GolfG60 Geplaatst: 5 mei 2016 Rapport Geplaatst: 5 mei 2016 Is er een manier dit weer helder te krijgen? Heb ik er te weinig opgedaan, slecht gewreven ? Ik had namelijk zo'n resultaat verwacht: Ik heb zelf bij Carclean toen een borstel gekocht die paardenhaar bevat, zacht voor leer maar maakt toch goed schoon. Weet alleen niet of het werkt in jouw geval, ik heb het toen bij mijn zwart leren interieur gebruikt maar bij mijn beige leren interieur heb ik het nog niet gebruikt. Leuk ding! De combinatie van leer en beige komt volgens mij niet veel voor, ziet er wel goed uit. Zwart leer zie je inderdaad meer, maar beige leer geeft naar mijn mening een luxere uitstraling en is een stuk fijner met de zomer, leer warmt wel op maar minder als zwart leer. Reageren
moechy Geplaatst: 6 mei 2016 Rapport Geplaatst: 6 mei 2016 Mooie wagen en die 1.8 is ook nog eens lekker vlot 16klepper als ik mij niet vergis. Enkel dat beige leer is niet men ding, ik ben niet zo voor lichte-interieuren, maar das persoonlijke smaak Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 6 mei 2016 Rapport Geplaatst: 6 mei 2016 Dat komt omdat je automonteur bent. Als je een beige interieur hebt al automonteur, wordt het naar verloop van tijd vanzelf zwart. Reageren
moechy Geplaatst: 6 mei 2016 Rapport Geplaatst: 6 mei 2016 Dat komt omdat je automonteur bent. Als je een beige interieur hebt al automonteur, wordt het naar verloop van tijd vanzelf zwart. +1, maar dan nog vind ik het maar niks in een wagen . Reageren
GolfG60 Geplaatst: 6 mei 2016 Rapport Geplaatst: 6 mei 2016 (bewerkt) Dat komt omdat je automonteur bent. Als je een beige interieur hebt al automonteur, wordt het naar verloop van tijd vanzelf zwart. Valt best wel mee, ben zelf automonteur en mijn interieur is na bijna 10.000km nog mooi beige. Zelfs de beige matten zijn nog perfect beige, tegen mijn verwachting in, maar je moet natuurlijk geen vetzooi vervoeren. Bewerkt: 6 mei 2016 door GolfG60 Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 mei 2016 Rapport Geplaatst: 6 mei 2016 Ik heb zelf bij Carclean toen een borstel gekocht die paardenhaar bevat, zacht voor leer maar maakt toch goed schoon. Weet alleen niet of het werkt in jouw geval, ik heb het toen bij mijn zwart leren interieur gebruikt maar bij mijn beige leren interieur heb ik het nog niet gebruikt. Ah zo'n borsteltje is inderdaad te proberen! Thanks voor de tip. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 8 mei 2016 Rapport Geplaatst: 8 mei 2016 Ik heb zelf bij Carclean toen een borstel gekocht die paardenhaar bevat, zacht voor leer maar maakt toch goed schoon. Weet alleen niet of het werkt in jouw geval, ik heb het toen bij mijn zwart leren interieur gebruikt maar bij mijn beige leren interieur heb ik het nog niet gebruikt. Ah zo'n borsteltje is inderdaad te proberen! Thanks voor de tip. Mieter die Turtlewax maar bij het oud vuil, want dat spul voor leer werkt inderdaad voor geen meter Bestel dan zo'n setje: https://www.carclean.nl/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Care_Kit_102507 Dat werkt sowieso goed, en geeft een frisse geur Ik gebruik dezelfde set voor mijn interieur Reageren
Davedavy Geplaatst: 8 mei 2016 Rapport Geplaatst: 8 mei 2016 Ik heb al een set bij BMW zelf gekocht voor 23 euro. Stond versteld hoeveel cleaning spullen BMW in zijn assortiment heeft voor een redelijk schappelijke prijs. Reageren
MaxVito Geplaatst: 9 mei 2016 Rapport Geplaatst: 9 mei 2016 Thanks voor de reacties. Ben er natuurlijk ook erg blij mee Reageren
.Sharingan Geplaatst: 12 mei 2016 Rapport Geplaatst: 12 mei 2016 (bewerkt) Vandaag m'n carburateur van de brommert nogmaals schoongemaakt. De benzine filter zat redelijk vol met water en roest deeltjes en de carburateur dus ook. Het zeefje waar de benzine slang in de carb gaat zat ook helemaal vol, deze dus ook schoongemaakt. Waarschijnlijk is de tank vanbinnen verroest. M'n pa zei dat ik niet meer (doe ik sowieso al niet, ik tank altijd op tijd) op reserve moest rijden, want dan komt er dus meer vies spul de benzine slang in. Maar ik was nu aan het denken om een andere benzine kraan er in te zetten. (van een brommer/scooter met een grotere tank?) Dus dat de intake hoger in de tank staat en dus de zooi onderaan in de tank blijft hangen. Zoiets dus: De kraan wat ik heb is ongeveer de helft van het omhoogstaande gedeelte. In theorie zou dat moeten zorgen dat er minder water en zooi de slang in gaat, toch? Ik zal sowieso om de zoveel tijd het filtertje moeten vervangen en de carb schoonmaken lijkt me. Bewerkt: 12 mei 2016 door .Sharingan Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 13 mei 2016 Rapport Geplaatst: 13 mei 2016 (bewerkt) Ik rol een 13 jaar oude Franse Dame, op de foto rechts in beeld. Staat handig naast een gelijkwaardige Dame zodat je de achterkant ook kan zien. Meningen? Ik ben zelf zeer te spreken over het luchtdruksysteem waarmee de rijhoogte kan worden aangepast (bijvoorbeeld voor onverhard rijden / wieltje wisselen) de binnenruimte (echt ruim!) de citroën-boot-achtige vering (net GTA IV! ) en het Franse karakter: allerlei secundaire luxe functies vallen af en toe even uit, om het na een dag of wat gewoon weer vrolijk te gaan doen! Ze heeft inmiddels bijna 4 ton op de teller, waarvan de laatste door mij persoonlijk toegevoegd! Bewerkt: 14 mei 2016 door Jacky-2007 Reageren
NicolaB Geplaatst: 14 mei 2016 Rapport Geplaatst: 14 mei 2016 *C5 Break* Prachtige auto. Mijn vader had vroeger een C5. Echt een E-klasse qua luxe en ruimte en supercomfort als kind achterin (vooral als kind van 195cm ). Helaas reed ie 1 op 12 en werd de onderhoud na 10 jaar wat duurder, waardoor m'n vader hem weg deed; maar wat een geweldige auto. Die C6 vind ik ook prachtig trouwens (nog meer Citroën ). Omdat ik zo'n fan was van citroën's (we hadden altijd citroëns zoals de AX, ZX en de C5), was mijn 1e auto ook een citroën (C2 VTR). Bijgevoegd de laatste foto van de C5 toen we hem naar de garage brachten. Rijd je ermee in je eentje? Dan is het wel echt overkill lijkt me >.< Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 14 mei 2016 Rapport Geplaatst: 14 mei 2016 Lang leve citrofilie! Ik zat als klein mannetje in (heel veel verschillende) Visa's, daarna ZX, (en inmiddels zelf 198) Xsara hatch, Xsara Picasso (ook meerdere) en nu rijdt mijn vader een C4 Picasso. Rijd je ermee in je eentje? Dan is het wel echt overkill lijkt me >.< Dat zou het inderdaad zijn. Ware het niet dat; Ik 1.98 ben (roomy = neccesary ) Aardig wat mensen in mijn omgeving autoloos zijn (en ik dus nogal eens rijd voor anderen, en ik wil dat vanuit milieu ocerweging graag zo houden) Het is een diesel, voor leeftijd+grootte is 'ie echt zuinig. Ik haal 1 op 18x gemakkelijk, bij snelwegkilometers tot 115 km/h kan ik zuiniger dan 1 op 20 makkelijk halen! Reageren
NicolaB Geplaatst: 14 mei 2016 Rapport Geplaatst: 14 mei 2016 Aha, dan is het te begrijpen idd. Maar als ik dat zo samenvat, is dat imo de perfecte auto om autovakanties mee te doen Veel ruimte (helemaal achterin vanwege de break), comfortabel en ook nog best zuinig. Misschien is het mijn gevoel hoor, maar het is samen met de C6 een van de breedste personenauto's die ik gereden heb. Ik had trouwens een trekhaak achter in m'n Corsa gekregen, net naast de carrosseriebalk dus kwam er een flinke scheur van 15 á 20 cm in. Geen zin de bumper te vervangen, want dat zijn (onzinnige) dure grapjes. Maar wel meuk op een vrij nieuwe auto. Nja, maar zien als battlescars... Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 mei 2016 Rapport Geplaatst: 14 mei 2016 Vandaag m'n carburateur van de brommert nogmaals schoongemaakt. De benzine filter zat redelijk vol met water en roest deeltjes en de carburateur dus ook. Het zeefje waar de benzine slang in de carb gaat zat ook helemaal vol, deze dus ook schoongemaakt. Waarschijnlijk is de tank vanbinnen verroest. M'n pa zei dat ik niet meer (doe ik sowieso al niet, ik tank altijd op tijd) op reserve moest rijden, want dan komt er dus meer vies spul de benzine slang in. Maar ik was nu aan het denken om een andere benzine kraan er in te zetten. (van een brommer/scooter met een grotere tank?) Dus dat de intake hoger in de tank staat en dus de zooi onderaan in de tank blijft hangen. Zoiets dus: De kraan wat ik heb is ongeveer de helft van het omhoogstaande gedeelte. In theorie zou dat moeten zorgen dat er minder water en zooi de slang in gaat, toch? Ik zal sowieso om de zoveel tijd het filtertje moeten vervangen en de carb schoonmaken lijkt me. Bij een scooter is het vaak zo dat er bewust een laag punt is gemaakt, omdat het gewicht van de benzine juist benzine de intake in drukt en zo de carburateur in. Ook als je een bocht maakt voorkomt het dat je intake zonder benzine komt te staan. Wat je bedacht hebt zou best kunnen werken, maar problemen oplossen bij de bron is vaak beter dan een alternatief zoeken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.