Piet-Herr Geplaatst: 11 september 2007 Rapport Geplaatst: 11 september 2007 Voor zover ik weet gebeurt bovenstaande ook gewoon, op enkele uitzonderingen na. nou het valt me wel op dat het Nederlands erg slecht is bij een grote groep moslims, ook meisjes uit mijn klas, die gewoon in nederland geboren zijn, kunnen eigenlijk voor geen meter nederlands... Ik vind ook dat de overheid hier wel wat aan mag doen... sommige doen het ook weer express (in mijn ogen achterlijk, je krijgt alleen maar mee vooroordelen zo maar goed) Zo hoor ik sommige gewoon "netjes" nederlands praten tegen bv ouderen maar als dan een vriend/vriendin belt praten ze ineens of ze geen nederlands meer kunnen Dat komt waarschijnlijk omdat er thuis nog de moedertaal gesproken wordt in plaats van alleen Nederlands bij veel allochtone gezinnen. Het valt mij echter bij de allochtonen die ik ken juist enorm mee hoe goed ze Nederlands hebben geleerd, op de basisschool zat ik bijvoorbeeld bij een Afghaan in de klas die pas vier jaar in Nederland woonde en echt vloeiend Nederlands sprak. Voor hun blijft Nederlands echter toch een vreemde taal, dus als ze met vrienden praten en ze allebei beter Arabisch kennen dan Nederlands, dan zou ik persoonlijk ook voor Arabisch kiezen. Het zou eigenlijk niet moeten, maar ik zou het wel doen. Dat kost even tijd? 30 jaar vindt ik ruim genoeg tijd hoor en nog steeds kan meer dan de helft geen Nederlands en is volgens hun de hoofdtaal gewoon Arabisch of iets wat daar op lijkt hoor. Haast alle allochtonen die al 30 jaar in Nederland wonen zijn dan ook prima ingeburgerd. Misschien dat ze onder elkaar Arabisch praten, maar dat betekent niet dat ze geen Nederlands kunnen. 'Die moslims' doen jou helemaal niks. Het zou helpen als je eens met argumenten zou komen in plaats van alleen maar racistische uitlatingen zonder enige onderbouwing. Je moet namelijk wel een paar hele goede argumenten kunnen opdreunen om een wereldgeloof met een miljard aanhangers zomaar af te zeiken, anders doe je zoiets niet. Die doen niets? Zeg dat allemaal maar eens op straat en je ligt zo zwaargewond in het ziekenhuis! Wat een argument! Ik denk inderdaad ook dat ik gelynched wordt als ik op straat zeg dat 'de moslims' niets fout doen, het is namelijk een grove belediging om te zeggen dat mensen niets fout doen. Ja, dan kan ik het inderdaad wel schudden. Reageren
Moonbeam Geplaatst: 11 september 2007 Rapport Geplaatst: 11 september 2007 Ze lopen in Leiden niet zo vaak rond met boerka's oké heb je gelijk in maar multicultureel betekent niet moslims want er zijn helemaal niet zoveel moslims in Leiden ook negers, Aziaten et cetera. Plus het feit dat de moslima's hier erg geintegreerd zijn en ze gewoon met losse haren of minstens een hoofddoekje ronlopen. Multicultureel betekend van verschillende nationaliteiten, dat heeft inderdaad weinig met moslim zijn te maken, maar net zo min met negers en aziaten. Ik ken een Hollands meisje met blonde haren dat ook moslima is. Maar ze draagt toch geen burka? Dat bedoel ik dus. ..en dan zeg ik weer dat het aantal boerka's in Nederland ook wel weer meevalt. Die doen niets? Zeg dat allemaal maar eens op straat en je ligt zo zwaargewond in het ziekenhuis! Je bedoelt dat extreem rechtse types je dan in elkaar slaan neem ik aan? Het zou namelijk een beetje vreemd zijn als je hier staat te verkondigen dat moslims je het ziekenhuis in meppen omdat je het voor ze opneemt. Reageren
sevaboy Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Als je voor moslims opneemt, dan zou ik maar oppassen. Net zoals als je voor neonazi's opneemt, dan moet je ook oppassen. En tegen Neonazi's moet je niet beginnen, dan lig je direct in het ziekenhuis. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ze lopen in Leiden niet zo vaak rond met boerka's oké heb je gelijk in maar multicultureel betekent niet moslims want er zijn helemaal niet zoveel moslims in Leiden ook negers, Aziaten et cetera. Plus het feit dat de moslima's hier erg geintegreerd zijn en ze gewoon met losse haren of minstens een hoofddoekje ronlopen. Multicultureel betekend van verschillende nationaliteiten, dat heeft inderdaad weinig met moslim zijn te maken, maar net zo min met negers en aziaten. Ik ken een Hollands meisje met blonde haren dat ook moslima is. Maar ze draagt toch geen burka? Dat bedoel ik dus. ..en dan zeg ik weer dat het aantal boerka's in Nederland ook wel weer meevalt. Die doen niets? Zeg dat allemaal maar eens op straat en je ligt zo zwaargewond in het ziekenhuis! Je bedoelt dat extreem rechtse types je dan in elkaar slaan neem ik aan? Het zou namelijk een beetje vreemd zijn als je hier staat te verkondigen dat moslims je het ziekenhuis in meppen omdat je het voor ze opneemt. ALs jij vindt dat Sjors12345 het voor de moslims opneemt dan neemt dan is dat wel heel raar. En ik ken genoeg moslims die al hun hele leven in Nederland wonen net als hun ouder en grootouders maar Nederlands kunnen ze dus absoluut niet praten. Reageren
sevaboy Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Ik ben het met je eens en ik heb ook zo mijn redenen. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Over het hangjongeren gebeuren en er problemen mee hebben... Dat gebeurt bij Nederlandse en allochtone jongeren, ik heb genoeg problemen gehad met beide 'soorten', en vaak zitten ze samen in een groep ook... Sjors12345, jij moet niet zeuren over niet kunnen praten, want om zelf ook even wat groffer te praten... Jouw grammatica en spelling is bijna triester dan dat van de allochtonen waar jij het over hebt Reageren
Mania-92 Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Sorry maar hoe weet jij zo zeker dat buitenlanders jou pet hebben gestolen? Reageren
sevaboy Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Sorry maar hoe weet jij zo zeker dat buitenlanders jou pet hebben gestolen? Wat voor domme vraag, als ik het mag zeggen. Ik draag altijd en overal me pet, 2 buitenlanders pakken het van me hoofd en gaan gaan lopen. Ik natuurlijk er achteraan, maar ze waren weg. Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Als hier geen turken waren hadden we ook geen turkse bakker , en als hier geen marokanen waren hadden we ook geen marokaanse slager. Turks brood en marokaans vlees vind ik heerlijk! Laat ze maar lekker blijven hoor. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Sorry maar hoe weet jij zo zeker dat buitenlanders jou pet hebben gestolen? Wat voor domme vraag, als ik het mag zeggen. Ik draag altijd en overal me pet, 2 buitenlanders pakken het van me hoofd en gaan gaan lopen. Ik natuurlijk er achteraan, maar ze waren weg. En hoe weet jij zeker dat het buitenlanders waren en geen nederlanders? Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 (bewerkt) Die doen niets? Zeg dat allemaal maar eens op straat en je ligt zo zwaargewond in het ziekenhuis! Je bedoelt dat extreem rechtse types je dan in elkaar slaan neem ik aan? Het zou namelijk een beetje vreemd zijn als je hier staat te verkondigen dat moslims je het ziekenhuis in meppen omdat je het voor ze opneemt. ALs jij vindt dat Sjors12345 het voor de moslims opneemt dan neemt dan is dat wel heel raar. Moonbeam zegt helemaal nergens dat sjors123456789 het opneemt voor moslims, ik weet niet waar je die onzin vandaan tovert Lezen is ook nog steeds een vak apart. Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Generaliseren kun je leren Sorry, maar heb je er nou echt geen idee van wat voor een onzin je nu weer loopt uit te kramen? Alsof alle buitenlanders er voor verantwoordelijk zijn dat jouw pet gestolen is, alsof alle buitenlanders gezamenlijk hebben afgesproken dat vandaag twee mensen met zwart haar jouw pet zouden stelen. Dat twee buitenlanders crimineel zijn betekent niet dat alle buitenlanders crimineel zijn, zo simpel is dat. Als het twee jongens met een bril jouw pet hadden gestolen, zou je dan iedereen gaan haten die een bril draagt? Bewerkt: 12 september 2007 door Piet-Herr Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Ik ben het nu echt beu met die buitenlanders, vandaag hebben me Lacoste pet gepikt die 60 euro waard is. Als ik ze één keer zien, dan ga ik erop slaan. Als jullie me racist vind, doe gerust, ik heb één reden om racist te zijn, de meesten hier niet. Generaliseren kun je leren Sorry, maar heb je er nou echt geen idee van wat voor een onzin je nu weer loopt uit te kramen? Alsof alle buitenlanders er voor verantwoordelijk zijn dat jouw pet gestolen is, alsof alle buitenlanders gezamenlijk hebben afgesproken dat vandaag twee mensen met zwart haar jouw pet zouden stelen. Dat twee buitenlanders crimineel zijn betekent niet dat alle buitenlanders crimineel zijn, zo simpel is dat. Als het twee jongens met een bril jouw pet hadden gestolen, zou je dan iedereen gaan haten die een bril draagt? Nee, maar als er heel wat zijn die dat doen zou ik ze wel gaan haten ja! Reageren
Sdajafol Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Goede opmerking Seva! Nu weet ik het zeker... Ik ben ook crimineel, want onze Nederlandse vrienden Willem Endstra, Holleeder, Sam Klepper etc. zijn dat ook, dus alle Nederlanders zijn criminelen. Je kan wel doodleuk zeggen dat als er veel buitenlanders zijn die misdaden plegen je ze kan gaan haten, maar realiseer je wel - ons eigen volk der Nederlanders waarschijnlijk net zo erg zijn, wie weet zelfs erger... Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 12 september 2007 Rapport Geplaatst: 12 september 2007 Goede opmerking Seva! Nu weet ik het zeker... Ik ben ook crimineel, want onze Nederlandse vrienden Willem Endstra, Holleeder, Sam Klepper etc. zijn dat ook, dus alle Nederlanders zijn criminelen. Je kan wel doodleuk zeggen dat als er veel buitenlanders zijn die misdaden plegen je ze kan gaan haten, maar realiseer je wel - ons eigen volk der Nederlanders waarschijnlijk net zo erg zijn, wie weet zelfs erger... In elk volk bestaan er genoeg Criminelen maar van alle Allochtonen zijn er heel wat criminelen hier. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.