Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Lijkt me niet, want dan is het geen type goedgekeurde Ibiza meer en ook geen type goedgekeurde Cupra. En gewoon zomaar uit de Cupra het chassisnummer knippen en in je Ibiza plakken is volgens mij nog strafbaar ook.

Maar voor de beste antwoorden kun je je toch beter tot de RDW wenden denk ik. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lijkt me niet, want dan is het geen type goedgekeurde Ibiza meer en ook geen type goedgekeurde Cupra. En gewoon zomaar uit de Cupra het chassisnummer knippen en in je Ibiza plakken is volgens mij nog strafbaar ook.

Maar voor de beste antwoorden kun je je toch beter tot de RDW wenden denk ik. :puh:

Het is strafbaar ;)

En in principe de manier is het nog steeds type goedkeur, alleen zit het nu om een andere koets :clown:

Maar het is en blijft illegaal en als ze je ermee snappen, dan ben je het haasje en misschien zelfs je auto kwijt(weet niet zeker maar het zou me niks verbazen).

Als Myth het zo goedkoop mogelijk wilt houden, koop een Cupra :clown:

Of je moet dan iets kopen zoals die Corboda van 1000 euro, dan is het nog te doen.

Je hebt dan voor 1000 alles wat je nodig hebt, en dan de keuring, laten we zeggen 900 euro inclusief benzine etc., dan ben je voor 1900 euro klaar en voor iets meer koop je gelijk een Cupra.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij niet hoor, je maakt immers van 2 (verschillende) auto's 1 auto. Daar komt het dan toch in principe op neer.

Klopt wat je zegt, maar als je alles, letterlijk alles inclusief kenteken en chassisnummer van een Cupra in een normale Ibiza zet, dan weten zij toch niet dat het eerder een 1.4 is geweest? :puh:

Al het bewijs heb je in principe daarvoor vernietigd, moet je niet het chassisnummer van een pimpelpaarse auto in een rode auto stoppen, maar ze kunnen zolang ze het niet zien of aanknopingspunten hebben zeggen dat het van fabrieks geen Cupra is geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is dan maar net de vraag of je dat wel moet willen. Als je gesnapt wordt zijn de rapen gaar denk ik. :puh:

Ik vond net dit op de site van de RDW. Misschien heeft Myth er wat aan.

Dan zijn de rapen erg gaar :puh:

Btw Myth, nu ik het zie, als je een motor los koopt he, is het beter dat je weet uit welk voertuig dit komt en wie hem eruit gelepeld heeft.

Ze kunnen er namelijk moeilijk over doen ivm. gestolen onderdelen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bah, dit wordt wel erg moeilijk. 1900 euro heb ik er eigenlijk niet voorover, dat geld heb ik straks sowieso niet ivm school :(

Misschien toch maar voor een 1.8 8v gaan... Of zou een 1.6 16 klepper dan beter zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Bah, dit wordt wel erg moeilijk. 1900 euro heb ik er eigenlijk niet voorover, dat geld heb ik straks sowieso niet ivm school :(

Misschien toch maar voor een 1.8 8v gaan... Of zou een 1.6 16 klepper dan beter zijn?

1.6 16klepper zul je van dat bouwjaar niet vinden, althans, zover ik weet zijn van die tijd alle 1.6 8kleppers.

Maar ik zou dan gewoon een 1.8 pakken, en dan over een tijdje een ander nokkenasje erin steken en wat klein spul wat wel wat extra vermogen geeft maar dat niet overdreven is zeg maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Btw Myth, nu ik het zie, als je een motor los koopt he, is het beter dat je weet uit welk voertuig dit komt en wie hem eruit gelepeld heeft.

Ze kunnen er namelijk moeilijk over doen ivm. gestolen onderdelen ;)

Controleren ze dan het motornummer? Of is het gewoon om te bewijzen dat de motor 'legaal' is en niet uit een gestolen auto komt?

Link to comment
Delen op andere websites

Btw Myth, nu ik het zie, als je een motor los koopt he, is het beter dat je weet uit welk voertuig dit komt en wie hem eruit gelepeld heeft.

Ze kunnen er namelijk moeilijk over doen ivm. gestolen onderdelen ;)

Controleren ze dan het motornummer? Of is het gewoon om te bewijzen dat de motor 'legaal' is en niet uit een gestolen auto komt?

Ik denk het laatste, want weet zelf niet of het ergens bekend is welke motor bij welke auto hoort, behalve bij de dealer of fabriek zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk het laatste, want weet zelf niet of het ergens bekend is welke motor bij welke auto hoort, behalve bij de dealer of fabriek zelf.

Ik denk alleen dat het nogal moeilijk is om te bewijzen dat die persoon, die motor, uit die auto heeft gehaald. Dat lijkt me namelijk nogal makkelijk te vervalsen, niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Even wat anders... Wil jullie even om advies vragen:

Mijn zus belde net en moet binnen een maand een andere auto kopen. Ze rijdt nu met een Peugeot 207 2-deurs, een leasewagen die ze via een ander bedrijf heeft dan waar ze werkt. Nou belde ze mij net om wat advies te vragen waar ze op zou moeten letten. Ze hebben ongeveer 8000 euro te besteden. De auto zou dagelijks gebruikt worden voor naar het werk. Ze hebben zelf naar een Polo van 2007 zitten te kijken met een lage kilometerstand, maar ook naar een Volvo V50, aangezien haar vriend een niet-station Audi A3 1.2 heeft, en ze dus met vakantie in die Audi niet heel veel kwijt kunnen. Ze zoeken eigenlijk een auto van bouwjaar rond 2007.

Ik heb haar verteld dat ze waarschijnlijk het beste naar een Volkswagen of een andere wagen van VW-Audi groupe kunnen kijken(dus VW, Audi, Seat, en dat soort merken), aangezien (vooral wat oudere) VW's eeuwig mee gaan en niet zo duur zijn volgens mij, zowel in onderhoud als in aanschaf. Volvo klinkt bij mij ook als een heel betrouwbaar merk, maar aangezien 't met Volvo niet zo goed gaat... Waardoor ze 2e hands ook weer goedkoper zijn... Ondanks dat onze Volvo 440 van een miljoen jaar geleden zo`n beetje elke week bij de garage stond vanwege o.a. de LPG installatie...

Ik heb ook gezegd dat als ze die auto langer dan een paar jaar willen houden, ze beter een wagen zoeken met (een stuk) minder dan 200.000km op de klok, aangezien dat, zeker tegenwoordig, toch de stand is waarna (iedereen geloofd dat) de auto mankementen gaat krijgen, zeker bij benzine(en dat klopt bij veel wagens ook, m`n pa z`n Focus krijgt steeds meer kuren!)

Hebben jullie nog suggesties, dingen waar ze echt op moeten letten, merken die goedkoop maar erg betrouwbaar zijn(en ik ga ze geen Citroën/Renault aanraden :puh:)? En Opel wordt het sowieso niet, want om de een of andere reden heeft m`n zus een verschrikkelijke hekel aan Opels... :/

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Even wat anders... Wil jullie even om advies vragen:

Mijn zus belde net en moet binnen een maand een andere auto kopen. Ze rijdt nu met een Peugeot 207 2-deurs, een leasewagen die ze via een ander bedrijf heeft dan waar ze werkt. Nou belde ze mij net om wat advies te vragen waar ze op zou moeten letten. Ze hebben ongeveer 8000 euro te besteden. De auto zou dagelijks gebruikt worden voor naar het werk. Ze hebben zelf naar een Polo van 2007 zitten te kijken met een lage kilometerstand, maar ook naar een Volvo V50, aangezien haar vriend een niet-station Audi A3 1.2 heeft, en ze dus met vakantie in die Audi niet heel veel kwijt kunnen. Ze zoeken eigenlijk een auto van bouwjaar rond 2007.

Ik heb haar verteld dat ze waarschijnlijk het beste naar een Volkswagen of een andere wagen van VW-Audi groupe kunnen kijken(dus VW, Audi, Seat, en dat soort merken), aangezien (vooral wat oudere) VW's eeuwig mee gaan en niet zo duur zijn volgens mij, zowel in onderhoud als in aanschaf. Volvo klinkt bij mij ook als een heel betrouwbaar merk, maar aangezien 't met Volvo niet zo goed gaat... Waardoor ze 2e hands ook weer goedkoper zijn... Ondanks dat onze Volvo 440 van een miljoen jaar geleden zo`n beetje elke week bij de garage stond vanwege o.a. de LPG installatie...

Ik heb ook gezegd dat als ze die auto langer dan een paar jaar willen houden, ze beter een wagen zoeken met (een stuk) minder dan 200.000km op de klok, aangezien dat, zeker tegenwoordig, toch de stand is waarna (iedereen geloofd dat) de auto mankementen gaat krijgen, zeker bij benzine(en dat klopt bij veel wagens ook, m`n pa z`n Focus krijgt steeds meer kuren!)

Hebben jullie nog suggesties, dingen waar ze echt op moeten letten, merken die goedkoop maar erg betrouwbaar zijn(en ik ga ze geen Citroën/Renault aanraden :puh:)? En Opel wordt het sowieso niet, want om de een of andere reden heeft m`n zus een verschrikkelijke hekel aan Opels... :/

We hebben een volkswagen passat diesel gehad van BJ 1998 fijne wagen. alleen de ventilator voor de motor te koelen was afgebroken (hij had toen 225.000 km gelopen diesel). Bij VW Passat Reeks is dat een kinderziekte. Sommigen motoren hebben daar niet veel last van maar sommigen weer wel. Dat zou je moeten na vragen op VW Forums..

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...