Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:
de voornaamste reden dat ik hem verkocht was, simpelweg omdat ik 150 km in de week rijd ( alleen naar m'n werk ) en dat kost nogal veel benzine met een 1.6 semi-automaat :puh::Y

Whaha, ik rij gemiddeld 300 km per week, met een 2.0 16V :schater:

In de lente/zomermaanden rij ik met gemak 500 km per week :D

@Mythbuster, succes dan morgen, komt vast goed :tu:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

@Myth, succes!

Zelf ben ik aan het kijken voor nieuwe stoeltjes, deze in het bijzonder. :)

sitz_tc2.jpg

Maar zijn moeilijk te vinden in deze kleur, op dit moment heb ik deze in mijn auto.

c1bb2d9c.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Rustly, hoeveel K had jouw xenonlichten ook alweer? Wij hebben 6000 K

2ni42h3.jpg

Alleen soms werkt de dimlicht xenon het niet, dan schakelen we weer over naar stadlicht en weer terug naar dimlicht. Pas dan werken ze weer. Helpt het om het contactje schoon te maken? We gaan maandag sowieso naar ECD Tuning en dan maken we er meteen melding van.

Tom:

Succes man, wel even naar de pomp om de bandenspanning rechtsvoor weer netjes te maken.

Ron:

Echt prachtige 80/90's stoelen waren dat, trouwens ook een hele lekkere zit. Hopelijk kom je die kleur stoelen tegen, Ebay.de zoeken helpt nog wel eens, en anders E30 forums.

Edit:

Oja, ik was natuurlijk het belangrijkste vergeten te vertellen: Zaterdag om 12u eerste rijles.. Gezellig in de spits.

Bewerkt: door GekkieJ01
Geplaatst:

Rustly, hoeveel K had jouw xenonlichten ook alweer? Wij hebben 6000 K

2ni42h3.jpg

Alleen soms werkt de dimlicht xenon het niet, dan schakelen we weer over naar stadlicht en weer terug naar dimlicht. Pas dan werken ze weer. Helpt het om het contactje schoon te maken? We gaan maandag sowieso naar ECD Tuning en dan maken we er meteen melding van.

Tom:

Succes man, wel even naar de pomp om de bandenspanning rechtsvoor weer netjes te maken.

Ron:

Echt prachtige 80/90's stoelen waren dat, trouwens ook een hele lekkere zit. Hopelijk kom je die kleur stoelen tegen, Ebay.de zoeken helpt nog wel eens, en anders E30 forums.

Edit:

Oja, ik was natuurlijk het belangrijkste vergeten te vertellen: Zaterdag om 12u eerste rijles.. Gezellig in de spits.

Ik heb me nooit echt met Xenon bezig gehouden, maar moeten die niet eerst opwarmen voordat ze werken?

Geplaatst:

Morgen weer om 11 uur APK met de Seat... Wat denken jullie, komt ie er weer door heen? :D 'T enige wat ik zo kan bedenken is dat m`n mistlampen niet recht schijnen of dat m`n bandenspanning rechts voor niet goed is(die band loopt steeds leeg, is alweer een week geleden dat ik die heb opgepompt...

En waarschijnlijk een aanmerking dat m`n achterbanden weinig profiel hebben, maar voor de rest zou alles gewoon weer goed moeten zijn! :sigaar:

Wish me luck!

Haha, laatst ook onze Seat voor APK weggebracht. Vreesde voor het ergste, vorig jaar stonden er al tig dingen genoteerd die wel eens tot afkeuren zouden kunnen leiden in de nabije toekomst. Maar nee, geen enkel probleem voor de keuring, diezelfde punten staan er nu nog steeds op en ik mag weer een jaar de weg op.

Ben benieuwd hoe het jou vergaan is.

Geplaatst:

En alsnog begrijp ik het niet. Als je die Seicento nou niet had gekocht en van het totaalprijsje een leuk 2ehands Aygo/107/C1 had gekocht? Dan bleef je nog een beetje op hetzelfde niveau. puh2.gif

Edit:

Dan begrijp ik waarom je een stapje terug nam. Maar waarom geen Aygo/107/C1? puh2.gif

die kan ik alsnog kopen van die 3500 euro :schater:

nee, maar qua auto smaak ben ik misschien vreemd, maar ik vond zo'n Seicento altijd wel wat hebben. :clown:

en die 3500 euro op de rekening kan ik ook wel gebruiken :sigaar:

Heb je het dieseltje? :puh:

Overigens ben ik een eindwerk aan het maken over de nieuwe twin air technologie van fiat. Ook best wel interessant dat ze uit een 845 cc 2 cilindertje een 105pk krijgen. (Begrensd op 85 pk want anders deed de verzekering moeilijk xD )

Seicento's hebben geen dieseltjes en m'n C2 is ( nee nog geen was, ik lever hem vrijdag met tranen in :schater: ) ook benzine :puh:

de voornaamste reden dat ik hem verkocht was, simpelweg omdat ik 150 km in de week rijd ( alleen naar m'n werk ) en dat kost nogal veel benzine met een 1.6 semi-automaat :puh::Y

Whaha, ik rij gemiddeld 300 km per week, met een 2.0 16V :schater:

In de lente/zomermaanden rij ik met gemak 500 km per week :D

@Mythbuster, succes dan morgen, komt vast goed :tu:

ik had gemiddeld uitgerekend dat ik gemiddeld 300 km ( retour ) met de auto naar m'n werk rijd. Dat is ongeveer de helft van de afstand die ik afleg als ik naar m'n werk ga.

ik ga namelijk om het kwartiel ook naar m'n school in A-dam en dan ga ik met de trein, en ook als ik dienst heb in Haarlem zelf neem ik de trein :puh:

voor de rest is het erg verschillend. Het enige touw die ik er aan kan knopen is dat ik 2 jaar terug ( dec '09 ) mijn C2 had gekocht met 150.000 op de teller en nu 184.000 op de teller heb. da's dus

34000km in 2 jaar ; 34000/(2x52)= 327 km/week

327 km/week met een 1.6 16v :sigaar:

als ik dat ( net zoals jou ) met een 2.0 16v moet doen... :cry: respect, voor de gene die het geld kan en wil ophoesten. Maar ik vind die benzine kosten echt te hoog worden tegenwoordig voor dat soort geintjes :cab:

Geplaatst:

Bwa valt wel mee. Ik betaal iets van een €44 voor een volle tank met men punto. Diesel staat al bijna even duur als de benzine..

Tom:

Aight, wist niet zeker of dat verplicht goed moest zijn voor APK :puh: Even opschrijven! XD

*opschrijven op zijn hand doet*

:clown:

Bewerkt: door Mythbuster

Bwa valt wel mee. Ik betaal iets van een €44 voor een volle tank met men punto. Diesel staat al bijna even duur als de benzine..

Naja met mn C2 betaal ik zeg maar 1 tank in de week en da's zo'n €65 ( ong 250/mnd )

Met de seicento betaal ik ( uitgerekend ) eens in de 2 weken een tank van €65 ( 150/mnd )

Het scheelt dus zeker iig 100 euro per mnd aan benzinekosten.

En tevens scheelt het me ook 50 euro aan wegenbelasting /3mnd :sigaar:

@gekkieJ / mythbuster: dat soort dingen vergeet ik nou ook altijd eh :bonk:

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Dan nu mijn speeltje en speeltjes:

Peugeot 306 1.4 '94 -> crash, total loss

Fiat Fiorino 1.7d '94 -> inruil

Ford Fiesta MK3 1.3i '95 -> kapot

Seat Cordoba 1.9tdiSX '97 -> inruil

Peugeot 206 1.4hdi '04 tuned -> inruil

BMW E23 728i '84 -> huidig

En ik rij een auto vd zaak een VW Caddy 1.9tdi uit 2010.

Ik heb sinds kort een BMW E23 een auto die ik altijd al had willen hebben.

post-8154-132566675039.jpg

post-8154-132566675916.jpg

Geplaatst:

Dan nu mijn speeltje en speeltjes:

Peugeot 306 1.4 '94 -> crash, total loss

Fiat Fiorino 1.7d '94 -> inruil

Ford Fiesta MK3 1.3i '95 -> kapot

Seat Cordoba 1.9tdiSX '97 -> inruil

Peugeot 206 1.4hdi '04 tuned -> inruil

BMW E23 728i '84 -> huidig

En ik rij een auto vd zaak een VW Caddy 1.9tdi uit 2010.

Ik heb sinds kort een BMW E23 een auto die ik altijd al had willen hebben.

post-8154-132566675039.jpg

post-8154-132566675916.jpg

Mooi! Ik heb het wel voor oude BMW's! :Y

Geplaatst:

Naja met mn C2 betaal ik zeg maar 1 tank in de week en da's zo'n €65 ( ong 250/mnd )

Met de seicento betaal ik ( uitgerekend ) eens in de 2 weken een tank van €65 ( 150/mnd )

Gelukkig staat de punto op naam van men vader. Want als ik die zou verzekeren zou ik €2000 per jaar moeten ophoesten.. Vind het schandalig voor een auto van 65pk. Enkel en alleen omdat ik nog geen 25 ben..

Wauw dat is een mooie set auto's Greenwood! :D Je had alleen die Cordoba moeten houden, dan had je helemaal een held geweest :puh:

Anyway, m`n Ibiza is weer APK goedgekeurd, maar net op het randje. De uitstoot was eigenlijk net te hoog. Zou volgens 'de monteur' ( :clown:) kunnen liggen aan kapotte labda sensor, verouderde katalysator, verouderde motorolie, en een hele hoop meer... :/

En had een aanmerking op m`n banden, droogte scheurtjes :puh: Op naar een paar plattere bandjes voor aan de voorkant denk ik zo, dat ie vooraan nog wat lager komt, met z`n kont in de lucht... Of zal ik toch gaan voor dezelfde banden die ik al heb? Hmm.... Doe is een suggestie jongens! :)

Bewerkt: door Mythbuster

Wauw dat is een mooie set auto's Greenwood! :D Je had alleen die Cordoba moeten houden, dan had je helemaal een held geweest :puh:

Anyway, m`n Ibiza is weer APK goedgekeurd, maar net op het randje. De uitstoot was eigenlijk net te hoog. Zou volgens 'de monteur' ( :clown:) kunnen liggen aan kapotte labda sensor, verouderde katalysator, verouderde motorolie, en een hele hoop meer... :/

En had een aanmerking op m`n banden, droogte scheurtjes :puh: Op naar een paar plattere bandjes voor aan de voorkant denk ik zo, dat ie vooraan nog wat lager komt, met z`n kont in de lucht... Of zal ik toch gaan voor dezelfde banden die ik al heb? Hmm.... Doe is een suggestie jongens! :)

Ik zou als ik jou was gewoon weer dezelfde nemen, dat ziet er het dikst uit. Een hogere band achter dan voor ziet er ook niet uit, hebben we nu ook met de cabrio. En aangezien we er maar 2k Km per jaar mee rijden vervangen we ze voorlopig ook niet :-(

@Greenwood, erg leuk om er nog een witte klassieker uit '84 erbij te hebben ^_^ Hoe rijd hij?

En nog iets, van wie is die E30(gok ik zo) op de achtergrond bij de eerste foto :engel:

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

Gelukkig staat de punto op naam van men vader. Want als ik die zou verzekeren zou ik €2000 per jaar moeten ophoesten.. Vind het schandalig voor een auto van 65pk. Enkel en alleen omdat ik nog geen 25 ben..

Geen idee of het waar is, maar ik hoorde laatst dat als jij in een auto rondrijd die op je pa's naam is verzekerd, je eigen risico wel een stuk hoger is. Just sayin'

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...