Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Congrats, tornado rood is eigenlijk de kleur voor een snelle VW naar mijn mening :tu:

En je weet het he, foto's zijn welkom :Y

Thx! :puh:

Tornado Rot is idd dé kleur, zo heb ik altijd al een GTI willen hebben (droom er al een jaar of 7-8 van)! :D

De laatste tijd begon ik echter te twijfelen over de kleur rood (er zijn nog leuke kleuren namelijk), vooral omdat ik naar eentje gaan kijken was die redelijk dof was geworden ondanks dat de eigenaar hem nog maar vorig jaar gepolierd had... Als rood synoniem is voor doffe lak, dan toch liever een andere kleur.

MAAR deze is helemaal niet dof en heeft het grootste deel van zijn levensduur bij de eerste eigenaar gewoond, dus dat was voor mij wel een indicatie dat die eerste eigenaar wel een liefhebber moet geweest zijn en dat de Golf altijd heeft binnen geslapen.

Foto's volgen nog, maar hier alvast een voorproefje (rara van welk land komt ie?):

Ax4VnI.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe pak je zoiets aan? Is het an sich niet te laat als er roestvorming is?

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Veel succes met de zoektocht, wat wil je ongeveer uitgeven?

Link to comment
Delen op andere websites

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Ga je je toch wagen aan die TSI blokken? Golf 6 is niet leverbaar met distributieriem blokken toch? (Op de Edition 35 en R na)

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Je had toch zo'n middelhoge erop zitten?

Imo is een STi spoiler idd veel gaver, of helemaal geen spoiler, staat opzicht ook strak.

Die strijkplank die op de RS zit, vind ik weer totaal geen porum :/

Link to comment
Delen op andere websites

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Ja, dat blijkt wel. Hij komt niet van aan de zee, dus da's waarschijnlijk wel een reden waarom deze zo goed bewaard is gebleven.

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Klopt inderdaad. Wist wel niet dat het kwam doordat een niet-originele ruit afwijkt van een originele, ik dacht altijd dat het kwam doordat ze de lak beschadigd hadden bij het plaatsen van een nieuwe ruit of de rubber niet 100% goed zetten ofzo.

In ieder geval is het een originele getinte VW ruit, dus aan de ruit ligt het niet denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Ja, dat blijkt wel. Hij komt niet van aan de zee, dus da's waarschijnlijk wel een reden waarom deze zo goed bewaard is gebleven.

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Klopt inderdaad. Wist wel niet dat het kwam doordat een niet-originele ruit afwijkt van een originele, ik dacht altijd dat het kwam doordat ze de lak beschadigd hadden bij het plaatsen van een nieuwe ruit of de rubber niet 100% goed zetten ofzo.

In ieder geval is het een originele getinte VW ruit, dus aan de ruit ligt het niet denk ik.

Kan natuurlijk ook zijn dat na 25 jaar dienst, de rubber ietwat is gekrompen of wat poreus is, waardoor er vocht is blijven staan.

Kan ook zijn inderdaad dat ie bij montage het zover krijgen, je ziet het alleen niet zodra de ruit is gemonteerd dusja.

Mijn Golf komt uit midden Duitsland, en qua roest is het ook zeer minimaal, eigenlijk 3 plekjes waarvan 2 plekjes door parkeer/steenslag schade is, en uiteraard, de kofferklep.

Voor een Golf 3, en vooral voor een vroege(1993), houdt ie zich goed gelukkig, heb ook op geen enkele APK keuring iets van roest gehoord dus dat zit voorlopig wel snor :D

Link to comment
Delen op andere websites

Je had toch zo'n middelhoge erop zitten?

Imo is een STi spoiler idd veel gaver, of helemaal geen spoiler, staat opzicht ook strak.

Die strijkplank die op de RS zit, vind ik weer totaal geen porum :/

Ik had inderdaad een middelhoge erop, maar dat was juist een imitatie (WRX is alleen met vlinderspoiler geleverd)

De STI is juist die hoge biertafel, maar wel origineel Subaru en vind oem toch mooier staan

Ik heb ook nog een originele STI voorbumper liggen, maar deze komt er voorlopig nog niet op zolang de auto te koop staat

Die spoiler is maar een half uurtje werk om te wisselen

Overigens zit er ook al een hoge STI hoodscoop op

476DAB03-1719-467F-9542-591A70C4F71C_zps34p6jy6o.jpg

8C0032F7-77E8-485C-B69C-A6657C925935_zpsxonybqso.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had inderdaad een middelhoge erop, maar dat was juist een imitatie (WRX is alleen met vlinderspoiler geleverd)

De STI is juist die hoge biertafel, maar wel origineel Subaru en vind oem toch mooier staan

Ik heb ook nog een originele STI voorbumper liggen, maar deze komt er voorlopig nog niet op zolang de auto te koop staat

Die spoiler is maar een half uurtje werk om te wisselen

Overigens zit er ook al een hoge STI hoodscoop op

Spoiler staat hem lekker idd, weinig wagens waarbij zo'n spoiler ook kan.

Loopt de verkoop niet echt spoedig? Hij staat toch al een tijdje te koop?

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Veel succes met de zoektocht, wat wil je ongeveer uitgeven?

Thanks, stonden paar weken terug 2 mooie op, een grijze en een zwarte die ik echt zo gekocht had, helaas had ik mijn golf toen nog niet verkocht :puh:.

Rond de 10-11k.

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Ga je je toch wagen aan die TSI blokken? Golf 6 is niet leverbaar met distributieriem blokken toch? (Op de Edition 35 en R na)

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Jep, wordt waarschijnlijk een 1.2 tsi om de komende jaren toch wat zuiniger door te kunnen. Scheelt dat mijn pa monteur is en ik dus sowieso meeneem bij het kijken naar een auto, dus maak me er niet zo'n zorgen over.

Staat nu overigens nog een nette zwarte golf op bij een particuliere familie, enigste nadeel is dat de auto een duplicaatcode (1) op het kenteken heeft..

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...