Jump to content

Geert Wilders


Clowntje_93

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -->nick<--

    84

  • Moonbeam

    82

  • Vegeta

    59

  • Amfetamientje

    56

Over Burkas gesporken :

Als je in een land bent hoor aan die wetten te houden, als ik naar turkije ga mag ik daar ook geen kerk bouwen.

Als er in de wet staat dat je geen Burkas aan mag dan vind ik dat je je dan ook aan de wet moet houden, want je bent in iemands ander land dus je hoort jezelf eraan aan te passen althans zo denk ik erover, als ik het fout heb zeg het dan.

Laten we even aannemen dat wat je zegt waar is (dat je in Turkijke geen kerk mag bouwen, anders nemen we even Iran als voorbeeld). Nederland is een vrij land waarin je vrij je religie mag uitoefenen en daarom mag je als moslim een moskee bouwen en als christen een kerk. In Turkije is dit kennelijk niet het geval. Vind je dan dat we ons moeten verlagen tot Turkijke, waar je niet vrij mag zijn in je religie? Moeten we een voorbeeld nemen aan een land waar wij op dat gebied al voorbij zijn?

Er staat trouwens niet in de wet dat je geen burka's mag dragen, maar er gaan wel stemmen op om zoiets in de wet te zetten.

Misschien moeten we het maar veranderen dat hun hier geen moskee's enz. meer mogen bouwen.

Want er is geen enkel moslim land waar je een kerk mag bouwen!

En dan mogen hun zeker in de westerse landen moskee's bouwen enz. en als dat niet meer mag gaan ze maar bommen gooien en mensen vermoorden!!

We zijn hier in Nederland en dan pas je je ook aan aan Nederland!

Je leert de taal en je gaat naar school en gedraagt je!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien moeten we het maar veranderen dat hun hier geen moskee's enz. meer mogen bouwen.

Want er is geen enkel moslim land waar je een kerk mag bouwen!

En dan mogen hun zeker in de westerse landen moskee's bouwen enz. en als dat niet meer mag gaan ze maar bommen gooien en mensen vermoorden!!

We zijn hier in Nederland en dan pas je je ook aan aan Nederland!

Je leert de taal en je gaat naar school en gedraagt je!

Zoals ik al heb gezegd vandaag:

Laten we even aannemen dat wat je zegt waar is (dat je in Turkijke geen kerk mag bouwen, anders nemen we even Iran als voorbeeld). Nederland is een vrij land waarin je vrij je religie mag uitoefenen en daarom mag je als moslim een moskee bouwen en als christen een kerk. In Turkije is dit kennelijk niet het geval. Vind je dan dat we ons moeten verlagen tot Turkijke, waar je niet vrij mag zijn in je religie? Moeten we een voorbeeld nemen aan een land waar wij op dat gebied al voorbij zijn?

Er staat trouwens niet in de wet dat je geen burka's mag dragen, maar er gaan wel stemmen op om zoiets in de wet te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Over Burkas gesporken :

Als je in een land bent hoor aan die wetten te houden, als ik naar turkije ga mag ik daar ook geen kerk bouwen.

Als er in de wet staat dat je geen Burkas aan mag dan vind ik dat je je dan ook aan de wet moet houden, want je bent in iemands ander land dus je hoort jezelf eraan aan te passen althans zo denk ik erover, als ik het fout heb zeg het dan.

Laten we even aannemen dat wat je zegt waar is (dat je in Turkijke geen kerk mag bouwen, anders nemen we even Iran als voorbeeld). Nederland is een vrij land waarin je vrij je religie mag uitoefenen en daarom mag je als moslim een moskee bouwen en als christen een kerk. In Turkije is dit kennelijk niet het geval. Vind je dan dat we ons moeten verlagen tot Turkijke, waar je niet vrij mag zijn in je religie? Moeten we een voorbeeld nemen aan een land waar wij op dat gebied al voorbij zijn?

Er staat trouwens niet in de wet dat je geen burka's mag dragen, maar er gaan wel stemmen op om zoiets in de wet te zetten.

Misschien moeten we het maar veranderen dat hun hier geen moskee's enz. meer mogen bouwen.

Want er is geen enkel moslim land waar je een kerk mag bouwen!

En dan mogen hun zeker in de westerse landen moskee's bouwen enz. en als dat niet meer mag gaan ze maar bommen gooien en mensen vermoorden!!

We zijn hier in Nederland en dan pas je je ook aan aan Nederland!

Je leert de taal en je gaat naar school en gedraagt je!

Inderdaad, ze moeten meer Mandirs bouwen. Want er zijn haast geen Mandirs, en niks voor hindoestanen. Alleen marokanen hebben moskees. Ik heb eerlijk gezegd nog geen 1 bommetje in Nederland gezien, maar dat zal wel aan mij liggen. Dat is hun probleem. Als ze de taal niet willen leren moeten ze zelf weten. Maar dat gedrag bevalt me in meeste gevallen ook niet.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien moeten we het maar veranderen dat hun hier geen moskee's enz. meer mogen bouwen.

Waarom als ik vragen mag? Ik hoop dat je een goede reden weet om mensen te verbieden hun geloof te beoefenen en de grondwet te veranderen.

En dan mogen hun zeker in de westerse landen moskee's bouwen enz. en als dat niet meer mag gaan ze maar bommen gooien en mensen vermoorden!!

Oh please, alsof er in Nederland aanslagen gepleegd zijn.. Maar al was dat zo; aanslagen worden gepleegd door moslims die zich volgens de Koran niet eens zo mogen noemen en dus niet het soort dat hier braaf in de moskee zit en zich gedraagt.

@Hieronder:

Precies, er is geen goede reden en dat is het hele verhaal.

Bewerkt: door Moonbeam
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat je een goede reden weet om mensen te verbieden hun geloof te beoefenen en de grondwet te veranderen.

ik denk niet dat die er is anders was het al door de 2e kamer gedaan...

Bewerkt: door Plantebak
Link to comment
Delen op andere websites

Fowler's Note: The only imperfect thing in nature is the human race.

En als ik kijk naar de geschiedenis van het menselijk ras en wat er tegenwoordig allemaal gedaan en gezegd word, kan ik helaas niets anders dan droevig kijken en mijn hoofd langzaam schudden...

Geert Wilders is een man die alleen maar aan zijn eigen belangen denkt, en in feite gewoon een etterbakje dat een beetje loopt te provoceren. Ziekelijk gedrag. De Koran vergelijken met 'Mein Kampf' omdat het aanzet tot bepaalde acties is pure onzin - ik heb geen van beide boeken gelezen, maar kom op zeg...

Op het punt van 'Wilders is minder erg dan de racist die met een knuppel op een Islamiet af rent' - Daar ben ik het niet mee eens. Geert Wilders zorgt met zijn uitspraken alleen maar voor meer bekendheid, en met die bekendheid volgen dan ook weer drommen van mensen die zijn praatjes geloven.... Dát worden weer die figuren met honkbalknuppels. Een kettingreactie. Een kleine stroom groeit uit tot een grote rivier... Wilders bevind zich nu in een positie waarin hij denkt dat hij alles kan zeggen wat hij wilt, en het lijkt er bijna op dat dat nog zo is ook. Hij maakt op een sneaky manier gebruik de media en hoe men op alles reageert.

Ik ben er voor dat hij gestopt moet worden, voordat het escaleert. Het probleem alleen is dat hij wettelijk gezien niets fout doet, en er, momenteel dan, niets aan hem gedaan kan worden.... Helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Op het punt van 'Wilders is minder erg dan de racist die met een knuppel op een Islamiet af rent' - Daar ben ik het niet mee eens.

Ik weet niet zeker of je nu op mijn post of een reactie daarop die ik dan gemist heb, maar in het eerste geval zou ik daar de volgende reactie op hebben. Wat ik bedoelde - en volgens mij ook vrij duidelijk zei - was wat jij ook verteld: Dat wat Wilders doet net zo erg is als iemand op straat in elkaar slaan, alleen zei ik het met minder woorden.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien moeten we het maar veranderen dat hun hier geen moskee's enz. meer mogen bouwen.

Waarom als ik vragen mag? Ik hoop dat je een goede reden weet om mensen te verbieden hun geloof te beoefenen en de grondwet te veranderen.

Wij mogen toch bij hun ook geen kerk bouwen? Dus waarom zouden hun dat hier wel mogen?

En de moskee wordt lang niet alleen voor het geloof gebruikt, bij ons hier zit er zelfs een kantine bij, met een voetbaltafel, breedbeeld tv en een paar gokautomaten.

En dan mogen hun zeker in de westerse landen moskee's bouwen enz. en als dat niet meer mag gaan ze maar bommen gooien en mensen vermoorden!!

Oh please, alsof er in Nederland aanslagen gepleegd zijn.. Maar al was dat zo; aanslagen worden gepleegd door moslims die zich volgens de Koran niet eens zo mogen noemen en dus niet het soort dat hier braaf in de moskee zit en zich gedraagt.

Iedereen die er ook maar een beetje tegen is krijgt al een kogel door zijn hoofd dus ja er worden wel een soort van aanslagen gepleegd, want wat dacht je anders van Pim Fortuyn, Theo van Gogh?

En wie weet wordt Geert Wilders wel de volende.

Link to comment
Delen op andere websites

Fowler's Note: The only imperfect thing in nature is the human race.

Ja zo denk ik er soms ook over... :7

________________________________________________________________________________

Als Wilders vermoord wordt krijgen we hier een (burger)oorlog (helemaal als een buitenlander dit doet.)

Net als bij Pim Fortyun heeft de NEDERLANDSE REGERING hem uit de weg laten ruimen want als een buitenlander dat deed, had het echt een t-e-r-i-n-g-zooitje geworden in Nederland

Maar als Wilders uit de weg geruimd wordt (maakt niet uit door wie.) wil niemand nog rechts zijn (en de politiek ingaan.) en blijven we achter met (extreem/centrum-)Links en extreem-rechts, nou 3x raden.

Het land kan dus alleen nog maar de verkeerde kant op...

Bewerkt: door Verrity
Link to comment
Delen op andere websites

Op het punt van 'Wilders is minder erg dan de racist die met een knuppel op een Islamiet af rent' - Daar ben ik het niet mee eens.

Ik weet niet zeker of je nu op mijn post of een reactie daarop die ik dan gemist heb, maar in het eerste geval zou ik daar de volgende reactie op hebben. Wat ik bedoelde - en volgens mij ook vrij duidelijk zei - was wat jij ook verteld: Dat wat Wilders doet net zo erg is als iemand op straat in elkaar slaan, alleen zei ik het met minder woorden.

Heh, om eerlijk gezegd heb ik geen idee wie die stelling als eerste maakte, en wie er wanneer op reageerde, maar dat doet er ook niet echt toe.

Maar als Wilders uit de weg geruimd wordt (maakt niet uit door wie.) wil niemand nog rechts zijn (en de politiek ingaan.) en blijven we achter met (extreem/centrum-)Links en extreem-rechts, nou 3x raden.

Het land kan dus alleen nog maar de verkeerde kant op...

Wat jij zegt.

Extreem links en extreem rechts ligt vaak trouwens redelijk dicht bij elkaar... Hitler kwam er voor uit dat hij ladingen mensen vermoordde, in de tussentijd deed onze 'kameraad' Stalin hetzelfde maar dan achter onze rug om. De Sovjet Unie uit die periode was daarbij antisemitisch als de pest, in dat opzicht verschilden ze maar weinig van elkaar :N

Link to comment
Delen op andere websites

Wij mogen toch bij hun ook geen kerk bouwen? Dus waarom zouden hun dat hier wel mogen?

En de moskee wordt lang niet alleen voor het geloof gebruikt, bij ons hier zit er zelfs een kantine bij, met een voetbaltafel, breedbeeld tv en een paar gokautomaten.

Lees alsjeblieft eens een keer wat ik zeg, ik heb het al twee keer gezegd vandaag, maar speciaal voor jou doe ik het nog een keer. Lees het eens goed door en als je daarna nog steeds dezelfde mening hebt, kom dan met argumenten aan in plaats van nog een keer dezelfde onzin te herhalen zonder in te gaan op een ander.

Nederland is een vrij land waarin je vrij je religie mag uitoefenen en daarom mag je als moslim een moskee bouwen en als christen een kerk. In Iran is dit kennelijk niet het geval. Vind je dan dat we ons moeten verlagen tot het niveau van Iran, waar je niet vrij mag zijn in je religie? Moeten we een voorbeeld nemen aan een land waar wij op dat gebied al lang voorbij zijn? Plaatsen we ons niet boven landen waar je geen vrijheid hebt?

In kerken worden trouwens ook andere dingen gedaan dan alleen maar bidden hoor. Denk aan dingen als feesten, concerten en andere soort bijeenkomsten.

Als Wilders vermoord wordt krijgen we hier een (burger)oorlog (helemaal als een buitenlander dit doet.)

Net als bij Pim Fortyun heeft de NEDERLANDSE REGERING hem uit de weg laten ruimen want als een buitenlander dat deed, had het echt een t-e-r-i-n-g-zooitje geworden in Nederland

Ja, en de nazi's zijn na de oorlog met een ufo door een gat in de aarde gevlogen waar ze nu nog steeds voortleven :7 En dan zeg je dat 'links' met allemaal onzin komt om 'rechts' belachelijk te maken :7

Wat jij zegt is een totaal ongefundeerde samenzweringtheorie die het bestaan niet waard is, kom alsjeblieft eens met echte, op feiten gebaseerde argumenten.

Maar als Wilders uit de weg geruimd wordt (maakt niet uit door wie.) wil niemand nog rechts zijn (en de politiek ingaan.) en blijven we achter met (extreem/centrum-)Links en extreem-rechts, nou 3x raden.

Zolang je het zelf maar gelooft :7 Je snapt toch ook wel dat dat onzin is? Als Geert Wilders wordt vermoord komt dat omdat 'ie constant loopt te stoken, provoceren en beledigen, niet omdat 'ie rechts is :7

Zijn dit nou echt de beste argumenten waar je mee aan kunt komen, op niets gebaseerde onzincomplotjes?

Extreem links en extreem rechts ligt vaak trouwens redelijk dicht bij elkaar... Hitler kwam er voor uit dat hij ladingen mensen vermoordde, in de tussentijd deed onze 'kameraad' Stalin hetzelfde maar dan achter onze rug om. De Sovjet Unie uit die periode was daarbij antisemitisch als de pest, in dat opzicht verschilden ze maar weinig van elkaar :N

In dat opzicht inderdaad, in andere opzichten blijft het een wereld van verschil. Bovendien was Stalin dan wel communistisch, het is niet zo dat alles wat hij deed communistisch was. Onderdrukking, moord, racisme en dergelijke verdorven zaken hebben niets met de idealen van extreem-links te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij mogen toch bij hun ook geen kerk bouwen? Dus waarom zouden hun dat hier wel mogen?

Dat is lang niet overal zo maar vooruit: Dus omdat wij iets niet zouden mogen moeten wij dat anderen ook niet toestaan? Als er niemand een eerste stap neemt en iedereen als jij denkt komen we nergens met de wereld.

En de moskee wordt lang niet alleen voor het geloof gebruikt, bij ons hier zit er zelfs een kantine bij, met een voetbaltafel, breedbeeld tv en een paar gokautomaten.

Dat is prachtig, maar heeft nergens iets mee te maken.

Iedereen die er ook maar een beetje tegen is krijgt al een kogel door zijn hoofd dus ja er worden wel een soort van aanslagen gepleegd, want wat dacht je anders van Pim Fortuyn, Theo van Gogh?

En wie weet wordt Geert Wilders wel de volende.

Ik dacht dat Theo van Gogh door een dwaas en Pim Fortuyn door een Nederlander vermoord is om heel eerlijk te zijn, dat weet ik zelfs vrij zeker. Overigens zou het me niets verbazen als iemand vroeg of laat Geert Wilders vermoord, maar er is ook niemand die kan zeggen dat het onverwacht zou zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...