Jump to content

Windows Xp VS Windows Vista

Windows Xp VS Windows Vista  

76 leden hebben gestemd

1. 1. Windows Vista of toch XP?

• Windows XP
      43
    • Windows Vista
      21
    • Geen Windows voor mij
      7
    • Geen keuze
      2
    • 0

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat ik uit je post opmaak, is dat je vista os gebruikt, op een pc/laptop uit het xp(of ouder)-'tijdperk'.

OS-en die ouder zijn dan vista, zijn gewoon niet gemaakt om vista te draaien.

(haperende videokaart, problemen met geluid, en vista maakt een xp-pc trager)

Dus is het niet gek dat jullie klagen over het 'zuigende karakter' van vista.

Ik heb zelf een nieuwe laptop die gemaakt is, nadat vista is uitgekomen.

Ik heb nog helemaal geen problemen tegen gekomen met het beeld en geluid, en het loopt allemaal lekker soepel. Ook 'zware' games zoals Gta-sa loopt goed op de vista-laptop :tu:

Ook klagen velen al dat vista zo ingewikkeld is m.b.t. de interface, terwijl ze er nog maar een kwartier hebben voorgezeten.

Vista is idd even wennen in het begin, maar na een tijdje heb je het helemaal onder de knie, en zal je zien dat er geen goede structuur in de vista-interface zit :)

• Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

11

• Sandra

7

• ifc3

6

• S-te-Fan

5

Geplaatst:

Wat ik uit je post opmaak, is dat je vista os gebruikt, op een pc/laptop uit het xp(of ouder)-'tijdperk'.

OS-en die ouder zijn dan vista, zijn gewoon niet gemaakt om vista te draaien.

(haperende videokaart, problemen met geluid, en vista maakt een xp-pc trager)

Dus is het niet gek dat jullie klagen over het 'zuigende karakter' van vista.

Ik heb zelf een nieuwe laptop die gemaakt is, nadat vista is uitgekomen.

Ik heb nog helemaal geen problemen tegen gekomen met het beeld en geluid, en het loopt allemaal lekker soepel. Ook 'zware' games zoals Gta-sa loopt goed op de vista-laptop :tu:

Ook klagen velen al dat vista zo ingewikkeld is m.b.t. de interface, terwijl ze er nog maar een kwartier hebben voorgezeten.

Vista is idd even wennen in het begin, maar na een tijdje heb je het helemaal onder de knie, en zal je zien dat er geen goede structuur in de vista-interface zit :)

:7 Die is mooi.

Nee, alle computers waarmee ik op vista gewerkt hebben waren oem versies. Waaronder erg krachtige.

Neen ik heb er geen kwartier achter gezeten. Neem rustig de tijd om Vista te leren kennen en kijken hoe het in elkaar steekt. Het punt over dat je eerst de structuur moet ontdekken klopt dus, maar of je hem goed vindt ligt nog altijd aan het doel waarvoor je hem gebruikt.

Mijn menig is dat hij leuk is voor de consument, maar een grote ergenis is voor de ICT'ers omdat er gewoon eenmaal dingen in vista onlogish in elkaar steken.

Geplaatst:

OKe, maargoed, das jou ervaring, jij bent blijkbaar de ict-er, en ik de consument

Wie ben ik om te zeggen dat vista wel of niet gebruiksvriendelijk is voor ict-er.

Maar ik hoor ook zovaak op msn van die jongens, die hebben eerst een (oude) xp computer, dan vertellen ze vol trots dat ze vista hebben gedownload, nou paar uur later spreek je ze weer, en dan trappen ze vista helemaal de grond in. (Ja kl*te interface, hij gaat vet sloom, gta sa doet het niet eens, geluid doet het ook al bagger, enz)

2 mensen die ik ken, en dat soort dingen deden, kochten later een nieuwe pc met standaard vista erop.

Nou, ze waren echt vol lof hoor over vista.

Alles liep soepel, gta deed het, geluid was mooi, en aan de interface wen je aan.

Het maakt echt wel verschil of je vista op een voor-xp-gemaakte-computer draait, of op een voor-vista-gemaakte-computer draait ;)

Geplaatst:

het ligt eraan wat je ermee doet sandra

blijkbaar ben jij iemand die veel surft en soms hier en daar een game speelt en het verder allemaal wel goed vind met je pc enzo ( weet ik natuurlijk niet zeker)

maar mensen zoals ICTers willen niet alles automatisch en standaard hebben die willen zelf aankloten om t maar ff te zeggen dus kan ik goed inzien dat ze Vista een ergernis vinden en ze liever XP gebruiken of nog beter een bepaalde Linux versie

het ligt eraan wat je doet met je pc, en zo maken mensen hun mening over verschillende OS.

Geplaatst:

Volgens mij heeft iedereen die hier Vista de grond in boort, en zegt dat Vista zuigt[/font], Vista GEDOWNLOAD (illegaal dus) i.p.v. gekocht!

Kijk, daar hebben we probleem 1 al: Je moet Windows Vista kopen.

Dat kost dus geld en dat is een reden om Windows de grond in te boren :D

Geplaatst:

blijkbaar ben jij iemand die veel surft en soms hier en daar een game speelt en het verder allemaal wel goed vind met je pc enzo ( weet ik natuurlijk niet zeker)

maar mensen zoals ICTers willen niet alles automatisch en standaard hebben die willen zelf aankloten om t maar ff te zeggen dus kan ik goed inzien dat ze Vista een ergernis vinden en ze liever XP gebruiken of nog beter een bepaalde Linux versie

het ligt eraan wat je doet met je pc, en zo maken mensen hun mening over verschillende OS.

Ik game ook met Vista en tot nu toe,levert Vista geen problemen met games.

Maar de meeste die zeggen dat Vista zuigt, lezen dat op een site of hebben ze zelfs nooit gebruikt!

Geplaatst:

gebeurt zoveel seva, zelfs die zogenaamde slimme mensen van onze rukoverheid die games de grond in boren zonder 1 keer die controller aangeraakt te hebben allemaal van horen zeggen.

Geplaatst: (bewerkt)

ik moet eerlijk zijn, ik vind dat XP makkelijker werkt.

en ik denk ook dat Vista meer een omwegetje is zodat windows meer geld verdient

Bewerkt: door EXIT
Geplaatst:

Klopt, ik sprak ook voor mezelf hoor.

Dit zijn nou waardeloze opmerking.

Typisch voorbeeld voor iemand die denkt dat kwaliteit gratis is...

Als jij een luxe sportwagen KOOPT (JE BETAALT ER GELD VOOR!)

Boor je die auto dan ook figuurlijk de grond in omdat het geld kost?

>>> Door Preddy: Volgende keer liever even editten in plaats van een nieuw bericht aan maken.<<<

Geplaatst:

deze discussie is hetzelfde zoals wat de beste voetbalclab is en wat nu beter is een lamborghini een ferrari of een porsche

kortom het ligt eraan wat jij fijn,mooi, handig vind en wat je er mee doet.

Geplaatst:

Dit zijn nou waardeloze opmerking.

Typisch voorbeeld voor iemand die denkt dat kwaliteit gratis is...

Als jij een luxe sportwagen KOOPT (JE BETAALT ER GELD VOOR!)

Boor je die auto dan ook figuurlijk de grond in omdat het geld kost?

Een sportwagen is heel wat anders.

Een OS kun je meer vergelijken met een oneindige hoop zand.

Bij M$ betaal je voor het zand.

Bij de ander mag je het gratis ophalen, omdat het toch een oneindige hoop zand is.

En Windows is niet echt kwaliteit.

Geplaatst:

Uiteraard XP daar heb ik een aantal redenen voor...

1. Vista is veel te zwaar... Ik heb geen zin om 88 minuten te wachten tot de hele handel opgestart is...

2. Het enige echte voordeel van vista is DirectX 10 (Voor mij dan), alleen DX10 games draaien toch zowiezo niet op mijn configuratie, dus vista is ook onnodig...

3. Ik heb de XP interface nu eigen gemaakt, geen zin om alles in vista uit te zoeken zolang ik vista toch niet nodig heb..

4. Kinderziektes... :puh:

1. Vista is veel te zwaar... Ik heb geen zin om 88 minuten te wachten tot de hele handel opgestart is...

2. Het enige echte voordeel van vista is DirectX 10 (Voor mij dan), alleen DX10 games draaien toch zowiezo niet op mijn configuratie, dus vista is ook onnodig...

3. Ik heb de XP interface nu eigen gemaakt, geen zin om alles in vista uit te zoeken zolang ik vista toch niet nodig heb..

Punt 1: Windows Vista start sneller op dan Windows XP. Je hebt ook iets als "ready Boost"

Punt 4: Welke dan? In Windows Vista zitten nu al minder bugs dan in Windows XP.

@hieronder:

Als je echt snel wilt neem je wel xubuntu.

DAT je windows neemt geeft eingelijk al aan

dat de snelheid je niets uitmaakt.

Bewerkt: door ifc3

lol ligt eraan hoeveel programmas je opstart met windows erbij en wat de specs van je pc zijn

omg

edit: kom nu eens een keer niet met zon domme opmerkingen.

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Punt 1: Windows Vista start sneller op dan Windows XP. Je hebt ook iets als "ready Boost"

Punt 4: Welke dan? In Windows Vista zitten nu al minder bugs dan in Windows XP.

Punt 1, op mijn sempron 3000+ niet. ^^

Punt 4, geen idee welke, kinderziektes zijn er altijd. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...