Jump to content

Postcount


Lantyz

Recommended Posts

Ik denk dat we het hele postcount systeem maar moeten afschaffen.

Er zijn er een paar leden die het een leuke toevoeging vinden, meer is het ook niet denk ik. Die leden zullen er waarschijnlijk niet mee zitten als het hele systeem wordt afgeschaft. Ik heb altijd al een beetje een hekel gehad aan het systeem. Ik heb nooit me best gedaan om mijn postcount omhoog te krikken. Ik ben al twee jaar lid, en ik heb nog maar 919 berichten. Maar ik heb er vaak genoeg aan gedacht om het hele forum vol te spammen, zodat ik een hoger aantal berichten heb. Gelukkig ben ik slim genoeg om zulke dingen toch maar achterwege te laten. Maar het postcount systeem is in mijn ogen de grootste reden om te spammen op dit forum. Ik denk dat het systeem meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Ook vind ik het een beetje raar om op sommige plekken wél een postcount in te schakelen, en op sommige plekken niet. Net alsof er geen belangrijke berichten staan in de gesloten projectfora, de ledenfora of de corporationfora.

M4X, Als het systeem wordt afgeschaft zullen er heus geen leden vertrekken.

Je hebt opzich wel gelijk met een paar dingen, waar ik me wel in kan vinden. Toch zal er niet veel aan de hand zijn voor de normale leden. Die zullen heel af en toe eens een postje minder erbij krijgen, maar daar zal niemand mee zitten. En de spammers, die slechts posten om een postje erbij te krijgen, die worden ermee benadeelt, en dat is de bedoeling. Je kan niet ontkennen dat het ook wat nadelen heeft voor de gewone leden, maar dat stelt echt heel weinig voor. Het moet inderdaad niet verdergaan dan dit, maar ik denk ook niet dat dat zal gebeuren. Misschien zullen er geen leden vertrekken met als reden de postcount die uitstaat, maar veel mensen zullen toch minder gaan posten vrees ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Youp

    9

  • Wazuup

    7

  • Big-Bear

    4

  • Koen729

    4

Ik snap niet waar jullie dit hele gesprek over zitten te praten. Wat maakt het uit of ergens de postcount aan of uit staat. Het is gewoon om je berichten te tellen, als het op bepaalde plekken uitstaat, nou en ? Dat maakt toch helemaal niet uit. Het gaat niet om het aantal berichten, maar om de inhoud van de berichten !

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet waar jullie dit hele gesprek over zitten te praten. Wat maakt het uit of ergens de postcount aan of uit staat. Het is gewoon om je berichten te tellen, als het op bepaalde plekken uitstaat, nou en ? Dat maakt toch helemaal niet uit. Het gaat niet om het aantal berichten, maar om de inhoud van de berichten !

Prachtig verwoord :Y:

Ik heb ergens boven de 1000 richting 1400 berichten.

But I Really dont give a ****

Het is leuk als je 1000 gehaald hebt maar dan denk je "O.K. maar wat nu?"

Ik vind het alleen leuk dat je je eigen titel aan kan passen na 1001 posts.

Maar dat is het enigste.

Het is toch veel leuker om super/megalid te worden dat 2000 posts te halen.

Tenminste dat vind ik wel

Bewerkt: door Da Phoenix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet waar jullie dit hele gesprek over zitten te praten. Wat maakt het uit of ergens de postcount aan of uit staat. Het is gewoon om je berichten te tellen, als het op bepaalde plekken uitstaat, nou en ? Dat maakt toch helemaal niet uit. Het gaat niet om het aantal berichten, maar om de inhoud van de berichten !

Prachtig verwoord :Y:

Ik heb ergens boven de 1000 richting 1400 berichten.

But I Really dont give a ****

Het is leuk als je 1000 gehaald hebt maar dan denk je "O.K. maar wat nu?"

Ik vind het alleen leuk dat je je eigen titel aan kan passen na 1001 posts.

Maar dat is het enigste.

Het is toch veel leuker om super/megalid te worden dat 2000 posts te halen.

Tenminste dat vind ik wel

Geloof me 2000 posts is veel leuker dan SL/ML. En WhoopDiDoo srry maar ik vind nou zon typische actie om goed over te komen bij de andere SL/ML/Mod/Gmod/Admins. En inhoud is bullshit, want dat geld alleen als je SL wilt worden ;)

Bewerkt: door Big-Bear
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet waar jullie je allemaal druk om maken... Een ieder heeft het recht op een eigen mening, dus laat ze die lekker hebben. Wij als crew hebben op dit moment besloten om de postcount uit te zetten in de fora die in de beginpost genoemd zijn, en niet de overige fora. Het kan zijn dat we dat ooit nog eens veranderen, misschien ook niet. Maar het heeft geen nut om elkaar hier op hun mening aan te spreken en/of aan te vallen.

Ikzelf zie zowel positieve als negatieve aspecten aan de postcount, die ongeveer gelijk zijn. Dus ik zou (nog) geen duidelijke mening kunnen verkondigen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Lang niet meer gepost..

Ach ja 't maakt niet zoveel uit, nadelige bijkomstigheid is wel dat het spammen in ''normale/serieuze/GTA-gerelateerde fora'' alleen maar zal toenemen. Zoals ik al vaker heb gezegd: Schakel de postcount voor het hele forum uit, zul je zien dat het hier er een stuk gezelliger en vooral ''gezonder'' aan toegaat..

Link to comment
Delen op andere websites

Dutchy, we maken ons een beetje druk om de eerlijkheid van het systeem. Volgens veel leden klopt het systeem niet meer. Ik vind dat het wel degelijk nut heeft om hier op elkaars mening te reageren. Hieruit kunnen we veel argumenten halen, daar heeft de crew een hoop voordeel aan als de crew ooit nog op het onderwerp in wilt gaan.

Dit is trouwens niets persoonlijks hoor Dutchy. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Zet of de postcount nergens uit, of overal

Mijn stem heb je als het gaat om het verwijderen (of in ieder geval het onzichtbaar maken) van de gehele postcount. Het verbaast me overigens dat er zoveel leden zijn die daar hetzelfde over denken: niet heel lang geleden was ik nog een buitenstaander in die overtuiging.

Dat betekent niet dat ik het geheel eens ben met de stelling in de quote, waarin tussen de regels staat dat het onlogisch is om de postcount uit te schakelen in enkele fora. Ja, de postcount in je profiel geeft nu niet meer je precieze aantal posts op het forum weer (overigens is dit nooit het geval geweest, want bijvoorbeeld verwijderde posts worden niet van de postcount afgetrokken. Gek genoeg hoor je daar niemand over).

Dit hebben we ons dan ook gerealiseerd voordat we de beslissing namen. De reden dat we de postcount uitgeschakeld hebben in bepaalde fora, is omdat de drempel in die fora een heel stuk lager ligt. Het is heel makkelijk om in je corporation een heel stel posts te zetten die niet bijster veel inhoud hebben. Prima, maar dat zorgt ervoor dat je postcount een hele verkeerde indruk kan maken. Mijns inziens kan de postcount goed zijn voor één doel: het weergeven van je aantal bijdragen aan het forum. Chatboxachtige posts in een besloten forum noem ik geen bijdrage, en dienen daarom ook niet mee te tellen voor de postcount. Voor het eerst sinds tijden staan diegenen die het meest actief zijn in de GTAfora weer bovenaan in de Top 10, in plaats van de vaste klanten van PHOGO. Mooi toch?

@ Argon, die vroeg hoe je nu je exacte aantal posts kunt opzoeken: Profiel > Toon berichten van dit lid > Aantal pagina's x Aantal posts per pagina = Totaal aantal posts. Inclusief posts in de gewraakte fora en exclusief verwijderde posts. Wat wil een mens nog meer?

we maken ons een beetje druk om de eerlijkheid van het systeem.

De eerlijkheid..? De regels gelden voor iedereen, dus van eerlijkheid of oneerlijkheid is helemaal geen sprake.

Ik vind dat het wel degelijk nut heeft om hier op elkaars mening te reageren. Hieruit kunnen we veel argumenten halen, daar heeft de crew een hoop voordeel aan als de crew ooit nog op het onderwerp in wilt gaan.

Als ik zo vrij mag zijn om in Dutchy's plaats te reageren (Dutchy, corrigeer me maar waar nodig. ;) ): tuurlijk is er niets mis mee om een discussie aan te gaan. Waar wel wat mee mis is, en waar Dutchy ook voor waarschuwt, is het aanvallen van mensen omdat ze een andere mening hebben, in plaats van het aanvallen van die andere mening. Daar zit een verschil.

>>> Door Dutchy3010: Ik had het niet beter kunnen verwoorden :tu:<<<

Link to comment
Delen op andere websites

we maken ons een beetje druk om de eerlijkheid van het systeem.

De eerlijkheid..? De regels gelden voor iedereen, dus van eerlijkheid of oneerlijkheid is helemaal geen sprake.

Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn. :7

Lantyz, jij denkt dat je postcount, je bijdragen aan het forum weergeeft. Je mening klinkt erg aannemelijk.

Alleen ik denk dat er meer posts in de gesloten projectfora zijn die iets bijdragen, dan posts die een chatboxachtige inhoud hebben. Dus dan heb je alsnog een verkeerde indruk over het aantal bijdragen dat iemand levert aan het forum.

Ik heb persoonlijk geen enkel idee meer wat je postcount voor doel heeft. Je kunt er ook niet aan zien hoeveel van je posts daadwerkelijk met GTA te maken hebben, want in de gesloten projectfora gaat het nog steeds over GTA.

Maargoed, als het systeem geen duidelijk doel heeft, wat hebben we er dan aan? Het brengt mensen alleen maar op het verkeerde spoor.

Maar wat ik bedoel met eerlijkheid, de mensen die buiten de gesloten projectfora, de ledenfora of de corporationfora posten hebben nu een hogere postcount dan de mensen die binnen de fora posten. De mensen die binnen zulke fora posten houden er alleen maar minder posts aan over, terwijl ze binnen zulke fora toch belangrijke berichten hebben.

Lantyz, ik ben het voledig eens met de mening die je bovenaan je bericht hebt gezet. Misschien moeten we een stemtopic maken over die stelling. Of is dat niet nodig?

Bewerkt: door Twenty Eyes
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat er meer posts in de gesloten projectfora zijn die iets bijdragen, dan posts die een chatboxachtige inhoud hebben. Dus dan heb je alsnog een verkeerde indruk over het aantal bijdragen dat iemand levert aan het forum.

De besloten projectfora waren ook een twijfelgevalletje. Zie het als een voorzorgsmaatregel. De besloten projectfora zijn dan ook een extraatje bovenop het normale projectforum.

Maar wat ik bedoel met eerlijkheid, de mensen die buiten de gesloten projectfora, de ledenfora of de corporationfora posten hebben nu een hogere postcount dan de mensen die binnen de fora posten. De mensen die binnen zulke fora posten houden er alleen maar minder posts aan over, terwijl ze binnen zulke fora toch belangrijke berichten hebben.

Klopt. Maar leden die alleen in deze fora posten, kiezen daar zelf voor. In die fora zullen ook best meer inhoudelijke posts geplaatst worden, maar dat komt nu eenmaal veel en veel minder voor dan buiten die fora.

De andere optie is om alle niet-inhoudelijke posts ook in die fora te verbieden, maar persoonlijk prefereer ik de huidige oplossing.

Lantyz, ik ben het voledig eens met de mening die je bovenaan je bericht hebt gezet. Misschien moeten we een stemtopic maken over die stelling. Of is dat niet nodig?

Als je daar graag een topic over wilt openen, houd ik je natuurlijk niet tegen. Ik kan alleen in mijn eentje niet zeggen wat we daar (in de nabije toekomst) mee zullen doen. En ik kan ook begrijpen dat het, nu we net iets hebben gewijzigd, niet het juiste moment is om nogmaals een verandering door te voeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een goede manier om 'spam' te bestrijden maar toch ben ik niet zo'n voorstander van het 'postcount uit' idee (dat heeft SummerBase al gemerkt op Mr-Green :D). Waarom is er dan een postcount? Ik vind het leuk om te zien hoeveel posts je al neergezet hebt op een forum, zeker als je ziet hoeveel tijd in dat simpele getalletje zit. Maar dan heb ik het natuurlijk over normaal postgedrag.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel een goede manier om 'spam' te bestrijden maar toch ben ik niet zo'n voorstander van het 'postcount uit' idee (dat heeft SummerBase al gemerkt op Mr-Green :D). Waarom is er dan een postcount? Ik vind het leuk om te zien hoeveel posts je al neergezet hebt op een forum, zeker als je ziet hoeveel tijd in dat simpele getalletje zit. Maar dan heb ik het natuurlijk over normaal postgedrag.

Of verwijder alle shit waar je postcount toch uit staat. *Kijkt naar onzin forum*. Wat voor jullie crew toch spam is. En spam mag toch niet?

Bewerkt: door TheBlackDevil
Link to comment
Delen op andere websites

We zeggen dat allemaal dat het gewoon een simpel getalletje is; maar toch gaan jullie je erover druk maken. :ch:

De crew is wel verstandig genoeg om te beslissen wat ze willen doen; Laat het rusten...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...