Jump to content
PatrickW

"SanAndreas Multiplayer stopt" niet!

Een trieste dag voor de liefhebbers van online Grand Theft Auto. Een van de twee grote multiplayer modificatie projecten, sa:mp heeft vanochtend op hun officiële website aangekondigd, dat ze stoppen met de ontwikkeling en het ondersteunen van hun modificatie. Als reden wordt gegeven de aanhoudende aanvallen van kwaadwillenden op hun servers. Alle officiële servers zijn uit de lucht gehaald. De modificatie is nog wel te spelen op een lokaal netwerk of via onofficiële servers.

Om sa:mp spelers bij te staan in het vinden van onofficiële servers, gaan we hier een lijst van onderhouden. Voor als je op zoek bent naar een server of zelf een leuke server weet.

Gelukkig komt de release van Multi Theft Auto San Andreas steeds dichter bij. Het spel is bijna in beta stadium waarbij mensen het op uitnodiging mogen testen. Nadat is bepaald dat de beta goed werkt en de laatste probleempjes zijn gefixt wordt MTA San Andreas uit gegeven. Waarschijnlijk is dit nog voor het eind van de zomervakantie.

Discussies en meer informatie over sa:mp zijn te vinden op ons forum.

Voor meer informatie over MTA San Andreas kan je de preview en interview lezen wat Joriz een maand geleden op GTAGames.nl plaatste.

Update

SA-MP is binnen één dag weer tot leven gekomen. Iemand uit het ontwikkelteam van de mod heeft in een kort gesprek aangegeven dat de site niet gehackt was, zoals op sommige websites wordt beweerd. Het was de leider van het project (kyeman) die de boel had dichtgegooid. Onder druk van z'n team (en een online petitie, waar binnen een halve dag meer dan 1800 handtekeningen binnenkwamen) heeft hij later echter besloten om toch door te gaan met het project.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Jammer, dit is zoals ze zeggen: Een grote mijlpaal voor de GTA liefhebbers. Vaarwel multiplayer :'(

Jammer,Echt jammer.Hoe kon dit gebeuren echt KUTGW zo jammer vind ik het ik was er verslaaft aan,Het was echt een top modificatie iedereen was er verliefd op...

R.I.P SA:MP

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Oh come on, wat een teleurstelling..............................................

R.I.P. SA:MP, gestorven voor hij bij mij kon werken :N

@ Hieronder: Hee, zo heb ik er nog niet over nagedacht...

Bewerkt: door Blue Yoshi 97

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Weet je wat KUTGW betekent? (Keep up the good work) die zin klopt dus niet echt he GekkieJ ^_^

Gelukkig is er nog altijd MTA en kan je nog altijd op de onofficieële servers. Het heeft wel nog altijd 1 klein voordeel dit betekent dat MTA als ze releasen door vele meer mensen gespeeld zal worden hoe je het ook draaid of keert en dan wordt dat toch wel leuker want dan zijn er vele meer servers en vele meer spelers. :Y Maar natuurlijk is er ook een nadeel, zo is er minder concurentie en concurentie is goed dan komen er meer en originelere features. _O_

Tevens staat er ook al een topic hierover in het SA:MP forum :)

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb het een keer bij een vriend gespeelt en ik vond het een erg goede Multiplayer en het is jammer dat ze gestopt zijn. Ergens kan ik het wel begrijpen maar nog steeds is het super jammer. Hopelijk voor de mensen die het spelen blijven er veel onofficiele servers open om toch door te kunen spelen :D

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

en aan wie hebben wij dit weer te danken :(, die gaste die onze hobbies verneuken :7 ze moeten die gasten is iets afnemen iets wat bij hun hobbie hoort of iets dierbaars van hun :td:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Je kan nog gewoon spelen hoor. ^_^ Er zullen alleen geen nieuwe versies meer komen...

Overigens vind ik het wel een beetje eigen schuld dikke bult, vergeleken met de anti-cheat van MTA was die van samp echt KUT met hoofdletters, dus als je geen fatsoenlijke anti-cheat maakt vraag je er een beetje om...

Maargoed elk nadeel heeft zijn voordeel (of was het nou elk voordeel heeft zijn nadeel?), geen fanboy discussies of samp of mta het beste is, en geen dilemma welke je gaat spelen. ^_

@Jarno, dat kan wel zijn maar toch merk je in een gemiddelde speelsessie MTA veel minder van cheaten dan in samp.

Bewerkt: door Mania-92

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Mania-92... Dat klopt niet helemaal aangezien bijvoorbeeld s0beit ook werkte met MTA (als de INI had aangepast). En dan werkt misschien niet alles maar toch nog teveel.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Alle servers zijn weer terug :O

Oh my god! Ik hoop dat alles nu wel online blijft maar ik snap wel niet waarom ze zo even zonder overleg te plegen alles offline halen en dan al terug na nog geen dag alles terug online doen dat is toch geen goede marketing en het zal zeker geen goede vertrouwensband met de gebruikers geschept hebben.

Edit; oke dit gaat TE ver nu werkt alles opeens weer niet meer. Ik denk dat SA:MP zichzelf nu een slechte naam geeft :Y

Edit2; omfg nu werkt de master server list weer niet meer en de site terug wel!

Edit3; en de site is terug offline ze zijn met onze voeten aan het spelen daar... :ch:

Bewerkt: door Argon

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Azer legde het volgende uit in een ander topic:

Ik denk dat MTA moeilijker aan te vallen is omdat je bij samp eerst een licht programmatje moet openen en bij MTA moet je eerst het spel opstarten om een server te kunnen joinen.
MTA zal net zo makkelijk aan te vallen zijn (de huidige SA:MP crashers werken ook met MTA:Race), aangezien beide mods gebruiken van dezelfde network layer (software) genaamd "Raknet".

Even een korte uitleg met hoe het nou precies zit...

Vanwege het aanhoudende geweld van servercrashers, cheats en andere ongein hadden Aru en voornamelijk Kyeman geen zin meer om met SA:MP verder te gaan (ze zijn de laatste tijd meer bezig om dat soort problemen op te lossen dan werkelijk features toe te voegen).

Kyeman heeft hier om dus besloten om het project totaal stil te leggen, zonder enige inspraak van andere developers. Nogal een egoistische actie dus, omdat enkele devs al een tijdje bezig zijn met 0.2.2...

Op het moment ligt dus alles van SA:MP plat maar hopelijk gaat het SA:MP team met of zonder Kyeman gewoon door.

Met een beetje geluk, heeft het team alles weer opgezet. :D

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar gaan ze nog doorgaan om nieuwe versie's te maken.De ene keer ben je verdrietig en snel daarna kwam het nieuws dat ze toch doorgaan

Bewerkt: door gekkieJ01

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...