Mythbuster Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Die speciale uitgaves etc. zijn vaak al gechipped als je hem nieuw koop. Turbo motoren zijn zoals eerder al gezegd geweldig om te chippen en zijn met het koppel en pk's redelijk zijn in een 1.4 vorm. Dat kan best zo zijn, alleen valt dat niet echt onder chiptunen als de fabrikant dat zelf al doet, lijkt me... Net als dat een WRX bumper op een Impreza niet onder tupperware tuning valt terwijl 't ook gewoon hetzelfde idee is Bewerkt: 7 januari 2012 door Mythbuster Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
onbekendeIV Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 de baas van mn vader heeft pas een mooie bak, een Dodge coronet super bee uit 69: een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=h4p6tnX2ya4 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Keiharde faal voor velen onder jullie, die 180 PK motor is vandaag van de site gehaald... 180 PK uit een 1.4 motor is niet echt standaard, dat is gewoon een feit. Beginnen jullie te bashen dat ik er niks van ken etc en vandaag staat het niet meer op de site.. Epic win.. Goed, dat ik dacht dat Volvo zoete broodjes bakte is doordat ik een artikel gelezen heb over de verkoop van elk model van Volvo. Elk model z'n verkoop was gestegen, zeker de C30 die meer dan 100 % méér verkocht werd(ecokorting). Dat artikel vind ik nu niet meteen terug(volgens mij is het artikel verwijderd..). Dat Volvo het ondanks deze goede verkoopcijfers slecht deed, vind ik maar raar. Maargoed, daar heb jij(Mythbuster) dan weer gelijk in. Sure, tegenwoordig heeft Volvo hele goede kwaliteit, en ik zal ook zeker niet zeggen dat ik Volvo's niet goed vind of wat dan ook: prachtige bakken, ijzersterk, erg mooi, geweldig. Als ik ooit een botsing heb zit ik liever in zo`n tank dan in een Seat. Maar ga alsjeblieft niet zeiken over dingen zonder er over na te denken of je dat kan beargumenteren. Een feit moet ik niet beargumenteren, je geeft zelf toe dat de kwaliteit van Volvo wel wat anders is dan die van Seat.. Bewerkt: 7 januari 2012 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 Keiharde faal voor velen onder jullie, die 180 PK motor is vandaag van de site gehaald... 180 PK uit een 1.4 motor is niet echt standaard, dat is gewoon een feit. Beginnen jullie te bashen dat ik er niks van ken etc en vandaag staat het niet meer op de site.. Epic win.. Goed, dat ik dacht dat Volvo zoete broodjes bakte is doordat ik een artikel gelezen heb over de verkoop van elk model van Volvo. Elk model z'n verkoop was gestegen, zeker de C30 die meer dan 100 % méér verkocht werd(ecokorting). Dat artikel vind ik nu niet meteen terug(volgens mij is het artikel verwijderd..). Dat Volvo het ondanks deze goede verkoopcijfers slecht deed, vind ik maar raar. Maargoed, daar heb jij(Mythbuster) dan weer gelijk in. Sure, tegenwoordig heeft Volvo hele goede kwaliteit, en ik zal ook zeker niet zeggen dat ik Volvo's niet goed vind of wat dan ook: prachtige bakken, ijzersterk, erg mooi, geweldig. Als ik ooit een botsing heb zit ik liever in zo`n tank dan in een Seat. Maar ga alsjeblieft niet zeiken over dingen zonder er over na te denken of je dat kan beargumenteren. Een feit moet ik niet beargumenteren, je geeft zelf toe dat de kwaliteit van Volvo wel wat anders is dan die van Seat.. Punt een, waarom falen wij? Knuppel Jij kwam met 1.4 en 180pk, niet wij. Daarnaast hebben we vele voorbeelden gegeven dat 180pk goed mogelijk is uit een 1.4 Enne, dat de kwaliteit anders is kan best, maar anders betekend niet altijd beter of slechter Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 Net als dat een WRX bumper op een Impreza niet onder tupperware tuning valt terwijl 't ook gewoon hetzelfde idee is Zeg, ga je mond spoelen, schavuit! Gij zult niet zo praten over een Impreza Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rullez Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 Die speciale uitgaves etc. zijn vaak al gechipped als je hem nieuw koop. Turbo motoren zijn zoals eerder al gezegd geweldig om te chippen en zijn met het koppel en pk's redelijk zijn in een 1.4 vorm. Dat kan best zo zijn, alleen valt dat niet echt onder chiptunen als de fabrikant dat zelf al doet, lijkt me... Net als dat een WRX bumper op een Impreza niet onder tupperware tuning valt terwijl 't ook gewoon hetzelfde idee is Naja als we als voorbeeld een Golf IV 25 Jahre editie nemen waar standaard een 180pk 20VT inzit maar word geleverd met een standart ABT chip waardoor er 210pk inzit vind ik dit wel onder chiptunen vallen... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Hahaha, Audi A1 S-line heeft zelfs 185pk uit dezelfde 1.4 liter, en VW verkoopt in de Polo GTI ook gewoon de 180PK 1.4 Het is erg makkelijk uit te leggen, VW Groep heeft zijn oogappeltje, en dat is Audi. VW groep heeft 4 merken die dagelijks voorkomen, Audi, Volkswagen, Seat en Skoda, dit is tevens de volgorde qua prijs. Audi is het duurste, dus die moet iets extra's hebben, dit is natuurlijk het Audi logo maar tevens ook 5 extra pk's. Daarna komt VW, die is wat goedkoper dan de Audi en heeft 5 pk minder. Seat is nog goedkoper, maar waarom zou iemand een VW met hetzelfde kopen voor meer? Dus daar is het wat omlaag geschroefd, welke makkelijk terug te halen valt met chiptuning. En Skoda heeft geen kleine auto, dus die tellen we niet mee. Bewerkt: 7 januari 2012 door GolfG60 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Hahaha, Audi A1 S-line heeft zelfs 185pk uit dezelfde 1.4 liter, en VW verkoopt in de Polo GTI ook gewoon de 180PK 1.4 Het is erg makkelijk uit te leggen, VW Groep heeft zijn oogappeltje, en dat is Audi. VW groep heeft 4 merken die dagelijks voorkomen, Audi, Volkswagen, Seat en Skoda, dit is tevens de volgorde qua prijs. Audi is het duurste, dus die moet iets extra's hebben, dit is natuurlijk het Audi logo maar tevens ook 5 extra pk's. Daarna komt VW, die is wat goedkoper dan de Audi en heeft 5 pk minder. Seat is nog goedkoper, maar waarom zou iemand een VW met hetzelfde kopen voor meer? Dus daar is het wat omlaag geschroefd, welke makkelijk terug te halen valt met chiptuning. En Skoda heeft geen kleine auto, dus die tellen we niet mee. Skoda Fabia RS 1.4 TSI met 180 PK, volgens mij hetzelfde blok als de Lupo GTI. Bewerkt: 7 januari 2012 door GekkieJ01 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 Ga asjeblieft geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En wat betreft om uit een 1.4 180 pk te halen, ik ken een verhaal van BMW uit de jaren 70, dat ze uit een normale BMW 2002 op de sloop een blok haalden dat al meer dan een ton had gelopen zodat alle zwakheden uit het blok waren. Vervolgens lieten ze die blokken gewoon zelfs in de winter buiten liggen. En als die monteurs daar pauze hadden, gingen ze daarna ook nog met z'n allen op het blok pissen zodat ze het metaal positief betaste. En na dat maakten ze het blok weer helemaal schoon en door onderdelen als turbo's die groter zijn dan 3 hoofden, persten ze meer dan 1500 pk uit dat blok. Dus wederom, ga geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En hoelang ging zo een blok mee? Juist, één kwalificatie sessie. Heeft niks met de auto's die je op straat ziet te maken. Nooit, technologie verbeterd en zo ook motoren, ja, vroeger was 180pk uit een 1.4 veel, vooral door de basis technologie. Maar ik ken het verhaal van wat Tha-Block verteld, weet dat BMW die vroeger in de Formule series zulke motoren gebruikte. Vroeger konden Skylines met een RB motor(fyi, een 2.6 liter 24 klepper) dik 1000pk halen, snelste was door Nissan zelf gemaakt en had over 1500pk! Ik praat nu over 15 jaar geleden, Supra's kunnen ook voorbij de 1000pk, kunnen ook rond de 1400pk hebben en dan met een 3 liter motor. Evo's, 2 liter motoren, voorbij de 1000pk, niet voor dagelijks te rijden, maar echt niet onmogelijk. V8jes, 2000pk ook te doen, ze hebben veel meer inhoud en meer cilinders, maar het is te doen. BMW's met 6 cilinders, voorbij de 800 pk, allemaal te doen, en allemaal straatmotoren. VW, R32 met 800+ pk, en dat met een rare en niet meest praktisch constructie(VR) qua vermogen. Hayabusa motoren, 1.3 zonder turbo heeft al 197pk, met turbo meer dan 500pk. Nu zal ik je wel vertellen, vele van die 1.4's gaan terug naar de garage, het is betrouwbaar maar er zijn ook verhalen dat ze stuk lopen, en die kloppen. Nu weet ik niet of het komt door het raggen met zo'n ding, maar er zijn ook zat verhalen dat zo'n eentje goed zijn werk doet Maar geloof me, 180pk uit een 1.4 is nog niks En ook hierbij, hoe lang gaat zo een blok mee? Ik vind Megapilot's vraag niet eens zo gek. Jammer dat sommigen hier meteen begint hem af te branden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) En ook hierbij, hoe lang gaat zo een blok mee? Ik vind Megapilot's vraag niet eens zo gek. Jammer dat sommigen hier meteen begint hem af te branden. Misschien zijn vraag opnieuw lezen? Hij vraagt 'Is 1.4 niet een beetje klein om daar 180 PK uit te halen?'. Het antwoord is nee, case closed want de vraag is beantwoord. Maar om je vraag te beantwoorden, betrouwbaar genoeg om ze in productie te nemen. Ze gaan geen blokjes verkopen die maar 100km kunnen rijden ofwel? En als Fiat ze al zo snel weet te krijgen, en Alfa, en dan nog een VW Groep, dan kun je wel bedenken dat ze betrouwbaar zijn mits ze goed behandeld worden uiteraard. En gelijk afbranden, tja, dit is helaas niet de eerste keer dat mensen dingen gaan vertellen en ons afbranden dat we 'falen', en Megapilot is hier al een groot voorbeeld van, dit is volgens mij al de derde keer. Bewerkt: 7 januari 2012 door GolfG60 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tha-Ran Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Ga asjeblieft geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En wat betreft om uit een 1.4 180 pk te halen, ik ken een verhaal van BMW uit de jaren 70, dat ze uit een normale BMW 2002 op de sloop een blok haalden dat al meer dan een ton had gelopen zodat alle zwakheden uit het blok waren. Vervolgens lieten ze die blokken gewoon zelfs in de winter buiten liggen. En als die monteurs daar pauze hadden, gingen ze daarna ook nog met z'n allen op het blok pissen zodat ze het metaal positief betaste. En na dat maakten ze het blok weer helemaal schoon en door onderdelen als turbo's die groter zijn dan 3 hoofden, persten ze meer dan 1500 pk uit dat blok. Dus wederom, ga geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En hoelang ging zo een blok mee? Juist, één kwalificatie sessie. Heeft niks met de auto's die je op straat ziet te maken. Ik heb het ook helemaal niet over hoelang zo'n blok mee zou moeten gaan, ik heb het erover dat mensen toen die tijd uit een 1500cc motor 1500pk wisten te persen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Ga asjeblieft geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En wat betreft om uit een 1.4 180 pk te halen, ik ken een verhaal van BMW uit de jaren 70, dat ze uit een normale BMW 2002 op de sloop een blok haalden dat al meer dan een ton had gelopen zodat alle zwakheden uit het blok waren. Vervolgens lieten ze die blokken gewoon zelfs in de winter buiten liggen. En als die monteurs daar pauze hadden, gingen ze daarna ook nog met z'n allen op het blok pissen zodat ze het metaal positief betaste. En na dat maakten ze het blok weer helemaal schoon en door onderdelen als turbo's die groter zijn dan 3 hoofden, persten ze meer dan 1500 pk uit dat blok. Dus wederom, ga geen conclusies trekken over auto's als je er niks over weet. En hoelang ging zo een blok mee? Juist, één kwalificatie sessie. Heeft niks met de auto's die je op straat ziet te maken. Ik heb het ook helemaal niet over hoelang zo'n blok mee zou moeten gaan, ik heb het erover dat mensen toen die tijd uit een 1500cc motor 1500pk wisten te persen. Zou leuk zijn als ze eens een lemans race maken met allemaal auto's met 1500 PK of meer. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) naja, het lijkt me niet zo goed voor het uithoudingsvermogen van je 1.4 motor als je er 180 pk in propt, en ook tijdens het rijden steeds die 180 pk gebruikt. je motor zal dan langer meegaan als je de 180pk uit een 2.0l gebruikt, dan een 1.4L. het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, dat een 2.0l motor met 180pk het langer volhoud dan een 1.4l met 180pk, als deze pk's niet gebruikt worden ( ook als de 1.4 beter gekoeld is, of een nieuwere motor is etc. ). ----- gister trouwens in een BMW 550i meegereden ( 2003-2007 model ) , daamn wat een ding... zo op de 130 km/h en je zit met de luxe alsof je 50 km/h rijd Bewerkt: 8 januari 2012 door commando Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Teh_Ninja Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Misschien zijn vraag opnieuw lezen? Hij vraagt 'Is 1.4 niet een beetje klein om daar 180 PK uit te halen?'. Dat is zijn vraag inderdaad. En eventueel gebrek aan betrouwbaarheid, of andere nadelen, zijn wel degelijk relevant op die vraag. Ze gaan geen blokjes verkopen die maar 100km kunnen rijden ofwel? En als Fiat ze al zo snel weet te krijgen, en Alfa, en dan nog een VW Groep, dan kun je wel bedenken dat ze betrouwbaar zijn mits ze goed behandeld worden uiteraard. Assumption is the mother of fuck ups. Ik heb het ook helemaal niet over hoelang zo'n blok mee zou moeten gaan, ik heb het erover dat mensen toen die tijd uit een 1500cc motor 1500pk wisten te persen. En de relevantie met een productieblok is? Die is er simpelweg niet. Die blokken zijn met een totaal ander doel gemaakt. Of zijn 20.000rpm ook niet zoveel omdat Ferrari dat ook uit een (F1) blok wist te persen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2012 Het gaat niet goed met Volvo? Door die ecopremies hebben ze in België zoete broodjes gebakken, dat kan ik je zeggen.. Met alle respect, maar ik denk persoonlijk dat een Volvo wel wat kwalitatiever is dan een Seat.. Editz: Zit net op de site van Seat wat rond te kloten, blijkt er een motor te zijn voor de Seat Ibiza SC met 180 PK. Allemaal goed en wel, het is een 1.4 benzinemotor. Is 1.4 niet een beetje klein om daar 180 PK uit te halen? Het lijkt me sterk dat je uit een 1.4 180pk uit kan rukken?? @megapilot ik snap niet waar jij het over hebt met je 180PK.... op de seat site staat bij de Ibiza SC dat 150PK uitvoering het maximale is.. Ahum 1.3 wankelmotor heeft al 500pk. En de nieuwe 2cilindermotor van de fiat 500. 900Cc. Twinair. Heeft ook 105 Pk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.