Jump to content

WORM virus


profile

Recommended Posts

Tegenwoordig heb ik op mijn pc vaak een virus.

WORM genaamt.

Wat kan ik hieraan doen en wat is dit nu eigenlijk.

De virusscanner geeft altijd warns.

Kan dit aan het downloaden van filmpjes liggen ?

De virusscanner is AVG.

Kan iemand mij helpen ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ifc3

    10

  • G13nn

    8

  • profile

    3

  • Limbolander

    3

Top Posters In This Topic

Ik gebruik ook Hitman Pro is heel goed ik had heel veel virussen wel 200 op mijn computer was zo sloom dat je wel 100jaar kon wachten.

Ik gebruik Ubuntu 7.04, heb daarin nog nooit een virus gehad en ik moet bijna 2 minuten wachten tot mijn pc + MSN enzo opgestart is.

Edit: en ik heb 2037 software pakketten geinstalleerd.

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

hitman pro is niet zo goed als je denkt

1 omdat het files kan aantasen en beschadigen

2 omdat het allemaal freeware is

3 omdat de meeste programmas al naar 20 dage verlopen

4 omdat spydoctor erin zit die alleen scant maar niks verwijdert door de freetrial

Link to comment
Delen op andere websites

Al die links naar virus scanners hoef ik niet.

Ik zou enkel wat meer informatie willen.

En eventueel wat tips wat ik kan doen om het weg te krijgen.

Mijn moeder wil de virus scanner niet laten veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

kasppesky is de beste van 2007 zelfs beter dan norton en je hebt geen virusscanner nodig maar een anti-virus

virusscan vind ze allen maar en verwijdert de bestand die is geinfecteerd dus de hele bestand

anti virus blokkert viruse , verwijdert niet de bestand maar verwijdert de virus

en het beveiligd je computer

wat meer info vind je hier

http://anti-virus-software-review.toptenre...sky-review.html

ik zelf gebruik 7.0

en dat het de beste is antivirus bewijs

http://www.pcworld.com/article/id,130869/article.html

Link to comment
Delen op andere websites

Al die links naar virus scanners hoef ik niet.

Ik zou enkel wat meer informatie willen.

En eventueel wat tips wat ik kan doen om het weg te krijgen.

Mijn moeder wil de virus scanner niet laten veranderen.

Over het virus: Als het de naam "WORM" heeft denk ik echt dat het een zogenaamde "worm" is. :duh: Ik zou dus zo snel mogelijk handelen. Een "worm" is een programma'tje dat files verwijderd. Hij is de vreetzak onder de virussen. Een worm kan écht alles verwijderen: Afbeeldingen, foto's, tekstdocumenten, maar óók Windows-of andere besturingsfiles. Als de worm aanbeland is bij Windowsbestanden, dan heb je de poppen aan het dansen. Ik zou dus snel een-of-andere virusscanner downloaden, scannen, en de worm verwijderen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je de vorige moet verwijderen, maar gewoon een andere downloaden, scannen, en weer verwijderen. Heel simpel. Ik raad je Avast aan als gratis virusscanner aan, deze is de beste qua gratis virusscanners. Als je betaald gaat zou ik Norton Antivirus aanraden.

@ifc3: Ubuntu verhelpt echt niet dat je virussen kwijtraakt. Bovendien word in dit topic geen mening gevraagd over wat voor besturingsprogramma beter is, maar wat je tegen dat virus kan doen. Dan hoef je niet zo'n gigantisch zinloos bericht te posten als "kijk naar mijn sig".

Link to comment
Delen op andere websites

Al die links naar virus scanners hoef ik niet.

Ik zou enkel wat meer informatie willen.

En eventueel wat tips wat ik kan doen om het weg te krijgen.

Mijn moeder wil de virus scanner niet laten veranderen.

Over het virus: Als het de naam "WORM" heeft denk ik echt dat het een zogenaamde "worm" is. :duh: Ik zou dus zo snel mogelijk handelen. Een "worm" is een programma'tje dat files verwijderd. Hij is de vreetzak onder de virussen. Een worm kan écht alles verwijderen: Afbeeldingen, foto's, tekstdocumenten, maar óók Windows-of andere besturingsfiles. Als de worm aanbeland is bij Windowsbestanden, dan heb je de poppen aan het dansen. Ik zou dus snel een-of-andere virusscanner downloaden, scannen, en de worm verwijderen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je de vorige moet verwijderen, maar gewoon een andere downloaden, scannen, en weer verwijderen. Heel simpel. Ik raad je Avast aan als gratis virusscanner aan, deze is de beste qua gratis virusscanners. Als je betaald gaat zou ik Norton Antivirus aanraden.

@ifc3: Ubuntu verhelpt echt niet dat je virussen kwijtraakt. Bovendien word in dit topic geen mening gevraagd over wat voor besturingsprogramma beter is, maar wat je tegen dat virus kan doen. Dan hoef je niet zo'n gigantisch zinloos bericht te posten als "kijk naar mijn sig".

Ik zet er neer: "kijk naar mijn sig"

Daarin staat een link naar SabayonLinux.

SabayonLinux is heel handig:

Als het in Windows niet lukt om een virus te verwijderen ofzoiets of windows start niet meer op,

dan stop je je Sabayon DVD in de DVDspeler, start je er van op en heb je direct alle drivers geladen + NTFS write toegang.

Dan kun je het bestand opzoeken en verwijderen.

Link to comment
Delen op andere websites

De informatie van thunderduck was tot nu toe het beste.

Maar nu heb ik nog een vraagje.

Hoe moet je met AVG anti virus scanner nu eigenlijk scannen en virrusen verwijderen ?

Tot nu toe wist ik dat niet en heb ik steeds als hij een virus gaf op move to quarantaiene ofzoiets geklikt.

Dus hoe moet ik nu eigenlijk scannen en verwijderen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Gaan we weer..

hitmanpro is NIET goed, blijf het grappig vinden dat de gemiddelde consument denkt dat hij hier verstand van heeft

uitlegje?

http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?f=3&t=8

nod32 is inderdaad wel redelijk goed, maar vooral omdat het enorm weinig resources neemt.. voor een trage PC is nod32 heerlijk maar als je een snelle PC hebt dan is die beveiliging niet genoeg.

kaspersky wat ook erg licht draait (overigens, wat een onzin dat MCafee weinig recourses neemt, waar baseer je het op? MCafee is momenteel een van de grootste CPU slupers en daarna komt norton (ook nogsteeds veel CPU))

en wanneer je dan iets zegt meld dan waarop je het baseerd.

come on and take a tour.

laten we eerst dus even kijken hoeveel kaspersky nodig heeft om normaal te draaien:

ram geheugen minimum:

128 voor de volledige suite van kaspersky (KIS)

en voor MCafee 256 MB RAM

prijzen?

€ 69.95 voor kaspersky

€89,95 voor Mcafee

http://reviews.cnet.com/internet-security-...?tag=prod.txt.2

http://reviews.cnet.com/internet-security-...?tag=prod.txt.4

De editors rating is hetzelfde.. maar kijk eens naar wat de gebruikers vinden?

Bij kaspersky zijn het overigens op zichzelf staande problemen..

http://reviews.cnet.com/internet-security-...?tag=prod.txt.1

de costumer support is dus peanuts (wat ik zelf ook heb kunnen ondervinden)

met kaspersky heb ik tot nu toe geen problemen gehad, maar om toch objectief te blijven heb ik het helemaal gesloopt.. ect. ect.

en vervolgens kaspersky gebelt

aan het eind werdt alles prima opgelost.. bij problemen met om maar wat te noemen site advisor was er geen aanspreek punt en konden de problemen ook niet opgelost worden..

het komt erop neer dat ik wel uren door kan gaan en bewijzen dat jullie uit de nek kletsen maar daar gaat het even niet om

Wanneer je iets plaatst, plaats dan waarom je iets vind of wanneer je zegt dat MCafee weinig CPU gebruikt laat dan zien waar die info vandaan komt.

een informatie bron is nutteloos als de info niet klopt.

Link to comment
Delen op andere websites

(Of neem gewoon Ubuntu.

Dan heb je geen virusscanner nodig, vreet helemaal geen system resources)

En luister niet naar de min. systeem eisen die die fabrikanten opgeven, je moet kijken of je zelf vind hoe goed het draait op je systeem.

Als je een snelle pc hebt, wil je ook een lichte virusscanner, omdat je niet voor niets een snelle pc hebt,

en ook graag prestatie's wilt hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...