de vorige PC-releases hier ook van toepassing is.

Je moet realistischer denken. Ze zijn nu al bijna 3 jaar bezig met het maken van GTA:IV. Denk je dat er zomaar een half jaar later een PC-versie uit komt rollen?

Dit is niet eens een aantrekkelijke markt voor R*, omdat 90% van de huidige PC's dit spel gewoonweg niet aan zou kunnen. Heb je wel eens gehoord van next-gen PC's? Dat zijn machines met dubbele processoren en dubbele videokaarten e.d. die nog maar net op de markt zijn en reteduur zijn. Geef jouw systeemspecificaties eens hier, dan zul je zien dat je dit spel nooit zou kunnen draaien op je huidige PC.

Kortom, wil je GTA:IV überhaupt kúnnen spelen op een PC, moet je een nieuwe PC aanschaffen die voor niet minder dan €4.000 a €5.000 de deur uit gaat. Veel succes al jullie PC-fanboys, jullie weten kennelijk niet eens waar jullie over praten. "Ik wacht wel op de PC-versie" bla bla dat is misschien niet eens relevant. Overweeg maar om een console te kopen, want velen zijn jullie al voorgegaan.

Wel grappig om te zien dat hier heel veel GTA-fans op dit forum zitten die niet kunnen wachten op GTA:IV, waarvan meer dan de helft dalijk van een koude kermis thuiskomt.

Gegroet.

Onzin dit. Als je nu een PC koopt met een Nvidia 8800 of 8600 kun je alle games die nieuw op de markt zijn op setting high spelen met goede framerates en op zeer hoge resoluties. Dit kan dus al met een PC van rond de 1000 tot 1500 euro. Nu is het wel zo dat GTA IV pas over een jaar of misschien wel langer naar de PC komt (dit hoop ik dan en ga ik ook wel van uit :eten: ), dus daar moet je dan ook nog wel rekening mee houden.

Maar je gaat mij niet vertellen dat het onmogelijk is om GTA IV te spelen met een normale Core 2 Duo processor en een Nvidia 8600 GT of 8800 GTS of GTX en 2 gig geheugen, wat niet eens zo heel duur meer is. Misschien dat de 8600 GT er nog wat moeite mee kan krijgen, maar een 8800 GTS of GTX moet dit gewoon kunnen draaien.

Sowieso systemen van 4000 a 5000 euro zijn helemaal onzin, dit is de ultra-top van de pc markt, alleen te verkrijgen bij Alienware met 4 videokaarten erin ofzo. En dit kost alleen maar zoveel omdat het echt het allersnelste is wat er te krijgen valt. Ga 1 treetje om laag en de prijzen kelderen enorm en je levert bijna geen snelheid in.

En wie weet is Rockstar vanaf het begin al begonnen met ontwikkelen voor de PC en hoeft het helemaal niet ge-port te worden. De enige reden waarom GTA IV eerst op de PS3 en Xbox 360 uitkomt is omdat ze een contract hebben, meer niet.

Dus ik heb nog steeds hoop dat GTA IV uitkomt op de PC, en zo hoort het ook vind ik, want GTA hoort gewoon thuis op de PC!!

Mzzl...

Link to comment
Delen op andere websites

En wie weet is Rockstar vanaf het begin al begonnen met ontwikkelen voor de PC en hoeft het helemaal niet ge-port te worden. De enige reden waarom GTA IV eerst op de PS3 en Xbox 360 uitkomt is omdat ze een contract hebben, meer niet.

Dus ik heb nog steeds hoop dat GTA IV uitkomt op de PC, en zo hoort het ook vind ik, want GTA hoort gewoon thuis op de PC!!

Mzzl...

zo'n pc is altijd nog steeds duurder dan 2 360's of 2 ps3's. En nee, rockstar is niet vanaf het begin af aan bezig met die voor de pc, want dan hadden ze dit gewoon aangekondigd dat ze voor 3 platformen tegelijk gta iv uitbrengen. en dat is nogal moeilijk met zon groot spel als gta iv, waar ze al 3 jaar voor nodig hebben voor een console versie.

en het is en blijft ook nog wel even een kleine markt voor gta iv op de pc.

Ik vind meer dat GTA thuis hoort op een console..vooral de 3d versies. ik vind het met die stomme pijltjes enzo vet irritant spelen, ik speel liever met een controller, goed zelf de snelheid kunnen bepalen en beter kunnen sturen.

Er is géén contract! Anders was het weer een playstation (half jaar) exclusive geweest. google maar even dan vind je uitspraken zoals dit: "Sony heeft Rockstar best beledigd door te zeggen dat de PS3 geen GTA4 NODIG heeft als system exclusive om ver te komen. "

Omdat er geen contract is komt gta iv juist op beide consoles uit. Rockstar heeft zelf besloten geen pc versie uit te brengen. Anders had microsoft daar ook wel een contract voor kunnen maken om er een 'games for windows live' sticker op te plakken en zo het spel naar de pc te brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind meer dat GTA thuis hoort op een console..vooral de 3d versies. ik vind het met die stomme pijltjes enzo vet irritant spelen, ik speel liever met een controller, goed zelf de snelheid kunnen bepalen en beter kunnen sturen.

Wat jij vindt is toch helemaal niet relevant? De een rijdt liever BMW, de ander liever Audi. Verschil moet er wezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind meer dat GTA thuis hoort op een console..vooral de 3d versies. ik vind het met die stomme pijltjes enzo vet irritant spelen, ik speel liever met een controller, goed zelf de snelheid kunnen bepalen en beter kunnen sturen.

Wat jij vindt is toch helemaal niet relevant? De een rijdt liever BMW, de ander liever Audi. Verschil moet er wezen.

zo mag ik even mijn mening geven of niet? ik had het niet eens tegen jou. hij zei dat gta thuis hoort op de pc, maar dat is ook maar een mening. jij moet je er ff buiten houden want je bent nogal irritant.

Dit is een forum, hier mag je je mening enzo gewoon geven. Ook leven we nog steeds in een vrij land, dus zulke opmerkingen graag bij je houden!

Link to comment
Delen op andere websites

Niet zo edgy Bart, hij wil gewoon dat GTA naast op de console gewoon op de PC verschijnt. "Ik vind het niet fijn spelen met een toetsenbord." Niet zo relevant. Anderen vinden het weer niet zo fijn mikken met een controller.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet zo edgy Bart, hij wil gewoon dat GTA naast op de console gewoon op de PC verschijnt. "Ik vind het niet fijn spelen met een toetsenbord." Niet zo relevant. Anderen vinden het weer niet zo fijn mikken met een controller.

zo ben jij meneer politiek correct geworden ofzo, kom er gewoon niet steeds tussen met je grote mond. ga lekker op een ander forum kloten als je zo wilt doen.

Dat hij wilt dat hij op de PC verschijnt is ook niet erg 'relevant' voor Rockstar. Dus kap gewoon met steeds tegen mij met alles gaan te bemoeien.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel relevant want hij is gewoon doelgroep.

jij bent echt vermoeiend weet je dat :duh:

1 iemand erbij is niet echt relevant om rockstar over te halen als doelgroep. en rockstar weet nu niet opeens dat hij het op de pc wilt en gaan er nu niet gelijk aan beginnen. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel relevant want hij is gewoon doelgroep.

b4rtsimps0n je zegt dat je niet tege NilsHolgersson, maar als je iets post dan heb je het tege iedreen :?

En NilsHolgersson mag zeggen wat hij wil, dus ik ben met NilsHolgersson mee eens :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel relevant want hij is gewoon doelgroep.

b4rtsimps0n je zegt dat je niet tege NilsHolgersson, maar als je iets post dan heb je het tege iedreen :?

En NilsHolgersson mag zeggen wat hij wil, dus ik ben met NilsHolgersson mee eens :tu:

nog zo'n bemoeial. ik citeerde iemand anders en had het gewoon tegen hem. nu heb jij het toch ook tegen mij :duh:

en ja hij mag zeggen wat hij wilt maar is hij wel fucking irritant bezig. en hier is dit topic helemaal niet voor.

Link to comment
Delen op andere websites

b4rtsimps0n je zegt dat je niet tege NilsHolgersson, maar als je iets post dan heb je het tege iedreen :?

En NilsHolgersson mag zeggen wat hij wil, dus ik ben met NilsHolgersson mee eens :tu:

Hij begint tegen me te praten en dan moet ik opeens stil zijn, snap jij dat nou?

Wat ik bedoelde was, ik zal het even in termen van automerken uitleggen; een BMW-rijder denkt misschien "zo'n Audi vind ik vreselijk rijden". Terwijl een Audi-rijder het juist heerlijk vindt. Is het dan voor de Audi-producenten relevant wat de BMW-rijder vindt? Nee, want zijn doelgroep is de Audi-rijder. Dat b4rtsimps0n het niet fijn vindt om GTA met een toetsenbord te spelen is daarom niet relevant, want de doelgroep zijn de PC-gamers. En die zullen er toch geen moeite mee hebben? Zo ingewikkeld kunnen "die pijltjes" nooit zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...