Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idd, jup heb tussentijdse toets 9 maart gehad, en heb vrijstelling gekregen.

Opmerking van examinator: "Leuke toets, succes!" dus het ging goed :D

Netjes!

Alvast succes, ook met de zenuwen in bedwang houden ;)

Ondertussen ook meteen nog weer wat dingen bedacht die ik nog wil doen met de 206 :puh:

*Remklauwen rondom in de hamerite zetten, dingen zijn nu verroest natuurlijk, dus weer even netjes zilver of zwart maken

*Velgen helemaal aanpakken, wil de binnenkant ook een goed schoonmaken zodat dat ook weer netjes is

Zijn dus kleine goedkope dingen, maar zorgt er wel voor dat de auto er weer wat netter uit ziet

Zijn vaak de kleine dingen die de puntjes op de i zetten, en de remklauwen gewoon netjes zwart maken :Y

Beetje bijgehouden wat mijn 1.2 tsi zoal loopt, 1 op 15 bij 130kmh, 1 op 20 bij 100kmh, niet verkeerd karretje. Paar dagen naar Eindhoven op en neer gereden en na 300km ietsje meer als een kwart leeg van mijn tank. Tank overigens meestal E10, wellicht dat die met 95 nog zuiniger rijdt, volgende tankbeurt maar eens proberen.

Ik tank zelf euro 95, die 3 cent verschil maakt mij verder weinig uit.

Ik heb een tijd geleden zo'n 650 km gereden, en had iets minder dan een kwart tank over(45 liter), zal ongeveer 1:17 zijn geweest, weet het exacte niet meer.

Ik vermoed overigens wel dat euro 95 net wat lekkerder is voor je motor, zowel qua lopen als qua verbruik, maar dat kan ook tussen de oren zitten.

Overigens zelf een reserve luchtfilterbak gekocht voor de Corrado voor een klein bedrag, aangezien ze schaars worden.

En een andere schakelmechanisme, dan kan ik eindelijk eens goed schakelen want nu loopt de pook van links naar rechts stroef en centreert ie niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondertussen ook meteen nog weer wat dingen bedacht die ik nog wil doen met de 206 :puh:

*Remklauwen rondom in de hamerite zetten, dingen zijn nu verroest natuurlijk, dus weer even netjes zilver of zwart maken

*Velgen helemaal aanpakken, wil de binnenkant ook een goed schoonmaken zodat dat ook weer netjes is

zijn dus kleine goedkope dingen, maar zorgt er wel voor dat de auto er weer wat netter uit ziet

Zijn vaak de kleine dingen die de puntjes op de i zetten, en de remklauwen gewoon netjes zwart maken :Y

Of rood :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, nu is alles van de Subaru toch echt verkocht

Gister is de STI voorbumper opgehaald en morgen verstuur ik het navigatiesysteem :) Dus dat hoofdstuk is helemaal afgesloten

En nu maar hopen dat je er achteraf geen spijt van krijgt. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn vaak de kleine dingen die de puntjes op de i zetten, en de remklauwen gewoon netjes zwart maken :Y

Twijfel nog een beetje, kijk nog wel even welke kleur ze hebben liggen tzt

Remklauwen zijn toch zilver standaard? Vandaar ook eigenlijk mijn keuze tussen zilver of zwart

Trouwens ook maar even nieuwe kentekenplaten en houders bestellen, weet alleen nog niet of ik dan een gewone plaat neem of met die 3D letters, die zijn namelijk wel een stuk duurder meteen

Link to comment
Delen op andere websites

Of rood :7

Gewoon nee :7

Twijfel nog een beetje, kijk nog wel even welke kleur ze hebben liggen tzt

Remklauwen zijn toch zilver standaard? Vandaar ook eigenlijk mijn keuze tussen zilver of zwart

Trouwens ook maar even nieuwe kentekenplaten en houders bestellen, weet alleen nog niet of ik dan een gewone plaat neem of met die 3D letters, die zijn namelijk wel een stuk duurder meteen

Volgens mij zijn ze origineel gegalvaniseerd, dus zilver achtig inderdaad.

Qua kenteken, langer houden, zou ik opgelegde letters doen, maar jou kennende zou ik gewoon de simpele doen :puh:

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Qua kenteken, langer houden, zou ik opgelegde letters doen, maar jou kennende zou ik gewoon de simpele doen :puh:

uhoh_zpseyvielsd.jpg

:puh:

Zal wel eens langs de Brezan rijden als ik een keer tijd heb

Ach blijft wel leuk om een beetje ermee bezig te zijn in de weekenden, zolang de kosten binnen de perken blijven tenminste, anders is het natuurlijk zonde

Nu nog een keer goed weer hebben in het weekend, toch nog wel koud steeds

Heb overigens ook nog steeds audio liggen voor dit hok, ook misschien er maar eens inzetten als het mooi weer is :erm:

Link to comment
Delen op andere websites

Over audio gesproken, binnenkort ook maar eens kijken voor de Corrado, ik wil de originele radio gebruiken maar deze is niet versterkt.

Moet dus nieuwe bekabeling gaan trekken, een of twee kleine versterkers en dan nog een paar leuke speakers, en even een opening houden voor een kleine subwoofer maar dat is voor later.

Krijg zometeen ook een belletje terug wanneer de Corrado voor een Bearlock kan komen, ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik dus ook nog liggen, ik wil namelijk ook de originele radio houden

Ik heb een Mosconi High/Low convertor liggen die speaker uitgangen omzet naar RCA uitgangen

Als versterker heb ik een Audio System Radion 100.4 liggen, als speakers een Gladen RS165 composet en als subwoofer een Phoenix Gold SX8 (erg kleine 8 inch sub die maar 11 liter kist nodig heeft :)

Subje laat ik misschien ook achterwege

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik dus ook nog liggen, ik wil namelijk ook de originele radio houden

Ik heb een Mosconi High/Low convertor liggen die speaker uitgangen omzet naar RCA uitgangen

Als versterker heb ik een Audio System Radion 100.4 liggen, als speakers een Gladen RS165 composet en als subwoofer een Phoenix Gold SX8 (erg kleine 8 inch sub die maar 11 liter kist nodig heeft :)

Subje laat ik misschien ook achterwege

Ben je niet bang dat je toch de sub gaat missen?

Zo'n sub met zo weinig liters klinkt wel erg interessant, wil zelf niet dat de halve koffer vol ligt met audio.

Ook 9 april naar de garage met de Corrado, Bearlock komt er dan in.

Binnenkort een lijstje maken met wat er aan de Corrado gedaan moet worden, hoop toch een beetje goed te kunnen rijden tegen de zomer.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, binnenkort even naar de detailer, afspraak staat op de 23e april.

Heb pakket 3 gekozen:

  • - Afspuiten; Het meeste vuil wordt van de auto afgespoten
  • - Foamen; Een foam schuimlaag aanbrengen
  • - Afspuiten; Overgebleven foamresten afspuiten
  • - Auto wassen; Met een microfiber spons wordt de auto volledig gewassen
  • - Velgen en banden; Banden en velgen reinigen
  • - Afspuiten; De shampoo resten afspuiten
  • - Kleien; De poriën van de lak handmatig reinigen met klei
  • - Afspuiten & drogen; Afspuiten en met een microfiber doek drogen
  • - Polijsten Grof; Ondiepe krassen en lak afwijkingen machinaal wegwerken
  • - Polijsten middel; Lichte krasjes worden machinaal verwijderd
  • - Polijsten fijn; Oneffenheden zoals lichte swirls en marring verwijderen
  • - Vetvrij maken; De auto vetvrij maken voor de optimale hechting van de waxlaag
  • - Glaze laag; Met deze glansolie de lak voeden voor extra bescherming en glans
  • - Waxen; Aanbrengen van een waxlaag
  • - Ramen; Reinigen en vetvrij maken
  • - Rubbers; Alle rubbers worden behandeld met gel, om uitdroging te voorkomen.
  • - Kunststof; Alle kunststofdelen worden behandeld met een gel
  • - Band verzorging; De banden worden verzorgt met een dressing
  • - Motorruimte; De behandelbare delen in de motorruimte worden verzorgt

Verder lakverzegeling van Wax Guard en daarnaast nog eens Xenon verlichting 8000k van M-Tech ( zustermerk van Pilot ) + led stadslichten.

Ook gaat de standaardradio eruit en komt er een Pioneer DEh-4700BT in die ik gisteren heb gekocht. De eigenaar van het detailbedrijf had nog een 400watt subwoofer staan en een versterker. Als hij een klein prijsje ervoor vraagt komen deze erin.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...