Jump to content

Kan ik mijn processor eigenhandig vervangen?


gammie_

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb nog een oudere pc staan, ik heb er al mijn nieuwe geluidskaart ingezet en ik wil vragen: kan je ook je processor eruithalen en zelf in een andere pc zetten?

Btw: er zit een Nvidia GeForce 4 MX 440 in, is deze nog goed? Of is de videokaart erg oud?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    22

  • xgaming

    13

  • Galiorix

    5

  • nick11123

    5

je processor kan je er zelf uithalen dan moet je eerst de koelblok erafhalen en dan zie je een zilvere chip of groen hangt ervan af wat voor een je heb. en die kan je dan eruit halen alleen moet je eerst een zilvere pennetje omhoog halen zodat de processor los zit. want die word namelijk vast gezet in de socket.

of je de processor in een andere PC kan stoppen hangt ervan af wat voor socket (aansluiting) hij heb.

past hij er niet in dan kan het ook gewoon niet.

die video kaart die is aardig oud. ik heb er tot nu toe op mijn vaders PC sanandreas wel meegespeeld maar dat was wel aan de matige kant. maarja als jij veel gamed dan is die kaart sterk veroudert. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, dan ga ik dat morgen even proberen.

Om meteen met een 2de vraag te komen... Op mijn andere pc heb ik legaal windows XP Home (met software ect) kan ik de software windows xp overzetten naar mijn andere pc? Aangezien mijn hij onbruikbaar is...

Link to comment
Delen op andere websites

Harde schrijf over zetten lijkt mij...

En anders gewoon die harde schijf erbij doen en die op MASTER zetten en dan draait hij die xp en heb je je oude bestanden nog of de progamma's het dan nog doen is een vraag soms wel soms niet

Link to comment
Delen op andere websites

je processor kan je er zelf uithalen dan moet je eerst de koelblok erafhalen en dan zie je een zilvere chip of groen hangt ervan af wat voor een je heb. en die kan je dan eruit halen alleen moet je eerst een zilvere pennetje omhoog halen zodat de processor los zit. want die word namelijk vast gezet in de socket.

of je de processor in een andere PC kan stoppen hangt ervan af wat voor socket (aansluiting) hij heb.

past hij er niet in dan kan het ook gewoon niet.

die video kaart die is aardig oud. ik heb er tot nu toe op mijn vaders PC sanandreas wel meegespeeld maar dat was wel aan de matige kant. maarja als jij veel gamed dan is die kaart sterk veroudert. :Y

Volgens mij heb ik het gevonden het is zwart met groen klein vierkant... Alleen krijg ik het met geen mogelijkheid eraf... Kan het zijn dat ik het ijzere deel (van de pc kast) eraf moet halen en dan aan de achterkant van de processor wat moet doen? Zoja hoe krijg je de ijzere (behuizing) geraamte (of hoe je zoiets noemt) er in vredesnaam dan af... Want de hele kap (om de pc heen) heb ik er vanaf gehaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het goed is zit er een hendeltje of iets dergelijks op of bij je Socket. Probeer die omhoog te liften , dan zou de processor chip zelf vrij moeten komen. Ik zou niet te veel aan dat ding gaan trekken , misschien trek je dan iets kapot ;)

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

dat rechts bovenin..

dat is denk ik een chipset van je moederbord of wat dan ook. iniedergeval géén processor. :Y

je moet kijken of je in je PC kast een grote ventilator vind met een koelblok eronder.

hij is niet zo moeilijk te vinden want hij zit op je moederbord.

dan kan je met iets of er zit een hendeltje ofwat dan ook aan, om dat koelblok eraf te halen. en dan vind je de processor. :*D maar let op dat koelblok krijg je er moeilijk vanaf. nou zit er bij mijn PC gewoon een zilvere hendel en dan haal je dat ding eraf maar bij sommige PC,s kan het wat moeilijker zijn.

anders als je nog niet weet waar de processor zit. dan moet je ff een foto van het hele moederbord maken in je PC kast. dan kan ik of misschien iemand anders hem aanwijzen. :puh:

let wel op dat je echt voorzichtig met dit allemaal moet zijn. want voordat je het weet breek je wat.

De rest van de PC kast hoef je niet uitelkaar te hale. :Y

succes :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

De processors heb ik gevonden, alleen zijn het 2 totaal verschillende dus dat is niet gelukt helaas... Toen bedacht ik mijn 80 GB harde schijf erin te zetten (omdat ik nu maar 12 gb heb) alles aangesloten en de pc opgestart... Hij start normaal op maar daarna komt hij dat ik met opties kan kieze in de veilige modus ect. Dat werkt ook niet want daarna krijg ik een zwart beeld met een knipperend wit streepje, en verder kan ik niets dan. Hoe los ik dit op?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja de ene zit op een apart blok gelijmd lijkt het wel en de andere kan ik er gewoon uithalen. Dus het zijn 2 geheel verschillende... Dus heb ik mijn hardeschijf (80 GB) in mijn oudere pc gezet, ik kreeg hem niet meer aan. Dus harde schijven weer erin trug geplaatst waar ze horen. En nu doen allebij de pc's het helemaal niet meer, ze starte op en vervolgends geen beeld, heb al meerdere video kaarten geprobeerd, andere beeldschermen. Maar geen effect...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...