Jump to content

WORM virus


profile

Recommended Posts

dan moet je dus niet bij norton en MCafee zijn maar bij kaspersky of nod32 (I prefer kaspersky)

en op ubuntu werken games niet en op mac ook niet dus het aanraden van die zaken slaat nergens op

komt bij dat ubuntu als het veel gebruikt wordt ook vatbaar is voor virussen

windows is een prima systeem, alleen doordat veel mensen het gebruiken lijkt het wat crappy

maar dat valt dus reuze mee.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ifc3

    10

  • G13nn

    8

  • profile

    3

  • Limbolander

    3

Top Posters In This Topic

dan moet je dus niet bij norton en MCafee zijn maar bij kaspersky of nod32 (I prefer kaspersky)

en op ubuntu werken games niet en op mac ook niet dus het aanraden van die zaken slaat nergens op

komt bij dat ubuntu als het veel gebruikt wordt ook vatbaar is voor virussen

windows is een prima systeem, alleen doordat veel mensen het gebruiken lijkt het wat crappy

maar dat valt dus reuze mee.

Games werken niet op Ubuntu?

Daan vraag ik me toch af hoe ze aan deze screen komen:

1252.jpg

En Ubuntu vatbaar voor virussen?

-> Ubuntu werkt heel anders dan Windows:

- Om een bestand uit te voeren, moet het de rechten hebben om uitgevoerd te kunnen worden.

- Er is een systeem dat ervoor zorgt dat een programma in Usermode draait, waardoor het vrijwel nooit bij het systeem kan

- Mochten er toch veel ubuntu virussen zijn (wie wil die nou maken? + ze hebben geen zin omdat ze niets kunnen), dan ga je toch openSuse gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

dat is in een VMware

dat is dus gewoon een vitrual machine en dus windows

ubuntu is vatbaar voor virussen ja, alleen zijn die virussen er nog niet

windows vista draait standaard zonder admin rechten en bij windows XP is het eigenlijk nooit de bedoeling geweest dat de administrator de standaard gebruiker werd.

nogmaals, er is geen rede om geen windows te gebruiken omdat je toch met VMware zult gaan werken als je een linux OS hebt

het is redelijk simpel, ubuntu is niets voor de thuis gebruiker

Bewerkt: door G13nn
Link to comment
Delen op andere websites

t is ook in zijn eigen nadeel, als ubuntu veel gebruikt wordt zijn exploit makers enz. enz. geintresseerd in Ubuntu en kun je weer naar een ander OS

komt bij dat heel veel hardware ubuntu niet ondersteunt en meneer waarschijnlijk een nieuwe PC kan kopen voor dat OS van jou

Link to comment
Delen op andere websites

dat is in een VMware

dat is dus gewoon een vitrual machine en dus windows

Nee, dat is Cedega. Geen Virtual machine.

ubuntu is vatbaar voor virussen ja, alleen zijn die virussen er nog niet

windows vista draait standaard zonder admin rechten en bij windows XP is het eigenlijk nooit de bedoeling geweest dat de administrator de standaard gebruiker werd.

Om een of andere reden werkt dit in Ubuntu beter.

Je kunt in Windows bv. zomaar een exe openen, zonder dat ie het recht daarvoor gekregen heeft.

nogmaals, er is geen rede om geen windows te gebruiken omdat je toch met VMware zult gaan werken als je een linux OS hebt

? Het is geen Mac OS X.

het is redelijk simpel, ubuntu is niets voor de thuis gebruiker

Mijn ouders werken er al een tijdje mee, en die vinden het makkelijker (makkelijker iets te vinden enzo, makkelijk de letters groter zetten enzo).

t is ook in zijn eigen nadeel, als ubuntu veel gebruikt wordt zijn exploit makers enz. enz. geintresseerd in Ubuntu en kun je weer naar een ander OS

Een exploit maken voor Ubuntu is veel moeilijker van voor Windows, omdat Ubuntu door en door beveiligd is en bij Microsoft hebben ze daar pas later aan gedacht.

komt bij dat heel veel hardware ubuntu niet ondersteunt en meneer waarschijnlijk een nieuwe PC kan kopen voor dat OS van jou

Integendeel, Ubuntu draait goed op oudere pc's, terwijl Windows dat niet doet.

Link to comment
Delen op andere websites

jij kent windows vista nog niet..

er was juist veel commentaar op die functie.. dus jij bent de enige die het erg vind dat je zomaar een exe kunt openen

er zijn nagenoeg geen games voor ubuntu (geld ook voor mac OS x) en programma's zijn er ook enorm weinig voor ubuntu

ubuntu is ook helemaal niet veilig waar jij die godvergete onzin vandaan haalt lol

t is open source en om lekken te vinden zijn dus niet eens fuzzers nodig oid.

ubuntu is een linux OS lol je hebt er echt verstand van

grote letters zijn leuk voor je ouders misschien ik moet er niet aan denken

bij windows kan je het makkelijk instellen

komt bij dat als je windows op dezelfde soort settings zet het ook werkt

klassiek thema 16 bit ect. ect.

komt bij dat windows vista een enorme vooruitgang is

Link to comment
Delen op andere websites

jij kent windows vista nog niet..

er was juist veel commentaar op die functie..

Je moet het ook wel handig aanpakken he?

dus jij bent de enige die het erg vind dat je zomaar een exe kunt openen

Wel als het een virus is

er zijn nagenoeg geen games voor ubuntu (geld ook voor mac OS x) en programma's zijn er ook enorm weinig voor ubuntu

Als er weinig programma's zijn, dan snap ik niet hoe ik aan die 20000 kom....

En in Ubuntu kun je veel makkelijker een programma vinden en installeren dan in Windows.

ubuntu is ook helemaal niet veilig waar jij die godvergete onzin vandaan haalt lol

t is open source en om lekken te vinden zijn dus niet eens fuzzers nodig oid.

Ja, iedereen kan lekken dichten.

ubuntu is een linux OS lol je hebt er echt verstand van

grote letters zijn leuk voor je ouders misschien ik moet er niet aan denken

bij windows kan je het makkelijk instellen

Dan zet je het lettertype toch kleiner?

Bij Windows gaat het er wel mega lelijk uitzien als je de letters groter maakt

komt bij dat als je windows op dezelfde soort settings zet het ook werkt

klassiek thema 16 bit ect. ect.

In Ubuntu heb ik gewoon 24bit, geen klassiek thema en toch werkt het sneller dan Windows op klassiek.

komt bij dat windows vista een enorme vooruitgang is

Niet echt t.o.v. Ubuntu.

Link to comment
Delen op andere websites

Kap nou eens met dat fanboy-gedrag, ifc3 met Ubuntu, en G13nn met Kaspersky. Het is schijtirritant, en niet hetgeen waar de topicstarter om gevraagd heeft.

1 995 fans van kaspersky.

ik heb tenminste goede argumenten

en kom op, als je windows dan zou starten zou je eerst 50 schermpjes moeten klikken zodat alle exes geaccepteerd zijn

kaspersky vermindert de kans dat je een virus krijgt zodanig dat dit een kluis om een goed beveiligd huis bouwen is.

niemand zit hier te wachten op dat gezeik over een ander OS terwijl dat gewoon geen zin heeft

Link to comment
Delen op andere websites

Kap nou eens met dat fanboy-gedrag, ifc3 met Ubuntu, en G13nn met Kaspersky. Het is schijtirritant, en niet hetgeen waar de topicstarter om gevraagd heeft.

1 995 fans van kaspersky.

ik heb tenminste goede argumenten

en kom op, als je windows dan zou starten zou je eerst 50 schermpjes moeten klikken zodat alle exes geaccepteerd zijn

kaspersky vermindert de kans dat je een virus krijgt zodanig dat dit een kluis om een goed beveiligd huis bouwen is.

niemand zit hier te wachten op dat gezeik over een ander OS terwijl dat gewoon geen zin heeft

En niemand zit hier ook te wachten op het gezeik waarom Kaspersky beter is als daar niet naar gevraagd wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

ifc3 waarschijnlijk ook niet, maar zijn argumenten voor ubuntu slaan gewoon nergens op.

denk eraan dat ifc3 met zijn ubuntu onzin begon

waarop ik (wat logisch is) een tegen woord gaf omdat het gewoon grote onzin is

WORM virus en kaspersky hebben toch wel wat met elkaar te maken

kaspersky bestrijd die dingen namelijk.

ook tegen dat thunder norton aan raad ga ik in, simpelweg omdat ik het daar niet mee eens ben

een forum is om te discussiëren maar dan wel on topic (tenzij forum specifiek andere voorschriften heeft)

Bewerkt: door G13nn
Link to comment
Delen op andere websites

ifc3 waarschijnlijk ook niet, maar zijn argumenten voor ubuntu slaan gewoon nergens op.

denk eraan dat ifc3 met zijn ubuntu onzin begon

waarop ik (wat logisch is) een tegen woord gaf omdat het gewoon grote onzin is

WORM virus en kaspersky hebben toch wel wat met elkaar te maken

kaspersky bestrijd die dingen namelijk.

ook tegen dat thunder norton aan raad ga ik in, simpelweg omdat ik het daar niet mee eens ben

een forum is om te discussiëren maar dan wel on topic (tenzij forum specifiek andere voorschriften heeft)

Nee, ifc3 begon met Ubuntu omdat hij daarmee de worm kon verwijderen zonder risico te lopen dat enige Windows files worden verwijderd. Ook geeft hij een suggestie om in de nabije toekomst niet hetzelfde probleem te ondervinden. Jíj, jij ziet een topic waarin iemand met enige lof over een andere virusscanner spreekt, omdat dat de beste virusscanner bij hem tot nu toe is, en je begint met weer een gigantische fanboypost om iedereen te overtuigen dat Kaspersky het ultieme is wat je kan overkomen. Discussiëren doe je naar mijn mening maar in een ander topic, dit topic is gemaakt omdat de starter een probleem heeft, en alleen wenst hoe dit probleem verholpen kan worden. Na deze post zal ik niet meer in discussie gaan, omdat het geen nut heeft gezien het onderwerp van het topic.

Ontopic: Profile, laat je moeder zien dat de huidige virusscanner niet het gewenste resultaat boekt, en vertel de risico's van deze bedreiging. Dan zal ze er haast wel mee moeten instemmen dat je een andere virusscanner neemt.

Bewerkt: door Froop
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik ook Hitman Pro is heel goed ik had heel veel virussen wel 200 op mijn computer was zo sloom dat je wel 100jaar kon wachten.

Ik gebruik Ubuntu 7.04, heb daarin nog nooit een virus gehad en ik moet bijna 2 minuten wachten tot mijn pc + MSN enzo opgestart is.

Edit: en ik heb 2037 software pakketten geinstalleerd.

Al die links naar virus scanners hoef ik niet.

Ik zou enkel wat meer informatie willen.

En eventueel wat tips wat ik kan doen om het weg te krijgen.

Mijn moeder wil de virus scanner niet laten veranderen.

Zie mijn sig.

Al die links naar virus scanners hoef ik niet.

Ik zou enkel wat meer informatie willen.

En eventueel wat tips wat ik kan doen om het weg te krijgen.

Mijn moeder wil de virus scanner niet laten veranderen.

Over het virus: Als het de naam "WORM" heeft denk ik echt dat het een zogenaamde "worm" is. :duh: Ik zou dus zo snel mogelijk handelen. Een "worm" is een programma'tje dat files verwijderd. Hij is de vreetzak onder de virussen. Een worm kan écht alles verwijderen: Afbeeldingen, foto's, tekstdocumenten, maar óók Windows-of andere besturingsfiles. Als de worm aanbeland is bij Windowsbestanden, dan heb je de poppen aan het dansen. Ik zou dus snel een-of-andere virusscanner downloaden, scannen, en de worm verwijderen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je de vorige moet verwijderen, maar gewoon een andere downloaden, scannen, en weer verwijderen. Heel simpel. Ik raad je Avast aan als gratis virusscanner aan, deze is de beste qua gratis virusscanners. Als je betaald gaat zou ik Norton Antivirus aanraden.

@ifc3: Ubuntu verhelpt echt niet dat je virussen kwijtraakt. Bovendien word in dit topic geen mening gevraagd over wat voor besturingsprogramma beter is, maar wat je tegen dat virus kan doen. Dan hoef je niet zo'n gigantisch zinloos bericht te posten als "kijk naar mijn sig".

Ik zet er neer: "kijk naar mijn sig"

Daarin staat een link naar SabayonLinux.

SabayonLinux is heel handig:

Als het in Windows niet lukt om een virus te verwijderen ofzoiets of windows start niet meer op,

dan stop je je Sabayon DVD in de DVDspeler, start je er van op en heb je direct alle drivers geladen + NTFS write toegang.

Dan kun je het bestand opzoeken en verwijderen.

(Of neem gewoon Ubuntu.

Dan heb je geen virusscanner nodig, vreet helemaal geen system resources)

En luister niet naar de min. systeem eisen die die fabrikanten opgeven, je moet kijken of je zelf vind hoe goed het draait op je systeem.

Als je een snelle pc hebt, wil je ook een lichte virusscanner, omdat je niet voor niets een snelle pc hebt,

en ook graag prestatie's wilt hebben.

meermaals zegt meneer ubuntu te nemen..

begint hij trouwens ook mee.

Hitmanpro is niet goed voor de PC om verscheidene redenen, die heb je zelf kunnen lezen op bendeboy.nl

Argumenten zijn belangrijk, als jij zegt dat ik kaspersky promoot omdat ik het om de een of andere rede gewoon cool vind dan kun jij met argumenten komen waarom het troep is.

Helaas, ik heb wel argumenten waarom hitmanpro, norton en MCafee troep is (of kaspersky in ieder geval beter functioneert)

En van dat hele troepje hier heb ik nog geen degelijk argument gezien waarom kaspersky slechter is dan die andere AV's.

Graag zou ik in je volgende post graag argumenten zien waarom ik ongelijk heb.

Link to comment
Delen op andere websites

EDIT: Even quote's weggehaald, het is gewoon een reactie @hierboven.

Kaspersky kost geld.

Het is wel beter dan norton, mcaffee en alles, maar nog steeds niet iedereen wil een virusscanner kopen.

Ook wordt Norton meegeleverd met veel Asus Moederdborden en MCaffee met Asrock moederborden, wat ik gewoon slecht vind. Als je toch een betaalde virusscanner meelevert, lever dan een goede mee, zoals kaspersky.

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...