moechy Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Bestond Golf MK1 ook al met G60? Ik dacht dat dat enkel bestond bij een Golf MK2.. Nope, maar de 1.5 MK1's kun je gemakkelijk de 1.8 G60 hangen omdat de motorsteunen overeen komen. G60's zijn zowel in de Golf MK2's gekomen, als de Corrado's en de Passat 35i's. En dan nog de G40 in de Polo. Okee, dat dacht ik al... Heb inderdaad nog gehoord dat ze een motor van een Golf 2 in een MK1 legden, maar maakte de link niet direct.. Damn, ik bedenk me ineens wat dat grapje al gaat kosten om een G60 straatlegaal in een MK1 te krijgen. Die moet je ook op kenteken hebben en daarvoor moet hij dan een nieuwe keuring krijgen, dus dan wegen ze hem, vermogentest en dan kijken ze of hij nog wel veilig is op de weg qua remmen etc. en dat heeft een kostenplaatje van rond de 1000 euro :O Valt dik tegen hé. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Is inderdaad wel veel.. Misschien toch beter een originele G60? Qua model verschilt het niet zoveel, ik vind ze allebei even mooi! Maar qua gewicht verschilt heel veel, een MK1 GTI weegt /- 850kg, terwijl een G60 rond de 1050kg weegt, een Corrado zelfs richting de 1150. Valt dik tegen hé. Opzicht wel, maar het ligt er net aan hoe en wat. Eigenlijk zou ik het best in een Golf MK2/Corrado hangen, maar die zijn best wel zwaar tegenover een MK1 dusja. Van de ene kant, wat is goedkoper/beter/sneller, een motor tunen tot een bepaalde aantal pk, of een lichter chassis pakken en die verder straatlegaal maken. Bewerkt: 25 februari 2011 door GolfG60 Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) ''' Bewerkt: 14 juni 2011 door Golf_MK1 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Maakt dat gewicht dan zoveel uit? Ik weet niet of dat veel km's scheelt. Voor mij zou het niet echt uitmaken hoe snel hij gaat, als hij maar goed rijdt.. Ja, gewicht maakt heel veel uit, zowel op het rechte stuk als in de bochten. Alle overtollige gewicht hoef je niet mee te sleuren tijdens remmen of in de bochten, ik neem aan dat je ook sneller en gemakkelijker loopt als je geen rugzak van 10kg op je rug hebt? Het duurt effe voordat de MK2 hem voorbij komt, alleen helaas weet ik niet of ze qua pk's uitpoepen. Maar denk dat de MK2 (veel) meer pk's heeft dan de MK1, anders had je hem nog niet eens op dat filmpje gezien. Hier een Golf 1 G60 tegen een R8 V8, niet slecht voor een 1.8 litertje : Mijn favoriete G60 filmpje: Bewerkt: 25 februari 2011 door GolfG60 Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Zou er veel verschil zijn tussen een Golf III of 4 VR6 en een corrado Vr6? Corrado is er met een 2.9 liter maar weet niet wat de golf Vr6 heeft? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Zou er veel verschil zijn tussen een Golf III of 4 VR6 en een corrado Vr6? Corrado is er met een 2.9 liter maar weet niet wat de golf Vr6 heeft? Golf MK3 heeft een 2.8 liter, 12klepper, met 174pk(AAA), de Syncro versie heeft dezelfde 2.9liter 12klepper met 190pk als een Corrado. Corrado heeft dan de 12klepper 2.9 liter(ABV), en de Golf 4 heeft de 2.8 liter met 24 kleppen met 204pk, of de R32 met 3.2 liter 24klepper met 241pk. Bewerkt: 25 februari 2011 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Zou er veel verschil zijn tussen een Golf III of 4 VR6 en een corrado Vr6? Corrado is er met een 2.9 liter maar weet niet wat de golf Vr6 heeft? Golf MK3 heeft een 2.8 liter, 12klepper, met 174pk(AAA), de Syncro versie heeft dezelfde 2.9liter 12klepper met 190pk als een Corrado. Corrado heeft dan de 12klepper 2.9 liter(ABV), en de Golf 4 heeft de 2.8 liter met 24 kleppen met 204pk. Vind een 2.8 Liter wel veel in vergelijking met het aantal Pk dat ie maar levert. Bewerkt: 25 februari 2011 door moechy Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Ik zou er graag zo één willen: En dan voor erbij iets als dit: Reageren
Djmaddox Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Ik zou er graag zo één willen: En dan voor erbij iets als dit: Ah die zijn vet ja. Mn pa zoekt atm voor een Charger Hij heeft zn Plymouth Fury uit 1965 weggedaan en nu zoekt ie weer een nieuwe amerikaan ;D Bewerkt: 25 februari 2011 door Djmaddox Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Zou er veel verschil zijn tussen een Golf III of 4 VR6 en een corrado Vr6? Corrado is er met een 2.9 liter maar weet niet wat de golf Vr6 heeft? Golf MK3 heeft een 2.8 liter, 12klepper, met 174pk(AAA), de Syncro versie heeft dezelfde 2.9liter 12klepper met 190pk als een Corrado. Corrado heeft dan de 12klepper 2.9 liter(ABV), en de Golf 4 heeft de 2.8 liter met 24 kleppen met 204pk. Vind een 2.8 Liter wel veel in vergelijking met het aantal Pk dat ie maar levert. Jep, daarom ben ik niet bepaald een fan van VR6, vooral als je bedenkt dat een 2 liter 16klepper 150pk levert en dat met een afgeknepen kop erop. Geluidje is wel weer erg leuk van een VR6. Reageren
moechy Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Zou er veel verschil zijn tussen een Golf III of 4 VR6 en een corrado Vr6? Corrado is er met een 2.9 liter maar weet niet wat de golf Vr6 heeft? Golf MK3 heeft een 2.8 liter, 12klepper, met 174pk(AAA), de Syncro versie heeft dezelfde 2.9liter 12klepper met 190pk als een Corrado. Corrado heeft dan de 12klepper 2.9 liter(ABV), en de Golf 4 heeft de 2.8 liter met 24 kleppen met 204pk. Vind een 2.8 Liter wel veel in vergelijking met het aantal Pk dat ie maar levert. Jep, daarom ben ik niet bepaald een fan van VR6, vooral als je bedenkt dat een 2 liter 16klepper 150pk levert en dat met een afgeknepen kop erop. Geluidje is wel weer erg leuk van een VR6. Zelfs men pa zen Epica geeft meer. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Zelfs men pa zen Epica geeft meer. Maar je vaders Epica is niet 20 jaar oud en heeft dus geen 20 jaar oude technologie. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Een fiat Panda? In dit topic... :O Hoe krijg je het voor mekaar... Reageren
moechy Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Zelfs men pa zen Epica geeft meer. Maar je vaders Epica is niet 20 jaar oud en heeft dus geen 20 jaar oude technologie. True. Maarja dat merk je veel zoals bij een Ford Escort 1.8 TDI. Heeft ook maar iets van een 70 - 80 Pk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.