Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Wordt het dan ook niet prijzig ?

Tuurlijk wordt het dan prijzig, maar dan ken je wel je auto door en door

En je weet dat je uiteindelijk een 'nieuwe' auto hebt ;)

Ik ben ondertussen ook al weer aan het doorsparen voor een andere auto :puh:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Valt opzich wel mee.

Een Golf G60 kost nu nog +/- 3500 euro voor een redelijke.

Een motor met G-lader, zit je rond de 1000 euro, dan nog reviseren van de G-Lader zit je rond de 500 a 600.

Enigste klote is dat je een G60 carrosserie nodig hebt(die is verschillend tussen de CL-GTI 16V-G60), maar voor 2500 zul je zeker een carrosserie hebben.

Anders kijken voor een Corrado, die zijn nog goedkoper en makkelijker te krijgen dan Golf G60jes.

Dus zelf beginnen met een motor is wel handig, vooral als je hem lichtelijk wilt gaan kietelen.

Denk aan een sterkere koppeling met een licht vliegwiel(en evt. gebalanceerd krukas) want dan moet de versnellingsbak eraf.

Geplaatst:

Valt opzich wel mee.

Een Golf G60 kost nu nog +/- 3500 euro voor een redelijke.

Een motor met G-lader, zit je rond de 1000 euro, dan nog reviseren van de G-Lader zit je rond de 500 a 600.

Enigste klote is dat je een G60 carrosserie nodig hebt(die is verschillend tussen de CL-GTI 16V-G60), maar voor 2500 zul je zeker een carrosserie hebben.

Anders kijken voor een Corrado, die zijn nog goedkoper en makkelijker te krijgen dan Golf G60jes.

Dus zelf beginnen met een motor is wel handig, vooral als je hem lichtelijk wilt gaan kietelen.

Denk aan een sterkere koppeling met een licht vliegwiel(en evt. gebalanceerd krukas) want dan moet de versnellingsbak eraf.

Motor uit elkaar halen is wel gedaan op 2daagjes tijd.

Geplaatst:

Het word dan ook geen tijdrit ;)

Geldboom groeit helaas niet en heb laats aan een andere pc setup gekocht, anders was ik misschien al gaan kijken voor een blokje.

Geplaatst:

Het word dan ook geen tijdrit ;)

Geldboom groeit helaas niet en heb laats aan een andere pc setup gekocht, anders was ik misschien al gaan kijken voor een blokje.

Zeg ik ook niet. Beter traag en goed werken.

Geplaatst:

Zeg ik ook niet. Beter traag en goed werken.

Precies, wil wel dat ie daarna loopt :D

En goed loopt ±D

En lang blijft lopen. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

En heb je al een Golf G60?

Nope, nog niet, zijn nog tamelijk prijzig.

Daarom wil ik eigenlijk zelf een blok opbouwen, en dan een G60/Golf MK1 carrosserie opknappen en daar dan de motor inhangen, zodat ik weet dat ik een mooi en vers blokje heb :bier:

Bestond Golf MK1 ook al met G60?

Ik dacht dat dat enkel bestond bij een Golf MK2..

Zelf een G60 inhangen en op kenteken laten zetten hé. ;)

Edit: Oude MK1 van me vader, helemaal gerestaureerd 5 jaartjes geleden ofzo. Eerst een MK1 gekocht jaartje in gereden toen helemaal gestript. Twee donor auto's erbij en weer opnieuw opgebouwd. Helaas is de MK1 alweer weg! :(

2595365725zn1b.jpg

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Nope, maar de 1.5 MK1's kun je gemakkelijk de 1.8 G60 hangen omdat de motorsteunen overeen komen.

G60's zijn zowel in de Golf MK2's gekomen, als de Corrado's en de Passat 35i's.

En dan nog de G40 in de Polo.

Zelf een G60 inhangen en op kenteken laten zetten hé. ;)

Edit: Oude MK1 van me vader, helemaal gerestaureerd 5 jaartjes geleden ofzo. Eerst een MK1 gekocht jaartje in gereden toen helemaal gestript. Twee donor auto's erbij en weer opnieuw opgebouwd. Helaas is de MK1 alweer weg! :(

2595365725zn1b.jpg

Wel jammer dat de MK1 weg is, blijven toch aparte auto's, ben alleen niet zo'n fan van de paintjob maar dat komt omdat het net niet mijn smaak is :puh:

Geplaatst:

Waarom wordt dit dan gewoon geen algemeen autotopic over ieders eigen projectjes, stoplichtsprintjes enzovoort. :puh:

Geplaatst:

Nope, maar de 1.5 MK1's kun je gemakkelijk de 1.8 G60 hangen omdat de motorsteunen overeen komen.

G60's zijn zowel in de Golf MK2's gekomen, als de Corrado's en de Passat 35i's.

En dan nog de G40 in de Polo.

Okee, dat dacht ik al...

Heb inderdaad nog gehoord dat ze een motor van een Golf 2 in een MK1 legden, maar maakte de link niet direct..

Damn, ik bedenk me ineens wat dat grapje al gaat kosten om een G60 straatlegaal in een MK1 te krijgen.

Die moet je ook op kenteken hebben en daarvoor moet hij dan een nieuwe keuring krijgen, dus dan wegen ze hem, vermogentest en dan kijken ze of hij nog wel veilig is op de weg qua remmen etc. en dat heeft een kostenplaatje van rond de 1000 euro :O

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...