Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik denk dat je het beste de Ibiza kan dumpen, of als schadeauto verkopen. Je geeft nu namelijk meer geld uit dan je van plan was. Zo te zien heb je dat geld hard nodig voor een opleiding en ik zou dan denken dat je beter je geld kan uitgeven aan een opleiding dan aan een auto. Volgens mij gebruik je de auto alleen als je hem hard nodig hebt, dus kan je die auto wel laten staan en het OV nemen? knipoog.gif

Tja, als je nou eenmaal een auto hebt geraak je er gehecht aan. Dan wil je hem niet zo snel weer wegdoen.

Ja, maar je moet toch die stap ondernemen. Die auto werkt niet meer, je hebt 2 keuzes: Of je kijkt diep in de buidel en kijkt wat je ervoor terug krijgt, of je verkoopt hem voor veel minder als schadeauto. Dan zou ik voor 2 kiezen. Mythbuster heeft sowieso verlies geleden, al was het wel de fout van een ander. nosmile.gif

Geplaatst: (bewerkt)

Auto gaat niet weg, geen denken aan... Je moet ook rekenen dat dit een hele betrouwbare auto is. Als ik hem verkoop als schadeauto word het waarschijnlijk voor onderdelen. Er zijn oa om deze redenen nog maar heel weinig pre-facelift Ibiza's te zien en dat vind ik ook een reden om hem weer op te lappen... De auto heeft me gewoon nooit laten staan en start altijd gelijk... Ik hou liever een auto met schade dan dat ik evt een 2 liter Cupra koop, waar dan van blijkt dat hij elke maand iets mankeert, en die helemaal afgeragd blijkt te zijn.

Fixen gaat me heus wel lukken, en als ik genoeg tijd erin steek hoeft het me geen 500 euro te kosten. Ik ga sowieso beginnen met een deur en spatbord. Hoe ik daarna de achterkant ga oplappen weet ik niet, maar ik ga straks eerst de wielkast randen even aantippen met verf zodat ze niet verder roesten...

En als het me allemaal toch te veel gaat kosten dan maak ik er wel een volledige ratlook van :cry:

Net achterkant even vlug in de primer gezet, wordt een lekkere ratlook'er zo lol... Heb net belletje gehad van onderdelenlijn. Kan voor 70 euro een spatbord en deur kopen in kleur. Komen ze morgen of overmorgen brengen... Man, daar ben ik echt blij mee ! Een ander bedrijf vroeg 170 euro!

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Trouwens, Mythbuster, als je wilt maak ik even een topicje aan op VWForum, misschien dat mensen daar nog misschien informatie voor je hebben?

Moet je me alleen vertellen waar het is gebeurd.

Haha VWForum? Volgens mij is hij al lid bij een Seat community. Mijn broer zit zelf bij Seat-Online. Ik had daar is geinformeerd bij dat soort websites. Ik had de auto zo snel mogelijk opgeknapt en weg gedaan. En er dan wat anders voor gekocht, maar dat ben ik. ;)

Edit: Wel gezellig als er meer mensen naar't VWforum komen. :clown:

Weet niet of ie al ergens lid is, maar dat zal wel als ie wel eens naar meetings etc. gaat ;)

En je wist toch al dat ik daar zat :clown:

Net achterkant even vlug in de primer gezet, wordt een lekkere ratlook'er zo lol... Heb net belletje gehad van onderdelenlijn. Kan voor 70 euro een spatbord en deur kopen in kleur. Komen ze morgen of overmorgen brengen... Man, daar ben ik echt blij mee ! Een ander bedrijf vroeg 170 euro!

Beter, en 70 valt nog reuze mee.

Komt zo te horen wel goed :tu:

Kwam toevallig tijdens het doorspitten van het oude trabantforum een foto tegen met een Ibiza die heel veel lijkt op die van Mythbuster. Is dit hetzelfde model?

91357174.jpg

Jep, alleen kwa facelift is het niet te zien.

Qua facelift is het wel te zien... De facelift heeft namelijk meegespoten gebotoxde bumpers :) 'T enige verschil wat ik zie is dat hij geen spoiler heeft, wat er op kan duiden dat het een 1.4 is(die kwamen altijd zonder spoiler... mijn achterklep is ooit vervangen ;) ) of een instapmodel van een ander motortype(denk ik) en dat hij donkere lampen heeft, wat volgens mij zo maar random op sommige Ibiza's zat destijds... 'T kan dat hij van iets later in het jaar is: 1996 begon de mid-facelift, 1997 de facelift, en tussen 1993 en 1995 is de pre-facelift gemaakt. Bijna alle pre-facelifts hadden heldere lampen, behalve de Cupra en de GTI... Maar het is geen Cupra of GTI want dan zou hij meegespoten bumpers hebben, maar dan niet gebotoxed... En de GTI's hebben een reflector ipv dat zwarte stuk plastic...

Is dus een beetje aan gerotzooid :) Kan 't kenteken niet lezen dus kan 'm niet opzoeken bij RDW lol xD

Geplaatst:

Over rats gesproken, dit vind ik de allergaafste! :$

33010010649_large.jpg

33010010650_large.jpg

33010010651_large.jpg

Mocht ik nog een keer een E28 hebben, en hij is een beetje 'kaputt', en opknappen naar orgineel is te duur, en heb ik nog ergens mooie glanzende BBS'jes hebben liggen.. Dan bouw ik mijn E28 sowieso als deze :7

Rat looks huh? Nee, dan toch geen BMW... Zonde! Zelfde geld voor Golf 1's trouwens, maar toch zóó vet...

32055111401_large.jpg

Enough said, toch?

Die BMW lijkt trouwens net photoshop op dat eerste plaatje! Heb die achterlichten trouwens nog nooit gezien :O

Maar eh, m`n spatbord en deur zijn vanmiddag binnengekomen! :tu: Deur is ietwat beschadigd aan de achterkant, paar kleine putjes, maar hij is wel recht. Spiegel zit er ook bij(maar de spiegel die ik had gekocht is nog mooi :puh:), en geen glas, dus dat glas heb ik niet voor niets gekocht...

Spatbord is ook wel licht beschadigd, maar alle kleine deukjes die er in zitten zijn er wel uit te duwen denk ik, en de lak ervan is nog perfect glanzend. Als ik dus weer wat geld te verspillen heb weet ik waar een motorkap en andere zijscherm ga halen... Dan glanst hij weer zoals het een Seat betaamt! Toch wel zonde, mijn oude spatbord had namelijk totaal geen deukjes eerst, gewoon geen een :(

Ben er echt heel blij mee! Dan wordt het weer een mooie, cleane pre-facelift!

Man die het kwam brengen vond dat er weinig mis was met mijn scherm en deur... 't is ook moeilijk te zien, maar aangezien ik DENK dat als ik alleen een nieuwe deur er in zet, dat hij dan het zijscherm gaat raken met open gaan, (aangezien zijscherm op dit moment ook naar binnen is geduwd raakt hij hem nu niet), denk ik dat ik toch de goede keuze heb gemaakt hiermee.

Heb de achterkant al weer met primer(zonder schuren :7 ) bijgewerkt, even vlug... 't ging vandaag regenen dus leek me wel slim....

Geplaatst:

De foto van die Golf 1 is echt een voorbeeld van hoe je een prachtige wagen kan verprutsen. Sorry hoor, maar rat-stijl vind ik vaak echt lelijk!

Vergeet een ding niet he, sommige MK1's zijn te verrot om er nog iets deftigs van te maken, of is het makkelijker/goedkoper om een ander carrosserie te gebruiken.

En dan is een rat-look wagen dus geen verspilling van een mooie wagen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...